#1
Hoi iedereen, (weet niet zeker of dit in het juiste topic is geplaatst sorry daarvoor). Cursief kan overgeslagen worden
.
Mijn vraag direct:
Ik ben heel erg benieuwd in hoeverre mensen met AD(H)D en/of een vorm van ASS (tegenwoordig ASS) het verschil in werking ervaren tussen lisdexamfetamine/dexamfetamine als medicijn en speed/amfetamine als drug. En wat voor soort drug jullie neurodivergente brein fijn vind?
Korte inleiding over mij:
Ik gebruik voor mijn adhd (en mogelijk ass) dagelijks lisdexamfetamine en dan dexamfetamine erbij om de rebound op te vangen voor in de avond vooral. Nu gebruik ik de laatste maanden nog maar weinig drugs. Sinds ik lisdexamfetamine gebruik en ik de kater van xtc helemaal zat ben (lijkt steeds erger te worden) is mijn behoefte naar drugs gekelderd, tezamen met cafeïne trouwens. (Opzich hartstikke positief natuurlijk). Met mijn medicatie ben ik zeker minder chaotisch en rustiger, maar mijn gedachten zijn nooit helemaal weg. Het is gewoon net wat meer geordend. Ik denk dat ik daarom vaak de behoefte aan het gebruiken van middelen heb. Gewoon even een keer nergens aan denken. Om alle onrust en chaos voor heel even uit te kunnen zetten neem ik soms een benzo. Ik probeer dat te minimaliseren tot eens in de twee weken nu. Dit gaat gelukkig goed, voorheen gebruikte ik dat zelfs twee keer in de week.
Anyway, voordat ik een te lang verhaal typ, ik zat zelf te denken aan speed. Nu mijn medicatie ongeveer hetzelfde is als dat, zal ik er denk ik ook rustig van worden maar in hogere potentie. Ik heb speed zelf maar 2x gebruikt waarvan ik niks heb gemerkt (mogelijk goed versneden). Alleen waar ik maar niet uitkom op internet, is het verschil daartussen. Ik begrijp dat je een mengsel van links en rechtsomdraaiende hebt. En dat mijn medicatie de rechtsomdraaiende bevat. Die zou iets meer zien op de het hoofd. De linker zou iets meer zien op het lichaam. Sommige beweren dat er helemaal geen verschil in zit. Ervaring leert beter. Dus kunnen jullie mij hierover iets vertellen? Verder ben ik een groot fan van psychedelica. Zijn er ervaringen met en zonder medicatie bij bijvoorbeeld lsd en paddo's? En wat voor drugs/RC's vinden jullie meestal prettig? (Toch omdat het brein anders werkt).
Mijn vraag direct:
Ik ben heel erg benieuwd in hoeverre mensen met AD(H)D en/of een vorm van ASS (tegenwoordig ASS) het verschil in werking ervaren tussen lisdexamfetamine/dexamfetamine als medicijn en speed/amfetamine als drug. En wat voor soort drug jullie neurodivergente brein fijn vind?
Korte inleiding over mij:
Ik gebruik voor mijn adhd (en mogelijk ass) dagelijks lisdexamfetamine en dan dexamfetamine erbij om de rebound op te vangen voor in de avond vooral. Nu gebruik ik de laatste maanden nog maar weinig drugs. Sinds ik lisdexamfetamine gebruik en ik de kater van xtc helemaal zat ben (lijkt steeds erger te worden) is mijn behoefte naar drugs gekelderd, tezamen met cafeïne trouwens. (Opzich hartstikke positief natuurlijk). Met mijn medicatie ben ik zeker minder chaotisch en rustiger, maar mijn gedachten zijn nooit helemaal weg. Het is gewoon net wat meer geordend. Ik denk dat ik daarom vaak de behoefte aan het gebruiken van middelen heb. Gewoon even een keer nergens aan denken. Om alle onrust en chaos voor heel even uit te kunnen zetten neem ik soms een benzo. Ik probeer dat te minimaliseren tot eens in de twee weken nu. Dit gaat gelukkig goed, voorheen gebruikte ik dat zelfs twee keer in de week.
Anyway, voordat ik een te lang verhaal typ, ik zat zelf te denken aan speed. Nu mijn medicatie ongeveer hetzelfde is als dat, zal ik er denk ik ook rustig van worden maar in hogere potentie. Ik heb speed zelf maar 2x gebruikt waarvan ik niks heb gemerkt (mogelijk goed versneden). Alleen waar ik maar niet uitkom op internet, is het verschil daartussen. Ik begrijp dat je een mengsel van links en rechtsomdraaiende hebt. En dat mijn medicatie de rechtsomdraaiende bevat. Die zou iets meer zien op de het hoofd. De linker zou iets meer zien op het lichaam. Sommige beweren dat er helemaal geen verschil in zit. Ervaring leert beter. Dus kunnen jullie mij hierover iets vertellen? Verder ben ik een groot fan van psychedelica. Zijn er ervaringen met en zonder medicatie bij bijvoorbeeld lsd en paddo's? En wat voor drugs/RC's vinden jullie meestal prettig? (Toch omdat het brein anders werkt).
