Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoelang clean alvorens aan kinderen beginnen? (vruchtbaarheids vraag)

Hoelang clean alvorens aan kinderen beginnen? (vruchtbaarheids vraag)

17 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
I
ImagineXLid
01-01-2024, 00:00
#1
dupont zei:
Je doet heel gevaarlijke uitspraken. Ik dacht ook dat ik niet verslavingsgevoelig was, ik kon immers stoppen met roken en drinken wanneer ik wilde. Ik dacht dat ik cocaïne dus ook wel aankon. 10 jaar verslaafd aan geweest en met grote moeite en veel behandelingen nu eindelijk 6 maanden clean. Dus denk er niet te makkelijk over, ook voor jou ligt verslaving op de loer. Kwestie van jouw middel ontdekken.

Over psychedelics hoef je je weinig zorgen te maken. En bij RCs ben je gewoon je eigen proefkonijn. Daar is nog maar weinig over bekend, zeker voor de lange termijn.

Leef je maar lekker uit, maar wees ook eerlijk als je het niet in de hand kunt houden. Ik zou zeggen stop allebei een jaar van te voren met alles, ook alcohol. Vooral alcohol.
Klik om te vergroten...

Ik begrijp je bezorgheid. Maar ik heb voor mijzelf sowieso extra veiligheden ingesteld. Nooit alleen doen, altijd doen met m'n vriendin bij (die nuchter is en nooit gebruikt) als ik te frequent of te veel zou nemen zal zij mij ongetwijfeld met veel plezier tegen houden , .. en nog zoveel meer. Mijn vriendin laat mij toe te experimenteren maar is sws al anti-drugs ingesteld haha.

Natuurlijk kan ik zelf ook verslaafd worden.. Maar ik vind van mezelf dat ik een ijzersterk karakter heb en mij ook te veel aantrek van wat mensen van mij denken. Ik wil echt niet als druggie gezien worden zogezegd... also mijn ego.. te trots om “verslaafd” te zijn. Ik fix het nooit rechtstreeks maar altijd via vrienden die zelf ook gebruiken. Ik heb hier goed over nagedacht.

Maar ik begrijp je bezorgdheid zeg nooit nooit.

sporadisch een alcoholische consumptie nuttigen moet toch kunnen niet? Zoals een flesje wijn bij uiteten of een streekbiertje… verantwoord drinken. Niet wasted of out gaan en je hele lijf intoxiceren


GABA-B Bonanza zei:
Terechte vraag! thanks voor de topic start.

Hoe ik ertegenaan kijk is ik wil de beste genen doorgeven (dan praten we niet over afwijkingen), dus ik dacht zelf aan het volgende:
  • 3 maand clean (minimaal), helemaal niks dus
  • Goed slapen
  • Rijk eten
  • Veel wellness
  • veel seks hebben met vriendin, en dan haar toppunt van maandelijkse vruchtbaarheid afwachten
  • veel sport
  • Zorgen dat ze niet zwanger wordt van precum
  • en dan vergeet ik zelf nog een paar dingen
Succes tijger
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je antwoordt. Slaap is voor mij nogal moeilijk aangezien ik in shiften werk ik slaap wel maar heel onregelmatig, 3 maand clean is zeker geen probleem, ik zelf dacht aan 6 maanden voor de zekerheid. Af en toe een alcoholische consumptie, da kan geen kwaad toch? Wellness, sport, rijk eten, seks zijn me op het lijf geschreven, fluitje van een cent 😝👀

bedankt voor de tips 🙏

dupont zei:
Ik bedacht me nog iets. Je gaat een tijd van te voren clean blijven maar zodra jouw vriendin / vrouw zwanger raakt blijf je natuurlijk ook clean uit solidariteit, zeker de eerste paar maanden. En de eerste tijd na de geboorte heb je geen drugs meer nodig om wakker te blijven :wink:

En mocht je in jouw experimenterende fase nou verslaafd raken dan kun je gewoon niet aan nakomelingen beginnen. Laat dat een goede motivator zijn om het toch rustig aan te doen.
Klik om te vergroten...


