Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums(Autisme en) drugsopties?

(Autisme en) drugsopties?

30 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
q
questionsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allemaal!

Ik ben nieuw (wel al een tijdje meegelezen met sommige topics) en ik heb mij aangemeld om twee vragen te stellen.

Vraag #1: Heeft iemand een goede aanrader qua drugs om productiever van te worden? Iets waar je meer (mentale) energie en motivatie van krijgt? (Bonuspunten als het ook prikkels wegneemt waar ik last van heb dankzij autisme).

Vraag #2: Wat is een interessante vervanger voor alcohol? (Dit past mogelijk beter in het alcoholforum maar ik bedoel dit als een brede vraag). Ik gebruik alcohol zelf soms om socialer te worden. Ik denk dan namelijk véél minder na voordat ik wat zeg en ik ben de hele avond vrolijk hierdoor (mits ik met goed gezelschap ben, anders verveel ik me).

Als iemand aanraders weet specifiek gericht op autisme, zou dat extra fijn zijn, maar ik ben met alle antwoorden blij!

Ik heb naast alcohol ook cannabis geprobeerd maar daar heb ik gemengde ervaringen mee. Maar dat lag denk ik vooral aan de set en setting :wink: - zowel positieve ervaringen maar ook soms extra negatieve zware gedachtencyclussen en 1x ook wat paranoïde, dus ik heb het experimenteren hiermee eventjes gestaakt.

(Ik snap het als jullie liever geen antwoord geven i.v.m. mensen niet willen aansporen om dingen te gebruiken, maargoed, "harm reduction" haha. Ik ben mij momenteel aan het oriënteren en waar een wil is is een weg, ik neem liever de gemakkelijke weg van het vragen in plaats van allerlei dingen te gaan gebruiken om uit te vinden wat bij mij past. 't Is dat er zó ontzettend veel opties zijn, waardoor ik de weg een beetje kwijtraak in dit doolhof).

Super bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal, en een fijne nacht (/dag afhankelijk van wanneer je dit leest) gewenst!
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Don Draper
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#3
MetalGuy zei:
Mocht je dat eerst teveel zijn, dan heb je nog tabletten.
Klik om te vergroten...
Of capsules!
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#4
questions zei:
(Ik snap het als jullie liever geen antwoord geven i.v.m. mensen niet willen aansporen om dingen te gebruiken
Klik om te vergroten...
De optie dat je het antwoord wellicht niet wil lezen bestaat ook. En daarom antwoord ik toch.

Praat met je dokter over hetgeen je nodig denkt te hebben. Laat je eventueel doorverwijzen.
Als leven met autisme je doel is dan heb je veel meer aan de legale weg om dat te bereiken.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mijn broer is autistisch en ik zie dat hij verslavingsgevoelig is, dus pas een beetje op.
q
questionsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Casaan zei:
De optie dat je het antwoord wellicht niet wil lezen bestaat ook. En daarom antwoord ik toch.

Praat met je dokter over hetgeen je nodig denkt te hebben. Laat je eventueel doorverwijzen.
Als leven met autisme je doel is dan heb je veel meer aan de legale weg om dat te bereiken.
Klik om te vergroten...
Thanks! Ik ben inderdaad ook in gesprekken met hulp. Maar ik kijk ook graag naar andere opties. Het is namelijk niet dat ik een middel wil voor dagelijks gebruik, net zoals dat ik niet alcohol elke dag of zelfs elke week nuttig. Maar ik zoek meer iets (van vraag #1) voor wanneer ik denk dat ik het wel kan gebruiken (om extra concentratie/focus te krijgen op bepaalde momenten bijv). Of zoals met alcohol als ik behoefte heb om wat socialer te zijn :). Ik waardeer je antwoord wel, ookal is het iets wat ik liever niet hoor natuurlijk haha. Toch bedankt!

