Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEA-3167: the discontinued chemical warfare agent

EA-3167: the discontinued chemical warfare agent

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zweevteev zei:
Omdat de psychologische en neurologische schade zo groot was bij de proefpersonen (die zich hier vrijwillig voor hadden aangemeld),
Klik om te vergroten...
Het vrijwillige karakter van de experimenten was trouwens ook behoorlijk beperkt:
"In September 1975, the Medical Research Volunteer Program was discontinued and all resident volunteers were removed from the Edgewood installation. The founder and director of the program, Dr Van Murray Sim, was called before Congress and chastised by outraged lawmakers, who questioned the absence of follow-up care for the human volunteers. An Army investigation subsequently found no evidence of serious injuries or deaths associated with the MRVP, but deplored both the recruiting process and the informed consent approach, which they characterized as "suggest[ing] possible coercion".
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het verbaasde me dat niemand op @Dirkjan na het ooit over EA-3167 gehad heeft op DF. Dit is namelijk een van de leipste drugs die ooit gecreëerd is.

EA-3167.svg.png

EA-3167 is gecreëerd met de intentie om het als een chemisch oorlogswapen te gebruiken (bij Edwood Arsenal, als een deel van de US military chemical weapons program). Het is een acetylcholine-antagonist/anticholinergicum, wat het dus een deliriant maakt. Ze probeerden een middel te maken dat de vijand compleet incapabel zou maken om te vechten/zich te verzetten (door het ervaren van levensechte hallucinaties en het hebben van een volledig verstoorde concentratie en een verstoord (korte)termijngeheugen), maar het was niet de bedoeling dat de intoxicatie van het middel fatale gevolgen zou hebben voor de vijand (hoe nobel).

Voorafgaand aan EA-3167 waren er ook andere delirianten gecreëerd onder het gezag van Edwood Arsenal (EA-3443, EA-3580 en EA-3834), maar die kwamen geenzins in de buurt van de eigenschappen die EA-3167 bleek te hebben. In het onderzoek Possible Long-Term Health Effects of Short-Term Exposure to Chemical Agents staat dat EA-3167 intraveneus werd toegediend met een hoeveelheid van 2,5μg/kg. Uit het onderzoek The Wizards Of Langley: Inside The Cia's Directorate Of Science And Technology is gebleken dat de effecten na inname 5 tot 10 dagen kunnen duren, waarvan er mogelijk 3 volledige dagen zijn dat hallucinaties heel moeilijk nog te onderscheiden zijn van de realiteit; het boek Acres of Skin: Human Experiments at Holmesburg Prison rapporteert zelfs 1 tot 14 dagen. Voor zover bekend is er volgens mij geen enkele andere drug met enigzins gelijkaardige eigenschappen.

Omdat de psychologische en neurologische schade zo groot was bij de proefpersonen (die zich hier vrijwillig voor hadden aangemeld), is het uiteindelijk nooit daadwerkelijk ingezet in de oorlog en onderzoek ernaar is eveneens stop gezet.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zweevteev zei:
Het verbaasde me dat niemand op @Dirkjan na het ooit over EA-3167 gehad heeft op DF.
Klik om te vergroten...
Weet je waarom? Het is TE ENG om het over te hebben. Een beetje als atoomwapens. Je wilt het ontkennen dat het bestaat. Maar het bestaat. En het is ontzettend griezelig.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Leuk feitje: dat ding daar links is een tropaan alkaloide, net zoals in de bloem van de nachtschade familie voorkomt zoals Datura, atropa belladona. Hyoscamine, atropine, noscape allemaal delirianten die ontzettend giftig zijn.

Het zit ook een Cocaine. Dat is ook een tropane alkaloide.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Leuk feitje: dat ding daar links is een tropaan alkaloide, net zoals in de bloem van de nachtschade familie voorkomt zoals Datura, atropa belladona. Hyoscamine, atropine, noscape allemaal delirianten die ontzettend giftig zijn.

Het zit ook een Cocaine. Dat is ook een tropane alkaloide.
Klik om te vergroten...
Weet je waardoor het komt dat cocaïne een totaal andere werking heeft dan delirianten, ondanks dat het een tropaanalkaloïde is?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zweevteev zei:
Weet je waardoor het komt dat cocaïne een totaal andere werking heeft dan delirianten, ondanks dat het een tropaanalkaloïde is?
Klik om te vergroten...
Dat weet ik niet, ze lijken heel erg op elkaar. Maar cocaïne is ook niet zo onschuldig. Het verdooft, brandt je neus weg, verhoogt je bloeddruk en maakt je opgefokt en in fight or flight modus.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Klinkt leuk, reportje anyone?
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#8
FredKroket zei:
Klinkt leuk, reportje anyone?
Klik om te vergroten...
Iets voor jou @benzzzy ?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zweevteev zei:
maar het was niet de bedoeling dat de intoxicatie van het middel fatale gevolgen zou hebben voor de vijand (hoe nobel).
Klik om te vergroten...
Dat is niet nobel, maar diepcynisch.
Een soldaat die delirisch is moet door zijn maten geholpen worden of in bedwang gehouden worden, en heeft ook medische zorg nodig. Als je dan één soldaat raakt zijn er zo 4-10 mensen zoet mee. Als je iemand simpelweg doodmaakt is er maar één iemand neergehaald per voltreffer.
B
BearLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
Weet je waarom? Het is TE ENG om het over te hebben. Een beetje als atoomwapens. Je wilt het ontkennen dat het bestaat. Maar het bestaat. En het is ontzettend griezelig
Klik om te vergroten...
Wat ik me dan aanvraag wat voor chemische reactie deze substantie aanricht in het brein. Te absurt voor woorden dat je zoiets kan maken
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wel een fijne werkingsduur! Bij LSD vind ik het altijd toch te snel uitgewerkt. Het deliriant gedeelte spreekt me dan net iets minder aan, maar zeg nooit nooit. Ik heb immers nog nooit een deliriant op.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#12
De hele EA series is toch enorm toxisch?
Zijn ze dacht ik berucht voor.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."