Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUppers en uitdroging

Uppers en uitdroging

11 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nee, dat is het punt, ik ben niet zo'n zweter en pak ook geen doseringen waarvan je oververhit raakt.

Ik drink alleen water de hele dag, en eet vlak voor of tijdens een feestje ook meer dan genoeg.

Daarom kan ik het niet verklaren. Maar alles wijst wel op uitdroging.
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoe zit het nu precies met uppers en uitdroging?

Ik pak regelmatig een feestje, en ben naderhand zonder uitzondering compleet uitgedroogd, het scheelt altijd 1,5 tot 2 kilo. 2 à 3 dagen later zit dit er weer aan.

Hierbij maakt het echt geen drol uit of ik op het feestje veel of weinig water drink. Ik ben daarom ook wat minder overdreven water gaan drinken. Uitgedroogd raak ik toch.

Maar wat ik niet helemaal begrijp is het volgende. Ik drink tijdens zo'n feest sowieso veel meer dan ik normaal zou doen. Je zweet misschien wat maar ik sta niet non-stop als een malle te stampen. En plassen doe je bijna niet. Hoe kun je dan zo uitgedroogd zijn naderhand?

Als ik thuis kom, bovendien, zorg ik altijd voor goed herstel. Dus ik drink letterlijk liters vocht in de vorm van water en thee. Toch werd ik ondanks enorm slaaptekort afgelopen weekend gewoon wakker van de uitdroging (hoofdpijn, snellere hartslag).

Hoe zit dit nou precies en wat kun je eraan doen?

Mijn standaard recept is een of meerdere uppers (bijv. 3-MMC, 4F, coke, benzo fury, en afsluitend wat keta). Dus wel combi's maar daarom nooit idiote doseringen.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat je kan doen is je luchtig kleden. Trek een sportshirt aan, die neemt het vocht beter op en droogt sneller dan katoen. Doe geen hoofddeksel op. En ga regenmatig afkoelen buiten of in de chill out.
En drink isotone drankjes. Daarin zitten zouten, je verliest veel zout als je vocht verliest. Sowieso zou ik 1 glas vocht per uur drinken, niet meer ivm watervergiftiging en even goed drinken voordat je gaat slapen.

Zweet je erg veel?
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk dat je onder invloed van uppers toch meer zweet dan je denkt. Zweet verdampt in principe. Waarschijnlijk zweet je wel degelijk, ook al word je niet letterlijk nat van het zweet. Waarschijnlijk is de zweetproductie toch urenlang verhoogd, wat gewoon logisch is bij uppers, zonder dat je zichtbaar zweet maar wel zodanig dat je in die uren aanzienlijk wat vocht verliest. Let wel, drie serotonineslurpers gecombineerd, ook nog eens met cocaïne, is niet niks, ook al doseer je bescheiden!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
De bijwerkingen die je noemt (hoofdpijn en hoge hartslag) hoeven niet per se te maken te hebben met uitdroging. Je merkt het beter aan de kleur van de urine of je uitgedroogd bent of niet. Als je plas (donker) geel is dan heb je weinig water gedronken. Is de urine kleurloos dan heb je veel water gedronken.

Hoofdpijn, hoge hartslag en voortijdig wakker worden zijn klachten die veroorzaakt kunnen worden door de stimulerende effecten van uppers. Dus dat hoeft niet per se te maken te hebben met de hoeveelheid water die je drinkt.
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat weet ik. Maar het is altijd hetzelfde liedje: ik word de eerstvolgende ochtend wakker, heb hoofdpijn, drink flink water en thee en alle klachten verdwijnen als sneeuw voor de zon, binnen het kwartier. Bovendien drink ik letterlijk liters op zo'n ochtend, en hoef ik niet of nauwelijks te plassen naderhand. En m'n ochtendurine is inderdaad donkergeel. En dat ik in 2 dagen tijd 2 kilo afval en weer aankom duidt ook duidelijk op vochtverlies.

Dit was overigens de eerste keer dat ik midden in de nacht al wakker werd en ook een hogere hartslag had (vandaar mijn ontwaken waarschijnlijk).

Begrijp gewoon niet waar al dat water blijft dat ik //extra// drink op een feestje. En ik heb deze klachten uren of dagen later nog, als de stimulerende middelen al uitgewerkt moeten zijn.
a
anhaedraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Psilocyloner zei:
Ik denk dat je onder invloed van uppers toch meer zweet dan je denkt. Zweet verdampt in principe. Waarschijnlijk zweet je wel degelijk, ook al word je niet letterlijk nat van het zweet. Waarschijnlijk is de zweetproductie toch urenlang verhoogd, wat gewoon logisch is bij uppers, zonder dat je zichtbaar zweet maar wel zodanig dat je in die uren aanzienlijk wat vocht verliest. Let wel, drie serotonineslurpers gecombineerd, ook nog eens met cocaïne, is niet niks, ook al doseer je bescheiden!
Klik om te vergroten...
Mogelijk.

Bedoelde overigens niet dat ik al die middelen gelijktijdig combineer, haha! Hooguit 2 verschillende uppers op een hele dag, en dan achter elkaar, niet door elkaar.
G
GezelligheidLid
01-01-2024, 00:00
#8
Natozlato zei:
Wat je kan doen is je luchtig kleden. Trek een sportshirt aan, die neemt het vocht beter op en droogt sneller dan katoen
Klik om te vergroten...

Wat bedoel je daarmee?
Ik koop alles van kartoen en juist geen polyester want dat neemt je zweet juist niet op en dan blijft het aan je lichaam plakken.
Ik vind dat heel erg vies!
Kartoen is juist heerlijk als je zweet!
Toch?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Gezelligheid zei:
Wat bedoel je daarmee?
Ik koop alles van kartoen en juist geen polyester want dat neemt je zweet juist niet op en dan blijft het aan je lichaam plakken.
Ik vind dat heel erg vies!
Kartoen is juist heerlijk als je zweet!
Toch?
Klik om te vergroten...

Katoen neemt het zweet wel goed op maar blijft nat. Sportkleding is van polyester en is ademend en sneldrogend. Het proberen waard! Bij Decathlon bijvoorbeeld.
G
GezelligheidLid
01-01-2024, 00:00
#10
Natozlato zei:
polyester en is ademend en sneldrogend. Het proberen waard! Bij Decathlon bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...

Ik ontwijk alle kleding met polyester.
Je zweet blijft tussen je kleding en huid hangen.
Als ik een polyester trainingspak koop dan zweet ik op mijn benen.
Als ik kartoenen trainingspakken koop zweet ik nooit nooit op mijn benen.
Als ik sokken koop van 30% polyester en 70% kartoen dan krijg ik stink voeten als ik 90% kartoenen sokken koop dan heb ik dat niet.
Ben het dus niet met je eens.

Beddengoed ook dat moet 100% kartoen zijn anders ga je vies zweten.

Ik let daar al jaren op.
Bij ghb gebruik ga je vies zweten en ik had van die nike trainingspakken van 40% polyester en 60% kartoen.
Ik voel me dan vies en zweet bij mijn benen.
Nu alles van kartoen gekocht en heb daar dus geen last meer van.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als ik door de regen ga met mn sportoutfit ben ik binnen een uur weer opgedroogd. Met een katoenen outfit duurt dat een hele dag.

Je moet echte sportkleding hebben, niet kleding die er sportief uitziet en maar een klein percentage polyester bevat.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ok, je moet doen waar jij je het beste bij voelt. Trek dan iets aan zonder mouwen en mss een korte broek? Is meteen ook nog sexy :tonguewink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."