Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAgressief na gebruik

Agressief na gebruik

18 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
Skull666Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo..
Eum.. mijn vriendin had een feestje op vrijdag nacht en heeft sws xtc gebruikt , speed en wied.
De zaterdagavond heeft ze lsd en speed en de nodige wied gebruikt.
Ze zat het weekend ook flink in de stress.
De dinsdags flipte ze helemaal , echt agressief! Daarna klapte ze in mekaar en werd mega depressief.
Kan iemand een heldere uitleg geven als dit dus kwam door? Of alleen de stress of een combi? Zij onkent dat dat het probleem was en dat ze een ā€œervarenā€ gebruikster is..
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ze lijkt op het eerste gezicht nogal labiel, dan is het bij voorbaat niet slim om drugs te gebruiken. Voorlopig geen drugs gebruiken zou mijn advies zijn.
Laat haar erover praten met een psycholoog: mocht ze de behoefte voelen om inzcht te krijgen in haar problematiek. Wij kunnen van een afstandje niet in haar hoofd kijken.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
jouw vriendin heeft zich proberen te verdoven met middelen, maar de stress moet er toch een keer uit. Ze voelde zich klote door de nasleep van alle drugsgebruik en toen had ze haar emoties niet meer in de hand. Drugsgebruik gaat een keer een probleem voor haar worden. Beter zoekt ze hulp om met haar emoties om te leren gaan op een gezonde manier.
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Skull666 zei:
en hulp?
Klik om te vergroten...
Met iemand gaan praten die daarvoor gestudeerd heeft, of hier in ieder geval ervaring mee heeft. Je kunt haar hooguit informeren over de mogelijkheden die er zijn, uiteindelijk zal zij zelf de stap moeten zetten.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Skull666 zei:
Bedankt voor je snelle reactie, ja labiel volgens mij sws….loopt al een tijdje op haar achterste poten idd.. en hulp?
Klik om te vergroten...
Therapie!
S
Skull666Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik denk dat ik al genoeg info heb zo.. enorm bedankt! Ze is zwaar overspannen.. en de drugs? Dat was gewoon niet handig op dat moment… bedankt voor jullie reakties.
S
Skull666Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dank je wel.. toch enorm jammer… maar idd ik kan niets doen hoe graag ik ook wou… ik heb sindsdien ook niets meer gehoord. Hopelijk gaat alles goed.
en idd ik heb mijn best gedaan.
S
Skull666Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedankt voor je snelle reactie, ja labiel volgens mij sws….loopt al een tijdje op haar achterste poten idd.. en hulp?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Beetje lastig om te beoordelen van een afstand. Maar in principe is agressiviteit een kenmerk van sociale problemen wat verband kan houden met drugsgebruik. Na zo'n weekend met speed, MDMA en cannabis kan je zeker op dinsdag te maken hebben met stemmingsklachten. Agressiviteit kan daar dan een extreme uiting van zijn. Maar om te beoordelen wat dan precies het probleem is heb je meer kennis van de context en de persoon nodig.

Je kan als naaste de persoon in kwestie helpen reflecteren: waarom zoveel en vaak drugs gebruiken? Wat voor effect heeft dat op je geestelijke gesteldheid? Wat speelt er nog meer in je leven, en helpen drugs daar wel bij?

Probeer dat soort vragen op begripvolle en niet-veroordelende manier te bespreken.
S
Skull666Lid
01-01-2024, 00:00
#10
autisme.. compleet overprikkeld..plus enorme stress šŸ¤·šŸ¼ sws al niet handig om dan drugs te gebruiken en dan zoveel in 1 weekend.. dit is volgens mij niet gezond..
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#11
LSD mengen met speed is sowieso al geen slim idee aangezien het voor oa. meer angst en paranoia zorgt. Laat staan er nog eens wiet bovenop gooien wat het nog eens extra versterkt. Zeker gevaarlijk voor iemand die nood heeft aan psychische hulp.
S
Skull666Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Nou…_weer een ā€œleukā€ weekend achter de rug… gelijk zaterdag sochtends compleet chagrijnig.. ik kon niks zeggen niks doen niks was goed… net of ā€œzochtā€ ze mij ( of ze van te voren gebruikt had weet ik niet maar geloof het niet. ja wied) en ineens echt plotseling uit het niets , hyper vrolijk echt in het oerdrevene.. nog steeds ā€œstekenā€ geven mij triggeren ofzo .. echt van 0 tot 100 in tien seconden…op een gegeven moment was ik er zo zat van , aangegeven dat ik dit niet meer trek, ik kies voor mezelf. En ik jou en je dochter naar huis breng. Ook weer iets zeer appart..
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat vervelend om te lezen! Ik denk dat het drugsgebruik in combinatie met haar psychische problemen geen goede combinatie is. Waarschijnlijk triggert het gebruik emoties bij haar en lukt het haar niet om deze te reguleren…

Professionele hulp zou haar goed kunnen helpen😊
S
Skull666Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja klopt… dat zou ook moeten… maarja..van mij neemt ze toch niks aan. En nu al helemaal niet meer…. Zo jammer dit…idd emotie regulatie is ver te zoeken de laatste tijd… hopelijk past ze goed op haarzelfšŸ˜”šŸ˜” ik ben er kapot van…
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja lastig… blijft natuurlijk altijd haar verantwoordelijkheid maar het is wel lastig om aan te zienšŸ˜”

Wel goed dat je voor jezelf hebt gekozen!
S
Skull666Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja is idd haar eigen verantwoordelijkheid … en goed, goed… ik heb geen idee wat dit is.. maar ik kan mezelf niet meer als een voetveeg laten gebruiken. Ik besta ook nog..ik heb mijn best gedaan..ik ben op
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#17
Precies! Nu even rust nemen en aan jezelf denken :)
S
Skull666Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja dank je..
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Skull666 zei:
Nou…_weer een ā€œleukā€ weekend achter de rug… gelijk zaterdag sochtends compleet chagrijnig.. ik kon niks zeggen niks doen niks was goed… net of ā€œzochtā€ ze mij ( of ze van te voren gebruikt had weet ik niet maar geloof het niet. ja wied) en ineens echt plotseling uit het niets , hyper vrolijk echt in het oerdrevene.. nog steeds ā€œstekenā€ geven mij triggeren ofzo .. echt van 0 tot 100 in tien seconden…op een gegeven moment was ik er zo zat van , aangegeven dat ik dit niet meer trek, ik kies voor mezelf. En ik jou en je dochter naar huis breng. Ook weer iets zeer appart..
Klik om te vergroten...
Goed gereageerd hoor. Je grens aangegeven, verder geen verwijten of jij-bakken, maar gewoon 'ja sorry, ik weet niet wat er met jou aan de hand is, maar dit gaat mij te ver.' :handok:

Je hebt aangeboden om te helpen en dat ook geprobeerd. Maar je kan niet de oplossing bieden. Dus dat hoef je jezelf ook niet kwalijk te nemen als dat niet lukt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."