Natozlato zei:
Mijn broer is autistisch en ik zie dat hij verslavingsgevoelig is, dus pas een beetje op.
Klik om te vergroten...
Dankjewel voor je waarschuwing! Ik ben inderdaad van plan om alles gewoon rustig uit te zoeken & als ik dan wel iets wil proberen dat ik erg rustig aandoe en met extreem lage doseringen begin om gewoon te kijken wat voor effecten het op mij heeft. Maar gezien er zoveel mogelijke opties zijn dacht ik dat het handig was om wel naar wat richtlijnen te vragen. Het is niet de bedoeling om een verslaving te creëren dus ik zal inderdaad goed oppassen, bedankt voor de waarschuwing! ^_^
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Natozlato zei:
Mijn broer is autistisch en ik zie dat hij verslavingsgevoelig is, dus pas een beetje op.
Klik om te vergroten...
Hier dezelfde ervaring met naaste. Het is makkelijk ‘het moeilijke leven’ niet te hoeven ervaren en/of wat minder moeilijk te maken d.m.v. middelengebruik. De ervaring is dat het zoveel rust geeft dat alle remmen los gaan.
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zou eerst de natuurlijke weg bewandelen in plaats van rc's of andere middelen.
Ginseng bijv of andere kruiden voor focus.
Cbd zou je kunnen helpen ook voor wat rust en focus.

Vervanger voor alcohol weet ik niet echt...
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#9
questions zei:
Hoi allemaal!

Ik ben nieuw (wel al een tijdje meegelezen met sommige topics) en ik heb mij aangemeld om twee vragen te stellen.

Vraag #1: Heeft iemand een goede aanrader qua drugs om productiever van te worden? Iets waar je meer (mentale) energie en motivatie van krijgt? (Bonuspunten als het ook prikkels wegneemt waar ik last van heb dankzij autisme).

Vraag #2: Wat is een interessante vervanger voor alcohol? (Dit past mogelijk beter in het alcoholforum maar ik bedoel dit als een brede vraag). Ik gebruik alcohol zelf soms om socialer te worden. Ik denk dan namelijk véél minder na voordat ik wat zeg en ik ben de hele avond vrolijk hierdoor (mits ik met goed gezelschap ben, anders verveel ik me).

Als iemand aanraders weet specifiek gericht op autisme, zou dat extra fijn zijn, maar ik ben met alle antwoorden blij!

Ik heb naast alcohol ook cannabis geprobeerd maar daar heb ik gemengde ervaringen mee. Maar dat lag denk ik vooral aan de set en setting :wink: - zowel positieve ervaringen maar ook soms extra negatieve zware gedachtencyclussen en 1x ook wat paranoïde, dus ik heb het experimenteren hiermee eventjes gestaakt.

(Ik snap het als jullie liever geen antwoord geven i.v.m. mensen niet willen aansporen om dingen te gebruiken, maargoed, "harm reduction" haha. Ik ben mij momenteel aan het oriënteren en waar een wil is is een weg, ik neem liever de gemakkelijke weg van het vragen in plaats van allerlei dingen te gaan gebruiken om uit te vinden wat bij mij past. 't Is dat er zó ontzettend veel opties zijn, waardoor ik de weg een beetje kwijtraak in dit doolhof).

Super bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal, en een fijne nacht (/dag afhankelijk van wanneer je dit leest) gewenst!
Klik om te vergroten...
Autist hier. Een antwoord op je eerste vraag is zeer zeker speed. Motivatie, energie en productie gaan dan hand in hand samen met prikkeldemping.

Je tweede vraag, misschien een benzo.

omdat ik uit ervaring spreek kan ik ook zeggen: doe het niet.

Het prikkelloze en rustige brein, jezelf makkelijk motiveren, het is allemaal geweldig totdat je op het kantelpunt staat jezelf en meer kwijt te raken. Autisme en instant satisfaction is een recept voor verslaving. Als je eenmaal hebt gemerkt hoe goed het werkt, blijft het de rest van je leven aan je trekken. Dit moet je echt niet willen.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rotjoch zei:
Autist hier. Een antwoord op je eerste vraag is zeer zeker speed. Motivatie, energie en productie gaan dan hand in hand samen met prikkeldemping.

Je tweede vraag, misschien een benzo.

omdat ik uit ervaring spreek kan ik ook zeggen: doe het niet.

