Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke stimulant raad je aan voor dagelijkse motivatie en energie?

Welke stimulant raad je aan voor dagelijkse motivatie en energie?

22 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
SillousLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi toppers

ik heb best een fysieke job waar ik 5 dagen op 7 om 4u op moet.
Dat gaat me goed af, alleen dat ik na 14u (thuiskomst) geen fut/motivatie meer overblijft om dingen te doen die ik elke dag zou moeten doen/willen

Ik zou toch elke dag als levensstijl yoga willen sessie doen, 1 huishoudelijke taak, Wim Hof oefening, koude douche, en eventueel ook een schilderijtje ofzo afwerken al is het maar digitaal achter de computer.

Dat is helemaal niet veel zeker niet aan de vrije uren die ik heb op een dag, alleen ontbreekt mij ofwel de zin of de energie of beiden.

Ik heb periodes waar ik deze gewoontes 2 weken volhou maar dan houd het op bij warme weer, drukke werkweek, geen motivatie,...

Krijg het schijt van deze jojo-gedoe en zoek wat me kan helpen om het toch gedaan te krijgen...

Op dit moment kijk ik naar Adderall en Vyvanse

Maar wellicht zijn er nog tal van andere middelen die misschien beter zijn. Iets dat mij extraverter en socialer maakt met minder remmingen/verlegenheid zou mooi meegenomen zijn (want dat zoek ik namelijk ook maar dat staat lol van deze topic)

geen snuifstuff liefst :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sillous zei:
Hoi toppers

ik heb best een fysieke job waar ik 5 dagen op 7 om 4u op moet.
Dat gaat me goed af, alleen dat ik na 14u (thuiskomst) geen fut/motivatie meer overblijft om dingen te doen die ik elke dag zou moeten doen/willen

Ik zou toch elke dag als levensstijl yoga willen sessie doen, 1 huishoudelijke taak, Wim Hof oefening, koude douche, en eventueel ook een schilderijtje ofzo afwerken al is het maar digitaal achter de computer.

Dat is helemaal niet veel zeker niet aan de vrije uren die ik heb op een dag, alleen ontbreekt mij ofwel de zin of de energie of beiden.

Ik heb periodes waar ik deze gewoontes 2 weken volhou maar dan houd het op bij warme weer, drukke werkweek, geen motivatie,...

Krijg het schijt van deze jojo-gedoe en zoek wat me kan helpen om het toch gedaan te krijgen...

Op dit moment kijk ik naar Adderall en Vyvanse

Maar wellicht zijn er nog tal van andere middelen die misschien beter zijn. Iets dat mij extraverter en socialer maakt met minder remmingen/verlegenheid zou mooi meegenomen zijn (want dat zoek ik namelijk ook maar dat staat lol van deze topic)

geen snuifstuff liefst :)
Klik om te vergroten...
Stimulanten leveren geleende energie die je later ergens weer in moet leveren, dat gaat je op langere termijn dus niet helpen. Je hebt het over veel vrije tijd, maar deel je dan niet gewoon je dag verkeerd in?

4.00 op voor werk
14.00 thuis van werk
20.00 slapen

Als je veel later gaat slapen, neem je dus gewoon te weinig rust. In de uren die je tussen werk en slapen hebt heb je inderdaad genoeg tijd om wat dingen te doen, maar als je dat niet lukt zou ik eerder kijken naar wat ervoor zorgt dat dat niet lukt.

Zet je bij thuiskomst de tv aan? Gamen? Telefoon? Dat zijn bijvoorbeeld dingen die tijd en ongemerkt ook energie vreten, en die maken dat je dag opeens voorbij vliegt.
S
SillousLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mevrouw Pløp zei:
Stimulanten leveren geleende energie die je later ergens weer in moet leveren, dat gaat je op langere termijn dus niet helpen. Je hebt het over veel vrije tijd, maar deel je dan niet gewoon je dag verkeerd in?

4.00 op voor werk
14.00 thuis van werk
20.00 slapen

Als je veel later gaat slapen, neem je dus gewoon te weinig rust. In de uren die je tussen werk en slapen hebt heb je inderdaad genoeg tijd om wat dingen te doen, maar als je dat niet lukt zou ik eerder kijken naar wat ervoor zorgt dat dat niet lukt.

