Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-MMC of XTC?

4-MMC of XTC?

20 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
StephLid
01-01-2024, 00:00
#1
hey ik vroeg me af waar de voorkeur naar uitgaat en waarom?

4-MMC of XTC?

en vraag me af of mensen dit wel eens als combi hebben gebruikt?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Xtc. Minder schade aan hersenen. Makkelijker te krijgen. Vaak zuiver mdma.
D
DeaveLid
01-01-2024, 00:00
#3
Steph zei:
hey ik vroeg me af waar de voorkeur naar uitgaat en waarom?

4-MMC of XTC?

en vraag me af of mensen dit wel eens als combi hebben gebruikt?
Klik om te vergroten...
Zeker meestal 2 lijnen 4mmc en dan een kwartje/halfje erachteraan maar sinds kort gestopt met xtc
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
4mmc.
Minder hevige kater.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rivalrie zei:
Minder schade aan hersenen
Klik om te vergroten...

Is er al bewijs dat MDMA minder schade toebrengt dan 4-mmc ?

Ot; MDMA. Uniek gevoel. Kater is de beleving wel waard. Met pauzes altijd fun verzekerd.
T
TiresSnowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Persoonlijke ervaring
4mmc, nog nooit zo een bloedneus gehad in heel mijn leven 😱 geef mij maar xtc
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Snowflakeje zei:
Persoonlijke ervaring
4mmc, nog nooit zo een bloedneus gehad in heel mijn leven 😱 geef mij maar xtc
Klik om te vergroten...
Los van de bloedneus
Wat vond je van 4mmc?
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#8
Snowflakeje zei:
Persoonlijke ervaring
4mmc, nog nooit zo een bloedneus gehad in heel mijn leven 😱 geef mij maar xtc
Klik om te vergroten...
Je hoeft het niet te snuiven natuurlijk :wink:
T
TiresSnowLid
01-01-2024, 00:00
#9
CuriousExplorer zei:
Los van de bloedneus
Wat vond je van 4mmc?
Klik om te vergroten...
Vond er weinig aan... ook mn vriend vond er niets aan. Wat alerter, babbelkick.. dat was het zowat
T
TiresSnowLid
01-01-2024, 00:00
#10
KlaasVaak zei:
Je hoeft het niet te snuiven natuurlijk :wink:
Klik om te vergroten...
Ja, nu weet ik dat. Maar zou het niet meer gebruiken
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Snowflakeje zei:
Vond er weinig aan... ook mn vriend vond er niets aan. Wat alerter, babbelkick.. dat was het zowat
Klik om te vergroten...
Dit hoor je niet vaak, maar elk zijn ding inderdaad. Mijn zijn de katers de XTC niet meer waard.
T
TiresSnowLid
01-01-2024, 00:00
#12
Snowflakeje zei:
Vond er weinig aan... ook mn vriend vond er niets aan. Wat alerter, babbelkick.. dat was het zowat
Klik om te vergroten...
CuriousExplorer zei:
Dit hoor je niet vaak, maar elk zijn ding inderdaad. Mijn zijn de katers de XTC niet meer waard.
Klik om te vergroten...
Wij gebruiken niet zoveel en houden ons aan die 3maand regel.. of proberen toch.. dus wat katers betreft valt het mee
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Snowflakeje zei:
Wij gebruiken niet zoveel en houden ons aan die 3maand regel.. of proberen toch.. dus wat katers betreft valt het mee
Klik om te vergroten...
Als je inderdaad de pauze respecteert is het raar dat 4mmc zo weinig deed.
Al hoor ik dat nog wel eens, hier toch 2jaar het beste geweest
T
TiresSnowLid
01-01-2024, 00:00
#14
CuriousExplorer zei:
Als je inderdaad de pauze respecteert is het raar dat 4mmc zo weinig deed.
Al hoor ik dat nog wel eens, hier toch 2jaar het beste geweest
Klik om te vergroten...
Was 2jaar geleden, op oudjaar. Weet het nog heel goed 😌 mss geen goeie , kan ook. Hoogtijd dat belgie centra opent hoor 🙄
S
StephLid
01-01-2024, 00:00
#15
als je nog nooit 4mmc hebt gebruikt maar wel om de zoveel tijd xtc, merk je dan ook minder van de 4mmc zoals je vaak merkt na meerdere keren xtc?

