Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLachgas vragen

Lachgas vragen

38 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#1
Snuffelaar zei:
Ik ervaar tanks ook als intenser
Klik om te vergroten...
Dat komt eigenlijk 100% zeker doordat je met tanks gewoon grotere ballonnen maakt.

In die slagroom patronen zit ook gewoon puur lachgas, het verschil tussen 'medisch' en food grade zal minder dan 1% bedragen, waarschijnlijk minder dan 0.1% maar laten we voor het gemak stellen dat ze respectievelijk 99.9% en 95% zijn. Die 5% ga jij als gebruiker echt niet merken
A
AnnieDLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oke ik heb even overlegd met het thuisfront en ga dus op zoek naar een cracker. Hoe gevaarlijk is dit met betrekking tot de kou? Ik heb namelijk alleen ervaring met een tank
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
levensgenieterx10 zei:
als je het gebruikt raad ik aan om iemand te zoeken die je medisch lachgas kan regelen. Is volledig veilig, effect is veel feller en leuker. Alleen voordelen eigenlijk. Dan zit je wel snel met een tank maar slecht wordt het toch niet.
Klik om te vergroten...
Er zit geen enkel verschil tussen "medisch" lachgas en "slagroompatroon" lachgas. Het is distikstofoxide. Niets meer, niets minder.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je hebt natuurlijk wel veel verschillende zuiverheidsgraden. Al is dat wel een beetje een genuanceerd verhaal. Technical grade wil namelijk niet per definitie zeggen dat het ongeschikt is voor bv consumptie, eerder hoe streng/exact de controle en analyze van het product is.

Maar wanneer ze er food grade of pharmaceutical grade op zetten is het in ieder geval geschikt voor gebruik in het lichaam.

Zegt verder niks over de puurheid. Lachgas met 40% stikstof is in principe ook farma kwaliteit, terwijl technical grade lachgas voor een race auto van 99% misschien wel sporen van lood kan bevatten (of niet, maar dat weet je niet zeker want er is geen reden om hier op te testen aangezien het toch 'maar' voor technische toepassing is)


Foodgrade
Technisch
Puur & Extra puur
Pro Analyse
Synthesis grade
Pharmacopoeia


www.laboratoriumdiscounter.nl

Onze blogs! - Chemicalien kwaliteiten

www.laboratoriumdiscounter.nl www.laboratoriumdiscounter.nl
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
HuisbaasBob zei:
Dat komt eigenlijk 100% zeker doordat je met tanks gewoon grotere ballonnen maakt.

In die slagroom patronen zit ook gewoon puur lachgas, het verschil tussen 'medisch' en food grade zal minder dan 1% bedragen, waarschijnlijk minder dan 0.1% maar laten we voor het gemak stellen dat ze respectievelijk 99.9% en 95% zijn. Die 5% ga jij als gebruiker echt niet merken
Klik om te vergroten...

Fair enough, ik geloof je, heb ook geen bewijs om m'n gevoel te ondersteunen.

Zal het alleszins missen als de tank leeg is, waarschijnlijk is het mijn favoriete drug aller tijden.

29DD9127-ECC6-4C47-8F93-6709FDCF2ACB.jpeg
I
InhoudsopgaveLid
01-01-2024, 00:00
#6
Niet om je plezier af te nemen, maar ik zag eens hersenscans (? Heet dat zo) van chronische lachgasgebruikers. Ze krimpen letterlijk. Doodeng.

Jaar of 10 geleden wel eens een ballonetje gedaan, vond het geen reet aan. Het reverb-effect haal ik wel uit mn effectenrack.

Owja, pas op met lachgas.
I
InhoudsopgaveLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Er zit geen enkel verschil tussen "medisch" lachgas en "slagroompatroon" lachgas. Het is distikstofoxide. Niets meer, niets minder.
Klik om te vergroten...
Het heeft gewoon een E-nummer inderdaad. Als drijfgas uit een bus slagroom heb je hetzelfde effect. Alleen komt er dan geen slagroom meer uit je bus.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#8
Inhoudsopgave zei:
Niet om je plezier af te nemen, maar ik zag eens hersenscans (? Heet dat zo) van chronische lachgasgebruikers. Ze krimpen letterlijk. Doodeng.

