Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPure hasj roken uit glazen pijpje, hoe en wat precies :)

Pure hasj roken uit glazen pijpje, hoe en wat precies :)

32 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goed trouwens dat je niet gaat blowen met tabak! Dat is echt de fout die meer dan 9/10 Nederlandse blowers gaat maken in het begin.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Dunne zei:
Rook jij wel cannabis? En dan puur?
Klik om te vergroten...
Ja ik was een enorme tabaksjunk. Ik rookte een pakje zware shag in twee dagen weg. En ik dachr er altijd hetzelfde over als jij; dat ik iets miste als ik blowde zonder tabak.

Maar dat is dus gewoon het verslaafde brein wat hunkert naar nicotine.

Ik ben gestopt met roken met varenicline (Champix), wat een acetylcholine-anragonist is. Nicotine kan daardoor niet meer aan de gebruikelijke receptor hechten. De bedoeling van het medicijn is dat je toch twee weken blijft doorroken.

Zo ben ik er dus achter gekomen how goor tabak is, en dat het alleen lekker is vanwege de dopamine-rush die je krijgt van nicotine.

Voor mij was het ook een flinke zoektocht naar een fijne manier van blowen. Ik heb een tijd puur gerookt, maar dat is smerig en zonde van je wiet.
Ik heb op een gegeven moment een goede (maar dure) vaporizer gekocht (Davinci IQ). De smaak die uit dat ding komt is echt top. Maakt veel verschil met andere vapes, voornamelijk draagbare vapes die met convectie werken zijn minder smaakvol.
Wel moest ik heel erg wennen aan dat ik die nicotinerush niet had bij het blowen. Ik had inderdaad het idee dat ik iets mists, omdat ik geen brandend gevoel in mijn longen voelde, wat ik associeerde met genot. Krankzinnig eigenlijk, dat je brandende longen lekker vindt en dat dan mist. Maar het was wel zo.
Maar het bleek gewoon een kwestie van wennen. Na een paar maanden wist ik niet beter.

Ohja, de temperatuurinstellingen van een vaporizer maken heel veel uit. Lagere temperaturen (180 °C) zijn eigenlijk wenselijk, maar dan word je meer high dan stoned. Boven de 205 °C wil je eigenlijk niet gaan, want dan begint benzeen te ontstaan en dat is heel kankerverwekkend. Maar die hogere temperaturen geven dus wel wat meer een stoned gevoel.

Waar ik echt fan van ben geworden is een glazen bong met een opzetstuk quartz banger. Daarmee kan je namelijk (hewl goede olieachtige) hasj voorzichtig verdampen. De smaak die daarvan afkomt is echt fenomenaal, en je wordt er ook goed stoned van (in plaats van high).

Daarnaast heb ik aan het begin van de coronapandemie een Volcano classic gekocht. Die zijn de helft zo duur als de nieue varianten, die alleen een display met temperatuur hebben als voordeel. Maar man, wat is dat een fantastisch apparaat. Stel je voor dat je alle smaak van een top wiet in zijn geheel in een zak stopt en dat je die dan in één teug naar binnen hijst. Dat is dus wat dat apparaat doet. Je proeft echt de hele plant, met een ongekende intensiteit. Ook de bodyhigh die je ervan krijgt is heel lekker. Toegegeven; het is wat meer actief high in plaats van couchlock stoned. Maar die smaak maar het echt helemaal goed.

Dus als ik zin heb om KO stones te worden dan pak ik de bong en verdamp ik heel goede olieachtige hasj (die is trouwens wel heel lastig te vinden. Ik heb wel een tijd moeten zoeken voor goede adresjes ervoor. Maar eens in de zoveel tijd ga ik ff naar bekende adresjes in Amsterdam en dan sla ik een paar keer vijf gram in. Dan kan ik zo weer een half jaar vooruit. Want van die sterke hasj heb je helemaal niet zoveel nodig).

Ohja, als ik hasj wil roken onderweg pak ik dus bovenstaande glazen pijp. Die is qua smaak best okee. De bong is beter, maar die ga ik niet helemaal meeslepen overal heen. Sowieso heb ik de Davinci vape nog voor onderweg.

