Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKalmerend

Kalmerend

20 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
S
Special KLid
01-01-2024, 00:00
#1
Codeine met alcohol, valium met een hele zak andere zooi toen ik zelfmoord wilde plegen.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
...
Laat jezelf opnemen.

Ik kon de verantwoordelijkheid van drugs gebruik nog niet een aan op mijn 15e laat staan als ik depressief en suïcidaal was.
+ jij weet veel te weinig van drugs af.
Te weinig om dit überhaupt enigsinds veilig te kunnen doen...
S
Special KLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben sinds september weg uit mijn instelling en ik krijg contstand complimenten over hoe goed ik het doe en hoe snel ik vooruitgang boek, ik ben op dit moment allesbehalve suicidaal en depressief ben ik buiten af en toe een dipje ook niet meer, ik heb als "regel" dat ik ervoor moet zorgen dat ik nooit blijf bij 1 drugs en dat school of iets anders hier niet onder mag leiden, dus nee, liever niet trug naar die helse opname daar zou ik pas aan de drugs gaan...
Benzoboss zei:
...
Laat jezelf opnemen.

Ik kon de verantwoordelijkheid van drugs gebruik nog niet een aan op mijn 15e laat staan als ik depressief en suïcidaal was.
+ jij weet veel te weinig van drugs af.
Te weinig om dit überhaupt enigsinds veilig te kunnen doen...
Klik om te vergroten...
S
Special KLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat is het rechte pad dan volgens jou?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Een pad waar je even je ogen dicht kan doen zonder van het pad af te lopen.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Special K zei:
Ik ben sinds september weg uit mijn instelling en ik krijg contstand complimenten over hoe goed ik het doe en hoe snel ik vooruitgang boek, ik ben op dit moment allesbehalve suicidaal en depressief ben ik buiten af en toe een dipje ook niet meer, ik heb als "regel" dat ik ervoor moet zorgen dat ik nooit blijf bij 1 drugs en dat school of iets anders hier niet onder mag leiden, dus nee, liever niet trug naar die helse opname daar zou ik pas aan de drugs gaan...
Klik om te vergroten...
Dit geeft aan dat je toch wel kwetsbaar bent. Die opmerking is niet bedoeld als belediging om een poging om je 'af te schrijven'. Ik zal ook niet zeggen dat je altijd kwetsbaar zult blijven en 'kwetsbaar zijn' is in die zin ook absoluut geen blijvend stempel, maar een klinische opname op/voor je 15e is echt niet niks en ik kan ook niet geloven dat je na slechts een kleine drie maanden na een klinische opname volledig hersteld bent en dat er nu niks meer aan de hand is. Ik denk dat je nog even wat verder moet werken aan je basis en het creëren van een wat langdurige periode van stabiliteit voordat je je inlaat met drugs, want dat is zéker wanneer er als sprake is van problematiek echt een slippery slope. Los van dit alles blijft natuurlijk het door velen al eerder genoemde feit dat je als 15-jarige nog wel erg jong bent om je al met drugs in te laten. Ik vraag me nogmaals af wat je hier nou voor jezelf uit denkt of wenst te kunnen halen.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Probeer eerst eens op het rechte pad te komen voordat je met drugs gaat rommelen...
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#8
De reden waarom je om kalmerende middelen vraagt , 'om je zorgen te vergeten en een warm gevoel te krijgen', baart me zorgen man. Dat is een basis voor verslaving. Recreatief drugsgebruik zou moeten dienen om een leuk leven nog leuker te maken, niet om een kutleven minder kut te maken, waarmee ik bedoel dat je geen drugs moet gebruiken om minder leuke dingen in je leven te ontvluchten zonder aan de oorzaak ervan te werken.
S
Special KLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hey allemaal,
Ik heb al wel wat ervaring met strak staan(speed, keta, pijnstilers,...), hallicuneren(paddos, wiet?) En uiteraard alcohol en die dergelijke, verder nog wat geexperimenteerd hier en daar maar waar ik eig eens op zoek ben ik naar iets kalmerend, waarvan je je zorgen vergeet en een warm gevoel krijgt.
Een beetje zoals heroïne maar omdat ik nog maar 15 ben blijf ik daar maar van weg.
Moet ik dan zoeken naar opiaten of morfine of iets anders?
Dank jullie wel voor jullie help!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je bent nog maar 15... je zegt het zelf je blijft beter nog weg van verdovende middelen!
S
Special KLid
01-01-2024, 00:00
#11
Waarom per se van de verdovende middelen? Tot nu toe is het gelukt om alles maar 1 keer te doen, zijn deze dan verslavender? Of bedoel je met verdovend gwn alle drugs?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Je bent pas 15. Je hersenen etc zijn nog volop in ontwikkeling. Drugsgebruik kan dat zeer goed in de weg staan. Dat zul je dan nu niet gaan merken maar later in je leven misschien wel.
Wacht gewoon nog een jaartje of 3 a 4 met alle drugs. Incl alcohol.
Mensen bedoelen het niet als betweterigheid of bemoederend maar gewoon uit bezorgdheid man.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Special K zei:
Hey allemaal,
Ik heb al wel wat ervaring met strak staan(speed, keta, pijnstilers,...), hallicuneren(paddos, wiet?) En uiteraard alcohol en die dergelijke, verder nog wat geexperimenteerd hier en daar maar waar ik eig eens op zoek ben ik naar iets kalmerend, waarvan je je zorgen vergeet en een warm gevoel krijgt.
Een beetje zoals heroïne maar omdat ik nog maar 15 ben blijf ik daar maar van weg.
Moet ik dan zoeken naar opiaten of morfine of iets anders?
Dank jullie wel voor jullie help!
Klik om te vergroten...

troll...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Drugs gebruiken om je zorgen te vergeten is het begin van het einde.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#15
Special K zei:
Waarom per se van de verdovende middelen? Tot nu toe is het gelukt om alles maar 1 keer te doen, zijn deze dan verslavender? Of bedoel je met verdovend gwn alle drugs?
Klik om te vergroten...

