Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlledaagse/Huishoudelijke drugs?

Alledaagse/Huishoudelijke drugs?

30 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
S
Special KLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey allemaal,
Hier en daar lees ik soms dingen over het roken van bananenschillen of nootmuskaat of het inhaleren van deo of aanstekers, iemand ervaringen met alledaagse/huishoudelijke items als drugs?
d
ddigLid
01-01-2024, 00:00
#2
Interessant. In mijn jeugd ook vaker van gehoord, dat dit kan. Ik ben dus benieuwd naar de reacties.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het roken van bananen schillen is een mythe.
Nootmuskaat en deodorant werken wel.
Bijna iedereen die nootmuskaat heeft gedaan vond dit niet prettig.

Deodorant is opzich wel geinig maat her risico op sudden sniffing death syndrome vind ik niet al te prettig...
Geen zin om dood neer te vallen lol.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ghb was tot kort nog makkelijk te maken met drogisterij spullen.
Maar de overheid gunt niemand glanzende velgen meer...
D
DropjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Schijnbaar werd er ook wel eens cacaopoeder gesnoven. Kan me vaag herinneren dat drugslab daar een item over gemaakt had.
Als ik me goed herinner deed het niks.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je vraag om drugs om je ellende te ontvluchten in een ander topic baarde me al zorgen en dit misschien nog wel meer. Waar ben je nou eigenlijk naar op zoek? Zoek je nou iets met een bepaald effect, of vraag je nu gewoon naar whatever dat gemakkelijk voor handen is om random op naar de klote te gaan, maakt niet uit hoe of wat? Het klinkt een beetje wanhopig, alsof je met iets zit waarvan je niet weet wat je ermee aan moet. Anyway, wat betreft je vraag naar 'alledaagse/huishoudelijke drugs', je komt dan in de orde van lijm snuiven en dergelijke. Ik kan je nu al vertellen, dat gaat je nog volop in ontwikkeling zijnde brein echt geen goed doen. Ik zou je echt met klem willen aanraden je heil in iets anders te zoeken dan drugs man. Vraag jezelf af wat maakt dat je die behoefte aan drugs zo sterk voelt. Indien het je iets positiefs oplevert wat je in nuchtere staat niet kunt vinden maar je ook niet kunt of wilt missen, ga dan op zoek naar wegen om het wél in nuchtere staat te verkrijgen. Indien het iets negatiefs wegneemt wat je in nuchtere staat niet weg krijgt maar wel blijvend vanaf zou willen, ga dan op zoek naar wegen om jezelf in nuchtere staat van die last te ontdoen. In ieder geval, pak je problemen aan. Loop er niet van weg door middel van drugs. Vroeg of laat krijg je het dan keihard terug. Hoe dieper je een strandbal onder water probeert te duwen, hoe harder hij weer terug omhoog komt. Je problemen aangaan hoef je niet helemaal alleen te doen. Anderen kunnen je daarbij helpen. Zoek hulp indien je er zelf niet uitkomt. Drugs zijn hierbij echt niet de way to go. Die gaan je op de lange termijn niet bij helpen.
S
Special KLid
01-01-2024, 00:00
#7
Deze topic is eerder puur uit nieuwsgierigheid omdat ik weet dat het meeste van op het internet onzin is dus ik wou weten of iemand ergens ervaring mee had, ik zou nooit lijm snuiven of dergelijke. Ik heb een grens al ligt deze miss wat te ver...
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Deodorant benzine aansteker vloeistof of lijm snuiven is allemaal ong even slecht.
Dus als je niet bereid bent lijm te snuiven omdat je grenzen hebt dan kan je ook GEEN deodorant snuiven.

