Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelkom, wat is wel, wat is niet? wat is fair, wat is niet, wat is lelijk, wat is niet.

Welkom, wat is wel, wat is niet? wat is fair, wat is niet, wat is lelijk, wat is niet.

17 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Op welke manier zorg ik dat anderen hier welkom zijn. Ik denk dat iedereen die zichzelf gewaardeerd lid voelt zichzelf deze vraag mag stellen.
Dit forum is een community, laten we dat zo houden.

Kusjes
G

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
Gebruiker 0012685732
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
😘
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Allemaal troetelbeertjes hier.


1644718159901.gif
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Casaan zei:
Op welke manier zorg ik dat anderen hier welkom zijn. Ik denk dat iedereen die zichzelf gewaardeerd lid voelt zichzelf deze vraag mag stellen.
Dit forum is een community, laten we dat zo houden.

Kusjes
Klik om te vergroten...
Ik snap er niks van. Wat gebeurd hier nu?
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Behalve voor mensen die denken dat je dood gaat van een hijsje van een marujoena joint.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#6
Casaan zei:
Op welke manier zorg ik dat anderen hier welkom zijn. Ik denk dat iedereen die zichzelf gewaardeerd lid voelt zichzelf deze vraag mag stellen.
Dit forum is een community, laten we dat zo houden.

Kusjes
Klik om te vergroten...
Inhoudelijk en vriendelijk reageren op vragen en posts van nieuwe leden. En dan als ze zich op hun gemak voelen en veilig wanen: naar de onzin en general chat topics lokken om ze verslaafd te maken aan het forum ❤️
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mevrouw Pløp zei:
Inhoudelijk en vriendelijk reageren op vragen en posts van nieuwe leden. En dan als ze zich op hun gemak voelen en veilig wanen: naar de onzin en general chat topics lokken om ze verslaafd te maken aan het forum ❤️
Klik om te vergroten...
Of drugs aanbieden en flink verpatsen. Dat werkt ook als de neten, kan ik je vertellen.

Ohnee, da mag nie hier. Doe dan maar zoals ploppie zegt
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zanza zei:
Of drugs aanbieden en flink verpatsen. Dat werkt ook als de neten, kan ik je vertellen.

Ohnee, da mag nie hier. Doe dan maar zoals ploppie zegt
Klik om te vergroten...
Das vooral de manier voor newbies om heel snel veel reacties te krijgen. Of ze vriendelijk zijn laat ik in het midden..
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zanza zei:
Of drugs aanbieden en flink verpatsen. Dat werkt ook als de neten, kan ik je vertellen.

Ohnee, da mag nie hier. Doe dan maar zoals ploppie zegt
Klik om te vergroten...
Vind het nog steeds bizar dat het nog gebeurt. Wat denk je nou, dat zoiets werkt? Dan ben je toch een domme jongen?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ga ook altijd met mijn kraampje staan op de rommelmarkt met de een groot bord met: “druks”. Dan denkt de politie die vent is niet helemaal honderd, hij kan niet eens spellen, daar zullen vast geen illegale drugs verkocht worden.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#11
CuriousExplorer zei:
Zelfkennis is macht. 🤣
Klik om te vergroten...
Wist wel dat je machtig was hoor 😘
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dirkjan zei:
Vind het nog steeds bizar dat het nog gebeurt. Wat denk je nou, dat zoiets werkt? Dan ben je toch een domme jongen?
Klik om te vergroten...
Ik denk het tegenovergestelde, maar om openlijk neer te tikken waarom, zou het verheerlijken.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vanuit mijn recente ervaring, kan ik zeggen dat ik mij onmiddellijk welkom voelde. Ik zie ook dat andere nieuwelingen op dezelfde manier bejegend worden. Zoiets kleins als een like op het bericht waarmee iemand zich voorstelt, werkt al goed. Serieuze reacties op een serieuze vraag (dat gebeurt altijd !) zijn hartstikke mooi en aardig.

Ook zijn er de mensen die niet echt het doel lijken te hebben om deel te worden van de "community".
Bijvoorbeeld de mensen die DF eenmalig als praatpaal gebruiken om frustratie (o.i.d.) van zich af te schreeuwen. Ook zij krijgen meestal serieuze en helpende reacties. Waarbij ook geregeld onduidelijk is of die reacties ooit gelezen worden.
Of zij die zodanig direct zondigen tegen de forumregels, dat bij voorbaat duidelijk is dat het ze niet kan bommen dat ze direct gebamt worden.

Mijn observatie is dat het wel goed zit met de manier waarop nieuwelingen welkom geheten worden in de community.

Een andere vraag, en wellicht de vraag die @Casaan mede bedoelde, is hoe we zorgen dat leden zich welkom blijven voelen.
Zo nu en dan zie ik een discussie die wat uit de hand lijkt te lopen en die (voor mij) niet echt fijn is om te lezen. Zo'n discussie is er vaak eentje tussen vaste aanwezigen die elkaar online al veel langer kennen. Het ziet er dan veel erger uit dan het is. We zitten ook wel op DF. Daarom kan het zomaar zijn dat niet alles in compleet nuchtere toestand geschreven wordt. Maar een dergelijke discussie draagt voor anderen niet per sé bij aan het welkome inclusieve gevoel.

