Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer 2CB

Eerste keer 2CB

15 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
C
CarpoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allemaal, dit weekend is het eindelijk zover! Ik ga 2-cb proberen. Dit is mijn eerste kee Nu zit ik toch nog met een paar vragen.

-Wat wordt er bedoeld met een bodyload?
- Zijn er dingen die ik van te voren kan doen om mijn trip leuker te maken?
- W kan ik verwachten bij de upcome?
- Zijn er dingen die jullie aanraden om te doen tijdens m’n trip?

Ik zal eind dit weekend ook zeker een trip repost posten hierover.
Alvast bedankt ! 🥳😊
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi @Carpo

Welkom op het forum! Ik zal proberen antwoord te geven op je vragen.

Carpo zei:
-Wat wordt er bedoeld met een bodyload?
Klik om te vergroten...
Lichamelijk sensaties door de drug. Meestal worden hiermee de negatieve sensaties bedoeld. In het geval van 2-CB is komt misselijkheid veel voor (vooral tijdens de come-up) en sommigen ervaren hoofdpijn na afloop.

Carpo zei:
- W kan ik verwachten bij de upcome?
Klik om te vergroten...
De come-up van 2-CB kan vrij lang duren. Bij mij duurt het vaak wel een uur tot 1,5 uur voordat 2-CB op zijn piek zit. Bij de meeste psychedelica is de come-up mijn minst favouriete onderdeel. Bij 2-CB ervaar ik vaak milde misselijkheid en soms een ontregelde temperatuurregeling in mijn lijf. Een beetje een licht "koorts achtig gevoel". Na de come-up trekken die effecten bij mij weg en geniet ik volop van het tripje.

Carpo zei:
- Zijn er dingen die jullie aanraden om te doen tijdens m’n trip?
Klik om te vergroten...
Hangt een beetje van de dosis af. Bij een wat hogere dosis is de 2-CB zelf voldoende om me te vermaken door gewoon een beetje op de bank te hangen en te kletsen. Bij een lagere dosis kan ik me voorstellen dat je er liever ook nog iets naast doet.

Ik heb ook nog een paar vragen aan jou:
1) is je 2-CB getest?... de 2-CB markt schijnt behoorlijk vervuild te zijn de laatste tijd
2) heb je al ervaring met andere psychedelica en zo nee ben je bekend met de termen Set & Setting?
3) hoeveel mg ben je van plan te nemen?
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bodyload zijn de lichamelijke effecten. Dat is het effect wat de stof met zich meebrengt op je lichaam. Vaak bij middelen om te trippen kan je lichaam zwaar voelen of last van je maag. Ook is misselijkheid een optie. Dit hoeft natuurlijk voor jou niet het geval te zijn. In veel gevallen is de bodyload er voordat het middel goed werk (bij mij iig). Dus het eerste uurtje voel je je wat gek, soms een beetje last van je maag, maar dat gaat vaak weer over zodra je richting de piek gaat. Ik heb zelf met truffels of 2-CB wel eens last dat ik het "intern" koud heb. Dus van binnen heb ik het koud, maar dat krijg ik niet opgelost met dekens of iets. Gaat allemaal vanzelf over.

- Set en setting is het belangrijkste. Zorg voor een leuke omgeving, leuke mensen en eventueel eten en drinken wat je lekker vind. Doe vooral op dat moment waar je zin in hebt.
- De upcome is vaak gewoon even wachten. Langzaam zal je verandering zien en voelen. Ik kijk vaak een deel van een film of iets tijdens de opkomst, zodat ik me daar op kan focussen. Als ik merk dat de trip echt begint, dan zet ik dat af. Dit wil voor mij helpen met de bodyload die er soms is.
- Ik zou aanraden vooral te doen waar jij zin in hebt. Laat het de 1e keer op je afkomen, dan kan je later dingen bedenken die je in je volgende trip zou willen doen.

Hoeveel 2-CB ga je nemen? En is het getest?

Veel plezier alvast.