Zet je bij thuiskomst de tv aan? Gamen? Telefoon? Dat zijn bijvoorbeeld dingen die tijd en ongemerkt ook energie vreten, en die maken dat je dag opeens voorbij vliegt.
Klik om te vergroten...
Slapen gebeurt tussen 20 en ten laatste 23u.. dat varieert wel eens maar gemiddeld zou ik zeggen rond 21u
Ik heb slaappillen ter beschikking maar die gebruik ik nooit... ik ben wel bereid om die te nemen als het nodig is als ik iets genomen heb in de dag

Ik denk eerlijk gezegd niet dat slaaptekort mij vermoeid maakt maar eerder de rush/comedown van het werk. Vanaf 6uur ben ik nonstop fysiek aan het bewegen. Ik heb geen stappenteller maar mijn Pokemon Go app verteld mij dat ik zo'n 30,5km heb gewandeld deze week en dat komt neer op ongeveer 7,5km per dag maar dat zal wel meer zijn omdat ik die niet altijd bij heb. Maar dus dan kom ik thuis na nog eens te fietsen en dan heb ik niks meer te doen buiten wat recreatief werk

Tv of zetel heb ik niet. Ik game ook niet maar ik zit wel veel.. (maar nog een hele dag staan of wandelen om het zitten te vermijden zit ook niet mee)
0
0t0leranceLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat bij mij helpt is voldoende water drinken. In de ochtend begin ik met een liter en drink zeker 5l per dag.. verder een paar uur voor slapen geen tv.. geen mobiel.. niks digitaals. Lees een boek.. kop verse munt / citroenmelisse of gemberthee erbij en om 22.00 IN bed.. en slapen met die handel. Verder helpt even goed krachttraining al is het maar een half uurtje.. en dan 100% geven dat is echt een oppepper... en in de avond nog even vreten is funest voor je energie..

Vergeet me vaak te houden aan deze simpele dingen hoor.. maar dit is wat voor mij altijd werkt.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Misschien proberen om Yoga te doen voordat je gaat werken, beginnen met 15 min ofzo?

En Misschien niet te veel willen in 1 dag.
En hoe lastig ook, proberen (hoe lastig/moeilijk dat ook is) om motivatie uit jezelf te halen, enof iets vinden wat je motivatie geeft (los van chemische middelen)

Ik vind mijzelf motiveren vrij lastig, maar weet/merk dat voor mij motivatie speeches kunnen helpen. En bezig zijn met spiritualiteit.

En ja middelen gebruiken om minder verlegen enof meer extrovert te worden zou ik persoonlijk ook afraden. Misschien kijken wat daar achter zit en daar eventueel iets mee doen 🌸🍀

(En of je vermoeid word of niet, slaaptekort is gewoon gevaarlijk voor je lichaam en geest) ✌🏻
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
drink redbull
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#7
Een koude douche, en een paar rondes ademhalingsoefeningen.

drugs zijn op de lange termijn altijd een doodlopend eind.
M
Morethenafeeling🔒Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Noopept en als je t neemt, dan zet je je mindset naar positieve dingen toe!😇 Dan werkt dit prima voor je, maar je moet even kijken welke dosis voor jou gaat werken en neem het met choline in
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#9
ljuv zei:
En dan combineren!
Klik om te vergroten...

poly fruit abuse!

me gusta!
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sillous zei:
ik heb best een fysieke job waar ik 5 dagen op 7 om 4u op moet.
Dat gaat me goed af, alleen dat ik na 14u (thuiskomst) geen fut/motivatie meer overblijft om dingen te doen die ik elke dag zou moeten doen/willen
Klik om te vergroten...
Zelf is me job ook voor 90% fysiek. Doe logistiek, orderpicken in de diepvries waar het -20°c a -25°c is, laden en lossen en etc...
Ik moet ook opstaan om 4u of 3u soms. Werk wel in ploegensysteem waar ik 1 week de vroege heb en de volgende de late. Als ik thuis ben heb ik wel nog altijd energie en nog zin om iets te doen.
Sillous zei:
Dat is helemaal niet veel zeker niet aan de vrije uren die ik heb op een dag, alleen ontbreekt mij ofwel de zin of de energie of beiden.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je eerder geen zin meer hebt om nog iets te doen achter dat je gedaan hebt met werken. Doe je het werk graag? Want bij mezelf heb ik gemerkt bij me werk nu dat ik het heel graag doe en daardoor heb ik nog altijd goeie energie.
Of doe je je werk niet graag want dat speelt er ook een grote rol in als je het werk niet graag doe.
Sillous zei:
Krijg het schijt van deze jojo-gedoe en zoek wat me kan helpen om het toch gedaan te krijgen...

Op dit moment kijk ik naar Adderall en Vyvanse

Maar wellicht zijn er nog tal van andere middelen die misschien beter zijn. Iets dat mij extraverter en socialer maakt met minder remmingen/verlegenheid zou mooi meegenomen zijn (want dat zoek ik namelijk ook maar dat staat lol van deze topic)
Klik om te vergroten...
Als ik jou was zou ik geen stims gebruiken om te werken want dit gaat echt heel nadelig uitpakken voor je als je dit gaat beginnen doen want als je dan eens geen stims gebruikt zal je het nog moeilijker krijgen om te werken en je kan er ook nog een verslaving aan overhouden en je zal totaal geen zin hebben om te werken. Drugs nemen om toch te werken zou ik echt vermijden.

