Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraag met betrekking tot ketamine & miauw

Vraag met betrekking tot ketamine & miauw

22 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
@ketwezel6
Welke psychologische aandoening heb je dan? Vraag het puur uit interesse.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
ketwezel6 zei:
Eigenlijk wou ik er maximaal van gaan profiteren in mijn jeugd, maar ik heb meer als graag mijn gelijk ;p
dus vanaf deze mooie maandag middag zal ik afstand doen van mijn bijnaam.
Klik om te vergroten...
Houd ons op de hoogte!
k
ketwezel6Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ganggang💯 zei:
Houd ons op de hoogte!
Klik om te vergroten...
Ik zal elke maandag (als ik het niet vergeet) een update posten.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#4
ketwezel6 zei:
Eigenlijk wou ik er maximaal van gaan profiteren in mijn jeugd, maar ik heb meer als graag mijn gelijk ;p
dus vanaf deze mooie maandag middag zal ik afstand doen van mijn bijnaam.
Klik om te vergroten...
Lekker man dont make the mistakes i made ^^
s
sosaaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gouden combinatie, ben je zo 12 uur zoet mee:wink: Hoe slecht het is weet ik niet.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Welke psychologische aandoening heb je waardoor je niet verslaafd kunt worden?
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#7
Stop in elk geval met de wekelijkse 4-MMC. Dat verbruikt serotonine en is dus heel slecht voor je hersenen om te vaak te gebruiken. Bij MDMA houdt men vaak 3 maanden tussen momenten van gebruik in. Ik weet niet precies hoeveel serotonine 4-MMC verbruikt, maar gezien het effect denk ik niet dat het veel minder is dan bij MDMA. Ik zou er een soortgelijke pauze tussen laten. Zeker als je vatbaar bent voor depressie moet je oppassen met middelen die serotonine aanspreken!

4-MMC is verder ook niet gezond voor je hart etc., zeker in deze hoeveelheden. Ook niet als je jong bent.

Wat betreft de ketamine, op deze manier ga je een enorme tolerantie opbouwen. Die heb je denk ik al, gezien de grote hoeveelheden. Om hetzelfde effect te krijgen zal je steeds meer nodig hebben. Daarmee groeien de risico's ook weer op lichamelijke bijwerkingen. Dan denk ik vooral aan blaasproblemen. Beter om te voorkomen.

Je zegt dat het saai als je geen drugs gebruikt wanneer je met je vrienden erop uit gaat. Dus je hebt of saaie vrienden, of het drugsgebruik hoort er in die grooep zo bij, dat je moeilijk zonder mee kan doen. Ik zou je aanraden om ook andere vrienden te zoeken met andere interesses. Niet om je huidige vrienden te vervangen, maar om niet alleen te hoeven kiezen tussen naar de kloten gaan of alleen thuiszitten.

Ik herken dat wel hoor. Met mijn vriendengroep was en is het toch vaak zuipen en/of keta snuiven. Ik heb nu ook wat andere vrienden gemaakt waarmee ik andere dingen doe. Ook doe ik niet meer iedere keer vol gas mee, maar soms wel. Dan houd je een wat gezondere mix over.

Verder zei je dat een avondje blowen terwijl zij naar de kloten gaan ook leuk voor je is. Dan zou ik dat in de meeste gevallen gewoon doen. In deze tijd zal het toch vooral thuis chillen zijn. Dan bewaar je die hardere drugs voor als je weer naar een echt feest of festival kan (natuurlijk niet elke keer doen dan!).
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
ketwezel6 zei:
@De Dunne
Oef, nu vraag je me wat ik ben zelf naar de ggd gegaan in de tijd dat ik nog last had van depressie. Ik wist toen zelf ook al dat ik totaal niet vatbaar was voor verslaving en heb daarom ook gelijk de vraag voorgelegd, toen is mij verteld dat het temaken heeft met dat ik niet goed aan een actie of gedachte emotie kan toevoegen ik weet wel dat ik iets leuk vind alleen het gevoel wat je daarbij krijgt is bij mij veel minder (denk bijvoorbeeld aan als je aan iets leuks denkt krijg je een goed gevoel of een glimlach) bij mij wordt dat niet geblokkeerd maar wel heel sterk verminderd.

