Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWhich drugs think you guys hurt people's the most

Which drugs think you guys hurt people's the most

17 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
W
WajoopLid
01-01-2024, 00:00
Duidelijk ...agree , persoonlijk zelf ook echt veel mensen/ naasten in mijn omgeving zichzelf zien verliezen door de G!
W
WajoopLid
Door Welke drugs zien jullie mensen op langere termijn het meest op achteruit/bergafwaarts gaan
B
BoromeijLid
Heroine, Cocaïne, GHB,
L
Lid 152247Lid
Wajoop zei:
Duidelijk ...agree , persoonlijk zelf ook echt veel mensen/ naasten in mijn omgeving zichzelf zien verliezen door de G!
Klik om te vergroten...
Het verskavingspercebtage in klinieken is niet goed maar verwaarloosbaar het aantal terugvallen door G is vaak omdat er nog geen succesvolle landelijk aanpak is in overeenstemming met de manier waarop

Je de detox doet
Ondersteunde medicatie
Stigmatiseren (,ook in klinieken)
Gebrek aan educatie
Niet de juiste nazorg (,,een praatje en UC per week is niet de magic tric)

Je hebt de aa en na, het zou mooi zijn als er ook zoiets is voor downers zoals benzo en, G
L
Lid 152247Lid
Uppers alcohol en blowen ..de RC''s zijn ook een shady business.

Vroegah legde je elke maand geld in de pot en old skiool aan de coke. Nu valt elk weekend 3mmc ook onder recreatief gebruik...

Qua grijs gebied... de "zelf" medicatie.
Ik heb pijn dus ik moet wel aan de illegale oxy
Mijn werk/gezin is zo veeleisend, ik moet wel een lijntje in de ochtend ...etc etx
.Ben overigens geen hypocriet. Iedereen maakt fouten.maat ik weet ergens dondersgoed of het inderdaad. medicatie is. Of dat het tijdelijk wekt en ik gewoon niet meer zonder wil.
W
WajoopLid
Heftig wel stertke!🙏
R
RivalrieLid
Aphip, monkeydust, 3mmc, etizolam
P
Paranoize.Lid
Alcohol, coke, speed
Ken wat opa's die heroine of methadon gebruiken
Voor mij was/is het alcohol en oxycodon
L
Lid 153446Lid
Qua aantallen zijn het alcohol en roken, als meest gebruikte drugs.
P
Paranoize.Lid
QueerMan zei:
Qua aantallen zijn het alcohol en roken, als meest gebruikte drugs.
Klik om te vergroten...
En sigaretten en shag inderdaad!
N
NuncLid
Coke en ghb
R
RivalrieLid
Snuffelaar zei:
Apihp meer dan aphp?
Klik om te vergroten...
Geen idee :) zijn de verschillen groot ?
S
SnuffelaarLid
Rivalrie zei:
Aphip, monkeydust, 3mmc, etizolam
Klik om te vergroten...
Apihp meer dan aphp?
S
SnuffelaarLid
Rivalrie zei:
Geen idee :) zijn de verschillen groot ?
Klik om te vergroten...
Ja. Het ene is illegaal geworden voor een reden. A-pihp is rustiger en softer dan A-php. Maar ik snap je wel. Een paar mensen waaronder ik hebben het vorig jaar hard zitten ophypen, wel enkel snuif toen nog. Dat was niet zo mooi van mij.
L
Lid 152247Lid
Qua kater, aanslag op je lichaam, negatieve verandering in gedrag.
Alcohol, (met uitgaan als iedereen xtc neem is het allemaal love en peace, maar iedereen dronken is er meer agressie)
Alcohol maakt je losser maar ik vind het geen sociale drugs. Het mooie aan mdma is dat je die liefde of gunnen voelt en deelt met elkaar. Same met trippen of met g. Naast geilheid kunnen mensen daar enorm open en kwetsbare gesprekken over voeren. Met bier heb je niet zoiets van...allemaal.aan de bier en dan genieten we weer intens van de band samen. Plus..bier kan je overal kopen en nemen. Bij bv mdma kan je extra genieten omdat je weet dat dit niet elke dag mogelijk is en de kater is naar maar de prijs die je ervoor betaald is het waard.