Ja zeker, drugs raak ik dan niet meer aan, ik wil vanaf dat ik kinderen heb een volledige ommezwaai maken naar anti-drugs maar heel af en toe een alcoholische consumptie moet kunnen vindt ik, verantwoord drinken en niet ko gaan. Bijvoorbeeld een flesje wijn bij uiteten gaan of een zwaar biertje. Nogmaals qua verslaving ik heb te veel te verliezen en daar heb je sws gelijk alleen al met mijn toekomst in het hoofd. Ik experimenteer ook puur uit interesse en niet uit nood om uit te gaan of dergelijke…ook experimenteer ik niet met meer dan want ik in topic vermelde. Zwaardere dingen gelijk ghb, speed zijn niks voor mij. Xtc heb ik het ook mee gehad, teveel negatieve effecte waardoor mensen het aan mij zien… ik ben ook een tank werkt wel, maar werkt even snel weer uit, net zoals truffels, paddos lol… voorlopig als ik iets gebruik is het alcohol, mephy of keta of een om t jaar een ander tripmiddel.

bedankt voor je berichten 🙏

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
ImagineX zei:
Mijn vraag is hoelang moet ik clean zijn bij sporadisch gebruik (1x) in de maand en dan niet hetzelfde, afwisselend keta, mephy, cocaine en 1x in t jaar een trip zoals bv truffels, paddos, lsd. Dus hoelang voor alle troep VOLLEDIG uit m'n lichaam is, uit m'n hoofd, bloed, urine, hersenen, sperma, ......

Dit is voor mij een belangrijke vraag en ik ga de data die gezegd wordt zeker ruim nemen om zeker geen risico's te hebben.
(nog een klein vraagje RC, dat wil zeggen je eigen proefpersoon, wil dit dan ook zeggen dat een soort substantie je volledig impotent kan maken bij eenmalig of sporadisch gebruik? Ik heb interesse in een paar RC's maar voor bovenstaande vraag/reden nog niet geriskeerd.
Klik om te vergroten...

Het verschilt per middel hoe lang het duurt voordat het laatste beetje uit je lichaam is. Over het algemeen kun je zeggen dat je na 3 maanden niks gebruiken wel safe bent (als man en als vrouw) om aan kinderen te beginnen.

Goed dat je je dit afvraagt, want van veel middelen is niet bekend welk effect het precies kan hebben op het ongeboren kind. Je kunt daar dus maar beter voorzichtig mee zijn, aangezien afwijkingen in de vroege zwangerschap al snel verstrekkende gevolgen kunnen hebben.

Er zijn middelen die kortdurender een effect hebben. Dat geldt bijvoorbeeld voor alcohol, wat in principe na 1-2 dagen uit je lijf is. Voor vrouwen kan het nog hoogstens diezelfde menstruatiecyclus een effect hebben. Dus als je een maand stopt dan zit je met alcohol veilig zat.

www.alcoholinfo.nl

Alcohol en zwanger worden: drinken vóór de zwangerschap

Wil je alle risico's uitsluiten, dan is de veiligste keuze om te stoppen voor de zwangerschap. Dit geldt voor mannen en vrouwen.
www.alcoholinfo.nl www.alcoholinfo.nl

Maar andere middelen, zoals cannabis, benzo's of sommige soorten medicijnen, kunnen maandenlang in het lichaam achterblijven. Je kunt dat controleren door te zoeken op de 'halfwaardetijd'. Dat is de hoeveelheid tijd die nodig is om 50% van het middel uit je bloed te laten verdwijnen. Als vuistregel kun je nemen dat na 5 keer een halfwaardetijd een middel uit je bloed is (want dan is er nog minder dan 5% van de originele hoeveelheid over). Toch gaat dat niet helemaal bij alle middelen op. Want sommige middelen (zoals bijvoorbeeld diazepam) worden afgebroken tot andere stoffen die ook werkzaam zijn. Dan blijf je dus langer dan 5 keer de halfwaardetijd onder invloed.
Maar als je dus die drie maanden als uitgangspunt neemt dan zit je wel safe hoor. Zeker als je vóór die stop van drie maanden niet keihard aan de drugs gaat omdat het dan nog ff kan.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja kerel, alles wat jij beschrijft dacht ik ook. Mij overkomt het niet. Ik kan het wel alleen op feestjes doen. Moet jij eens raden hoeveel feestjes ik ging pakken. Grenzen vervagen stukje bij beetje, vooral met alcohol erbij. Steeds een heel klein stapje verder totdat ik nachtenlang alleen aan de coke zat en me, toen dat op was, ging afvragen hoe het zo ver heeft kunnen komen. Stoppen ging toen al lang niet meer.

