Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErvaringen met inhalantia? (Bijvoorbeeld butaan.)

Ervaringen met inhalantia? (Bijvoorbeeld butaan.)

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
PeriodiekeMannaLid
01-01-2024, 00:00
DISCLAIMER: Ik ben niet van plan butaan of wat dan ook te gaan inhaleren, ik ben enkel nieuwsgierig naar andermans ervaringen met inhalantia.

Heyhey, ik was wat aan het lezen over verslavingen en ik kwam per toeval een categorie/verzamelterm tegen waar ik eigenlijk niks van weet: inhalantia. Ik vroeg me af of mensen hier eigenlijk ervaring hadden met inhalantia (los van onze bekende vrienden lachgas en poppers)

Wat ik precies bedoel met inhalantia: Inhalants refer to a broad range of household or industrial chemicals whose volatile vapors or gases are concentrated and inhaled into the lungs via the nose or mouth to produce a state of acute intoxication. (Thanks psychonautwiki ❤)

De tripreports die ik over bijvoorbeeld butaangas (https://erowid.org/experiences/exp.php?ID=31384|A) zijn bijzonder maf, dit heeft aardig wat interesse opgewekt.

Edit: disclaimer toegevoegd lol.
S
SnuffelaarLid
Butaangas is dodelijk man, doe dat nou niet.

Meer info

Butaan/propaanmangsels Butaan en propaan kunnen tot dodelijke hartritmestoornissen leiden. Drijfgassen kunnen ook tot leverschade leiden (2).
Klik om te vergroten...
P
PeriodiekeMannaLid
Snuffelaar zei:
Butaangas is dodelijk man, doe dat nou niet.

Meer info
Klik om te vergroten...
Ben ik me zeer goed bewust van, ben enkel benieuwd naar de ervaringen van mensen. Heb verder geen enkele intentie om zelf inhalantia te gebruiken. Bijna alle inhalantia veroorzaken acute hersen-/zenuwschade en in veel gevallen is de high daar zelfs grotendeels aan te bedanken. Nogmaals: ben enkel nieuwsgierig naar andermans ervaringen :)
K
KlaasVaakLid
Xeongas schijnt interessant te zijn. Lachgas maar dan anders. Ook niet schadelijk zoals butaan.

Is echter extreem duur dus niet echt geschikt voor recreatief gebruik. Ergens op erowid staat een tripreport.
N
Neo-ShulginistLid
PeriodiekeManna zei:
DISCLAIMER: Ik ben niet van plan butaan of wat dan ook te gaan inhaleren, ik ben enkel nieuwsgierig naar andermans ervaringen met inhalantia.

Heyhey, ik was wat aan het lezen over verslavingen en ik kwam per toeval een categorie/verzamelterm tegen waar ik eigenlijk niks van weet: inhalantia. Ik vroeg me af of mensen hier eigenlijk ervaring hadden met inhalantia (los van onze bekende vrienden lachgas en poppers)

Wat ik precies bedoel met inhalantia: Inhalants refer to a broad range of household or industrial chemicals whose volatile vapors or gases are concentrated and inhaled into the lungs via the nose or mouth to produce a state of acute intoxication. (Thanks psychonautwiki ❤)

De tripreports die ik over bijvoorbeeld butaangas (https://erowid.org/experiences/exp.php?ID=31384|A) zijn bijzonder maf, dit heeft aardig wat interesse opgewekt.

Edit: disclaimer toegevoegd lol.
Klik om te vergroten...
Lachgas :wink:
N
Neo-ShulginistLid
KlaasVaak zei:
Xeongas schijnt interessant te zijn. Lachgas maar dan anders. Ook niet schadelijk zoals butaan.

Is echter extreem duur dus niet echt geschikt voor recreatief gebruik. Ergens op erowid staat een tripreport.
Klik om te vergroten...
Ja laatst was er een aflevering over van Hamiltons Pharmacopeia. Sicke docu en interessant middel. Wel kneiterduur en extreem zeldzaam gas. Dus of we dat nou als partydrug moeten gaan gebruiken.. beetje zonde lijkt me.
S
SnuffelaarLid
KlaasVaak zei:

Klik om te vergroten...
Mss vind je deze wel interessant:

H
Hardcore_frkLid
Amylnitriet!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."