Dus ondanks dat het echt even flink wennen was, en dat het een hele zoektocht was voor hoe ik anders kon blowen, denk ik dat ik nu echt veeel betere methodes heb gevonden om te blowen. Veel smaakvoller, zonder brandende longen, en ja, zonder de nicotinerush. Nadeel is wel dat ik vaak joints met tabak krijg aangeboden, maar die moet ik afslaan want ik ben (ex-)tabaksjunk en ik heb 0 zin om weer te beginnen. Ik heb nog wel één keer zoiets gedaan, en ik vond die joint toen exht ontzettens goor. Het smaakte precies zoals een asbak ruikt. Ik snapte echt totaal niet meer hoe ik dat ooit lekker heb kunnen vinden.

Maar ik snap dus wel dat het even wennen is.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
pijpje.jpg
Gekocht voor een tientje in zo'n super-toeristische headshop in Amsterdam-West, vlakbij coffeeshop Barneys. Daar hebben ze een verrassend goed assortiment voor niet zo duur.

Ik moet mn pijpje wel nog even een keer schoonmaken xD
Dat kan gemakkelijk met wat schoonmaakalcohol (isopropylalcohol, IPA) en een pijprager.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wallah zei:
En hoevaak inhaleer je als beginner zeg maar?
Klik om te vergroten...
Gewoon met een klein beetje beginnen; nog niet eens een tiende van een gram. Neem even twee of drie hijsjes en wacht vijf minuten voordat je besluit of je nog meer wil proberen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Goed trouwens dat je niet gaat blowen met tabak! Dat is echt de fout die meer dan 9/10 Nederlandse blowers gaat maken in het begin.
Klik om te vergroten...
Zeg je dat omdat tabak heel schadelijk en verslavend is of omdat jij het effect met tabka niets vind?
Ik rook namelijk bijna altijd mijn wiet in een joint met tabak. Het effect is dat anders en ik vind dat prettiger als vapen of puur roken.
Af en toe rook ik pure wiet in een houten pijpje.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Dunne zei:
Zeg je dat omdat tabak heel schadelijk en verslavend is of omdat jij het effect met tabka niets vind?
Ik rook namelijk bijna altijd mijn wiet in een joint met tabak. Het effect is dat anders en ik vind dat prettiger als vapen of puur roken.
Af en toe rook ik pure wiet in een houten pijpje.
Klik om te vergroten...
Tabak is super verslavend en smerig. De enige reden dat het 'lekker' is, is vanwege de nicotinerush die je ervan krijgt en de duizeligheid van de koolstofmonoxide wat een zuurstofrekort veroorzaakt. De lekkere smaak van de hasj wordt juist gemaskeerd door de asbaksmaak van verbrande tabak en in ruil ervan krijg je meer kans op longkanker en COPD.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Tabak is super verslavend en smerig. De enige reden dat het 'lekker' is, is vanwege de nicotinerush die je ervan krijgt en de duizeligheid van de koolstofmonoxide wat een zuurstofrekort veroorzaakt. De lekkere smaak van de hasj wordt juist gemaskeerd door de asbaksmaak van verbrande tabak en in ruil ervan krijg je meer kans op longkanker en COPD.
Klik om te vergroten...
Dat laatste wist ik wel, van tabak. Toch vind ik het effect met tabak totaal anders als zonder. Lekkerder. Ik denk gelen ook. Puur geeft een ander soort high/stoned gevoel.
Rook jij wel cannabis? En dan puur?
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Toch vind ik het effect met tabak totaal anders als zonder. Lekkerder. Ik denk gelen ook. Puur geeft een ander soort high/stoned gevoel.
Klik om te vergroten...
Hmm ik snap wel waarom sommigen het fijner vinden maar ik vind het toch iets vuils toevoegen aan de high, niet echt lekker imo. Echter sinds ik een maand ben gestopt en de maand erna heel weinig heb gerookt, valt wiet/hasj sowieso anders, stuk minder aangenaam 😔
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Maar goed, daarom zei ik dus: goed dat js begint met blowen zonder tabak! Want dan kan je die nicotinerush ook niet missen en dat scheelt toch een hoop longkanker en COPD.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Ja ik was een enorme tabaksjunk. Ik rookte een pakje zware shag in twee dagen weg. En ik dachr er altijd hetzelfde over als jij; dat ik iets miste als ik blowde zonder tabak.