Mijn antwoord op die tweede vraag: blijf welwillend, aardig, behulpzaam, en toon respect.
Gelukkig is dat overwegend zo !
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#14
BelowTheFlow zei:
Vanuit mijn recente ervaring, kan ik zeggen dat ik mij onmiddellijk welkom voelde. Ik zie ook dat andere nieuwelingen op dezelfde manier bejegend worden. Zoiets kleins als een like op het bericht waarmee iemand zich voorstelt, werkt al goed. Serieuze reacties op een serieuze vraag (dat gebeurt altijd !) zijn hartstikke mooi en aardig.

Ook zijn er de mensen die niet echt het doel lijken te hebben om deel te worden van de "community".
Bijvoorbeeld de mensen die DF eenmalig als praatpaal gebruiken om frustratie (o.i.d.) van zich af te schreeuwen. Ook zij krijgen meestal serieuze en helpende reacties. Waarbij ook geregeld onduidelijk is of die reacties ooit gelezen worden.
Of zij die zodanig direct zondigen tegen de forumregels, dat bij voorbaat duidelijk is dat het ze niet kan bommen dat ze direct gebamt worden.

Mijn observatie is dat het wel goed zit met de manier waarop nieuwelingen welkom geheten worden in de community.

Een andere vraag, en wellicht de vraag die @Casaan mede bedoelde, is hoe we zorgen dat leden zich welkom blijven voelen.
Zo nu en dan zie ik een discussie die wat uit de hand lijkt te lopen en die (voor mij) niet echt fijn is om te lezen. Zo'n discussie is er vaak eentje tussen vaste aanwezigen die elkaar online al veel langer kennen. Het ziet er dan veel erger uit dan het is. We zitten ook wel op DF. Daarom kan het zomaar zijn dat niet alles in compleet nuchtere toestand geschreven wordt. Maar een dergelijke discussie draagt voor anderen niet per sé bij aan het welkome inclusieve gevoel.

Mijn antwoord op die tweede vraag: blijf welwillend, aardig, behulpzaam, en toon respect.
Gelukkig is dat overwegend zo !
Klik om te vergroten...
Wat zeg je nou
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#15
BelowTheFlow zei:
Vanuit mijn recente ervaring, kan ik zeggen dat ik mij onmiddellijk welkom voelde. Ik zie ook dat andere nieuwelingen op dezelfde manier bejegend worden. Zoiets kleins als een like op het bericht waarmee iemand zich voorstelt, werkt al goed. Serieuze reacties op een serieuze vraag (dat gebeurt altijd !) zijn hartstikke mooi en aardig.

Ook zijn er de mensen die niet echt het doel lijken te hebben om deel te worden van de "community".
Bijvoorbeeld de mensen die DF eenmalig als praatpaal gebruiken om frustratie (o.i.d.) van zich af te schreeuwen. Ook zij krijgen meestal serieuze en helpende reacties. Waarbij ook geregeld onduidelijk is of die reacties ooit gelezen worden.
Of zij die zodanig direct zondigen tegen de forumregels, dat bij voorbaat duidelijk is dat het ze niet kan bommen dat ze direct gebamt worden.

Mijn observatie is dat het wel goed zit met de manier waarop nieuwelingen welkom geheten worden in de community.

Een andere vraag, en wellicht de vraag die @Casaan mede bedoelde, is hoe we zorgen dat leden zich welkom blijven voelen.
Zo nu en dan zie ik een discussie die wat uit de hand lijkt te lopen en die (voor mij) niet echt fijn is om te lezen. Zo'n discussie is er vaak eentje tussen vaste aanwezigen die elkaar online al veel langer kennen. Het ziet er dan veel erger uit dan het is. We zitten ook wel op DF. Daarom kan het zomaar zijn dat niet alles in compleet nuchtere toestand geschreven wordt. Maar een dergelijke discussie draagt voor anderen niet per sé bij aan het welkome inclusieve gevoel.

Mijn antwoord op die tweede vraag: blijf welwillend, aardig, behulpzaam, en toon respect.
Gelukkig is dat overwegend zo !
Klik om te vergroten...
Dat is natuurlijk wat je zou moeten zijn altijd maar het is een forum, over drugs met mensen en hun karakter, levens en issues.

Het leven is hard maar iedereen is anders en niet iedereen is altijd aardig of behulpzaam maar soms ook wel.

Dat is het leven en hier zijn veel mensen gewoon mensen zoals we zijn.


En ja er zijn echte Rotte appels maar die zie ik jaren niet of nauwelijks.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Ik snap er niks van. Wat gebeurd hier nu?
Klik om te vergroten...
Alvast een stoute D die de plaats van een brave T inneemt. 😘
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
CuriousExplorer zei:
Alvast een stoute D die de plaats van een brave T inneemt. 😘
Klik om te vergroten...
Waarom doe je me pijn? :tilttearlaugh:
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Apotheker zei:
En ja er zijn echte Rotte appels
Klik om te vergroten...

Zelfkennis is macht. 🤣
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."