Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat bevelen jullie aan?

Wat bevelen jullie aan?

20 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een hele goede avond! Ben 41 jaar, eeuw geleden heb ik wat mdma gesnoept en dat beviel me prima. Daarna relatie, kids enzzzz en gestopt. Totdat ik denk ik ruim anderhalf jaar geleden item zag op RTLz over 3-mmc. Legaal te bestellen razend populair… ff checken natuurlijk en nou, dat beviel me wel 😏 natuurlijk vlot daarna verboden, 3-cmc geprobeerd maar dat vind ik mwah en is snel uitgewerkt. Blijf je ook van bij pakken terwijl je weinig voelt en ik pak daarvan te snel te vaak. Lang verhaal kort, ik heb geen nachtapotheker in m’n direct sociale omgeving dus moet het hebben van online bestelbaar, legaal spul. Wat bevelen jullie aan wat qua gevoel dichtste bij mdma in de buurt komt. Of voor thuis chillen, of voor hardstyle/hardcore feestje om ff te knallen zonder als tanden schaatser schuimbekkend rond te stampen 🤣
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het beste is natuurlijk een boswandeling of een stukje fietsen of hardlopen. Maar als je daarna nog zin hebt kun je 6-APB proberen als MDMA alternatief en 2-FA voor je stampfeessie. Om thuis te chillen kun je een keer 4-HO-MET proberen, een vriendelijk tripmiddel bij een gemiddelde dosis (~20mg).

Uiteraard alles even langs het testcentrum brengen, informatie inwinnen op psychonautwiki en hier, allergietestje doen en afwegen op een miligrammenweegschaal. Goed uitgerust, goede mindset en geschikte omgeving.

En dan kun je op een aardig verantwoorde manier en soort van legaal :wink: een paar keer per jaar uit je dak.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt Dupont! Vind het mooi om te zien hoe op het forum verantwoord (voor zover dat kan) reageert 👍🏻

Sporten doe ik regelmatig, eet gezond, let goed op m’n nachtrust en goede mindset. Drugs is voor mij geen uitvlucht, het is ontspanning zoals af en toe een biertje pakken. Ff m’n kop leeg maken en rustmomentje pakken in deze hectische, drukke en chaotische tijd.

Bedankt voor je aanbevelingen! Zal me in deze goedjes verdiepen en kijken waar ik ze kan bestellen. Zal even duren voordat ik het ga gebruiken, eerst volgende feestje staat gepland op 4 maart 😄 zal laten weten hoe het bevallen is 👍🏻
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#4
dupont zei:
Het beste is natuurlijk een boswandeling of een stukje fietsen of hardlopen. Maar als je daarna nog zin hebt kun je 6-APB proberen als MDMA alternatief en 2-FA voor je stampfeessie. Om thuis te chillen kun je een keer 4-HO-MET proberen, een vriendelijk tripmiddel bij een gemiddelde dosis (~20mg).

Uiteraard alles even langs het testcentrum brengen, informatie inwinnen op psychonautwiki en hier, allergietestje doen en afwegen op een miligrammenweegschaal. Goed uitgerust, goede mindset en geschikte omgeving.

En dan kun je op een aardig verantwoorde manier en soort van legaal :wink: een paar keer per jaar uit je dak.
Klik om te vergroten...
MDMA deed ik altijd op feestje, wat is verschil tussen 6-APB en 2-FA? Waarom niet 6-APB als vervanger van MDMA op feestje? Ik lees dat je er slecht op slaapt, klopt dat? Had ik overigens ook met 3-MMC, stuk minder met 3-CMC.

tips voor doseringen van de drie middeltjes?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Naamvoorhier zei:
MDMA deed ik altijd op feestje, wat is verschil tussen 6-APB en 2-FA? Waarom niet 6-APB als vervanger van MDMA op feestje? Ik lees dat je er slecht op slaapt, klopt dat? Had ik overigens ook met 3-MMC, stuk minder met 3-CMC.