Het prikkelloze en rustige brein, jezelf makkelijk motiveren, het is allemaal geweldig totdat je op het kantelpunt staat jezelf en meer kwijt te raken. Autisme en instant satisfaction is een recept voor verslaving. Als je eenmaal hebt gemerkt hoe goed het werkt, blijft het de rest van je leven aan je trekken. Dit moet je echt niet willen.
Klik om te vergroten...
I second this!
And third this second!

@questions de vraag is -> zit er verschil tussen wat je wil weten en wat je wil horen?

Zoals ik het lees, en ik merk dat @Rotjoch (whats in a name) soort van hetzelfde leest ben je op zoek naar iets om om te gaan met je prikkels.
In het normale leven als alles rustig (relatief) gaat merk je er niet veel van of merk je er wel veel van en kan je je prikkels handelen.
Maar!
Wanneer er dan iets gebeurd ga je het moeilijker vinden om die prikkels te handelen, er gebeurt te veel en dat is kut.
Drugs, alcohol, of een vervanger daarvoor, want die zoek jij zijn dan korte termijn oplossingen.

ZE HELPEN GEEN REET.

Evengoed, probeer het uit zou ik zeggen, als je namelijk alleen maar iets wil horen in plaats van wil weten dan volg je datgene dat je wil volgen.

Als laatste wil ik nog zeggen dat je echt niet de enige bent die hier mee worstelt, ik herken je verhaal. Deels bij mezelf en ook bij anderen. Soms prive en soms werk gerelateerd. Neem van mij aan, middelen zijn niet het antwoord. Zoek hulp anderszins en durf daarop te vertrouwen. Als vertrouwen een issue is? Spreek daar dan over. Soms is de weg lang, ik weet dat. Tegelijkertijd is de weg die je aangeboden wordt korter dan de weg waar je nu zelf naar vraagt. @Rotjoch ziet dat, ik zie dat ook.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#11
@questions

Productiever worden? Meer nood aan energie en motivatie? Optimalere prikkelgeleiding i.v.m. AD(H)D, ASS, ...?
Waarom niet eens een experiment met CBD of microdosering met psychedelica proberen?

Maak jezelf niet wijs dat je maar nu en dan een bepaald middel gaat willen gebruiken. Op een bepaald moment heb je jouw 'drug of choice' gevonden, een middel dat jou als bij toverslag alles lijkt te geven wat je denkt nodig te hebben. Don't go there ...!

