Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlleen 2cb nemen

Alleen 2cb nemen

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik was blij dat ik niet alleen was maar mijn eerste keer was geen leuke ervaring, omdat ik waarschijnlijk met te veel mensen was en te drukke omgeving. 2cb opzich is al druk genoeg, dus tipje doe t niet op een feest voor de eerste keer🤦

GroetJessss
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een eerste keer trippen is altijd spannend. 2-CB is volgens mij een vrij ideaal middel om trippen mee te verkennen. De meeste dingen zijn al gezegd maar ik vat ze voor het gemak nog even samen. Tips voor een eerste trip:
- Bij voorkeur met iemand die je kunt vertrouwen
- Zorg dat je lekker in je vel zit (zo niet overweeg dan je tripje uit te stellen)
- Doe het in een vertrouwde rustige omgeving (ik zou zeggen: lekker thuis)
- Laat je pillen testen
- Neem een bescheiden dosis (8-15 mg) (als het bevalt kun je de een andere keer altijd nog hoger doseren)
- Combineer niet met andere drugs of alcohol

Een bad trip is nooit uit te sluiten. Maar als je bovenstaande volgt is de kans op een nare trip uiterst minimaal.

Last but not least: geniet er van!
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik nam 2cb ook voor het eerst in me eentje. Ging goed hoor, vond het niet zo heftig. Dosis was dacht ik 18mg. Heerlijke body load
T
Tutie_frutieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben aan het overwegen om eens 2cb te proberen. Ik heb hier al redelijk veel over gelezen en het lijkt me een hele toffe drug.

Ik heb al ervaring met met xtc, cocaïne, ketamine en wiet maar dus nog geen hallucinerende drugs en kan dus wel tips gebruiken.

Nu is mijn vraag of het een goed idee is om dit alleen te proberen op mijn kamer? Ik weet dat het altijd beter is om een nieuwe drug te proberen wanneer er vrienden bij zijn maar ik heb al van veel mensen gehoord dat 2cb ook tof is alleen.

P.S. eerste keer dat ik hier iets plaats 😅
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Welkom!

Nou ik denk misschien dat het best is om niet voor de eerste keer alleen te trippen en ervoor zorgen dat er iemand is. Een trip is nog een heel andere ervaring dan wat je anders neemt. Je moet ook rekening houden dat je er klaar voor bent, dat je niet slecht in je vel zit anders kan het nog een shitty ervaring worden.
Mijn eerste keer was alleen en toen had ik een bad trip straight away omdat ik niet wist wat ik voelde en wat me overkwam.
Mijn advies is het doen met iemand die je vertrouwt en die je kan helpen door de trip moest het moeilijk worden en als het de eerste keer goed gaat kan je nog altijd opnieuw trippen maar dan alleen. De juiste setting doet ook al veel.

Als je het doet wens ik je alvast een fijne trip toe!
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb eens slecht gegaan van 2C-B op mijn eentje thuis te nemen. Had al ervaring onder vrienden. Zou dus zeker zorgen dat er minstens 1 iemand bij is die weet wat trippen inhoudt als je nog nooit zelf getript hebt.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk niet dat 2cb alleen proberen veel kwaad kan.
T
Tutie_frutieLid
01-01-2024, 00:00
#8
transformated zei:
Welkom!

Nou ik denk misschien dat het best is om niet voor de eerste keer alleen te trippen en ervoor zorgen dat er iemand is. Een trip is nog een heel andere ervaring dan wat je anders neemt. Je moet ook rekening houden dat je er klaar voor bent, dat je niet slecht in je vel zit anders kan het nog een shitty ervaring worden.
Mijn eerste keer was alleen en toen had ik een bad trip straight away omdat ik niet wist wat ik voelde en wat me overkwam.
Mijn advies is het doen met iemand die je vertrouwt en die je kan helpen door de trip moest het moeilijk worden en als het de eerste keer goed gaat kan je nog altijd opnieuw trippen maar dan alleen. De juiste setting doet ook al veel.

Als je het doet wens ik je alvast een fijne trip toe!
Klik om te vergroten...
Bedankt, ik denk dat ik ga wachten tot een keer met vrienden, zo heb ik inderdaat geen slechte eerste trip.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eerste keer een tripmiddel is wel goed om er iemand bij te hebben. Kans dat je een bad trip krijgt is klein maar toch. In geval van nood bijvoorbeeld, als zelf niet meer adequaat kunt handelen. Als je wat ervaring hebt kun je het wel alleen doen.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#10
De kans op een bad trip is met 2cb sowieso al vrij laag.
Als je met een laagje dosering start dan zal ik dit persoonlijk niet snel zien gebeuren.

Het is uiteraard beter om te wachten tot je iemand hebt om het mee te doen maar een 15mg dosering zal niet veel kwaad kunnen.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb in het afgelopen jaar waarschijnlijk minimaal 50 2cb pillen gebruikt in doseringen van 1-5 stuks en heb nooit een trip gehad die niet handelbaar was.
Alle trips waaren alleen.
Met een dosering onder de 20mg is een bad trip vrij onwaarschijnlijk.

Alle lastige trips die ik heb gehad op 2cb waaren of icm dissociativen of in doseringen die een normaal mens niet zou overwegen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
benzzzy zei:
Ik heb in het afgelopen jaar waarschijnlijk minimaal 50 2cb pillen gebruikt in doseringen van 1-5 stuks en heb nooit een trip gehad die niet handelbaar was.
Alle trips waaren alleen.
Met een dosering onder de 20mg is een bad trip vrij onwaarschijnlijk.

Alle lastige trips die ik heb gehad op 2cb waaren of icm dissociativen of in doseringen die een normaal mens niet zou overwegen.
Klik om te vergroten...

Een bad trip krijgen van een lage dosis 2C-B is voor mij ook vrij onvoorstelbaar, maar het komt wel degelijk voor.

Goede keuze TS om zeker de eerste keer te wachten tot je met iemand samen bent om deze wereld te gaan verkennen. Trippen is toch de werkelijkheid op een heel andere manier beleven. 2C-B geeft weliswaar relatief milde effecten maar solo-trippen zorgt vaak voor een versterking van de ervaring (meer introspectief) en dat kan overweldigend zijn de eerste keer, met welk tripmiddel dan ook. Daarbij is 2C-B ook gewoon sociaal een heel leuk middel. Bij uitstek geschikt om in gezelschap te doen dus.

Veel plezier. :)
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze Olifant zei:
meer introspectief) en dat kan overweldigend zijn
Klik om te vergroten...
Ja als je dat ervaart, kan alleen trippen wel een terror zijn maar als je toch al gewend bent om tijd in je eigen hoofd te rond te dwalen, kan het geweldig zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."