Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsADD + XTC

ADD + XTC

13 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
ADHD hier en kan bij veel stimulanten een bepaalde rust/kalmte ervaren die anderen totaal niet kennen.
Met MDMA is dat niet zo. Kan energiek los gaan zonder enig verschil in effect met anderen. Mindset, setting,.. bepalen meer hoe MDMA valt.
B
BroodzakLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goeiedag, binnenkort ga ik naar een festival (nachtcollege) en wilde ik voor de eerste X gaan doen, nu hoorde ik van verschillende mensen dat als je ADHD of ADD hebt (ik heb ADD) dat je alsnog spaced maar dat je er minder van voelt of erg duf van voelt. Iemand die hier meer van weet en mij er wat over kan vertellen tips of wat dan ook zijn van harte welkom :)
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb ADD maar space gewoon lekker op xtc!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Denk niet dat dat klopt. Er is geen link te maken van ADD naar niet spacen op xtc.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb weleens gelezen dat mensen met ADD/ADHD anders kunnen reageren op stimulanten. Maar dat is niet wetenschappelijk bewezen. Dat waren ervaringen van mensen met die diagnose😊
S
StarshineLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb zeer waarschijnlijk ADD, maar geen diagnose dus kan niks zeker zeggen. Maar ik word er slaperig van, tenzij ik in een stimulerende omgeving ben. Maar krijg niet die energie zoals de meeste mensen. Ben op 120mg MDMA wel in slaap gevallen, kon mijn ogen niet open houden
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Starshine zei:
Ik heb zeer waarschijnlijk ADD, maar geen diagnose dus kan niks zeker zeggen. Maar ik word er slaperig van, tenzij ik in een stimulerende omgeving ben. Maar krijg niet die energie zoals de meeste mensen. Ben op 120mg MDMA wel in slaap gevallen, kon mijn ogen niet open houden
Klik om te vergroten...
Mdma is ook niet perse stimulerend.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
FredKroket zei:
Mdma is ook niet perse stimulerend.
Klik om te vergroten...
Misschien niet stimulerend in de zin dat je staat te springen/dansen of druk te kletsen, maar je kunt er ook een rustige energie van krijgen, waarin je niet veel wilt bewegen maar je verre van moe bent. Ik heb dat altijd bij mdma in thuissetting. Met speed trouwens ook. (al ga ik daarmee wel kletsen...)

Het tegenovergestelde kan ook. Zie je wel bij kinderen: is de energie op aan het raken en dan worden ze juist druk...
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nee hoor, ik heb de diagnose ADD en ga gewoon keihard op XTC heeft er niks mee te maken.

En overigens ook op andere stimulanten.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Anunnaki zei:
Nee hoor, ik heb de diagnose ADD en ga gewoon keihard op XTC heeft er niks mee te maken.

En overigens ook op andere stimulanten.
Klik om te vergroten...
Maar was er niet een correlatie? Misschien zijn er uitzonderingen?

Net als het tegenovergestelde. Ik heb geen ADD en toch word ik rustig van mdma en speed.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Misschien niet stimulerend in de zin dat je staat te springen/dansen of druk te kletsen, maar je kunt er ook een rustige energie van krijgen, waarin je niet veel wilt bewegen maar je verre van moe bent. Ik heb dat altijd bij mdma in thuissetting. Met speed trouwens ook. (al ga ik daarmee wel kletsen...)

Het tegenovergestelde kan ook. Zie je wel bij kinderen: is de energie op aan het raken en dan worden ze juist druk...
Klik om te vergroten...
Sereen noem ik het haast
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
FredKroket zei:
Sereen noem ik het haast
Klik om te vergroten...
Ja dat kun je het wel noemen!

Het enige wat dat (die sereniteit) voor mij heeft overtroffen is op sommige momenten tijdens paddo's, truffels en changa.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Maar was er niet een correlatie? Misschien zijn er uitzonderingen?

Net als het tegenovergestelde. Ik heb geen ADD en toch word ik rustig van mdma en speed.
Klik om te vergroten...
Same, ik ook. Energiek maar rustig in m'n hoofd.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Maar was er niet een correlatie? Misschien zijn er uitzonderingen?

Net als het tegenovergestelde. Ik heb geen ADD en toch word ik rustig van mdma en speed.
Klik om te vergroten...
In me hoofd wel erg rustig van amfetamine maar neemt niet weg van de ervaring. Maakt het eigenlijk alleen maar beter.

Je gaat nog steeds net zo lekker op beide middelen als een ander (ik persoonlijk wel tenminste)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."