Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2cb maand na xtc

2cb maand na xtc

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
a
avondmaalLid
01-01-2024, 00:00
#1
heyhey

ik heb afgelopen zaterdag xtc gebruikt (en een mini beetje mephedrone, ook niet bijgenomen)

nu zou ik volgende maand nog eens willen raven en ook weer iets gebruiken. 2cb lijkt me erg nice. ik heb dit wel nog niet eerder gebruikt, maar ik denk opzich dat ik er wel tegen zou kunnen, een lichte dosis. probleem is dat ik in België woon en dus niet kan laten testen hoeveel mg er exact in mijn pillen zit.

ook vroeg k mij af of het oké is om ongeveer een maand na xtc gebruik 2cb te gebruiken?
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja geen probleem. Geloof dat 2cb alleen op de receptoren werkt en niet op de voorraad serotonine.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
avondmaal zei:
ook vroeg k mij af of het oké is om ongeveer een maand na xtc gebruik 2cb te gebruiken?
Klik om te vergroten...
Ik neem mijn 2C-B meestal al een uur of 5 na de MDMA :tearsofjoy:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dick_van_Leeuwen zei:
Ja geen probleem. Geloof dat 2cb alleen op de receptoren werkt en niet op de voorraad serotonine.
Klik om te vergroten...
2C-B kan zelfs als een (lichte) antagonist werken voor bepaalde subtypen van serotonine (mogelijk doordat het werkt als een licht plakkerige agonist die in de receptor blijft haken en daardoor verhindert dat andere stoffen de receptor kunnen triggeren). Het zou ook daardoor kunnen zijn dat 2C-B mogelijk zo'n synergie aangaat met MDMA als het in de nafase wordt ingenomen omdat de 2C-B er dan voor zorgt dat het serotonine-systeem niet overprikkeld raakt en daardoor bijwerkingen gaat veroorzaken.

https://bpspubs.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1038/sj.bjp.0705722
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
2C-B kan zelfs als een (lichte) antagonist werken voor bepaalde subtypen van serotonine (mogelijk doordat het werkt als een licht plakkerige agonist die in de receptor blijft haken en daardoor verhindert dat andere stoffen de receptor kunnen triggeren). Het zou ook daardoor kunnen zijn dat 2C-B mogelijk zo'n synergie aangaat met MDMA als het in de nafase wordt ingenomen omdat de 2C-B er dan voor zorgt dat het serotonine-systeem niet overprikkeld raakt en daardoor bijwerkingen gaat veroorzaken.

https://bpspubs.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1038/sj.bjp.0705722
Klik om te vergroten...
Sinds ik op festivals mijn tweede redose mdma heb vervangen voor 2cb heb ik geen “katers” meer en slaap als een roos snachts.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja hoor, 2cb zelf kun je volgens mij ongeveer om de 2 weken gebruiken (m.b.t. tolerantie enzo) en ik gebruik het vaak als ik eigenlijk mdma wil gebruiken maar niet meer 'mag'!


Neo-Shulginist zei:
2C-B kan zelfs als een (lichte) antagonist werken voor bepaalde subtypen van serotonine (mogelijk doordat het werkt als een licht plakkerige agonist die in de receptor blijft haken en daardoor verhindert dat andere stoffen de receptor kunnen triggeren). Het zou ook daardoor kunnen zijn dat 2C-B mogelijk zo'n synergie aangaat met MDMA als het in de nafase wordt ingenomen omdat de 2C-B er dan voor zorgt dat het serotonine-systeem niet overprikkeld raakt en daardoor bijwerkingen gaat veroorzaken.

https://bpspubs.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1038/sj.bjp.0705722
Klik om te vergroten...
Leip dit!!:hearteyes:
a
avondmaalLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
2C-B kan zelfs als een (lichte) antagonist werken voor bepaalde subtypen van serotonine (mogelijk doordat het werkt als een licht plakkerige agonist die in de receptor blijft haken en daardoor verhindert dat andere stoffen de receptor kunnen triggeren). Het zou ook daardoor kunnen zijn dat 2C-B mogelijk zo'n synergie aangaat met MDMA als het in de nafase wordt ingenomen omdat de 2C-B er dan voor zorgt dat het serotonine-systeem niet overprikkeld raakt en daardoor bijwerkingen gaat veroorzaken.

https://bpspubs.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1038/sj.bjp.0705722
Klik om te vergroten...
wow, super interessant!
a
avondmaalLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dick_van_Leeuwen zei:
Sinds ik op festivals mijn tweede redose mdma heb vervangen voor 2cb heb ik geen “katers” meer en slaap als een roos snachts.
Klik om te vergroten...
wow, zeker waard om eens uit te proberen dan
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
jackhan zei:
Is dat een beetje chill?

Maat van me deed laatst 2cb op een festival maar vond het toch vrij heftig. Geeft niet zoveel energie en vooral het spacende is wel flink aanwezig. Niet helemaal wat ik zoek op bijv. een techno festival
Klik om te vergroten...
Ik time het altijd zo dat mijn empathogene stimulant rond een uurtje of vier / vijf gaat uitwerken. Rond dat moment neem ik dan een 2C-B'tje. Niet te veel, gewoon 15 milligram ofzo. Het doel is niet echt trippen. En inderdaad word ik daar wel een beetje in mezelf gekeerd van. Maar rond 06.00 gaat het OV dan vaak weer en dan pak ik de trein en ga ik gewoon ff een tijdje naar buiten zitten kijken en verder niks doen. Dat vind ik dan gewoon een fijne manier van het feestje afronden. Maar als je nog gezellig wil doen op een after-party dan is het denk ik niet per se de beste keus.
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Is dat een beetje chill?

Maat van me deed laatst 2cb op een festival maar vond het toch vrij heftig. Geeft niet zoveel energie en vooral het spacende is wel flink aanwezig. Niet helemaal wat ik zoek op bijv. een techno festival
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik vind het heerlijk in combinatie met mdma. T is wel belangrijk allebei de dosissen in de gaten te houden. Ik doe 1mg/kg en 0,5 als herdosering.
De 2cb is even zoeken, maar ik vond 15mg teveel en 10mg net te weinig. Ik doe dus 12.

timing is ook belangrijk. Het is lekker als t perfect in elkaar overloopt. Ik kan hier overigens pagina’s vol over schrijven, zo heerlijk is deze combinatie. 😂
Ohja. Ik doe dit uitsluitend op technofestivals.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Alleen 2C-B nemen op een festival als tripmiddel hangt er een beetje van af hoe ervaren en comfortabel je bent met trippen in omgevingen met veel prikkels en veel mensen. Sommige mensen worden daar onrustig en angstig van. Maar het kan ook best leuk zijn met alle lichtjes en geluiden en onverwachte ervaringen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."