Gewoon alles. Je bent te jong om drugs te gebruiken, kan je best nog mee wachten. Nu al een middel zoeken om je kalmer te voelen is een eerste stap naar een verslaving.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#16
Special K zei:
Hey allemaal,
Ik heb al wel wat ervaring met strak staan(speed, keta, pijnstilers,...), hallicuneren(paddos, wiet?) En uiteraard alcohol en die dergelijke, verder nog wat geexperimenteerd hier en daar maar waar ik eig eens op zoek ben ik naar iets kalmerend, waarvan je je zorgen vergeet en een warm gevoel krijgt.
Een beetje zoals heroïne maar omdat ik nog maar 15 ben blijf ik daar maar van weg.
Moet ik dan zoeken naar opiaten of morfine of iets anders?
Dank jullie wel voor jullie help!
Klik om te vergroten...
Drink een lekkere kop koffie met een koekje erbij. :)
Je bent 15 jaar joh. Leer jezelf om nuchter vh. leven te genieten en om met problemen om te gaan.
Santé!
S
Special KLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik merk dat iedereen me hier zwaar afraad om iets van drugs te doen maar ik ken toch wel verschillende leeftijdsgenoten die het doen en ook volwassenen die zoals ik waren maar er toch mooi geraakt zijn, kan het echt zo veel kwaad zo lang ik alles maar 1 keer in de zoveel maanden doe en wat gaat er dan fout of was zijn de consequenties?
Ik heb de neiging om te zeggen fuck it en mn eigen ding te doen omdat "ik het toch wel beter weet" maar ik weet ook dat dat weer iets typisch voor mijn leeftijd is. Ik bespreek mijn druggebruik ook allemaal met mn therapeut en psychiater maar ik heb het idee dat ze niet echt weten wat te doen (weinig ervaring?).

Dank jullie wel!
S
Special KLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik merk dat iedereen me hier zwaar afraad om iets van drugs te doen maar ik ken toch wel verschillende leeftijdsgenoten die het doen en ook volwassenen die zoals ik waren maar er toch mooi geraakt zijn, kan het echt zo veel kwaad zo lang ik alles maar 1 keer in de zoveel maanden doe en wat gaat er dan fout of was zijn de consequenties?
Ik heb de neiging om te zeggen fuck it en mn eigen ding te doen omdat "ik het toch wel beter weet" maar ik weet ook dat dat weer iets typisch voor mijn leeftijd is. Ik bespreek mijn druggebruik ook allemaal met mn therapeut en psychiater maar ik heb het idee dat ze niet echt weten wat te doen (weinig ervaring?).

Dank jullie wel!
Psilocyloner zei:
De reden waarom je om kalmerende middelen vraagt , 'om je zorgen te vergeten en een warm gevoel te krijgen', baart me zorgen man. Dat is een basis voor verslaving. Recreatief drugsgebruik zou moeten dienen om een leuk leven nog leuker te maken, niet om een kutleven minder kut te maken, waarmee ik bedoel dat je geen drugs moet gebruiken om minder leuke dingen in je leven te ontvluchten zonder aan de oorzaak ervan te werken.
Klik om te vergroten...
De Dunne zei:
Je bent pas 15. Je hersenen etc zijn nog volop in ontwikkeling. Drugsgebruik kan dat zeer goed in de weg staan. Dat zul je dan nu niet gaan merken maar later in je leven misschien wel.
Wacht gewoon nog een jaartje of 3 a 4 met alle drugs. Incl alcohol.
Mensen bedoelen het niet als betweterigheid of bemoederend maar gewoon uit bezorgdheid man.
Klik om te vergroten...
acht.zes zei:
Drugs gebruiken om je zorgen te vergeten is het begin van het einde.
Klik om te vergroten...
PsyTekZ zei:
Gewoon alles. Je bent te jong om drugs te gebruiken, kan je best nog mee wachten. Nu al een middel zoeken om je kalmer te voelen is een eerste stap naar een verslaving.
Klik om te vergroten...
AphexTwin zei:
Drink een lekkere kop koffie met een koekje erbij. :)
Je bent 15 jaar joh. Leer jezelf om nuchter vh. leven te genieten en om met problemen om te gaan.
Santé!
Klik om te vergroten...
S
Special KLid
01-01-2024, 00:00
#19
Idd, ik heb al verschillende gedaan (codeine en valium zijn me het meeste bij gebleven) maar altijd in combinatie met iets anders...
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Special K zei:
Idd, ik heb al verschillende gedaan (codeine en valium zijn me het meeste bij gebleven) maar altijd in combinatie met iets anders...
Klik om te vergroten...
Met iets anders? Wat dan?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."