Zelf microdoseer ik sinds vorig jaar met truffels en mij geeft dit veel meer productiviteit, focus, drive, dan middelen zoals cocaïne mij ooit gegeven hebben. En microdosering in combinatie met meditatie, maar ook met muziek gericht op meer focus, enzovoort, biedt mij nog een grotere meerwaarde.
Als je meer info over microdosering zou willen, mag je me altijd een DM sturen.
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben XTC gaan gebruiken, om mijn autisme te onderdrukken. Normaal kwam alles best wel op me af op een feest. Zo erg, dat ik het ging vermijden. Met XTC kon ik me totaal ontspannen. Sociale angst verdween tijdelijk. Er ging gewoon een wereld voor me open. Ik had er weer helemaal zin in en kon me helemaal vinden in de Techno-scene. Na een aantal uren begon het uit te werken, ik nam nog wel eens een beetje bij maar op een gegeven moment was de serotonine gewoon op Langzaam kwam mijn autisme terug. Oogcontact en small talk werden weer moeilijker. Dit was erg confronterend. Ik dronk er ook altijd flink bij en ging vaak over grenzen heen. Ik hield me soms een tijdje niet aan de rust pauze's en nam weken achter elkaar op een feestje XTC. De nawerking werd hierdoor steeds erger. Op verjaardagen e.d. nam ik ook steeds vaker een beetje. Mensen kenden eigenlijk een ik die zonder XTC niet bestond. Iemand die ik een betere versie van mijzelf vond. Als ik met bepaalde mensen eens gewoon nuchter af sprak, dan ging het allemaal niet zo gemakkelijk en hadden ze te doen met een heel andere persoon. Soms nam ik 3 maand pauze om te herstellen. Maar ik werd steeds meer afhankelijk, omdat ik niet die autist wou zijn, maar de perfectere versie van mijzelf. Ik genoot steeds minder van dingen buiten het feesten om. Door mijn drankgebruik in combi met deed ik soms rare dingen, waardoor steeds meer mensen geen contact meer met me wouden.
De Corona periode brak aan. Ik stortte me meer op het produceren van Techno i.p.v. het feesten. Omdat ik niet altijd evenveel discipline had nam ik steeds vaker wat speed. Aanhakend op hetgeen je benoemde "Dingen gedaan krijgen". Dit ging van kwaad tot erger. Ik nam nooit veel en ging altijd een aantal uur slapen. Maar ging zo wel het hele weekend door.
Dit gebruik werd langzaam dagelijks gebruik.
Ik ben zelfstandig gestopt en weer veel gaan sporten.
Het verhaal is veelste lang geworden, dus ik brei er een eind aan.
Drugs gebruiken om tekortkomingen op te vullen is i.m.o. vragen om problemen.
Ik ben nu gekapt met alles. Alles het bij max 8 keer per jaar XTC had kunnen blijven, zonder het drank en speed gebruik, dan was ik er ok mee geweest. Maar ik raakte mezelf kwijt. Het schiet ook niet op als je sociale contacten alleen maar bestaan uit mensen die er ook alleen maar aan zijn.
Nog een keer over dingen gedaan willen krijgen. Moet ik hier denken aan verplichtingen of dingen die je voor jezelf wil?
Op het gebied van verplichtingen ben ik hard voor mezelf geworden. Ik zeg vaak tegen mezelf: "Ik ben geen kneus! Ik wil geen hulpverlening. Ik kan het zelf. Het is discipline wat er nodig is! Ik ga nu alle kloten papierzooi fixen!. Op hobby matig gebied vraag ik mezelf af, wil ik het echt, krijg ik er energie van en moet ik een beetje doorzetten om mijn doel te behalen? Zo ja, dan ga ik er voor. Maar is het iets wat ik op een dwangmatige manier moet van mezelf, dan laat ik dat tegenwoordig varen. Het is namelijk een toxisch iets wat je ongelukkig maakt. Dan kun je veel beter een paar uur "nutteloos" gaan wandelen o.i.d. zolang je maar geniet en/of ontspant.
Ik hoop dat mijn lange verhaal je kan helpen om een afweging te maken. Er zijn teveel mensen met Autisme ons voorgegaan de afgrond van verslaving in..... Je bent goed zoals je bent. Geniet gewoon! Je hoeft geen doctorandus te worden. Je kunt ook doctorandus in iets simpels/kleins worden. Saboteer je eigen geluk niet door naar anderen te kijken. Love ♥️
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#13
questions zei:
Vraag #1: Heeft iemand een goede aanrader qua drugs om productiever van te worden? Iets waar je meer (mentale) energie en motivatie van krijgt? (Bonuspunten als het ook prikkels wegneemt waar ik last van heb dankzij autisme).
Klik om te vergroten...
Als in productiviteit, dan is pep (amfetamine) geschikt in kleine doseringen. Het nadeel hieraan is wél dat je al gauw geneigd bent om een dosis te nemen voor elk klusje dat je doet. Met als gevolg dat je productiviteit uiteindelijk minder wordt en, zeker als autist, al heel snel een verslaving kan ontwikkelen.

Veel beter lijkt het mij dan om je vitamine/mineralenpeil op orde te houden, met daarbij een goed, gezond eetpatroon en eventueel magnesium.


questions zei:
Vraag #2: Wat is een interessante vervanger voor alcohol? (Dit past mogelijk beter in het alcoholforum maar ik bedoel dit als een brede vraag). Ik gebruik alcohol zelf soms om socialer te worden. Ik denk dan namelijk véél minder na voordat ik wat zeg en ik ben de hele avond vrolijk hierdoor (mits ik met goed gezelschap ben, anders verveel ik me).
Klik om te vergroten...
Ik begrijp dat gevoel helemaal. Aangezien alcohol een sociaal smeermiddel is. Dit is oké, zolang je het gematigd kan houden. Anders wordt het tijd om nieuwe sociale kringen te gaan zoeken.

questions zei:
Als iemand aanraders weet specifiek gericht op autisme, zou dat extra fijn zijn, maar ik ben met alle antwoorden blij!
Klik om te vergroten...
Probeer CBD-olie!