Jaar of 10 geleden wel eens een ballonetje gedaan, vond het geen reet aan. Het reverb-effect haal ik wel uit mn effectenrack.
Klik om te vergroten...
Ook een jaar of 10 geweest sinds je een keer de deur uit bent geweest?
Het heeft gewoon een E-nummer inderdaad. Als drijfgas uit een bus slagroom heb je hetzelfde effect. Alleen komt er dan geen slagroom meer uit je bus
Klik om te vergroten...
Ah, zouden ze daarom die capsules 'slagroompatronen' noemen en dat je ze in zo'n slagroomspuit kan steken
I
InhoudsopgaveLid
01-01-2024, 00:00
#9
HuisbaasBob zei:
Ook een jaar of 10 geweest sinds je een keer de deur uit bent geweest?
Klik om te vergroten...
Elke avond afgelopen 15 jaar met aerosolen in de weer. En ik weet wel wat de jeugd doet hoor.

It aint my drug of choice. Vind het eng spul.
l
levensgenieterx10Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
Er zit geen enkel verschil tussen "medisch" lachgas en "slagroompatroon" lachgas. Het is distikstofoxide. Niets meer, niets minder.
Klik om te vergroten...
Zit geen verschil in maar met medisch lachgas zijt ge zeker dat er ook geen zever bijgedaan is. De kans dat je zuiver lachgas krijgt uit patronen is zo goed als 0
l
levensgenieterx10Lid
01-01-2024, 00:00
#11
HuisbaasBob zei:
Denk eens na man, die patronen zijn gemaakt om slagroom op druk te zetten. Dat moet veilig zijn voor consumptie.
Klik om te vergroten...
Zou je denken ja… heb het eens laten testen, blijkt dat er maar rond de 80% zuiver gas zit in die patroontjes. Elk bedrijf die ze maakt wilt gewoon zoveel mogelijk geld verdienen en er zo weinig mogelijk geld insteken. Maakt mij niet uit wat jullie gebruiken hoor, geef het maar mee🤷‍♂️
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#12
levensgenieterx10 zei:
Zou je denken ja… heb het eens laten testen, blijkt dat er maar rond de 80% zuiver gas zit in die patroontjes. Elk bedrijf die ze maakt wilt gewoon zoveel mogelijk geld verdienen en er zo weinig mogelijk geld insteken. Maakt mij niet uit wat jullie gebruiken hoor, geef het maar mee🤷‍♂️
Klik om te vergroten...
Waar heb je dit laten testen? En wat was die overige 20%
l
levensgenieterx10Lid
01-01-2024, 00:00
#13
HuisbaasBob zei:
Waar heb je dit laten testen? En wat was die overige 20%
Klik om te vergroten...
Mijn moeder werkt in het ziekenhuis in Sint-truiden, daar hebben ze het getest. De andere 20% bestond voor 15% uit een soort opvullingsgas waar ze geen directe naam op konden plakken maar de moleculen kwamen verre van overeen met distikstofoxide. De andere 5% was pure C02. Dat vond ik vooral schokkend. Dat is ook de enige reden dat ik eigenlijk altijd medisch lachgas aanraad. Weet natuurlijk ook niet of dit zo gedaan word bij elke producent van patronen maar kan het me wel inbeelden dat ze het zo doen.
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wel bijzonder dat ze dat doen in een ziekenhuis, en ook de apparatuur hebben staan om zo'n niet-routine chemische analyse uit te voeren.
Nog opmerkelijker het feit dat ze wel N2O en CO2 kwalitatief kunnen bepalen maar de 15% een compleet mysterie is.

Ik ruik iets, en het is geen lachgas.
5% CO2 is trouwens niet iets om je zorgen over te maken. Dat krijg je waarschijnlijk ook al binnen als je een glas cola drinkt.

