Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsUrenlange blackout op wiet, overgeven, niet responsive maar wel ogen open

Urenlange blackout op wiet, overgeven, niet responsive maar wel ogen open

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoorde wel dat er vervuilde wiet in omloop was met synthetische cannidoiden (vast fout gespeld). Anders kan ik me alleen bedenken dat wiet psychotische klachten kan veroorzaken. Ik weet niet of dat gepaard gaat met geheugenverlies... Heftig man.
P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
PaddoKweker
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
lees dit stukje maar eens door:

www.trimbos.nl

Vervuilde hasj en wiet in omloop - Trimbos-instituut

Sinds eind oktober 2020 heeft het DIMS verschillende hasj- en wietmonsters geanalyseerd die vervuild waren met synthetische cannabinoïdes.
www.trimbos.nl www.trimbos.nl
W
WapsterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb dit zo'n 2 jaar geleden ook meegemaakt. Geen blackout(s) van uren (denk ik) maar wel 2x out geweest waarvan ik 1x bijkwam met een flinke hoofdwond omdat ik op de vensterbank geklapt ben. Beide keren nog de volgende dag ziek/overgeven en evenwichtsstoornissen. Dit was met een voorgedraaide joint. Iemand zei me dat ik dan waarschijnlijk niet tegen de tabaksvervangers kan die ze er tegenwoordig in stoppen. Klonk wel heel logisch. Draai sindsdien m'n eigen jointjes weer, wel met wiet van andere shops. En nooit meer last van gehad.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Beste leden,

Zojuist ben ik gebeld door mijn vriendin dat de ambulance en huisarts zijn langsgeweest omdat haar moeder haar na een drie uur durende blackout vond in de schuur. Ze was een jointje aan het roken (halve opgerookt voor dit gebeurde). Ze reageerde niet op haar moeder, kan zich niks herinneren maar had haar ogen open. Haar ogen deden raar hoorde ik.

Nu heeft de huisarts gezegt: "het was de wiet". En hoewel ik natuurlijk een proffesional wil geloven heb ik hier verder nog nooit van gehoord. Wel van cynclopes (zelf gehad, duurde 1 minuut) en fainting. Maar nog nooit zo iets langs en extreems. Ze blowed al jaren elke dag, dus het is ook niet alsof ze hier vaker last van heeft of het haar eerste keer is. Ik geloof zeker dat het de wiet kan zijn, maar ben dan wel benieuwd wat de wiet heeft veroorzaakt. Ze is er, en ik natuurlijk ook, heel erg van geschokken. Blowen doet ze komende tijd niet meer, en ik wil dat ze de andere helft van de voorgedraaide joint laat testen op andere middelen. (ze rookt altijd zelfde joints, zelfde shop). Ook wil ik dat ze zich laat onderzoeken, en ga daar achteraan.

Als iemand hier een soortgelijke ervaring heeft meegemaakt, of iets weet wat het zou kunnen zijn, laat het mij aub weten. Elke info is welkom. Ik weet dat er niet veel artsen hier zullen rondlopen, en dat alleen artsen dit echt kunnen onderzoeken (wat we dus gaan doen). Maar toch zou het fijn zijn mogelijke subjectieve ervaringen te horen hierover. Ik vind het nogal wat, zeker voor een half jointje.

Alvast erg bedankt. Ben ik even blij dat ik nu 13 dagen gestopt ben.
A
AlakazamLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jezus heftig zeg, allereerst sterkte.

Ik heb hier zelf nog nooit van gehoord, maar ik kan me wel het volgende topic herinneren, misschien dat dat wat helpt: Vervuilde hasj en wiet in omloop

Hier een quote uit het artikel van Vice:

Sinds eind oktober 2020 heeft het Drugs Informatie en Monitoring Systeem (DIMS) verschillende hasj- en wietmonsters geanalyseerd die vervuild bleken te zijn met de synthetische cannabinoïde MDMB-4en-PINACA. De hasj en wiet die vervuild bleken te zijn met MDMB-4en-PINACA waren afkomstig uit coffeeshops én van straatdealers verspreid over Nederland. Na gebruik van deze stof kunnen al snel ernstige bijwerkingen optreden. Dit kan bij hoge doseringen levensgevaarlijk zijn.

Effecten en risico’s​

De vervuilde monsters verschillen qua uiterlijk niet of nauwelijks van niet vervuilde hasj of wiet. De effecten van MDMB-4en-PINACA (synthetische cannabinoïden) zijn echter veel sterker dan die van THC, de werkzame stof in hasj en wiet. Zo kunnen na gebruik van zeer kleine hoeveelheden al evenwichtsstoornissen, angst, paranoia, hallucinaties en hartritmestoornissen optreden. Dit kan ook uitmonden in snel verlies van bewustzijn, of juist in agitatie, gewelddadig en/of psychotisch gedrag. Ook zijn er in de afgelopen jaren in andere landen verschillende sterfgevallen gemeld die met MDMB-4en-PINACA waren geassocieerd.
Vooralsnog zijn er in Nederland geen sterfgevallen of levensbedreigende incidenten met ziekenhuisopname bekend. Wel gaven enkele gebruikers na gebruik van zeer kleine hoeveelheden melding van duizeligheid, extreme angst en paniekgerelateerde klachten.
Klik om te vergroten...
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heftig om te beleven. Zeker voor haar moeder. Als het de wiet was dan is er volgens mij toch geknoeit met de joints of de wiet. Sterkte en zeker laten testen!
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben wel eens abrupt in slaap gevallen na een zeer intense spacecake. Ik kon me bewustzijn er niet meer bij houden en heb een paar uur voor pampus gelegen in mn auto. En dit was snachts uren na de piek van de cake. Ik kan me alleen herinneren dat ik echt extreem wazig was. Kon amper recht lopen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Een keer volkomen out gaan.
Is mij meerdere malen overkomen.
Vooral na een goede zandpijp. Of enkele bongpijpen.
Dan ga je zo tegen te grond...
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."