tips voor doseringen van de drie middeltjes?
Klik om te vergroten...
3-fa vind je misschien ook leuk. Voor tips over doseringen kan je ook de zoekfunctie gebruiken. Zijn vele topics over hier.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Naamvoorhier zei:
MDMA deed ik altijd op feestje, wat is verschil tussen 6-APB en 2-FA? Waarom niet 6-APB als vervanger van MDMA op feestje? Ik lees dat je er slecht op slaapt, klopt dat? Had ik overigens ook met 3-MMC, stuk minder met 3-CMC.

tips voor doseringen van de drie middeltjes?
Klik om te vergroten...
Check even Psychonautwiki voor doseringen van de drie middelen, er staat goede informatie aldaar en dan ben je niet afhankelijk van of er hier iemand reageert. Ze zijn vrij voorzichtig maar de gemiddelde doseringen zijn zeer zeker goed voor een eerste keer. Je kunt de volgende keer altijd iets meer nemen.

Tuurlijk kun je 6-APB op een feestje gebruiken. Het is een goede MDMA vervanger. Werkt langer en wat minder in golven zoals MDMA. Waar je het neemt laat ik aan jou zelf over, je weet wel wat je fijn vindt :)

Op stimulanten slaap je meestal slecht maar dat hangt wel samen met jouw metabolisme, hoeveel je neemt en hoe vaak je (bij) neemt. En natuurlijk hoe lang of kort voor je bedtijd je het neemt.
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#7
So, that escalated rather hard and rather fast 🤣
Op het moment dat ik naar aanleiding van dit topic wat spulletjes wilde bestellen om uit te proberen kwam ik in de gelegenheid om 3-mmc te bestellen. Dat heb ik vervolgens tot twee weken terug ineens dagelijks gebruikt 😳

Nu dus ruim “al” twee weken niks meer gebruikt, voelt wel goed, al moet ik wel op m’n hoede blijven merk ik.

Nu wil in op Defqon met maatje die laatst voor het eerst heeft geprobeerd een dag doorbrengen op 3-mmc. Wie heeft hier ervaring mee en kan iets zeggen over de te adviseren opbouw en bijpakken? De bedoeling is dat we er rond 11:00 zijn en dan na lunch beginnen. We zijn allebei rond de 80 kg. Tegen die tijd hoop ik iets minder maar dat zal wel niet 😄 alle tips welkom, tnx!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Naamvoorhier zei:
So, that escalated rather hard and rather fast 🤣
Op het moment dat ik naar aanleiding van dit topic wat spulletjes wilde bestellen om uit te proberen kwam ik in de gelegenheid om 3-mmc te bestellen. Dat heb ik vervolgens tot twee weken terug ineens dagelijks gebruikt 😳

Nu dus ruim “al” twee weken niks meer gebruikt, voelt wel goed, al moet ik wel op m’n hoede blijven merk ik.

Nu wil in op Defqon met maatje die laatst voor het eerst heeft geprobeerd een dag doorbrengen op 3-mmc. Wie heeft hier ervaring mee en kan iets zeggen over de te adviseren opbouw en bijpakken? De bedoeling is dat we er rond 11:00 zijn en dan na lunch beginnen. We zijn allebei rond de 80 kg. Tegen die tijd hoop ik iets minder maar dat zal wel niet 😄 alle tips welkom, tnx!
Klik om te vergroten...
Als je dagelijks gebruikt hebt dan zou ik het nooit weer gebruiken.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
FredKroket zei:
Als je dagelijks gebruikt hebt dan zou ik het nooit weer gebruiken.
Klik om te vergroten...
Precies dit. Als je doet wat je deed (3-MMC gebruiken) krijg je wat je kreeg (dagelijks 3-MMC gebruiken).
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#10
FredKroket zei:
Als je dagelijks gebruikt hebt dan zou ik het nooit weer gebruiken.
Klik om te vergroten...
Helemaal eens dat het vervallen tot dagelijks gebruik heel groot is, daarom heb ik het ook in beheer gegeven van iemand en krijg ik het alleen voor feestjes of erg gezellige nachten 😄
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#11
New Dawn zei:
Ik zou 6-APB adviseren, er vanuit gaande dat je momenteel niet in een serotonine pauze zit.
Het duurt even voordat het op gang komt, maar daarna ga je er zo 10 uur lang uitstekend op.