Blijf nou maar gewoon een flinke tijd van alles af voordat jullie je kinderwens gaan vervullen. Je vergeeft 't zelf nooit als je kind ongezond of met een afwijking geboren wordt. Tot die tijd leef je je gewoon lekker uit. Maar drank is gewoon één van de meest destructieve drugs die er bestaan, zowel fysiek als psychisch. Je denkt er net als velen veel te licht over.
I
ImagineXLid
01-01-2024, 00:00
#4
dupont zei:
Ja kerel, alles wat jij beschrijft dacht ik ook. Mij overkomt het niet. Ik kan het wel alleen op feestjes doen. Moet jij eens raden hoeveel feestjes ik ging pakken. Grenzen vervagen stukje bij beetje, vooral met alcohol erbij. Steeds een heel klein stapje verder totdat ik nachtenlang alleen aan de coke zat en me, toen dat op was, ging afvragen hoe het zo ver heeft kunnen komen. Stoppen ging toen al lang niet meer.

Blijf nou maar gewoon een flinke tijd van alles af voordat jullie je kinderwens gaan vervullen. Je vergeeft 't zelf nooit als je kind ongezond of met een afwijking geboren wordt. Tot die tijd leef je je gewoon lekker uit. Maar drank is gewoon één van de meest destructieve drugs die er bestaan, zowel fysiek als psychisch. Je denkt er net als velen veel te licht over.
Klik om te vergroten...

Ik begrijp je bezorgdheid & vriendelijke waarschuwing maar ik heb alles onder controle. Niet omdat het bij jou zo uitgedraaid is dat het automatisch zo bij iedereen uitdraait. Ik zal je waarschuwing ongetwijfeld meedragen en er extra op toeletten als ik een teken zie waar ik mijzelf in herken één van deze dingen zoals alleen gebruiken....

Nog een goede reden dat ik zeker van alles kan blijven.
Mijn vrienden gebruiken al heel lang en gebruiken wekelijks en ik experimenteer af en toe mee zoals ik zei. Al hun stash houden zij bij mij in bewaren omdat het bij hun uitdraait op overmatig gebruik d.m.v craving, ...

Bij mij ligt alles safe omdat ik er van kan blijven. Dit is al jaren zo en zal als het aan mij ligt altijd zo zijn. Ik ga morgen niet aan kinderen beginnen dit is maar over 3-5 jaar dus vooraleer m'n kinderwens vervult wordt zal dit nog even duren. Daarom kan ik nog even experimenteren en dingen ervaren en beleven.

Ik begrijp dat alcohol heel destructief is maar ik ben ook van mening dat dit door OVERMAAT van misbruik is. In mijn geval dus niet zo... ofwel ja toch wel als ik uit ga op feestjes... :yum: maar zoals ik zei ik ben nog jong en wil vooral veel plezier hebben, dingen beleven en dingen ervaren. Als ik de leeftijd nader om m'n kinderwens in vervulling te laten gaan stop ik hier allemaal mee.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
ImagineX zei:
Ik ben sowieso van plan om te stoppen met experimenteren nadat ik alles dat ik wou mee experimenteren een paar keer mogen ervaren heb
Klik om te vergroten...
Yeah right.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik begrijp nooit zo goed waarom dit soort vragen op een drugsforum worden gesteld. Het vertrouwen in andere members is lief, maar het merendeel van de leden hier houdt er vooral van om af en toe iets in zijn/haar mond of neusgat te stoppen. De ingelezen members zullen op een onderwerp zo specifiek als dit wellicht net aan nog wat interessante inzichten kunnen bieden, maar daar houdt het waarschijnlijk ook bij op. Het gaat hier om arguably de grootste stap in je leven. Klop gewoon even aan bij een professional, leg alles op tafel en dan weet je wanneer je goed zit.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
ImagineX zei:
Natuurlijk kan ik zelf ook verslaafd worden.. Maar ik vind van mezelf dat ik een ijzersterk karakter heb en mij ook te veel aantrek van wat mensen van mij denken. Ik wil echt niet als druggie gezien worden zogezegd... also mijn ego.. te trots om “verslaafd” te zijn. Ik fix het nooit rechtstreeks maar altijd via vrienden die zelf ook gebruiken. Ik heb hier goed over nagedacht.
Klik om te vergroten...