Hier zitten acute risico's aan zoals hypoxia, brandwonden aan je mond/keel dankzij de koude dampen, en sudden sniffing death syndrome.
Het nemen van "inhalants" is nooit veilig te doen behalve misschien lachgas en poppers.
Er is altijd het risico dat je dood gaat zelfs als je all het advies over gebruik perfect opvolgt.
S
Special KLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben niet bereid over het algemeen om snelle gassen te gaan inhaleren, werkt kort, verslavend en is slechter voor de hersenen dan de meeste andere drugs. Dus nogmaals dit is niet omdat ik dit soort ritzooi wil gaan gebruiken maar puur uit nieuwsgierigheid.
g
gomegaLid
01-01-2024, 00:00
#10
In verse nootmuskaat zit de stof Myristicin welke zorgt voor de psychoactieve werking. Echter is dit een deliriant en over het algemeen worden delirianten als zéér onprettig ervaren. Ook weet je nooit echt precies de dosis omdat de hoeveelheid actieve stof heel erg kan verschillen per stuk, wat de effecten ook heel unpredictable maakt en de kans op een niet prettige situatie ook vergroot.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#11
gomega zei:
Ook weet je nooit echt precies de dosis omdat de hoeveelheid actieve stof heel erg kan verschillen per stuk
Klik om te vergroten...
Dat is vooral bij Datura toch? Bij nootmuskaat ook? Ik heb ook weleens reports gezien van mensen die gewoon nootmuskaatpoeder nemen. Dan heb je dat probleem denk ik niet.
g
gomegaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Psilocyloner zei:
Dat is vooral bij Datura toch? Bij nootmuskaat ook? Ik heb ook weleens reports gezien van mensen die gewoon nootmuskaatpoeder nemen. Dan heb je dat probleem denk ik niet.
Klik om te vergroten...
Dat zou best kunnen, maar ik zou het er persoonlijk niet echt op wagen. Ergens lijkt het mij wel interessant om een keer een deliriant te gebruiken, maar ik weet niet of ik dit ook echt ga doen, omdat de kans op een slechte ervaring zo groot is.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#13
gomega zei:
Dat zou best kunnen, maar ik zou het er persoonlijk niet echt op wagen. Ergens lijkt het mij wel interessant om een keer een deliriant te gebruiken, maar ik weet niet of ik dit ook echt ga doen, omdat de kans op een slechte ervaring zo groot is.
Klik om te vergroten...
Ja, ik vind het ergens maar scary. Het bootst in feite psychose na, aldus dit filmpje waarin wel mooi wordt uitgelegd hoe psychedelica, dissociatieven en delirianten van elkaar verschillen.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#14
Toen ik jong was zat ik op kamertraining.
Dat was zo een huis dan kon je binnen een half jaar een voorangsverklaring krijgen voor een sociale huurwoning als je dat project af maakte.

En er was een gast volgensmij 17 jaar en hij spoot met een gewone spuitbus met verf in een AH tas en dan zoog hij de gassen uit de tas (waarschijnlijk ook met resten verf).
En dan werd hij vet high.
Ik had een vriendin daar en wij zaten wel eens te kijken naar hem met verbazing.
Vraag me af of hij nog leeft..
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Als je aan een kilo maanzaad kan komen en het voor elkaar krijgt die weg te werken wordt je ook wel wat van het padje...

Ook van nootmuskaat moet je echt immense hoeveelheden nemen eer je daar iets van zal merken.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#16
En het probleem met die immense hoeveelheden nootmuskaat is dan weer dat het giftig is en zelfs dodelijk kan zijn.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Lijm snuiven!
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#18
acht.zes zei:
Als je aan een kilo maanzaad kan komen en het voor elkaar krijgt die weg te werken wordt je ook wel wat van het padje...
Klik om te vergroten...

Dit zou all een overdosis kunnen zijn^
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben (gelukkig?) geen ervaringsdeskundige, maar ik denk dat zo'n roes misschien meer een soort escapisme is, waarbij je even niet meer hoeft te denken/voelen, en je gewoon chill of van de wereld voelt.
S
Special KLid
01-01-2024, 00:00
#20
Maar ik vroeg me af, als je lijm snuift, is het dan daadwerkelijk de lijm die je opsnuift want dat lijkt me bizar en wel helemaal geschift, of doe je het dan in een zak en inhaleer je het?
En hoezo is dit dan fijn om te doen, want mij is verteld dat je dan heel even een wazige roes krijgt en dan klaar terwijl ik juist zowel het ritueel van het drinken of roken leuk vind en daarna tijdens mijn trip iets ga doen met vrienden wat me onmogelijk lijkt in minder dan een klein uurtje...
De Dunne zei:
Lijm snuiven!
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."