Dit kan je in veel winkels krijgen, specifieke verkooppunten en prijzen benoemen mag hier niet, google is hierbij je vriend.

Ik wens jou veel succes in je zoektocht! 😎🤘🏻🌈
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#14
MetalGuy zei:
magnesium.
Klik om te vergroten...
waarom benoem je specifiek deze?
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rotjoch zei:
waarom benoem je specifiek deze?
Klik om te vergroten...
Dat werkt, met name op je spieren, rustgevend. Soms heb je als autist na een dag werken nog weleens last van verkramping. Voor iemand zonder is dit soms al het geval, laat staan met.

Daarnaast helpt magnesium met inslapen én doorslapen.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#16
MetalGuy zei:
Dat werkt, met name op je spieren, rustgevend. Soms heb je als autist na een dag werken nog weleens last van verkramping.
Klik om te vergroten...
Good lord, rug, schouders, nek.
MetalGuy zei:
Voor iemand zonder is dit soms al het geval, laat staan met.

Daarnaast helpt magnesium met inslapen én doorslapen.
Klik om te vergroten...
Een keer een nacht doorslapen zou fijn zijn. Dat lukt alleen maar met cannabis, alcohol of een benzo. Zat aan een verzwaringsdeken te denken maar magnesium is toch een stuk goedkoper om te proberen.

thanks. Ga er meer over opzoeken. To the searchmobiel!
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rotjoch zei:
maar magnesium is toch een stuk goedkoper om te proberen.

thanks. Ga er meer over opzoeken. To the searchmobiel!
Klik om te vergroten...
Het is naar mijn eigen ervaring het beste om het in olie-of sprayvorm te gebruiken. Dit omdat magnesium het beste opneemt via de huid. Let op: dit kan in het begin bijten, zeker als je teveel neemt. Maar na 10 minuten is zo'n spray geheel opgenomen en kan je het restant van je huid spoelen.

Mocht je dat eerst teveel zijn, dan heb je nog tabletten.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rotjoch zei:
Good lord, rug, schouders, nek.
Klik om te vergroten...
Wanneer je voor de spray of olie gaat, kan je je vrouw vragen om dit in te laten smeren.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als je een bad hebt, kan je het ook gebruiken voor in bad (of een voetenbad). Ik slik magnesium tauraat bij oa stress, vermoeidheid of 'op gevoel' en dat werkt voor mij ook goed! Je lichaam verbruikt bij stress magnesium en je lichaam maakt geen magnesium van nature aan dus belangrijk om het aan te blijven vullen (ook door voeding) aangezien het mineraal bij veel processen betrokken is.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#20
MetalGuy zei:
Het is naar mijn eigen ervaring het beste om het in olie-of sprayvorm te gebruiken. Dit omdat magnesium het beste opneemt via de huid. Let op: dit kan in het begin bijten, zeker als je teveel neemt. Maar na 10 minuten is zo'n spray geheel opgenomen en kan je het restant van je huid spoelen.

Mocht je dat eerst teveel zijn, dan heb je nog tabletten.
Klik om te vergroten...
Ik heb een PhD googlen en de dingen die ik (nu vluchtig) lees is dat het heel goed kan helpen als je ADHD en autisme hebt (wat ik beide heb). Sommige artikelen spreken bijna over essentieel. Tevens goed voor het geheugen, prikkeldemping, energieniveau, spierwerking (ik ben een lompe stroeve Pinokkio) en nog veel meer om op te noemen, maar deze punten zijn voor mij belangrijk.

Eigenlijk lees ik heel veel goeie dingen er over, en vraag ik me serieus af waarom ik dit niet eerder heb gehoord. Ik ben in ieder geval hoopvol. En mocht het niks zijn dan heeft het me maar een paar euro gekocht. Het is in ieder geval een betere tip dan de drugs waar TS om vroeg 🤓

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."