ImagineX zei:
Ik begrijp je bezorgdheid & vriendelijke waarschuwing maar ik heb alles onder controle. Niet omdat het bij jou zo uitgedraaid is dat het automatisch zo bij iedereen uitdraait. Ik zal je waarschuwing ongetwijfeld meedragen en er extra op toeletten als ik een teken zie waar ik mijzelf in herken één van deze dingen zoals alleen gebruiken....

Nog een goede reden dat ik zeker van alles kan blijven.
Mijn vrienden gebruiken al heel lang en gebruiken wekelijks en ik experimenteer af en toe mee zoals ik zei. Al hun stash houden zij bij mij in bewaren omdat het bij hun uitdraait op overmatig gebruik d.m.v craving, ...
Klik om te vergroten...

ImagineX zei:
Bij mij ligt alles safe omdat ik er van kan blijven. Dit is al jaren zo en zal als het aan mij ligt altijd zo zijn. Ik ga morgen niet aan kinderen beginnen dit is maar over 3-5 jaar dus vooraleer m'n kinderwens vervult wordt zal dit nog even duren. Daarom kan ik nog even experimenteren en dingen ervaren en beleven.
Klik om te vergroten...

Wanneer ik zo lees wat je allemaal zegt en schrijft heb je alles zelf al helemaal duidelijk, je doet gewoon je eigen ding en bent sterk.
Toch is er iets waardoor je jezelf beter wil voelen en daarom kom je hier.
Volg je eigen advies en blijf er gewoon een paar jaar vanaf.
Wil je je kind een verslaving meegeven? Nog voordat je kind geboren is?
Super tof dat je hier de belangrijke en verantwoordelijke potentiele papa gaat uithangen, meen ik oprecht. Tegelijkertijd ga ik daar zoveel meer waardering voor opbrengen wanneer je daadwerkelijk de daad bij het woord gaat voegen.

Met alles wat je nu schrijft krijg ik vooral het idee dat je je eigen pleziertjes voorop stelt, jij kan wel stoppen, minderen, verstandig zijn is wat je zegt. Je wil van ons (dit forum) weten wanneer je echt moet stoppen.

Sally Tessio zei:
Ik begrijp nooit zo goed waarom dit soort vragen op een drugsforum worden gesteld. Het vertrouwen in andere members is lief, maar het merendeel van de leden hier houdt er vooral van om af en toe iets in zijn/haar mond of neusgat te stoppen. De ingelezen members zullen op een onderwerp zo specifiek als dit wellicht net aan nog wat interessante inzichten kunnen bieden, maar daar houdt het waarschijnlijk ook bij op. Het gaat hier om arguably de grootste stap in je leven. Klop gewoon even aan bij een professional, leg alles op tafel en dan weet je wanneer je goed zit.
Klik om te vergroten...
Jouw uitspraken vertrouw ik Sally, tof dat je af en toe weer opduikt hier.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#8
Casaan zei:
Jouw uitspraken vertrouw ik Sally, tof dat je af en toe weer opduikt hier.
Klik om te vergroten...
Dat is aardig van je, man. Cheers! :)
I
ImagineXLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Het verschilt per middel hoe lang het duurt voordat het laatste beetje uit je lichaam is. Over het algemeen kun je zeggen dat je na 3 maanden niks gebruiken wel safe bent (als man en als vrouw) om aan kinderen te beginnen.

Goed dat je je dit afvraagt, want van veel middelen is niet bekend welk effect het precies kan hebben op het ongeboren kind. Je kunt daar dus maar beter voorzichtig mee zijn, aangezien afwijkingen in de vroege zwangerschap al snel verstrekkende gevolgen kunnen hebben.