En...3mmc
Net zoals generaliserend coke.mensen egoïstisch maken soms zelf een hufter. .je krijgt enorme energie en zelfvertrouwen (ik weet dat dit niet altijd zo is..over t algemeen) maar als iemand je duwt dan kan je die energie ineen focussen op die persoon en dan word die energie agressie. 3mmc kan heerlijk zijn. Maar voor velen zijn die cravings immens.het gaat dan minder om te genieten van het moment en die vibe met je vrienden/geliefde te hebben het gaat om de 3mmc..steeds willen bijpakken et.

Jaja..ik weet dat dit niet voor iedereen geld. Maar als ik dat constant neer moet zetten die disclaimer..

Mijn mening zoals ik het omschrijf hoe Alcohol werkt en de cravings van 3mmc. Is toch een grotere meerderheid. Dan.mensen die eenmalig 3mmc nemen of anders met Alcohol omgaan.
P
Paranoize.Lid
Msloverdj zei:
Qua kater, aanslag op je lichaam, negatieve verandering in gedrag.
Alcohol, (met uitgaan als iedereen xtc neem is het allemaal love en peace, maar iedereen dronken is er meer agressie)
Alcohol maakt je losser maar ik vind het geen sociale drugs. Het mooie aan mdma is dat je die liefde of gunnen voelt en deelt met elkaar. Same met trippen of met g. Naast geilheid kunnen mensen daar enorm open en kwetsbare gesprekken over voeren. Met bier heb je niet zoiets van...allemaal.aan de bier en dan genieten we weer intens van de band samen. Plus..bier kan je overal kopen en nemen. Bij bv mdma kan je extra genieten omdat je weet dat dit niet elke dag mogelijk is en de kater is naar maar de prijs die je ervoor betaald is het waard.

En...3mmc
Net zoals generaliserend coke.mensen egoïstisch maken soms zelf een hufter. .je krijgt enorme energie en zelfvertrouwen (ik weet dat dit niet altijd zo is..over t algemeen) maar als iemand je duwt dan kan je die energie ineen focussen op die persoon en dan word die energie agressie. 3mmc kan heerlijk zijn. Maar voor velen zijn die cravings immens.het gaat dan minder om te genieten van het moment en die vibe met je vrienden/geliefde te hebben het gaat om de 3mmc..steeds willen bijpakken et.

Jaja..ik weet dat dit niet voor iedereen geld. Maar als ik dat constant neer moet zetten die disclaimer..

Mijn mening zoals ik het omschrijf hoe Alcohol werkt en de cravings van 3mmc. Is toch een grotere meerderheid. Dan.mensen die eenmalig 3mmc nemen of anders met Alcohol omgaan.
Klik om te vergroten...
Dit is echt puur verschillend per persoon, een hoop mensen kunnen die dingen wel op alcohol zoals diepe gesprekken en hun hart luchten maar het effect kan ook compleet omslaan en je agressief maken
Maar over het algemeen is een paar drankjes doen nog niet totale escalatie en vrij gezellig
R
RivalrieLid
Dopemonster zei:
Dit is echt puur verschillend per persoon, een hoop mensen kunnen die dingen wel op alcohol zoals diepe gesprekken en hun hart luchten maar het effect kan ook compleet omslaan en je agressief maken
Maar over het algemeen is een paar drankjes doen nog niet totale escalatie en vrij gezellig
Klik om te vergroten...
Inderdaad. De meeste mensen voeren denk ik juist diepe gesprekken op alcohol. Totdat je net 1 showtje teveel neemt en een rij auto's kapot beukt :tongueout:
D
De ZeemeermanLid
Rivalrie zei:
Inderdaad. De meeste mensen voeren denk ik juist diepe gesprekken op alcohol. Totdat je net 1 showtje teveel neemt en een rij auto's kapot beukt :tongueout:
Klik om te vergroten...
Ik wordt juist heel knuffelig en praterig van alcohol

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."