#1
Goed trouwens dat je niet gaat blowen met tabak! Dat is echt de fout die meer dan 9/10 Nederlandse blowers gaat maken in het begin.
Ja ik was een enorme tabaksjunk. Ik rookte een pakje zware shag in twee dagen weg. En ik dachr er altijd hetzelfde over als jij; dat ik iets miste als ik blowde zonder tabak.Rook jij wel cannabis? En dan puur?

Gewoon met een klein beetje beginnen; nog niet eens een tiende van een gram. Neem even twee of drie hijsjes en wacht vijf minuten voordat je besluit of je nog meer wil proberen.En hoevaak inhaleer je als beginner zeg maar?
Zeg je dat omdat tabak heel schadelijk en verslavend is of omdat jij het effect met tabka niets vind?Goed trouwens dat je niet gaat blowen met tabak! Dat is echt de fout die meer dan 9/10 Nederlandse blowers gaat maken in het begin.
Tabak is super verslavend en smerig. De enige reden dat het 'lekker' is, is vanwege de nicotinerush die je ervan krijgt en de duizeligheid van de koolstofmonoxide wat een zuurstofrekort veroorzaakt. De lekkere smaak van de hasj wordt juist gemaskeerd door de asbaksmaak van verbrande tabak en in ruil ervan krijg je meer kans op longkanker en COPD.Zeg je dat omdat tabak heel schadelijk en verslavend is of omdat jij het effect met tabka niets vind?
Ik rook namelijk bijna altijd mijn wiet in een joint met tabak. Het effect is dat anders en ik vind dat prettiger als vapen of puur roken.
Af en toe rook ik pure wiet in een houten pijpje.
Dat laatste wist ik wel, van tabak. Toch vind ik het effect met tabak totaal anders als zonder. Lekkerder. Ik denk gelen ook. Puur geeft een ander soort high/stoned gevoel.Tabak is super verslavend en smerig. De enige reden dat het 'lekker' is, is vanwege de nicotinerush die je ervan krijgt en de duizeligheid van de koolstofmonoxide wat een zuurstofrekort veroorzaakt. De lekkere smaak van de hasj wordt juist gemaskeerd door de asbaksmaak van verbrande tabak en in ruil ervan krijg je meer kans op longkanker en COPD.
Hmm ik snap wel waarom sommigen het fijner vinden maar ik vind het toch iets vuils toevoegen aan de high, niet echt lekker imo. Echter sinds ik een maand ben gestopt en de maand erna heel weinig heb gerookt, valt wiet/hasj sowieso anders, stuk minder aangenaam 😔Toch vind ik het effect met tabak totaal anders als zonder. Lekkerder. Ik denk gelen ook. Puur geeft een ander soort high/stoned gevoel.
Ik heb alle andere vormen geprobeerd en prefereer toch met tabak.Ja ik was een enorme tabaksjunk. Ik rookte een pakje zware shag in twee dagen weg. En ik dachr er altijd hetzelfde over als jij; dat ik iets miste als ik blowde zonder tabak.
Maar dat is dus gewoon het verslaafde brein wat hunkert naar nicotine.
Ik ben gestopt met roken met varenicline (Champix), wat een acetylcholine-anragonist is. Nicotine kan daardoor niet meer aan de gebruikelijke receptor hechten. De bedoeling van het medicijn is dat je toch twee weken blijft doorroken.
Zo ben ik er dus achter gekomen how goor tabak is, en dat het alleen lekker is vanwege de dopamine-rush die je krijgt van nicotine.
Voor mij was het ook een flinke zoektocht naar een fijne manier van blowen. Ik heb een tijd puur gerookt, maar dat is smerig en zonde van je wiet.
Ik heb op een gegeven moment een goede (maar dure) vaporizer gekocht (Davinci IQ). De smaak die uit dat ding komt is echt top. Maakt veel verschil met andere vapes, voornamelijk draagbare vapes die met convectie werken zijn minder smaakvol.