Er zijn middelen die kortdurender een effect hebben. Dat geldt bijvoorbeeld voor alcohol, wat in principe na 1-2 dagen uit je lijf is. Voor vrouwen kan het nog hoogstens diezelfde menstruatiecyclus een effect hebben. Dus als je een maand stopt dan zit je met alcohol veilig zat.

www.alcoholinfo.nl

Alcohol en zwanger worden: drinken vóór de zwangerschap

Wil je alle risico's uitsluiten, dan is de veiligste keuze om te stoppen voor de zwangerschap. Dit geldt voor mannen en vrouwen.
www.alcoholinfo.nl www.alcoholinfo.nl

Maar andere middelen, zoals cannabis, benzo's of sommige soorten medicijnen, kunnen maandenlang in het lichaam achterblijven. Je kunt dat controleren door te zoeken op de 'halfwaardetijd'. Dat is de hoeveelheid tijd die nodig is om 50% van het middel uit je bloed te laten verdwijnen. Als vuistregel kun je nemen dat na 5 keer een halfwaardetijd een middel uit je bloed is (want dan is er nog minder dan 5% van de originele hoeveelheid over). Toch gaat dat niet helemaal bij alle middelen op. Want sommige middelen (zoals bijvoorbeeld diazepam) worden afgebroken tot andere stoffen die ook werkzaam zijn. Dan blijf je dus langer dan 5 keer de halfwaardetijd onder invloed.
Maar als je dus die drie maanden als uitgangspunt neemt dan zit je wel safe hoor. Zeker als je vóór die stop van drie maanden niet keihard aan de drugs gaat omdat het dan nog ff kan.
Klik om te vergroten...


Ik neem niks van medicijnen en benzos en cannabis doe ik ook niet. Dus dat zit wel goed. De enige downer die ik inmiddels af en toe gebruik zijn alcohol sporadisch en keta. Als upper is het mephy (4mmc). Cocaïne staat op het lijstje eens aan te schaffen maar aangezien ik niet in het wereldje zit kan ik hier helaas niet zo makkelijk aan geraken, alleen al eens getest van een vriend. Maar alle bovenstaande zijn sporadische gebruiken.

Heel erg bedankt voor je hulpzame reactie, hier ben ik zeker iets mee! :heartsuit:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
GABA-B Bonanza zei:
Maar ook belangrijk: wat kan een vrouw doen om te zorgen dat de beste genen worden doorgegeven?
Klik om te vergroten...
Noot:
Een normale gezonde leefstijl erop nahouden.
Niet roken, niet drinken, niet gebruiken, gezond eten, dit soort dingen.
De natuur zorgt dan voor de rest!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#11
GABA-B Bonanza zei:
Terechte vraag! thanks voor de topic start.

Hoe ik ertegenaan kijk is ik wil de beste genen doorgeven (dan praten we niet over afwijkingen), dus ik dacht zelf aan het volgende:
  • 3 maand clean (minimaal), helemaal niks dus
  • Goed slapen
  • Rijk eten
  • Veel wellness
  • veel seks hebben met vriendin, en dan haar toppunt van maandelijkse vruchtbaarheid afwachten
  • veel sport
  • Zorgen dat ze niet zwanger wordt van precum
  • en dan vergeet ik zelf nog een paar dingen
Succes tijger
Klik om te vergroten...
Hoe zorg je ervoor dat je vriendin niet zwanger wordt van precum?

En hoe the fuck weet je of iemand zwanger is van precum?
T
TheundertakerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roken bij een man verpest zijn sperma ernstig..
I
ImagineXLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sally Tessio zei:
Ik begrijp nooit zo goed waarom dit soort vragen op een drugsforum worden gesteld. Het vertrouwen in andere members is lief, maar het merendeel van de leden hier houdt er vooral van om af en toe iets in zijn/haar mond of neusgat te stoppen. De ingelezen members zullen op een onderwerp zo specifiek als dit wellicht net aan nog wat interessante inzichten kunnen bieden, maar daar houdt het waarschijnlijk ook bij op. Het gaat hier om arguably de grootste stap in je leven. Klop gewoon even aan bij een professional, leg alles op tafel en dan weet je wanneer je goed zit.
Klik om te vergroten...