Een voorbeeld om het een beetje te verduidelijken:
Ik ga bijvoorbeeld op vrijdag avond keta en miauw snuiven, ik heb de tijd van me leven en ik voel me geweldig. Alleen de dag erna heb ik geen gevoel meer bij wat er gister is gebeurd, ik weet wel dat ik het leuk vond maar ik heb er geen verlangen naar om het nog een keer te doen of om een nog een keer die "high" te krijgen. Ik gebruik het ook alleen maar omdat veel vrienden het van me doen, en ik dan maar meedoe omdat ik het anders saai vind. Maar ik kan ook prima weer een keer een avondje blowen terwijl hun allemaal keta en miauw zitten en ik heb het er dan ook helemaal niet moeilijk mee en heb dan ook zeker niet het gevoel of ik iets mis. Ook ga ik vaak genoeg niet mee omdat ik er gewoon weg geen zin in heb :). Daarnaast heb ik ook dat ik na een tijdje het beu ben en het helemaal niet meer wil gebruiken, een voorbeeld ervan is 2cb, ik gebruikte dat voor maanden elk weekend had er geen zin meer in stopte in een keer en de laatste keer dat ik 2cb heb gebruikt is al 6maanden geleden. Bij xtc is dit verhaal eigenlijk exact hetzelfde alleen is de laatste keer dat ik dat heb gebruikt een jaar geleden.

Ik weet niet hoe ik het beter kan verwoorden of uitleggen aan een 3de persoon, Ik denk dat je het het beste kan zien als een soort reset die telkens plaats vind ik heb het leuk voor zolang het duurt, maar erna heb ik er gewoon geen verlangen meer naar.

@gangbang100
Die challenge ga ik graag aan.


Binnenkort heb ik wel weer een (tergukom)afspraak staan bij de ggd hoe het nu met me gaat etc dan kan ik wel vragen voor meer uitleg en zal ik het hierbij posten :)

nog een keer dank voor alle reacties!
Klik om te vergroten...
Interessant om te lezen. Ik had namelijk wel eens eerder eerder gehoord of gelezen dat er aandoeningen/personen bestaan die een zeer geringe kans hadden om ooit verslaafd te raken. Aan wat dan ook, drugs, gokken, eten, alles.
Wel vervelend dat het als nadeel heeft dat het al je soorten gevoelens ook onderdrukt of verminderd. Dat maakt het vast allemaal wat vlakker vergeleken anderen.