Wel moest ik heel erg wennen aan dat ik die nicotinerush niet had bij het blowen. Ik had inderdaad het idee dat ik iets mists, omdat ik geen brandend gevoel in mijn longen voelde, wat ik associeerde met genot. Krankzinnig eigenlijk, dat je brandende longen lekker vindt en dat dan mist. Maar het was wel zo.
Maar het bleek gewoon een kwestie van wennen. Na een paar maanden wist ik niet beter.
Ohja, de temperatuurinstellingen van een vaporizer maken heel veel uit. Lagere temperaturen (180 °C) zijn eigenlijk wenselijk, maar dan word je meer high dan stoned. Boven de 205 °C wil je eigenlijk niet gaan, want dan begint benzeen te ontstaan en dat is heel kankerverwekkend. Maar die hogere temperaturen geven dus wel wat meer een stoned gevoel.
Waar ik echt fan van ben geworden is een glazen bong met een opzetstuk quartz banger. Daarmee kan je namelijk (hewl goede olieachtige) hasj voorzichtig verdampen. De smaak die daarvan afkomt is echt fenomenaal, en je wordt er ook goed stoned van (in plaats van high).
Daarnaast heb ik aan het begin van de coronapandemie een Volcano classic gekocht. Die zijn de helft zo duur als de nieue varianten, die alleen een display met temperatuur hebben als voordeel. Maar man, wat is dat een fantastisch apparaat. Stel je voor dat je alle smaak van een top wiet in zijn geheel in een zak stopt en dat je die dan in één teug naar binnen hijst. Dat is dus wat dat apparaat doet. Je proeft echt de hele plant, met een ongekende intensiteit. Ook de bodyhigh die je ervan krijgt is heel lekker. Toegegeven; het is wat meer actief high in plaats van couchlock stoned. Maar die smaak maar het echt helemaal goed.
Dus als ik zin heb om KO stones te worden dan pak ik de bong en verdamp ik heel goede olieachtige hasj (die is trouwens wel heel lastig te vinden. Ik heb wel een tijd moeten zoeken voor goede adresjes ervoor. Maar eens in de zoveel tijd ga ik ff naar bekende adresjes in Amsterdam en dan sla ik een paar keer vijf gram in. Dan kan ik zo weer een half jaar vooruit. Want van die sterke hasj heb je helemaal niet zoveel nodig).
Ohja, als ik hasj wil roken onderweg pak ik dus bovenstaande glazen pijp. Die is qua smaak best okee. De bong is beter, maar die ga ik niet helemaal meeslepen overal heen. Sowieso heb ik de Davinci vape nog voor onderweg.
Dus ondanks dat het echt even flink wennen was, en dat het een hele zoektocht was voor hoe ik anders kon blowen, denk ik dat ik nu echt veeel betere methodes heb gevonden om te blowen. Veel smaakvoller, zonder brandende longen, en ja, zonder de nicotinerush. Nadeel is wel dat ik vaak joints met tabak krijg aangeboden, maar die moet ik afslaan want ik ben (ex-)tabaksjunk en ik heb 0 zin om weer te beginnen. Ik heb nog wel één keer zoiets gedaan, en ik vond die joint toen exht ontzettens goor. Het smaakte precies zoals een asbak ruikt. Ik snapte echt totaal niet meer hoe ik dat ooit lekker heb kunnen vinden.
Maar ik snap dus wel dat het even wennen is.
drugsforum.nl
Dat mag. Ik vind het goorIk heb alle andere vormen geprobeerd en prefereer toch met tabak.
Smaken verschillen gelukkig! 😜Dat mag. Ik vind het goor![]()
Goed, ja ik wil dus ook liever géén tabak roken, ik heb jarenlang gewoon gerookt en ben zo blij dat ik daar vanaf ben.
Ik heb nu dit pijpje gekocht, met screens:
Wietpijpje - De 10 beste wietpijpjes op een rij
Door een wietpijp kun je puur wiet roken. Door wiet direct uit het pijpje te roken is het effect sterker en directer.www.dutch-headshop.nl
Dit valt onder de noemer wietpijp, maar hier kan je toch ook gewoon hasj mee roken??
Ook hier bedankt voor je antwoord, fijn!Ja hoor.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."