(Ik zeg trouwens niet dat je liegt, maar het klinkt mij vrij onwaarschijnlijk in de oren)
Screenshot_20221228-224840~2.png
l
levensgenieterx10Lid
01-01-2024, 00:00
#15
HuisbaasBob zei:
Wel bijzonder dat ze dat doen in een ziekenhuis, en ook de apparatuur hebben staan om zo'n niet-routine chemische analyse uit te voeren.
Nog opmerkelijker het feit dat ze wel N2O en CO2 kwalitatief kunnen bepalen maar de 15% een compleet mysterie is.

Ik ruik iets, en het is geen lachgas.
5% CO2 is trouwens niet iets om je zorgen over te maken. Dat krijg je waarschijnlijk ook al binnen als je een glas cola drinkt.

(Ik zeg trouwens niet dat je liegt, maar het klinkt mij vrij onwaarschijnlijk in de oren)
Bekijk bijlage 48191
Klik om te vergroten...
Ze hebben speciale afdelingen daar (is niet enkel een ziekenhuis) en voor de rest weet ik er ook niet alles van. Kan goed zijn dat het niet klopt maar is maar wat ik meegekregen heb en heb dit dan maar als waarheid aangenomen vermits het toch door een professioneel gedaan is. De inverklaarde 15% was volgends hem een zodanig complex iets dat er geen hoofdstof uit kon gehaald worden. Voor de rest weet ik er verder niets van. Kan ook heel goed zijn dat u gelijk heeft maar zelfs zonder al dat blijft het voor elke nadenkende mens toch wel logisch dat medisch lachgas veiliger is als eender welk andere.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#16
AnnieD zei:
Oke ik heb even overlegd met het thuisfront en ga dus op zoek naar een cracker. Hoe gevaarlijk is dit met betrekking tot de kou? Ik heb namelijk alleen ervaring met een tank
Klik om te vergroten...
Vrijwel niet bij juist gebruik, je moet sowieso een cracker met rubber rondom hebben, de klassieke n meest verkochte crackers hebben dit en dan heb je nihil last vd bevriezing tijdens het vrijkomen vh gas in je ballon. Er vlakna is de cracker nog goed koud, maar v bevriezing is al geen sprake meer. Ballon ook goed bevestigen en patroon volledig leeg laten lopen, want zelf 1maal (eerste keren), was blijkbaar m'n patroon niet volledig leeg, draai te weinig fzo en na inhaleren ballon, wou ik de cracker opendraaien en patroon verwijderen, kwam er nog gas uit en klein vriesbrandwondje tussen duim n wijsvinger, pikte ferm n toch no enige tijd bleef dat ander donker roze kleur nzo bb. Ook de opening vd 🎈 die over de cracker steekt, na het ledigen vj patroon, ff verwarmen met je vingers, om de ballon makkelijker los te maken vd cracker.

En voor de rest, wees er ni té gulzig mee 😉

Allé succes en vooral fun zou ik zeggen 😄
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik dacht dat het lachgas bij jou lag, gast.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mocht iemand een leukere avond willen en vindt deze persoon lachgas opzich maar niks?


Vul je ballon dan met lachgas en helium.
Plezier gegarandeerd 🤣🤣🤣
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zolang je een ballon gebruikt kan er niks mis gaan.

Hooguit dat je een keer je vingers oppervlakkig vastvriest wanneer je de cracker met de opening naar beneden activeert maar dit is hooguit hinderlijk en niet echt pijnlijk. Je moet er even handigheid in krijgen
A
AnnieDLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik weet niet zo goed waar dit topic hoort..

ik heb wat vragen over lachgas gebruik. Ik gebruikte het tot voor kort alleen bij een vriend thuis op een feestje, maar ga eigenlijk niet meer met deze gast om

nu wil ik af en toe thuis een ballon kunnen nemen maar weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik moet hebben.

ik wil geen tank, daarvoor gebruik ik het te weinig. Dus gewoon losse patronen met een slagroomspuit i guess.

is er hiervoor een mogelijkheid om het te dempen? Of is het hierbij accepteren dat het een herrie maakt?
Hoeveel patronen gaan er in een ballon?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."