Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKwaliteit of kwantiteit?

Kwaliteit of kwantiteit?

13 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
T
T135Lid
01-01-2024, 00:00
#1
TripJess zei:
En welke omgeving woon je als ik vragen mag
Klik om te vergroten...
Ik zit in omgeving Zwolle man.
T
T135Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben eigenlijk wel benieuwd. De soort drug of stof maakt niet uit, maar waar ga jij voor?

Kwaliteit of kwantiteit?
Is er een bepaald moment waarop je wisselt of heb je je eigen unieke oplossing/verhaal?
Ik hoor graag welke drug, waar je voorkeur ligt en waarom je die keuze maakt.

Dan zal ik eerst zelf even mijn voorkeur neerzetten:

Ikzelf kies vaak voor een kleine tussenweg bij de drug die ik het meeste gebruik, cannabis.
Ik heb een redelijk inkomen en flink appartement voor een 21-jarige, maar de vaste lasten moeten natuurlijk betaald worden. Hierom kies ik eigenlijk een beetje tussenin en in het middensegment van de wiet soorten.


MAAAARR...
Ik haal op de dag van mijn salaris altijd een gram wiet, goeie wiet. Dan zijn 't vaak de wat exclusievere wietjes. Daardoor voelt het een beetje als een beloning voor die fysiek zware werkdagen van 12 uur.

Conclusie: ik ga dus eerder richting kwantiteit dan kwaliteit. Ik koop geen rotzooi natuurlijk, maar aangezien ik nu bijna 7 jaar blow wil ik zoiets ook nooit meer hoeven roken haha.

Ik hoor graag jullie verhaal :)

T135
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Waarom zou je voor kwantiteit gaan als de kwaliteit minder is? Alleen in het geval van wiet/hasj zou ik dat kunnen begrijpen, als kwantiteit betekent dat je minder sterke krijgt. Bij elke soort andere drugs zou ik altijd de beste kwaliteit willen, het gaat immers je lichaam in dus je wil geen rotzooi.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ganggang💯 zei:
Waarom zou je voor kwantiteit gaan als de kwaliteit minder is? Alleen in het geval van wiet/hasj zou ik dat kunnen begrijpen, als kwantiteit betekent dat je minder sterke krijgt. Bij elke soort andere drugs zou ik altijd de beste kwaliteit willen, het gaat immers je lichaam in dus je wil geen rotzooi.
Klik om te vergroten...
Vrijwillig snijmiddel snuiven is ook niet de beste oplossing nee.
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#5
En welke omgeving woon je als ik vragen mag
T
T135Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ganggang💯 zei:
Waarom zou je voor kwantiteit gaan als de kwaliteit minder is? Alleen in het geval van wiet/hasj zou ik dat kunnen begrijpen, als kwantiteit betekent dat je minder sterke krijgt. Bij elke soort andere drugs zou ik altijd de beste kwaliteit willen, het gaat immers je lichaam in dus je wil geen rotzooi.
Klik om te vergroten...
Nou, gaat me daar niet eens perse om. Ik kan zelf aan prima wiet komen, maar laatst bijvoorbeeld de kans gehad 30 gram te kopen voor een lage prijs. Kwaliteit was niet top notch, maar absoluut niet slecht. Andere drugs wil ik inderdaad absoluut top kwaliteit.
T
T135Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Blauweaap zei:
Vrijwillig snijmiddel snuiven is ook niet de beste oplossing nee.
Klik om te vergroten...
Was dus ook niet de bedoeling. Ik bedoelde zelf vooral wiet/hasj. Was benieuwd hoe anderen dit zagen. Heb t expres niet gespecificeerd zodat de conversatie makkelijker toegankelijk bleef.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Goede wiet hoeft niet perse sterker te zijn naar mijn mening. Smaak en rookbaarheid tellen ook mee. Dus voor mij eigenlijk altijd kwaliteit.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bij wiet is het aanbod meestal zo groot dat kwantiteit/kwaliteit een heel vrije uiteenlopende keuze is. Bij mij staat kwaliteit op de 1ste plaats. Ik rook liefst goeie wiet ipv iets mindere en met elk andere drug ligt kwaliteit ook hoog in het vaandel.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#10
T135 zei:
Was dus ook niet de bedoeling. Ik bedoelde zelf vooral wiet/hasj. Was benieuwd hoe anderen dit zagen. Heb t expres niet gespecificeerd zodat de conversatie makkelijker toegankelijk bleef.
Klik om te vergroten...
Zolang je er maar stoned bij word is het prima toch ? Als je van je 5euro grammetje net zo ham gaat als die van 5x zo duur dan zie ik het probleem niet in (alleen bij wiet)
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#11
Blauweaap zei:
Zolang je er maar stoned bij word is het prima toch ? Als je van je 5euro grammetje net zo ham gaat als die van 5x zo duur dan zie ik het probleem niet in (alleen bij wiet)
Klik om te vergroten...
Ik ben zelf geen blower maar ik ken wel een aantal lui waarbij het stoned worden niet de hoofdreden van wiet roken is. Smaak staat bij hun op 1.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja ik wilde bijna kwaliteit/kwantiteit 72/25 kiezen maar als ik dan terug denk... Was ik juist altijd de enige van de groep die echt moeite deed om het "goede" spul te vinden. Dus ik ga voor 100% kwaliteit.

Jammer bij wiet vind ik echt dat vele echte kwaliteit wietjes zo compact zijn. Ik draai normaal gesproken al kleine stickies, dus als het wiet ook nog eens compact is, dan zijn het lucifer stokkies zowat.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#13
Buu zei:
Ik ben zelf geen blower maar ik ken wel een aantal lui waarbij het stoned worden niet de hoofdreden van wiet roken is. Smaak staat bij hun op 1.
Klik om te vergroten...
Vind al het wiet opzich wel teroken mits het van een goede shop afkomt. Somige shops zijn zo bagger dat alles daar gwn puure schijt is.
T
T135Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Mezelf zei:
Ja ik wilde bijna kwaliteit/kwantiteit 72/25 kiezen maar als ik dan terug denk... Was ik juist altijd de enige van de groep die echt moeite deed om het "goede" spul te vinden. Dus ik ga voor 100% kwaliteit.

Jammer bij wiet vind ik echt dat vele echte kwaliteit wietjes zo compact zijn. Ik draai normaal gesproken al kleine stickies, dus als het wiet ook nog eens compact is, dan zijn het lucifer stokkies zowat.
Klik om te vergroten...
Precies de lucifer issue hier 😂

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."