Edit: Ik zie dat @Eik me net voor is :grimacing:
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hahaha bodyload, ja dat begrip heeft echt betekenis gekregen tijdens eerste keer 2cb zonder enige uitleg erover van te voren hebben gehad 😆
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ga altijd als een malle gapen in de opkomst van truffels of 2-CB. Echt niet normaal, tot de tranen over mijn wangen rollen. Ik heb het idee dat het een soort reactie is om mijn kaakspieren uit te strekken ofzo, want die staan ook wel wat op spanning dan. Gelukkig is het gapen, dus dat is niet zo erg.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
HierEnDaarEenFuifje zei:
Ik ga altijd als een malle gapen in de opkomst van truffels of 2-CB. Echt niet normaal, tot de tranen over mijn wangen rollen. Ik heb het idee dat het een soort reactie is om mijn kaakspieren uit te strekken ofzo, want die staan ook wel wat op spanning dan. Gelukkig is het gapen, dus dat is niet zo erg.
Klik om te vergroten...

Hier ook ja. Is volgens mij iets redelijk algemeens bij psychedelica. Psilocybine heeft het vooral heel erg (en dat geeft verder geen kaakspanning, bij jou wel?). Ik heb het ook van 2C-B, LSD etc., de ene keer wat erger dan de andere keer. Bij die laatste twee vooral in de opkomst, bij psilo vaak ook nog later in de trip met vlagen. Kan samenhangen met misselijkheid, alsof je hersenen dan meer zuurstof vragen ofzo :’) maar staat er soms ook helemaal los van.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze Olifant zei:
Hier ook ja. Is volgens mij iets redelijk algemeens bij psychedelica. Psilocybine heeft het vooral heel erg (en dat geeft verder geen kaakspanning, bij jou wel?). Ik heb het ook van 2C-B, LSD etc., de ene keer wat erger dan de andere keer. Bij die laatste twee vooral in de opkomst, bij psilo vaak ook nog later in de trip met vlagen. Kan samenhangen met misselijkheid, alsof je hersenen dan meer zuurstof vragen ofzo :’) maar staat er soms ook helemaal los van.
Klik om te vergroten...

Ja ik voel met psilo ook wel wat kaakactiviteit. Misselijkheid heb ik gelukkig weinig last van, tenzij ik de truffels eet dan wel meer, al slaan 2-CB en psilo wel gelijk aan op mijn darmen. Paar goede krampen in binnen het uur zit ik op het toilet haha.

Met LSD krijg ik altijd een vervelend gevoel in mijn nekspieren, die worden altijd een beetje pijnlijk en soort van verkrampt.

Maarrrrrr... het is het allemaal waard haha!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
HierEnDaarEenFuifje zei:
Ja ik voel met psilo ook wel wat kaakactiviteit. Misselijkheid heb ik gelukkig weinig last van, tenzij ik de truffels eet dan wel meer, al slaan 2-CB en psilo wel gelijk aan op mijn darmen. Paar goede krampen in binnen het uur zit ik op het toilet haha.

Met LSD krijg ik altijd een vervelend gevoel in mijn nekspieren, die worden altijd een beetje pijnlijk en soort van verkrampt.

Maarrrrrr... het is het allemaal waard haha!
Klik om te vergroten...

Ja, herkenbaar. LSD geeft spierspanning. Ook vaak een beetje trillen (ik in ieder geval) en later soms wat last van m’n schouders. Ik merk de kaakspanning bij LSD bij een microdosering (+/- 13-14 ug) zelfs al lichtjes. 2C-B heeft het ook heel duidelijk. Bij psilo ga ik er eens op letten, heb dat al lang niet gehad. Herinner me daarvan vooral gapen en misselijkheid, en soms inderdaad de lichte temperatuurontregeling waarover hierboven al werd gesproken. Overigens kunnen (1p-)LSD/ALD-52 en varianten bij mij soms ook een best sterke vaatvernauwing geven. Heb dit niet altijd even duidelijk, maar heb één of twee keer ijskoude en een beetje blauwe tenen gehad van LSD. Kan niet veel kwaad verder lijkt me zoals bij de (agressievere) stimulanten, maar vond het wel opvallend.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
We moeten @Carpo natuurlijk niet afschrikken, want 2-CB (en trippen) is heel leuk haha!
C
CarpoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hey, bedankt voor je reactie! Je hebt me de juiste richting ingestuurd! De 2-CB zijn helaas niet getest en weet ook niet hoeveel mg er in zit. Ik begin sowieso met een lage dosis want ik heb totaal geen ervaring met psychedelica. Ik weet dat je je stuff moet testen maar heb geen idee of dat überhaupt mogelijk is in België.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze Olifant zei:
Bij psilo ga ik er eens op letten, heb dat al lang niet gehad.
Klik om te vergroten...
Heb dat nooit gehad, kaakspanning op psilo. Wel duidelijk bij LSD en aanverwanten, al kwam dat dan ook weer niet in de buurt van MDMA.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#12
Carpo zei:
Hey, bedankt voor je reactie! Je hebt me de juiste richting ingestuurd! De 2-CB zijn helaas niet getest en weet ook niet hoeveel mg er in zit. Ik begin sowieso met een lage dosis want ik heb totaal geen ervaring met psychedelica. Ik weet dat je je stuff moet testen maar heb geen idee of dat überhaupt mogelijk is in België.
Klik om te vergroten...
Volgens mij kun je in Brussel testen... maar misschien heeft een van onze Belgische Leden meer actuele informatie.