Bedankt voor je uitleg hoor. Je hebt het goed en uitgebreid uitgelegd. Thanks!
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
ketwezel6 zei:
Door een psychologische aandoening ben ik totaal niet vatbaar voor verslavingen dus daarover maak ik me totaal geen zorgen,
Klik om te vergroten...
Met deze insteek zit je zo in een afkick kliniek...
(
(te)vaakfeestLid
01-01-2024, 00:00
#10
3mmc , beter doe je dat echt niet wekelijks. Ga je je stukken beter van voelen. max 1 x goed in de maand ( dacht ik , correct me if im ...), Je verbruikt zoveel gelukshormonen als het wekelijks doet, dat je lichaam het niet bij kan houden. Spreek uit ervaring, je merkt er weing van. Maar je mist meer serotine en enz dan je je denken
(
(te)vaakfeestLid
01-01-2024, 00:00
#11
Keta, las alleen dat je bij 5 gram per week. Binnen een jaar aanzienlijke schade aan blaas kon verwachten. Denk dat het met een gram wel mee valt na verhouding. Bij 1 gram per week zit je relatief veilig in verhouding met die 5 G per week, het kan je blaas alsnog wel een opdonder geven, , onstekingswaarden/stoffen in de blaas (versneden keta mischien, 1 gram is wel erg veel op een avond met weing tollerantie. Ik ervaar de tollerantie goed door meerdere dagen achtereen keta te doen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
(te)vaakfeest zei:
Bij 1 gram per week zit je relatief veilig in verhouding met die 5 G per week,
Klik om te vergroten...
Waar baseer dit je op?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
FredKroket zei:
Waar baseer dit je op?
Klik om te vergroten...
Dat schudt ie gewoon uit z'n mouw, slaat nergens op
k
ketwezel6Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Hallo,
Sinds een aantal maanden gebruik ik regelmatig keta en vaak dat in combinatie met miauw. Ik gebruik het nooit door de weeks, en meestal 1x in het weekend soms 2 maar dat is zelden. Het begon allemaal met een aantal puntjes per avond maar voor mij ging dit al snel naar meer (als ik gebruik is bij mij de regel hard gaan of naar huis gaan), als ik nu in het weekend gebruik dan zit ik al snel aan een gram keta per avond en daarnaast snuif ik ook zo nog een gram miauw weg. Door een psychologische aandoening ben ik totaal niet vatbaar voor verslavingen dus daarover maak ik me totaal geen zorgen, waar ik me wel zorgen over maak zijn de gezondheidsriscio's die erbij om de hoek komen kijken. Zelf merk ik na een lange nacht dat ik niet goed meer uit me woorden kom, vergeetachtig ben en soms zelfs vergeet hoe ik een letter moet schrijven, dit verdwijnt dan weer wel na een goede nachtrust maar toch vind ik het zorgelijk. Ik moet er wel bij vertellen dat ik de nacht dat ik keta en miauw gebruik niet slaap, ik begin dan rond een uur of 12 en stop dan rond een uur of 6 daarna nuchter ik uit tot ongeveer 12uur voordat ik naar huis ga.

Wat is jullie advies?

Alvast bedankt voor de reacties!
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat is handig zo een psychologische aandoening. Kan je gewoon elk weekend keta en miauw (wtf is miauw eigenlijk?) snuiven, zonder verslaafd te raken. Bijzonder handig zeg🤔

mijn advies is om je gebruik een heel eind omlaag te schroeven. 1x per maand of 1x per 2 maanden.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Stop er eens een half jaar mee. Kan je meteen testen of je niet verslaafd bent.
k
ketwezel6Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja, het is indd bijzonder handig ik ben gezegend dat kun je wel stellen jaren gerookt omdat ik me verveelde in de schoolpauze in 1 dag gestopt nooit meer neiging gehad naar een sigaret, zelfde verhaal met cocaine xtc 2cb en wiet.

Terug naar het onderwerp, ja ik had al zo'n idee ik wou alleen nog even bevestiging :tongueout:

(Miauw is de afkorting voor memphedrone)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
@ketwezel6
Welke psychologische aandoening heb je dan? Vraag het puur uit interesse.
Klik om te vergroten...

@ketwezel6 ?
k
ketwezel6Lid
01-01-2024, 00:00
#19
@De Dunne
Oef, nu vraag je me wat ik ben zelf naar de ggd gegaan in de tijd dat ik nog last had van depressie. Ik wist toen zelf ook al dat ik totaal niet vatbaar was voor verslaving en heb daarom ook gelijk de vraag voorgelegd, toen is mij verteld dat het temaken heeft met dat ik niet goed aan een actie of gedachte emotie kan toevoegen ik weet wel dat ik iets leuk vind alleen het gevoel wat je daarbij krijgt is bij mij veel minder (denk bijvoorbeeld aan als je aan iets leuks denkt krijg je een goed gevoel of een glimlach) bij mij wordt dat niet geblokkeerd maar wel heel sterk verminderd.