en is het eigenlijk nou al bewezen dat 4mmc echt op de serotine werkt?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Steph zei:
als je nog nooit 4mmc hebt gebruikt maar wel om de zoveel tijd xtc, merk je dan ook minder van de 4mmc zoals je vaak merkt na meerdere keren xtc?
Klik om te vergroten...
Hangt van de frequentie/ rustpauze af denk ik.
Steph zei:
en is het eigenlijk nou al bewezen dat 4mmc echt op de serotine werkt?
Klik om te vergroten...
Als 4mmc niet op uw serotonine werkt, dan werkt geen enkele drug erop.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#17
🐺PsyTekz zei:
Is er al bewijs dat MDMA minder schade toebrengt dan 4-mmc ?
Klik om te vergroten...
Goede vraag. Heb het even opgezocht en ik ben blijkbaar in de war met 4fmp. Altijd lastig die afkortingen.

Mdma en 4mmc lijken ongeveer even schadelijk te zijn.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
🐺PsyTekz zei:
Is er al bewijs dat MDMA minder schade toebrengt dan 4-mmc ?

Ot; MDMA. Uniek gevoel. Kater is de beleving wel waard. Met pauzes altijd fun verzekerd.
Klik om te vergroten...
Vragen over neurotoxiciteit bij mensen zijn extreem lastig te bewijzen. Voor solide bewijs moet je eigenlijk eerst grote groepen mensen 4-MMC toedienen en daarna hun brein in dunne plakjes te snijden om onder de microscoop te bekijken. Maar zulk onderzoek mag uiteraard niet :wink:
Je kunt wel cognitieve tests doen bij mensen om te kijken of hun geheugen nog goed werkt of hun concentratievermogen of hun motoriek, gezichtsvermogen, enzovoorts. Maar daarvan is altijd heel erg de vraag of er andere factoren meespelen bij het ontstaan van de cognitieve problemen. Als emand bijvoorbeeld zelf al vaak methamfetamine heeft gedaan dan is het niet zo vreemd dat je later geheugenklachten constateert.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik vind het zelf altijd wel grappig dat we op drugsfora enzo altijd heel erg focussen op neurotoxiciteit, oftewel schade aan het brein, maar niet op cardiotoxiciteit (hartfalen). Terwijl je op korte termijn vooral toch graag zou willen dat je hart blijft kloppen. Als het lukt om te blijven leven dan zie je daarna wel weer of het schade heeft opgeleverd, toch?
En zeker met stimulerende middelen zoals 4-MMC die berucht zijn om hun vaatvernauwende werking, dan moet je toch wel bezorgd zijn om hart- en vaatproblemen. Je kan ook een hersenbloeding krijgen en daardoor hersenschade krijgen. Dus dan ben je net zo ver van huis.

Maar misschien is het verschil dat ernstige acute complicaties maar af en toe voorkomen. Dus dat lijkt dan een ver-van-je-bedshows maar af en toe voorkomen
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#20
Neo-Shulginist zei:
Ik vind het zelf altijd wel grappig dat we op drugsfora enzo altijd heel erg focussen op neurotoxiciteit, oftewel schade aan het brein, maar niet op cardiotoxiciteit (hartfalen). Terwijl je op korte termijn vooral toch graag zou willen dat je hart blijft kloppen. Als het lukt om te blijven leven dan zie je daarna wel weer of het schade heeft opgeleverd, toch?
En zeker met stimulerende middelen zoals 4-MMC die berucht zijn om hun vaatvernauwende werking, dan moet je toch wel bezorgd zijn om hart- en vaatproblemen. Je kan ook een hersenbloeding krijgen en daardoor hersenschade krijgen. Dus dan ben je net zo ver van huis.

Maar misschien is het verschil dat ernstige acute complicaties maar af en toe voorkomen. Dus dat lijkt dan een ver-van-je-bedshows maar af en toe voorkomen
Klik om te vergroten...
Nou, ik ben meer bezig met mijn hart dan met de schade die ik mijn brein heb aangedaan. Dat zie ik later wel weer. Zoals je zelf al zegt... Zonder kloppend hart heb je niets. Blijf dat altijd wel eng vinden aan stims.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."