Wel als tips zou ik zeggen slaap genoeg. Door je werk zorg dat je goed en gezond eet en drinkt. Zoek iets wat je leuk vind om te doen als je niet werkt wat niet teveel energie vergt of inspanning. Ah zie juist dat deze al in bovenstaande post al gezegd zijn.
Zelf als ik klaar ben met werken game ik meestal voor het plezier op WoW ( World of Warcraft), Sniper Elite 5 of andere games of ga ik nog eens naar buiten.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
Een groene appel! Energiedrink onder de fruitjes.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
Een groene appel! Energiedrink onder de fruitjes.
Klik om te vergroten...

Een lekkere Gilf hahaha,

Granny Smith ftw!
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#13
ljuv zei:
Een groene appel! Energiedrink onder de fruitjes.
Klik om te vergroten...

of een schijfje citroen!
Sour-Lemon.gif
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Eve's drop zei:
of een schijfje citroen!
Bekijk bijlage 43656
Klik om te vergroten...
En dan combineren!
w
waldoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Modafinil !
werkt goed samen met de Noopept die hier boven werdt genoemt.
S
SillousLid
01-01-2024, 00:00
#16
mitchieee zei:
drink redbull
Klik om te vergroten...
Yup! dat helpt, althans met monster is dat zo

alleen dat ik dan niet kan slapen... daarom dat dat geen optie is :(
waldo zei:
Modafinil !
werkt goed samen met de Noopept die hier boven werdt genoemt.
Klik om te vergroten...
Ik heb intussen kennis gemaakt met kratom. Interessant spul
Ik ga hier nog een df post over maken
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dagelijks stimulerende middelen gebruiken gaat verkeerd aflopen.
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sillous zei:
Yup! dat helpt, althans met monster is dat zo

alleen dat ik dan niet kan slapen... daarom dat dat geen optie is :(

Ik heb intussen kennis gemaakt met kratom. Interessant spul
Ik ga hier nog een df post over maken
Klik om te vergroten...
Caffeine is nog mild en heeft vrij korte half life tegenover andere stimulanten
B
BreekijzerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sillous zei:
Hoi toppers

ik heb best een fysieke job waar ik 5 dagen op 7 om 4u op moet.
Dat gaat me goed af, alleen dat ik na 14u (thuiskomst) geen fut/motivatie meer overblijft om dingen te doen die ik elke dag zou moeten doen/willen

Ik zou toch elke dag als levensstijl yoga willen sessie doen, 1 huishoudelijke taak, Wim Hof oefening, koude douche, en eventueel ook een schilderijtje ofzo afwerken al is het maar digitaal achter de computer.

Dat is helemaal niet veel zeker niet aan de vrije uren die ik heb op een dag, alleen ontbreekt mij ofwel de zin of de energie of beiden.

Ik heb periodes waar ik deze gewoontes 2 weken volhou maar dan houd het op bij warme weer, drukke werkweek, geen motivatie,...

Krijg het schijt van deze jojo-gedoe en zoek wat me kan helpen om het toch gedaan te krijgen...

Op dit moment kijk ik naar Adderall en Vyvanse

Maar wellicht zijn er nog tal van andere middelen die misschien beter zijn. Iets dat mij extraverter en socialer maakt met minder remmingen/verlegenheid zou mooi meegenomen zijn (want dat zoek ik namelijk ook maar dat staat lol van deze topic)

geen snuifstuff liefst :)
Klik om te vergroten...

Weet je wat goed helpt? Zonder dat je daar iets voor nodig hebt, behalve een bed en een donkere kamer?
Een power nap!

Sommigen zetten een wekker, ik eigenlijk nooit. Soms word ik na een kwartier wakker en soms na een uur.
Daarna is het vaak even weer acclimatiseren maar... als je dat hebt gedaan (ik ga na het dutje vaak ff met de hond wandelen)... dan voelt het alsof je weer bruist van de energie.

In het begin als je een power nap wilt doen lukt het niet. Je kunt niet in slaap komen omdat je het niet gewend bent.
Je lichaam kent dat niet. Maar blijf het volhouden, elke dag, voor 2 weken lang.

En je zult merken dat je lichaam eraan went en steeds sneller in slaap valt.
Als ik nu ga liggen in de middag ben ik met 1 minuut weg.

En voel me daarna weer top, want ik kan het tweede deel van de dag aan.
Winston Churchill deed het ook geregeld, en moet je zien waar het hem heeft gebracht 😂
G
GABA-B BonanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
DEXAMFETAMINE!!!!!
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."