Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoeveel tijd tussen elke drugs

Hoeveel tijd tussen elke drugs

18 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
StephLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi!

ik zocht eigenlijk iets waarbij alle soorten drugs stonden met info hoeveel weken/maanden tijd rust je ertussen kan houden na gebruik en welke drugs je eventueel wel ertussen zou kunnen gebruiken.

Maar dacht misschien kunnen we hier een lijstje maken!
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
LSD twee weken.
Mdma 3 maanden.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Advies geven beter niet.
Waarschuwing geven wel.

Ervaring is de optelsom van al je stommiteiten toch?
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb in het begin van dit jaar een tijdje wiet gerookt 1x per 2 weken. En dan met een bong heel veel. Oh man. Dat is echt wacky as fuck.
De euforie is echt zeer intens. En als je dan weer nuchter ben dan heb je ook even geen zin meer in wiet.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alle serotonineslurpers : 3maanden.
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#6
Voor speed en coke zou ik zeker twee maanden tussen elk gebruiksmoment houden, een wietje of een drankje kan tussendoor altijd natuurlijk :wink:
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#7
1 dag
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik volg altijd mn gevoel. Tot nu toe is dat altijd goed gegaan. Wu wei all the way 🤣
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Serotonine slurpers: 3 maand
Coke en speed: 1-3 maand
Wiet/hasj: heeft niet direct fysiek gevolgen als je vaped bijvoorbeeld. Kan wel mentaal gevolgen hebben bij overmatig gebruik. 1-2 keer per maand zit je sowieso goed.
Psychedelica: je tolerantie is na een week weer weg dus in theorie kan het dan weer. Zou echter altijd minimaal een maand tussen trops laten om het te verwerken.
Benzo's: max 1x per week.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ganggang💯 zei:
Serotonine slurpers: 3 maand
Coke en speed: 1-3 maand
Wiet/hasj: heeft niet direct fysiek gevolgen als je vaped bijvoorbeeld. Kan wel mentaal gevolgen hebben bij overmatig gebruik. 1-2 keer per maand zit je sowieso goed.
Psychedelica: je tolerantie is na een week weer weg dus in theorie kan het dan weer. Zou echter altijd minimaal een maand tussen trops laten om het te verwerken.
Benzo's: max 1x per week.
Klik om te vergroten...

meen je dat van die 1 à 2 keer per maand blowen?.. of had dat week moeten zijn per ongeluk? :blunted:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gympie zei:
meen je dat van die 1 à 2 keer per maand blowen?.. of had dat week moeten zijn per ongeluk? :blunted:
Klik om te vergroten...
Gezien de sterkte van de wiet in NL is de kans op derealisatie of psychoses aanwezig. Daarom zou ik altijd adviseren gematigd te consumeren. Ik gebruik het zelf vaker maar dat betekent niet dat dat goed is..
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ganggang💯 zei:
Gezien de sterkte van de wiet in NL is de kans op derealisatie of psychoses aanwezig. Daarom zou ik altijd adviseren gematigd te consumeren. Ik gebruik het zelf vaker maar dat betekent niet dat dat goed is..
Klik om te vergroten...

ja, dat hoor ik ook altijd dat nederlandse weed zo sterk is.. ik kan dat zelf niet goed beoordelen.
kheb al flinke poos alleen maar eigen tuin teelt op.. en daarvoor jaren thai.. ( komt ook gewoon uit nederland natuurlijk )
en als ik daar al één keer in de week van rookte vond ik het al meer dag genoeg
maar dat kan ook het overblijfsel zijn van jaren misbruik.
mss heb ik geluk dat ik het effect niet meer fijn vind want het is een makkelijke.. en redelijk geaccepteerde drug om veel te doen.
structureel weed gebruik kan idd aardig met je psyche fucken. smiley_smoking.gif
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ganggang💯 zei:
Gezien de sterkte van de wiet in NL is de kans op derealisatie of psychoses aanwezig. Daarom zou ik altijd adviseren gematigd te consumeren. Ik gebruik het zelf vaker maar dat betekent niet dat dat goed is..
Klik om te vergroten...

Ik heb dat nog nooit gehad. Volgens mij is dat alleen een ding voor mensen die angst problemen hebben. Ik kan gewoon paranoide worden zonder dat ik hem helemaal flip.

Niet dat ik denk dat je het iedere dag moet gebruiken ofzo. 1x per week of om de week geeft bij mij het beste effect.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gympie zei:
meen je dat van die 1 à 2 keer per maand blowen?.. of had dat week moeten zijn per ongeluk? :blunted:
Klik om te vergroten...
Eigenlijk zou dat wel een goede zijn: max 1 a 2 keer per maand wiet gebruiken. Beetje meer als psychedelica gebruiken, wat het ook deels is. Dan blijft het ook leuk om te gebruiken en verwordt het niet tot ordinair stoned zijn. Probleem is dat dat voor velen door de aard van wiet toch bijna niet te doen is. Het spul leent zich ervoor om vaak te gebruiken, dus dan draait het daar toch vaak op uit...
S
StephLid
01-01-2024, 00:00
#15
is het mogelijk om 2 weken na xtc, 3mmc te gebruiken?

aangezien ik nog twijfelende berichten lees of 3mmc nou echt van de serotine kamer gebruikt maakt
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hou het bescheiden.
Ik zou het afraden, maar ben zelf geen goed voorbeeld.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
CuriousExplorer zei:
Hou het bescheiden.
Ik zou het afraden, maar ben zelf geen goed voorbeeld.
Klik om te vergroten...
Als je zelf geen goed voorbeeld bent kun je vaak wel goed advies geven hoor. Je weet namelijk hoe het eigenlijk moet.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Steph zei:
is het mogelijk om 2 weken na xtc, 3mmc te gebruiken?

aangezien ik nog twijfelende berichten lees of 3mmc nou echt van de serotine kamer gebruikt maakt
Klik om te vergroten...
Verstandig is het zeker niet. Als je eenmaal begint met de “regels” zoals pauzes van drugs te overschrijden leidt dat vaak naar nog vaker korter of meer op elkaar gebruiken en dat is namelijk wel heel slecht. Het werkt beiden op serotonine. Welliswaar 3mmc iets minder maar toch. Ook is 3mmc extra belastend voor hard en bloedvaten. Een keertje zo kort op elkaar nemen zal denk ik niet gelijk echte schade toebrengen aan je hersenen en etc mits je je wel aan de normale doseringen houd. Xtc is een pil met mdma er in. Probeer niet boven de 1,5 mg mdma per kg lichaamsgewicht te nemen. Hoe meer je neemt hoe langer je lijf moet herstellen en hoe meer last je van de 3mmc kunt krijgen.
Ook met 3mmc goed uitkijken met doseren. 3mmc staat er ombekend dat het hele sterke cravings geeft en veel mensen blijven maar door snuiven of slikken. Het is ook erg verslavend. Als je 3mmc slikt dan is 200mg al een flinke hoge dosering en als je snuift is 150mg al erg veel. Ik weet dat heel veel mensen wel een gram per avond weg snuiven en dat het vaak goed gaat maar pas aub op.
Veel schade en klachten ga je pas heel veel jaren later merken. Dat is zo kut van serotonine drugs. De schade komt jaren later, soms zelfs 10talle jaren.
Sorry ik zit aan de speed en lul dan de oren van iedereen zijn Kop.... :grimacing:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
CuriousExplorer zei:
Ervaring is de optelsom van al je stommiteiten toch?
Klik om te vergroten...
Onder andere ja. Slimme, ervaringen of juist hele slechte ervaringen helpen allen mee.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."