Maar dat is dus gewoon het verslaafde brein wat hunkert naar nicotine.

Ik ben gestopt met roken met varenicline (Champix), wat een acetylcholine-anragonist is. Nicotine kan daardoor niet meer aan de gebruikelijke receptor hechten. De bedoeling van het medicijn is dat je toch twee weken blijft doorroken.

Zo ben ik er dus achter gekomen how goor tabak is, en dat het alleen lekker is vanwege de dopamine-rush die je krijgt van nicotine.

Voor mij was het ook een flinke zoektocht naar een fijne manier van blowen. Ik heb een tijd puur gerookt, maar dat is smerig en zonde van je wiet.
Ik heb op een gegeven moment een goede (maar dure) vaporizer gekocht (Davinci IQ). De smaak die uit dat ding komt is echt top. Maakt veel verschil met andere vapes, voornamelijk draagbare vapes die met convectie werken zijn minder smaakvol.
Wel moest ik heel erg wennen aan dat ik die nicotinerush niet had bij het blowen. Ik had inderdaad het idee dat ik iets mists, omdat ik geen brandend gevoel in mijn longen voelde, wat ik associeerde met genot. Krankzinnig eigenlijk, dat je brandende longen lekker vindt en dat dan mist. Maar het was wel zo.
Maar het bleek gewoon een kwestie van wennen. Na een paar maanden wist ik niet beter.

Ohja, de temperatuurinstellingen van een vaporizer maken heel veel uit. Lagere temperaturen (180 °C) zijn eigenlijk wenselijk, maar dan word je meer high dan stoned. Boven de 205 °C wil je eigenlijk niet gaan, want dan begint benzeen te ontstaan en dat is heel kankerverwekkend. Maar die hogere temperaturen geven dus wel wat meer een stoned gevoel.

Waar ik echt fan van ben geworden is een glazen bong met een opzetstuk quartz banger. Daarmee kan je namelijk (hewl goede olieachtige) hasj voorzichtig verdampen. De smaak die daarvan afkomt is echt fenomenaal, en je wordt er ook goed stoned van (in plaats van high).

Daarnaast heb ik aan het begin van de coronapandemie een Volcano classic gekocht. Die zijn de helft zo duur als de nieue varianten, die alleen een display met temperatuur hebben als voordeel. Maar man, wat is dat een fantastisch apparaat. Stel je voor dat je alle smaak van een top wiet in zijn geheel in een zak stopt en dat je die dan in één teug naar binnen hijst. Dat is dus wat dat apparaat doet. Je proeft echt de hele plant, met een ongekende intensiteit. Ook de bodyhigh die je ervan krijgt is heel lekker. Toegegeven; het is wat meer actief high in plaats van couchlock stoned. Maar die smaak maar het echt helemaal goed.

Dus als ik zin heb om KO stones te worden dan pak ik de bong en verdamp ik heel goede olieachtige hasj (die is trouwens wel heel lastig te vinden. Ik heb wel een tijd moeten zoeken voor goede adresjes ervoor. Maar eens in de zoveel tijd ga ik ff naar bekende adresjes in Amsterdam en dan sla ik een paar keer vijf gram in. Dan kan ik zo weer een half jaar vooruit. Want van die sterke hasj heb je helemaal niet zoveel nodig).

Ohja, als ik hasj wil roken onderweg pak ik dus bovenstaande glazen pijp. Die is qua smaak best okee. De bong is beter, maar die ga ik niet helemaal meeslepen overal heen. Sowieso heb ik de Davinci vape nog voor onderweg.