Ik weeg ook ~80kg, voor mij is 1 enkele dosering van 150mg 6-APB (succinaat) super.
Klik om te vergroten...
Nadeel hiervan vind ik dat ik dit nog nooit gehad heb, en dat ik het niet meer kan uitproberen voor Defqon (eind juni) ivm serotonine pauze, ik ga dit zeker later in het jaar keer proberen, tnx!
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#12
Top! Veel plezier dan alvast, het is een ongelofelijk positief middel.

Mijn eerste keer 6-APB was ook op een feestje, maar doe absoluut wat jou goed lijkt!
Het middel is echt ontzettend toegankelijk, je hoofd is heerlijk helder, energie voor 10.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#13
6-APB... MAL was ook leuk.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Naamvoorhier zei:
Helemaal eens dat het vervallen tot dagelijks gebruik heel groot is, daarom heb ik het ook in beheer gegeven van iemand en krijg ik het alleen voor feestjes of erg gezellige nachten 😄
Klik om te vergroten...
En hoe voorkom je dat je nieuwe gaat bestellen? Da's drie muisklikken of één telefoontje dichtbij :)
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#15
dupont zei:
En hoe voorkom je dat je nieuwe gaat bestellen? Da's drie muisklikken of één telefoontje dichtbij :)
Klik om te vergroten...
Nope. Ik ken niemand persoonlijk die het kan leveren, dus moet het online bestellen. Mijn vrouw ziet alles via de app wat er binnenkomt, en als ik weer wat bestel kan ik alimentatie gaan betalen 😄
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik gebruik overigens al een jaartje of 3 mmc denk ik. Ben nu een keertje qua gebruik door m’n hoeven gezakt wegens omstandigheden, maar kan over het algemeen prima recreatief gebruiken.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik zou 6-APB adviseren, er vanuit gaande dat je momenteel niet in een serotonine pauze zit.
Het duurt even voordat het op gang komt, maar daarna ga je er zo 10 uur lang uitstekend op.

Ik weeg ook ~80kg, voor mij is 1 enkele dosering van 150mg 6-APB (succinaat) super.
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kan, of kon?... Wellicht lukt het jou gewoon wel, maar bij mezelf herken ik daar een patroon in:

Ik heb ooit "af en toe" wiet gerookt, tot het een dagelijkse activiteit werd, ik kon daarna niet meer terug naar "af en toe".
Ik heb ooit "af en toe" tabak gerookt, tot het een dagelijkse activiteit werd, ik kon daarna niet meer terug naar "af en toe".
B
Be_a_voice_not_an_echoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kan. Ben van 40 sigaretten naar 0 gegaan, met uitzondering van bieren in de stad of naar festivals. En dat vanaf iets van 2011 ofzo denk ik. Maar bedankt voor tegengas geven en doorvragen 👊🏻
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vanuit eigen ervaring:

6-APB:

Zeer langwerkend en de piek hiervan is "straight to the point." Dus zonder pieken of dalen in de piek, voor uren (7 tot 8 ongeveer). In tegenstelling tot MDMA en werkt ook enigszins vanuit eigen perspectief, dus zonder directe "stimulant effects" zoals je die kent van MDMA! Maar over het algemeen zal het je zeker de ultieme extase geven. Die serotonine release zal je in dat geval echter harder uitblussen dan MDMA.

5-MAPB:

Slechts 1 keer gebruikt in eigen huis. Werkt een paar uur korter dan 6-APB, is duurder in aanschaf en is in de piek meer vergelijkbaar met MDMA. Alleen ontbreekt, net als bij 6-APB, dat stimulerende effect wat je van MDMA hebt. Qua serotonine release vind ik het echter minder hard slurpen dan zowel 6-APB als MDMA.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."