#1
Je doet heel gevaarlijke uitspraken. Ik dacht ook dat ik niet verslavingsgevoelig was, ik kon immers stoppen met roken en drinken wanneer ik wilde. Ik dacht dat ik cocaïne dus ook wel aankon. 10 jaar verslaafd aan geweest en met grote moeite en veel behandelingen nu eindelijk 6 maanden clean. Dus denk er niet te makkelijk over, ook voor jou ligt verslaving op de loer. Kwestie van jouw middel ontdekken.
Over psychedelics hoef je je weinig zorgen te maken. En bij RCs ben je gewoon je eigen proefkonijn. Daar is nog maar weinig over bekend, zeker voor de lange termijn.
Leef je maar lekker uit, maar wees ook eerlijk als je het niet in de hand kunt houden. Ik zou zeggen stop allebei een jaar van te voren met alles, ook alcohol. Vooral alcohol.
Ik begrijp je bezorgheid. Maar ik heb voor mijzelf sowieso extra veiligheden ingesteld. Nooit alleen doen, altijd doen met m'n vriendin bij (die nuchter is en nooit gebruikt) als ik te frequent of te veel zou nemen zal zij mij ongetwijfeld met veel plezier tegen houden , .. en nog zoveel meer. Mijn vriendin laat mij toe te experimenteren maar is sws al anti-drugs ingesteld haha.
Natuurlijk kan ik zelf ook verslaafd worden.. Maar ik vind van mezelf dat ik een ijzersterk karakter heb en mij ook te veel aantrek van wat mensen van mij denken. Ik wil echt niet als druggie gezien worden zogezegd... also mijn ego.. te trots om “verslaafd” te zijn. Ik fix het nooit rechtstreeks maar altijd via vrienden die zelf ook gebruiken. Ik heb hier goed over nagedacht.
Maar ik begrijp je bezorgdheid zeg nooit nooit.
sporadisch een alcoholische consumptie nuttigen moet toch kunnen niet? Zoals een flesje wijn bij uiteten of een streekbiertje… verantwoord drinken. Niet wasted of out gaan en je hele lijf intoxiceren
Terechte vraag! thanks voor de topic start.
Hoe ik ertegenaan kijk is ik wil de beste genen doorgeven (dan praten we niet over afwijkingen), dus ik dacht zelf aan het volgende:
Succes tijger
- 3 maand clean (minimaal), helemaal niks dus
- Goed slapen
- Rijk eten
- Veel wellness
- veel seks hebben met vriendin, en dan haar toppunt van maandelijkse vruchtbaarheid afwachten
- veel sport
- Zorgen dat ze niet zwanger wordt van precum
- en dan vergeet ik zelf nog een paar dingen
Bedankt voor je antwoordt. Slaap is voor mij nogal moeilijk aangezien ik in shiften werk ik slaap wel maar heel onregelmatig, 3 maand clean is zeker geen probleem, ik zelf dacht aan 6 maanden voor de zekerheid. Af en toe een alcoholische consumptie, da kan geen kwaad toch? Wellness, sport, rijk eten, seks zijn me op het lijf geschreven, fluitje van een cent 😝👀
bedankt voor de tips 🙏
Ik bedacht me nog iets. Je gaat een tijd van te voren clean blijven maar zodra jouw vriendin / vrouw zwanger raakt blijf je natuurlijk ook clean uit solidariteit, zeker de eerste paar maanden. En de eerste tijd na de geboorte heb je geen drugs meer nodig om wakker te blijven
En mocht je in jouw experimenterende fase nou verslaafd raken dan kun je gewoon niet aan nakomelingen beginnen. Laat dat een goede motivator zijn om het toch rustig aan te doen.
Ja zeker, drugs raak ik dan niet meer aan, ik wil vanaf dat ik kinderen heb een volledige ommezwaai maken naar anti-drugs maar heel af en toe een alcoholische consumptie moet kunnen vindt ik, verantwoord drinken en niet ko gaan. Bijvoorbeeld een flesje wijn bij uiteten gaan of een zwaar biertje. Nogmaals qua verslaving ik heb te veel te verliezen en daar heb je sws gelijk alleen al met mijn toekomst in het hoofd. Ik experimenteer ook puur uit interesse en niet uit nood om uit te gaan of dergelijke…ook experimenteer ik niet met meer dan want ik in topic vermelde. Zwaardere dingen gelijk ghb, speed zijn niks voor mij. Xtc heb ik het ook mee gehad, teveel negatieve effecte waardoor mensen het aan mij zien… ik ben ook een tank werkt wel, maar werkt even snel weer uit, net zoals truffels, paddos lol… voorlopig als ik iets gebruik is het alcohol, mephy of keta of een om t jaar een ander tripmiddel.
bedankt voor je berichten 🙏