Als het niet lukt om te testen zou ik de eerste keer extra voorzichtig zijn. Zowel om het risico van vervuilde pillen te verminderen maar ook om een te hoge dosering te voorkomen. Als je het effect te mild vindt kun je altijd de volgende keer wat meer nemen.
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ervaar met bodyload vaak ook dat ik rillerig word. Verder niks aan het voorgaande toe te voegen.
C
CarpoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Eik zei:
Hoi @Carpo

Welkom op het forum! Ik zal proberen antwoord te geven op je vragen.


Lichamelijk sensaties door de drug. Meestal worden hiermee de negatieve sensaties bedoeld. In het geval van 2-CB is komt misselijkheid veel voor (vooral tijdens de come-up) en sommigen ervaren hoofdpijn na afloop.


De come-up van 2-CB kan vrij lang duren. Bij mij duurt het vaak wel een uur tot 1,5 uur voordat 2-CB op zijn piek zit. Bij de meeste psychedelica is de come-up mijn minst favouriete onderdeel. Bij 2-CB ervaar ik vaak milde misselijkheid en soms een ontregelde temperatuurregeling in mijn lijf. Een beetje een licht "koorts achtig gevoel". Na de come-up trekken die effecten bij mij weg en geniet ik volop van het tripje.


Hangt een beetje van de dosis af. Bij een wat hogere dosis is de 2-CB zelf voldoende om me te vermaken door gewoon een beetje op de bank te hangen en te kletsen. Bij een lagere dosis kan ik me voorstellen dat je er liever ook nog iets naast doet.

Ik heb ook nog een paar vragen aan jou:
1) is je 2-CB getest?... de 2-CB markt schijnt behoorlijk vervuild te zijn de laatste tijd
2) heb je al ervaring met andere psychedelica en zo nee ben je bekend met de termen Set & Setting?
3) hoeveel mg ben je van plan te nemen?
Klik om te vergroten...
Om hier even op terug te komen. Een kameraad van me heeft de 2CB gisteren gebruikt, heeft die half genomen maar zei me dat hij gewoon een “xtc” gevoel had en niet heeft getript. Wilt dus zeggen dat er niet veel MG in zit. Zou ik iets meer dan een halfje kunnen nemen om toch te kunnen trippen ? Of raad je dit af voor de eerste keer. Ik weet hoe xtc voelt maar wil wel echt een trip ervaren.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#15
De meeste 2-cb wordt als sterker verkocht dan het is. Op lage doseringen heeft het inderdaad wel iets weg van MDMA. Op basis van wat jouw vriend rapporteert zou je er voor kunnen kiezen om 0,75 of 1 pil te nemen. Lijkt me niet dat dat meteen te heftig gaat zijn. Zorg er in ieder geval voor dat je goed in je vel zit en in goed gezelschap bent als je het gaat doen.

Geniet van je tripje. 2-cb kan een hele leuke kennismaking met trippen zijn 😎
C
CarpoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Eik zei:
De meeste 2-cb wordt als sterker verkocht dan het is. Op lage doseringen heeft het inderdaad wel iets weg van MDMA. Op basis van wat jouw vriend rapporteert zou je er voor kunnen kiezen om 0,75 of 1 pil te nemen. Lijkt me niet dat dat meteen te heftig gaat zijn. Zorg er in ieder geval voor dat je goed in je vel zit en in goed gezelschap bent als je het gaat doen.

Geniet van je tripje. 2-cb kan een hele leuke kennismaking met trippen zijn 😎
Klik om te vergroten...
Dankjewel!!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."