#1
@ketwezel6
Welke psychologische aandoening heb je dan? Vraag het puur uit interesse.
Welke psychologische aandoening heb je dan? Vraag het puur uit interesse.
Houd ons op de hoogte!Eigenlijk wou ik er maximaal van gaan profiteren in mijn jeugd, maar ik heb meer als graag mijn gelijk ;p
dus vanaf deze mooie maandag middag zal ik afstand doen van mijn bijnaam.
Ik zal elke maandag (als ik het niet vergeet) een update posten.Houd ons op de hoogte!
Lekker man dont make the mistakes i made ^^Eigenlijk wou ik er maximaal van gaan profiteren in mijn jeugd, maar ik heb meer als graag mijn gelijk ;p
dus vanaf deze mooie maandag middag zal ik afstand doen van mijn bijnaam.
Interessant om te lezen. Ik had namelijk wel eens eerder eerder gehoord of gelezen dat er aandoeningen/personen bestaan die een zeer geringe kans hadden om ooit verslaafd te raken. Aan wat dan ook, drugs, gokken, eten, alles.@De Dunne
Oef, nu vraag je me wat ik ben zelf naar de ggd gegaan in de tijd dat ik nog last had van depressie. Ik wist toen zelf ook al dat ik totaal niet vatbaar was voor verslaving en heb daarom ook gelijk de vraag voorgelegd, toen is mij verteld dat het temaken heeft met dat ik niet goed aan een actie of gedachte emotie kan toevoegen ik weet wel dat ik iets leuk vind alleen het gevoel wat je daarbij krijgt is bij mij veel minder (denk bijvoorbeeld aan als je aan iets leuks denkt krijg je een goed gevoel of een glimlach) bij mij wordt dat niet geblokkeerd maar wel heel sterk verminderd.
Een voorbeeld om het een beetje te verduidelijken:
Ik ga bijvoorbeeld op vrijdag avond keta en miauw snuiven, ik heb de tijd van me leven en ik voel me geweldig. Alleen de dag erna heb ik geen gevoel meer bij wat er gister is gebeurd, ik weet wel dat ik het leuk vond maar ik heb er geen verlangen naar om het nog een keer te doen of om een nog een keer die "high" te krijgen. Ik gebruik het ook alleen maar omdat veel vrienden het van me doen, en ik dan maar meedoe omdat ik het anders saai vind. Maar ik kan ook prima weer een keer een avondje blowen terwijl hun allemaal keta en miauw zitten en ik heb het er dan ook helemaal niet moeilijk mee en heb dan ook zeker niet het gevoel of ik iets mis. Ook ga ik vaak genoeg niet mee omdat ik er gewoon weg geen zin in heb. Daarnaast heb ik ook dat ik na een tijdje het beu ben en het helemaal niet meer wil gebruiken, een voorbeeld ervan is 2cb, ik gebruikte dat voor maanden elk weekend had er geen zin meer in stopte in een keer en de laatste keer dat ik 2cb heb gebruikt is al 6maanden geleden. Bij xtc is dit verhaal eigenlijk exact hetzelfde alleen is de laatste keer dat ik dat heb gebruikt een jaar geleden.
Ik weet niet hoe ik het beter kan verwoorden of uitleggen aan een 3de persoon, Ik denk dat je het het beste kan zien als een soort reset die telkens plaats vind ik heb het leuk voor zolang het duurt, maar erna heb ik er gewoon geen verlangen meer naar.
@gangbang100
Die challenge ga ik graag aan.
Binnenkort heb ik wel weer een (tergukom)afspraak staan bij de ggd hoe het nu met me gaat etc dan kan ik wel vragen voor meer uitleg en zal ik het hierbij posten
nog een keer dank voor alle reacties!
Met deze insteek zit je zo in een afkick kliniek...Door een psychologische aandoening ben ik totaal niet vatbaar voor verslavingen dus daarover maak ik me totaal geen zorgen,
Waar baseer dit je op?Bij 1 gram per week zit je relatief veilig in verhouding met die 5 G per week,
Dat schudt ie gewoon uit z'n mouw, slaat nergens opWaar baseer dit je op?
Geen verlangen maar toch doe je het regelmatig. Verveling kan ook een reden van verslaving zijn.@De Dunne
Oef, nu vraag je me wat ik ben zelf naar de ggd gegaan in de tijd dat ik nog last had van depressie. Ik wist toen zelf ook al dat ik totaal niet vatbaar was voor verslaving en heb daarom ook gelijk de vraag voorgelegd, toen is mij verteld dat het temaken heeft met dat ik niet goed aan een actie of gedachte emotie kan toevoegen ik weet wel dat ik iets leuk vind alleen het gevoel wat je daarbij krijgt is bij mij veel minder (denk bijvoorbeeld aan als je aan iets leuks denkt krijg je een goed gevoel of een glimlach) bij mij wordt dat niet geblokkeerd maar wel heel sterk verminderd.
Een voorbeeld om het een beetje te verduidelijken:
Ik ga bijvoorbeeld op vrijdag avond keta en miauw snuiven, ik heb de tijd van me leven en ik voel me geweldig. Alleen de dag erna heb ik geen gevoel meer bij wat er gister is gebeurd, ik weet wel dat ik het leuk vond maar ik heb er geen verlangen naar om het nog een keer te doen of om een nog een keer die "high" te krijgen. Ik gebruik het ook alleen maar omdat veel vrienden het van me doen, en ik dan maar meedoe omdat ik het anders saai vind. Maar ik kan ook prima weer een keer een avondje blowen terwijl hun allemaal keta en miauw zitten en ik heb het er dan ook helemaal niet moeilijk mee en heb dan ook zeker niet het gevoel of ik iets mis. Ook ga ik vaak genoeg niet mee omdat ik er gewoon weg geen zin in heb. Daarnaast heb ik ook dat ik na een tijdje het beu ben en het helemaal niet meer wil gebruiken, een voorbeeld ervan is 2cb, ik gebruikte dat voor maanden elk weekend had er geen zin meer in stopte in een keer en de laatste keer dat ik 2cb heb gebruikt is al 6maanden geleden. Bij xtc is dit verhaal eigenlijk exact hetzelfde alleen is de laatste keer dat ik dat heb gebruikt een jaar geleden.
Ik weet niet hoe ik het beter kan verwoorden of uitleggen aan een 3de persoon, Ik denk dat je het het beste kan zien als een soort reset die telkens plaats vind ik heb het leuk voor zolang het duurt, maar erna heb ik er gewoon geen verlangen meer naar.
@gangbang100
Die challenge ga ik graag aan.
Binnenkort heb ik wel weer een (tergukom)afspraak staan bij de ggd hoe het nu met me gaat etc dan kan ik wel vragen voor meer uitleg en zal ik het hierbij posten
nog een keer dank voor alle reacties!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."