Een voorbeeld om het een beetje te verduidelijken:
Ik ga bijvoorbeeld op vrijdag avond keta en miauw snuiven, ik heb de tijd van me leven en ik voel me geweldig. Alleen de dag erna heb ik geen gevoel meer bij wat er gister is gebeurd, ik weet wel dat ik het leuk vond maar ik heb er geen verlangen naar om het nog een keer te doen of om een nog een keer die "high" te krijgen. Ik gebruik het ook alleen maar omdat veel vrienden het van me doen, en ik dan maar meedoe omdat ik het anders saai vind. Maar ik kan ook prima weer een keer een avondje blowen terwijl hun allemaal keta en miauw zitten en ik heb het er dan ook helemaal niet moeilijk mee en heb dan ook zeker niet het gevoel of ik iets mis. Ook ga ik vaak genoeg niet mee omdat ik er gewoon weg geen zin in heb :). Daarnaast heb ik ook dat ik na een tijdje het beu ben en het helemaal niet meer wil gebruiken, een voorbeeld ervan is 2cb, ik gebruikte dat voor maanden elk weekend had er geen zin meer in stopte in een keer en de laatste keer dat ik 2cb heb gebruikt is al 6maanden geleden. Bij xtc is dit verhaal eigenlijk exact hetzelfde alleen is de laatste keer dat ik dat heb gebruikt een jaar geleden.

Ik weet niet hoe ik het beter kan verwoorden of uitleggen aan een 3de persoon, Ik denk dat je het het beste kan zien als een soort reset die telkens plaats vind ik heb het leuk voor zolang het duurt, maar erna heb ik er gewoon geen verlangen meer naar.

@gangbang100
Die challenge ga ik graag aan.


Binnenkort heb ik wel weer een (tergukom)afspraak staan bij de ggd hoe het nu met me gaat etc dan kan ik wel vragen voor meer uitleg en zal ik het hierbij posten :)

nog een keer dank voor alle reacties!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
ketwezel6 zei:
@De Dunne
Oef, nu vraag je me wat ik ben zelf naar de ggd gegaan in de tijd dat ik nog last had van depressie. Ik wist toen zelf ook al dat ik totaal niet vatbaar was voor verslaving en heb daarom ook gelijk de vraag voorgelegd, toen is mij verteld dat het temaken heeft met dat ik niet goed aan een actie of gedachte emotie kan toevoegen ik weet wel dat ik iets leuk vind alleen het gevoel wat je daarbij krijgt is bij mij veel minder (denk bijvoorbeeld aan als je aan iets leuks denkt krijg je een goed gevoel of een glimlach) bij mij wordt dat niet geblokkeerd maar wel heel sterk verminderd.

Een voorbeeld om het een beetje te verduidelijken:
Ik ga bijvoorbeeld op vrijdag avond keta en miauw snuiven, ik heb de tijd van me leven en ik voel me geweldig. Alleen de dag erna heb ik geen gevoel meer bij wat er gister is gebeurd, ik weet wel dat ik het leuk vond maar ik heb er geen verlangen naar om het nog een keer te doen of om een nog een keer die "high" te krijgen. Ik gebruik het ook alleen maar omdat veel vrienden het van me doen, en ik dan maar meedoe omdat ik het anders saai vind. Maar ik kan ook prima weer een keer een avondje blowen terwijl hun allemaal keta en miauw zitten en ik heb het er dan ook helemaal niet moeilijk mee en heb dan ook zeker niet het gevoel of ik iets mis. Ook ga ik vaak genoeg niet mee omdat ik er gewoon weg geen zin in heb :). Daarnaast heb ik ook dat ik na een tijdje het beu ben en het helemaal niet meer wil gebruiken, een voorbeeld ervan is 2cb, ik gebruikte dat voor maanden elk weekend had er geen zin meer in stopte in een keer en de laatste keer dat ik 2cb heb gebruikt is al 6maanden geleden. Bij xtc is dit verhaal eigenlijk exact hetzelfde alleen is de laatste keer dat ik dat heb gebruikt een jaar geleden.

Ik weet niet hoe ik het beter kan verwoorden of uitleggen aan een 3de persoon, Ik denk dat je het het beste kan zien als een soort reset die telkens plaats vind ik heb het leuk voor zolang het duurt, maar erna heb ik er gewoon geen verlangen meer naar.

@gangbang100
Die challenge ga ik graag aan.


Binnenkort heb ik wel weer een (tergukom)afspraak staan bij de ggd hoe het nu met me gaat etc dan kan ik wel vragen voor meer uitleg en zal ik het hierbij posten :)

nog een keer dank voor alle reacties!
Klik om te vergroten...
Geen verlangen maar toch doe je het regelmatig. Verveling kan ook een reden van verslaving zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."