Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGrenzen verliezen met psydelische drugs

Grenzen verliezen met psydelische drugs

45 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gisteren heb ik een milde dosis 2cb genomen. En dit later met wietolie druppels aangevuld. Ik merkte dat ik op een gegeven moment mijn grenzen aan het verliezen was. Van die dingen die je misschien achteraf denkt, had ik maar het niet gedaan :).
De drempel om meer wietolie bij te pakken was laag. Ik kon mezelf nog net toe zetten om niet het hele flesje op te drinken.

Nu zijn er geen enge of hele spannende dingen gebeurd. Wat ik mezelf afvraag als ik 1,5 pil had genomen of er wel dingen waren gebeurt waar ik spijt van heb gekregen.

Heb jij later in een nuchtere toestand ergens spijt van gehad nadat je psydelische drugs gebruikt hebt?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Apart dat dit gebeurd met psychedelica bij je. Heb dat zelf alleen met alcohol, dat mijn grenzen verlegd worden in negatieve zin. Met psychedelica heb ik dat eigenlijk nooit. Ja, mijn grenzen vervagen daar ook door, maar dan in positieve zin. :wink: 'Boundary dissolution', zoals McKenna het noemde. Dat komt neer op bewustzijnsverruiming dus.

Maar ik heb dan ook maar een paar keer 2C-B gedaan. Misschien dat het daar anders op is dan met LSD en psilocybine.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kwak zei:
Gisteren heb ik een milde dosis 2cb genomen. En dit later met wietolie druppels aangevuld. Ik merkte dat ik op een gegeven moment mijn grenzen aan het verliezen was. Van die dingen die je misschien achteraf denkt, had ik maar het niet gedaan :).
Klik om te vergroten...
Ik heb tijdens mijn trip mensen gebeld en bezorgd gemaakt.
Je moet bereid zijn om uw grenzen te verliezen als je psychedelica gebruikt.
Op een bepaald moment had ik zowel extreme OEV's ( denk aan de vloer die openschuift) als CEV's ( allerlei vreemde figuren en dimensies) en dan weet je dat het doorbijten wordt. 0
Kwak zei:
De drempel om meer wietolie bij te pakken was laag. Ik kon mezelf nog net toe zetten om niet het hele flesje op te drinken.

Nu zijn er geen enge of hele spannende dingen gebeurd. Wat ik mezelf afvraag als ik 1,5 pil had genomen of er wel dingen waren gebeurt waar ik spijt van heb gekregen.
Klik om te vergroten...
Geen idee wat weed olie met u doet, bij mij was het 2cb-fly.
Kwak zei:
Heb jij later in een nuchtere toestand ergens spijt van gehad nadat je psydelische drugs gebruikt hebt?
Klik om te vergroten...
Ja, zie hierboven.
Ik dacht dat het een droom was, maar ik heb effectief gebeld. ๐Ÿ˜…
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#4
CuriousExplorer zei:
Ik dacht dat het een droom was, maar ik heb effectief gebeld. ๐Ÿ˜…
Klik om te vergroten...
Haha daar ben ik bang voor. Dat ik dingen ga doen 'omdat het maar een droom is' :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je denkt dat het maar een droom is dan ben je wel รฉcht ver heen...
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Als je denkt dat het maar een droom is dan ben je wel รฉcht ver heen...
Klik om te vergroten...
Niet perse hoor.
Het ding is dat ik getript heb, en meteen erna gaan slapen en gedroomd.

Het is moeilijk onderscheid maken wat wat was.

En ah, zolang het maar iemand smsen ofzo is...Kwam ik vaak genoeg tegen toen ik nog dronk. ๐Ÿ˜…๐Ÿคฃ
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kwak zei:
Haha daar ben ik bang voor. Dat ik dingen ga doen 'omdat het maar een droom is' :)
Klik om te vergroten...
Tripsitter regelen.
Echt een must op hogere dosissen. ๐Ÿ˜„
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ken psychedelica enkel van het pre-gsm tijdperk, dus rare berichten sturen of iemand opbellen kwam niet eens in me op. Binnenkort ga ik weer een lsd-trip doen, voor het eerst in 23 jaar. Ik weet nu al dat ik het me niet zal beklagen, maar ga net blij (en zelfs fier) zijn dat ik weer psychedelica kan gebruiken.

Ik heb vroeger tientallen paddo trips gedaan, heb geรซxperimenteerd met yopo (dmt), mescaline en ook 2cb. 2cb is de enige psychedelische drug waar ik (toen) spijt van heb gehad. Binnen onze vriendenkring werden enkel natuurlijke psycho-actieve middelen gebruikt, en 2cb werd aanzien als 'chemisch', en dus 'slecht'. Achteraf beschouwd weet ik beter. Alle drugs zijn tegenwoordig in zekere zin chemisch, ja ook jouw wiet-olie...