Dus ondanks dat het echt even flink wennen was, en dat het een hele zoektocht was voor hoe ik anders kon blowen, denk ik dat ik nu echt veeel betere methodes heb gevonden om te blowen. Veel smaakvoller, zonder brandende longen, en ja, zonder de nicotinerush. Nadeel is wel dat ik vaak joints met tabak krijg aangeboden, maar die moet ik afslaan want ik ben (ex-)tabaksjunk en ik heb 0 zin om weer te beginnen. Ik heb nog wel één keer zoiets gedaan, en ik vond die joint toen exht ontzettens goor. Het smaakte precies zoals een asbak ruikt. Ik snapte echt totaal niet meer hoe ik dat ooit lekker heb kunnen vinden.

Maar ik snap dus wel dat het even wennen is.
Klik om te vergroten...
Ik heb alle andere vormen geprobeerd en prefereer toch met tabak.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
In deze post heb ik trouwens uitgebreid uitgelegd hoe ik hasj in een bong rook.

Wat een lekkere bong is om wiet en hasj mee te roken

Ik kreeg een privébericht met de vraag hoe ik een bong heb gevonden waarmee ik tevreden was, naar aanleiding van wat reacties in een post over stoppen met tabak roken. Het leek me zonde om de tips te verstoppen in een privébericht. Dus hier een kort overzicht van wat ik denk wat een lekkere bong...
drugsforum.nl drugsforum.nl
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
Ik heb alle andere vormen geprobeerd en prefereer toch met tabak.
Klik om te vergroten...
Dat mag. Ik vind het goor :grin:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Maar ik vraag me dan af: rook je ook sigaretten of shag? En hoe lang heb je geprobeerd onder tabak te blowen?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neo-Shulginist zei:
Dat mag. Ik vind het goor :grin:
Klik om te vergroten...
Smaken verschillen gelukkig! 😜
W
WallahLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goed, ja ik wil dus ook liever géén tabak roken, ik heb jarenlang gewoon gerookt en ben zo blij dat ik daar vanaf ben.
Ik heb nu dit pijpje gekocht, met screens:

Wietpijpje - De 10 beste wietpijpjes op een rij

Door een wietpijp kun je puur wiet roken. Door wiet direct uit het pijpje te roken is het effect sterker en directer.
www.dutch-headshop.nl www.dutch-headshop.nl

Dit valt onder de noemer wietpijp, maar hier kan je toch ook gewoon hasj mee roken??
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wallah zei:
Goed, ja ik wil dus ook liever géén tabak roken, ik heb jarenlang gewoon gerookt en ben zo blij dat ik daar vanaf ben.
Ik heb nu dit pijpje gekocht, met screens:

Wietpijpje - De 10 beste wietpijpjes op een rij

Door een wietpijp kun je puur wiet roken. Door wiet direct uit het pijpje te roken is het effect sterker en directer.
www.dutch-headshop.nl www.dutch-headshop.nl

Dit valt onder de noemer wietpijp, maar hier kan je toch ook gewoon hasj mee roken??
Klik om te vergroten...

Ja hoor.
W
WallahLid
01-01-2024, 00:00
#17
Blaatschaap zei:
Ja hoor.
Klik om te vergroten...
Ook hier bedankt voor je antwoord, fijn!
W
WallahLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mmmh, toch nog even een beginnersvraag; als je hasj uit zo'n wietpijpje rookt moet je het dan ook eerst verkruimelen net als in een joint?
Of leg je gewoon een stukje/bolletje op het gaasje?
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#19
Een stukje/bolletje op het gaasje werkt prima.

Persoonlijk grind ik hasj nooit, geeft zo'n troep in de grinder :tongueout: als je zachte hasj hebt dan kan je er gemakkelijk stukjes af trekken en die eventueel in kleinere stukjes opbreken voordat je ze op het gaasje legt.
W
WallahLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ow haha, ja dan wordt zo'n grinder wel vies ja.
Oké, nou ik heb zachte hasj dus trek er dan gewoon wel een stukje af.
We gaan het meemaken :sweatsmile:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."