Is dat niet een klein beetje het doel van dit forum ook? Onwetendheid & vragen staat vrij? Natuurlijk ga ik niet blindelings in mee in alles wat hier gezegd wordt. Dit zou niemand moeten doen. Voor mij gaat het vooral over bevestiging. Het kon ook zijn dat er een standaard regel is wanneer drugs bv. zeker volledig uit het lichaam is zodat ik later zonder problemen of shit in m'n systeem aan de volgende fase in m'n leven kan beginnen kinderen, met dan bijvoorbeeld die standaard regel/tip moet ik niet naar een professional en al zeker niet voor de 2-3x op een jaar dat ik maar iets gebruik, dan wil ik liever niet mijn huisdokter raadplegen en als drugsgebruiker bekend worden in het dorp ongeacht zwijgplicht. Dit is mijn eigen keus voor onnodige risico's, maar natuurlijk is een professional altijd beter zoals je zelf zegt, volkomen gelijk in.

Nu op dit moment hoor ik bij de groep leden die er vooral van houdt om af en toe iets in mijn mond of neusgat te stoppen gelijk velen, zoals je zelf zegt. Maar net zoals anderen en/of velen zal ik ook bij diegene zijn die de switch zal maken naar een leven zonder al dan niet met kinderen.

Ik waardeer je opmerking maar ik vind dat het forum voor allerlei van dit soort vragen moet openstaan. Ikzelf ben al super veel geholpen op dit forum door gewoon passief mee te lezen en vooral op de achtergrond te blijven. Ik doe af en toe m'n best om ook eens te reageren/actief te zijn en/of trip-report te zijn, maar vooral haal ik hier heel veel tips/info die ik natuurlijk ga dubbelchecken.

Casaan zei:
Wanneer ik zo lees wat je allemaal zegt en schrijft heb je alles zelf al helemaal duidelijk, je doet gewoon je eigen ding en bent sterk.
Toch is er iets waardoor je jezelf beter wil voelen en daarom kom je hier.
Volg je eigen advies en blijf er gewoon een paar jaar vanaf.
Wil je je kind een verslaving meegeven? Nog voordat je kind geboren is?
Super tof dat je hier de belangrijke en verantwoordelijke potentiele papa gaat uithangen, meen ik oprecht. Tegelijkertijd ga ik daar zoveel meer waardering voor opbrengen wanneer je daadwerkelijk de daad bij het woord gaat voegen.

Met alles wat je nu schrijft krijg ik vooral het idee dat je je eigen pleziertjes voorop stelt, jij kan wel stoppen, minderen, verstandig zijn is wat je zegt. Je wil van ons (dit forum) weten wanneer je echt moet stoppen.


Jouw uitspraken vertrouw ik Sally, tof dat je af en toe weer opduikt hier.
Klik om te vergroten...

Klopt. Ik heb het voor mijzelf uitgedokterd alleen vind ik dat je niet voorzichtig genoeg kan zijn. En in dit geval is dit voor mij nu gewoon bevestiging bevestiging en bevestiging en nog meer tips. Zodat ik 99,9% zeker ben en geen schrik moet hebben elke tip of reply waar ik niet van op de hoogte is is al een serieuze win-win voor mij. Ik overdrijf misschien omdat ik weinig of niet gebruik en het maar binne 3-5j is wanneer ik mijzelf zie in de latere fase van het leven. Maar je kan maar niet zeker genoeg zijn.
I
ImagineXLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dag iedereen,

Allereerst heb ik dit opgezocht op het internet maar kon er voor de mannen niet veel over vinden.

Even een klein beetje info alvorens mijn vraag komt;

Net als jullie boeit "drugs" mij.
Ik heb heel m'n leven drugs links laten liggen, veel aangeboden geweest, vrienden, groepjes noem maar op. Dit was voor mij niet nodig. Maar ik had al die tijd wel interesse over de hoe en de wat?? Tot voor kort ben ik beginnen experimenteren omdat ik wou weten hoe het was ook omdat ik een aardige volwassen leeftijd bereikt heb om er verantwoordt mee om te gaan.

Puur op karakter heb ik vroeger ook niks gebruikt en dit is dan ook uit eigen keus en ik ben niet zo verslavingsgevoelig. Voor niks en als dat wel gebeurd houd mijn vriendin mij zeker tegen, ze weet ervan en we hebben dit besproken ik heb daarvoor een ijzersterk karakter en veel teveel te verliezen. Dus ik experimenteer verschillende soorten drugs zoals xtc, paddos, truffles, mdma, mephy(4mmc) en cocaine wil ik nog uitproberen maar dat is duur zeg haha. Ik ben jong, af en toe eens dom op een feestje en wel verantwoord experimenteel gebruik op bijvoorbeeld feestjes en/of festivals.