Psychedelica hebben mij destijds heel veel bijgebracht. Spijt heb ik dus zeker niet, integendeel, ik kijk uit naar mijn eerste lsd-trip. Ik ben een liefhebber van stims, maar die brengen mij niks bij. Psychedelica leren mij net dat er meer is dan we in nuchtere toestand kunnen zien. Maar ik snap dat je je wat slecht kan voelen als je grenzen vervagen. Ik had dat met blowen tijdens onze paddo trips vroeger. Neem je misschien volgende keer voor hoeveel je wilt gebruiken tijdens je trip, en laat de rest in bewaring bij een vriend of vriendin...

En, zoals hierboven al gezegd werd, als je twijfelt, regel dan een tripsitter.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zat jij niet aan de lithium @geflipt? Of straks niet meer?

LSD kan ook lastig zijn, maar over het algemeen is het een vrij luchtig tripmiddel, als je zelf ook wat goed in je vel zit wanneer je het neemt, maar anders moet je imo eigenlijk sowieso niet gaan trippen...

Ben heel benieuwd naar je eerste ervaring met LSD! Ik kan je nu al zeggen, dit gaat bijzonder worden!
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#10
geflipt zei:
Sinds enkele maanden niet meer aan de lithium! De bijwerkingen wogen niet op tegen de bescheiden voordelen...
Had me wel voorgenomen om na het stoppen enkele maanden te wachten, zodat ik zeker ben dat alles uit mijn lijf is.

Maar de tijd is rijp nu. Voel me goed en ben er mentaal klaar voor.
Ik zal jullie zeker op de hoogte houden, en wie weet volgt er een trip report (al vind ik dat zeer moeilijk bij psychedelica...).
Ik voel me vooral heel goed bij de keuze om eerst LSD te proberen, alvorens ik aan de truffels ofzo ga.
Geflipt is een controle-freak, dan blijkt LSD een betere keuze dan paddo's.
Man, alleen erover praten geeft me al zin! Het zal niet lang meer duren... :wink:
Klik om te vergroten...

hmm, kvind een lichte dosis truffels veel plezanter en 'controleerbaarder' dan lsd.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Zat jij niet aan de lithium @geflipt? Of straks niet meer?

LSD kan ook lastig zijn, maar over het algemeen is het een vrij luchtig tripmiddel, als je zelf ook wat goed in je vel zit wanneer je het neemt, maar anders moet je imo eigenlijk sowieso niet gaan trippen...

Ben heel benieuwd naar je eerste ervaring met LSD! Ik kan je nu al zeggen, dit gaat bijzonder worden!
Klik om te vergroten...
Sinds enkele maanden niet meer aan de lithium! De bijwerkingen wogen niet op tegen de bescheiden voordelen...
Had me wel voorgenomen om na het stoppen enkele maanden te wachten, zodat ik zeker ben dat alles uit mijn lijf is.

Maar de tijd is rijp nu. Voel me goed en ben er mentaal klaar voor.
Ik zal jullie zeker op de hoogte houden, en wie weet volgt er een trip report (al vind ik dat zeer moeilijk bij psychedelica...).
Ik voel me vooral heel goed bij de keuze om eerst LSD te proberen, alvorens ik aan de truffels ofzo ga.
Geflipt is een controle-freak, dan blijkt LSD een betere keuze dan paddo's.
Man, alleen erover praten geeft me al zin! Het zal niet lang meer duren... :wink:
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Gympie zei:
hmm, kvind een lichte dosis truffels veel plezanter en 'controleerbaarder' dan lsd.
Klik om te vergroten...
Probleem met truffels en een lichte dosis is dat het nog steeds een natuurlijk product is, en uw lichte dosis soms kan tegenvallen waardoor je uiteindelijk teleurgesteld bent.

Lichte dosis lsd misschien een optie?
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Is controleerbaarheid niet gewoon eerder dosis gerelateerd? En dat truffels veel vaker in bescheiden doses wordt gebruikt omdat het A. nou eenmaal in die dosis wordt verkocht (10 ร  15gr) en B. omdat de standaard dosis relatief duur is? Ik bedoel, voor xx euro koop ik of 1 doosje truffels of 400 ร  500ug 1P-LSD. Dan is economisch gezien die truffel trip wel wat controleerbaarder. 500ug LSD is voor mij enkeltje gekkenhuis denk ik ๐Ÿคฃ.

edit: prijs weggehaald
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Prijzen noemen mag niet.
Maar 500ug 1p-lsd voor die prijs?
Daar twijfel ik toch serieus aan. ๐Ÿคซ
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#15
CuriousExplorer zei:
Prijzen noemen mag niet.
Maar 500ug 1p-lsd voor die prijs?
Daar twijfel ik toch serieus aan. ๐Ÿคซ
Klik om te vergroten...
450 dan. Gewoon bij zoโ€™n run of the mill vendor.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#16
CuriousExplorer zei:
Probleem met truffels en een lichte dosis is dat het nog steeds een natuurlijk product is, en uw lichte dosis soms kan tegenvallen waardoor je uiteindelijk teleurgesteld bent.

Lichte dosis lsd misschien een optie?
Klik om te vergroten...

hmm, ja..is een natuurlijk product... maar processen zijn zo gestandaardiseerd dat het bijna altijd wel vergelijkbaar is tegenwoordig..
als je gewoon van de bekende grote merken koopt.

een licht truffel ervaring is echt zoveel fijner dan een lichte lsd ervaring..
gemiddelde dosis ook btw..
heet gewoon zoveel meer 'ziel' .. en truffels fijnere comedown en geen nastimulering.

nature knows best imho.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gympie zei:
hmm, ja..is een natuurlijk product... maar processen zijn zo gestandaardiseerd dat het bijna altijd wel vergelijkbaar is tegenwoordig..
als je gewoon van de bekende grote merken koopt.
Klik om te vergroten...
Nou, ik heb helaas andere ervaringen. ๐Ÿ˜Œ
Gympie zei:
een licht truffel ervaring is echt zoveel fijner dan een lichte lsd ervaring..
gemiddelde dosis ook btw..
heet gewoon zoveel meer 'ziel' .. en truffels fijnere comedown en geen nastimulering.
Klik om te vergroten...
Feit.
Gympie zei:
nature knows best imho.
Klik om te vergroten...
Maar truffels "kunnen/geven" m.i. wat vaker een bodyload.

Gelukkige verschillen smaken. ๐Ÿ˜„
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Gympie zei:
hmm, ja..is een natuurlijk product... maar processen zijn zo gestandaardiseerd dat het bijna altijd wel vergelijkbaar is tegenwoordig..
als je gewoon van de bekende grote merken koopt.

een licht truffel ervaring is echt zoveel fijner dan een lichte lsd ervaring..
gemiddelde dosis ook btw..
heet gewoon zoveel meer 'ziel' .. en truffels fijnere comedown en geen nastimulering.

nature knows best imho.
Klik om te vergroten...
Ben het daar grotendeels mee eens, maar het hangt zoals altijd van zoveel factoren af... Ik heb ook lichte truffeldoseringen gehad die gewoon niet echt een fijne ervaring opleverden bij mij en lichte LSD doseringen die voor een fantastische dag zorgden.

Maar over het algemeen zou ik ook zeggen dat psilo zoveel meer 'ziel' heeft dan LSD en dat psilo meer 'verfijnd' op mij over komt. Met dat laatste bedoel ik dat het een middel is dat (bij mij) maar heel eventjes voor lichamelijk ongemak zorgt en daarna prachtig door het lichaam geaccepteerd en verwerkt wordt. Terwijl mijn lichaam eigenlijk altijd wat "vecht" tegen die "indringer" LSD. Ook dit kan natuurlijk persoonlijk zijn.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Ben het daar grotendeels mee eens, maar het hangt zoals altijd van zoveel factoren af... Ik heb ook lichte truffeldoseringen gehad die gewoon niet echt een fijne ervaring opleverden bij mij en lichte LSD doseringen die voor een fantastische dag zorgden.

Maar over het algemeen zou ik ook zeggen dat psilo zoveel meer 'ziel' heeft dan LSD en dat psilo meer 'verfijnd' op mij over komt. Met dat laatste bedoel ik dat het een middel is dat (bij mij) maar heel eventjes voor lichamelijk ongemak zorgt en daarna prachtig door het lichaam geaccepteerd en verwerkt wordt. Terwijl mijn lichaam eigenlijk altijd wat "vecht" tegen die "indringer" LSD. Ook dit kan natuurlijk persoonlijk zijn.
Klik om te vergroten...

ja, ieder z'n ervaringen hรจ.. ik voel me op truffels standaard beter dan op lsd..
ook al betekent dat, dat ik wel eens emotioneel wordt en huil.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#20
CuriousExplorer zei:
Nou, ik heb helaas andere ervaringen. ๐Ÿ˜Œ

Feit.

Maar truffels "kunnen/geven" m.i. wat vaker een bodyload.

Gelukkige verschillen smaken. ๐Ÿ˜„
Klik om te vergroten...

ho, ik zag je response eerst niet.. truffels bodyload?.. oh, heb ik niet.

on topic: weed is ook een psychedelicum.. als je dat op een ander psychedelicum / drug gooit zijn de uitwerkingen onvoorspelbaar en vaak zeer heftig.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."