Ik en mijn vriendin hebben ongeveer als alles goed verloopt een kinderwens rond ons 27-30 jaar (ideaalbeeld). Ik kan mij voorstellen dat gebruik van deze middelen je kind afwijkingen kan bezorgen, .... vooral als vrouw die het kind draagt. Daar vind ik vanalles van op het internet maar niet voor mannen. Enkel dat de sperma kwaliteit,kwantiteit achteruit gaat.

Als vrouw zijnde, mijn vriendin gebruikt niks (nooit drugs) dus daar lig ik niet wakker van. Ik ben sowieso van plan om te stoppen met experimenteren nadat ik alles dat ik wou mee experimenteren een paar keer mogen ervaren heb ofwel natuurlijk de periode voor ik aan een kind begin.

Mijn vraag is hoelang moet ik clean zijn bij sporadisch gebruik (1x) in de maand en dan niet hetzelfde, afwisselend keta, mephy, cocaine en 1x in t jaar een trip zoals bv truffels, paddos, lsd. Dus hoelang voor alle troep VOLLEDIG uit m'n lichaam is, uit m'n hoofd, bloed, urine, hersenen, sperma, ......

Dit is voor mij een belangrijke vraag en ik ga de data die gezegd wordt zeker ruim nemen om zeker geen risico's te hebben.
(nog een klein vraagje RC, dat wil zeggen je eigen proefpersoon, wil dit dan ook zeggen dat een soort substantie je volledig impotent kan maken bij eenmalig of sporadisch gebruik? Ik heb interesse in een paar RC's maar voor bovenstaande vraag/reden nog niet geriskeerd.

Ik wil jong zijn en een beetje genieten en dingen beleven maar ik wil ook volledig de overstap maken en alles uit m'n leven bannen en mij focussen op mijn gezin wanneer de tijd daar rijp voor is.

Ik weet niet of dit een rare vraag is maar ik zou een duidelijk antwoordt enorm appreciëren. <3 <3

Bedankt!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Je doet heel gevaarlijke uitspraken. Ik dacht ook dat ik niet verslavingsgevoelig was, ik kon immers stoppen met roken en drinken wanneer ik wilde. Ik dacht dat ik cocaïne dus ook wel aankon. 10 jaar verslaafd aan geweest en met grote moeite en veel behandelingen nu eindelijk 6 maanden clean. Dus denk er niet te makkelijk over, ook voor jou ligt verslaving op de loer. Kwestie van jouw middel ontdekken.

Over psychedelics hoef je je weinig zorgen te maken. En bij RCs ben je gewoon je eigen proefkonijn. Daar is nog maar weinig over bekend, zeker voor de lange termijn.

Leef je maar lekker uit, maar wees ook eerlijk als je het niet in de hand kunt houden. Ik zou zeggen stop allebei een jaar van te voren met alles, ook alcohol. Vooral alcohol.
G
GABA-B BonanzaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Terechte vraag! thanks voor de topic start.

Hoe ik ertegenaan kijk is ik wil de beste genen doorgeven (dan praten we niet over afwijkingen), dus ik dacht zelf aan het volgende:
  • 3 maand clean (minimaal), helemaal niks dus
  • Goed slapen
  • Rijk eten
  • Veel wellness
  • veel seks hebben met vriendin, en dan haar toppunt van maandelijkse vruchtbaarheid afwachten
  • veel sport
  • Zorgen dat ze niet zwanger wordt van precum
  • en dan vergeet ik zelf nog een paar dingen
Succes tijger
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik bedacht me nog iets. Je gaat een tijd van te voren clean blijven maar zodra jouw vriendin / vrouw zwanger raakt blijf je natuurlijk ook clean uit solidariteit, zeker de eerste paar maanden. En de eerste tijd na de geboorte heb je geen drugs meer nodig om wakker te blijven :wink:

En mocht je in jouw experimenterende fase nou verslaafd raken dan kun je gewoon niet aan nakomelingen beginnen. Laat dat een goede motivator zijn om het toch rustig aan te doen.
G
GABA-B BonanzaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kinderen is sowieso meeste ingrijpende en zingevende ervaring in het leven.

Maar ook belangrijk: wat kan een vrouw doen om te zorgen dat de beste genen worden doorgegeven?
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."