Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Š 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB & soorten drinken

GHB & soorten drinken

24 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
k
kleinespelerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi!
Ik heb het idee dat de werking van GHB best wel beĂŻnvloed wordt door waar ik het mee wegdrink. Ik neem altijd een shotglas met G + drinken en dan shoot ik het in 1x.
Maar de laatste tijd heb ik vaak enkel appelsap in huis en het lijkt wel alsof de werking daardoor afneemt, if that makes sense?

Zijn er bepaalde dranken die de werking van GHB beĂŻnvloeden? Of suikers oid?

Eerder nam ik vaak crystal clear en daar zit nauwelijks suiker in.

Kan dit of is het gewoon toeval?
k
kleinespelerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Up
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#3
@kleinespeler
Wel interessante vraag. Ik citeer hieronder een stukje van Bluelight.org. Ik weet niet of het waar is en klopt, maar het is weer wat voer voor het brein. Appelsap is in ieder geval wel degelijk erg zuur. Aan de andere kant is maagsap ook erg zuur, en nog zuurder dan appelsap. Dus waarom zou dat het dan niet omzetten in GBL?

Als je het mij vraagt denk ik dat het toeval is, suikers hebben er in ieder geval vrij weinig mee te maken. Misschien heb je juist tolerantie opgebouwd over tijd en voel je er daarom minder van nu.

"if there's a chemical reason why this happened, let me speculate thus:
grapefruit juice is highly acidic, obviously, cause the stuff is nasty and burns if you get it in your eye. (so will HCl, hence the goggles)
remember the reaction they used to make G?
GBL --NaOH--> NaGHB
well, it's reversible, if you add acid:
NaGHB --H3O+ (any acid)--> --> NaX + GBL + H2O, where X is the conjugate base of the acid used.
so you may have consumed GBL. i believe GBL does have activity, but i think it takes a lot longer to come on and the trip is longer and less intense."


kleinespeler zei:
Up
Klik om te vergroten...
kleinespeler zei:
Up!
Klik om te vergroten...
Aandacht 🥴🐈
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
kleinespeler zei:
Up
Klik om te vergroten...
kleinespeler zei:
Up!
Klik om te vergroten...
Goedemorgen,

He post midden in de nacht een topic. Uppen voor aandacht lijkt me niet nodig, al helemaal niet 's nachts als je zelf ook kunt bedenken dat de meeste mensen gewoon lekker liggen te slapen. Voortaan gewoon even geduld opbrengen als je een vraag hebt.

Groetjes Pløp
k
kleinespelerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mevrouw Pløp zei:
Goedemorgen,

He post midden in de nacht een topic. Uppen voor aandacht lijkt me niet nodig, al helemaal niet 's nachts als je zelf ook kunt bedenken dat de meeste mensen gewoon lekker liggen te slapen. Voortaan gewoon even geduld opbrengen als je een vraag hebt.

Groetjes Pløp
Klik om te vergroten...
Goedenavond,

Volgens mij zijn er hier ruim voldoende mensen snachts actief, als ik even kijken naar de tijdstippen waarop mensen reageren op Posts :wink:
Beetje onnodige “tik op de vingers” imo dus, Plop. En wbt de 2e up, ik denk dat die ergens per ongeluk is gegaan, want ik sliep op dat moment :wink:
k
kleinespelerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Geneesmiddel zei:
@kleinespeler
Wel interessante vraag. Ik citeer hieronder een stukje van Bluelight.org. Ik weet niet of het waar is en klopt, maar het is weer wat voer voor het brein. Appelsap is in ieder geval wel degelijk erg zuur. Aan de andere kant is maagsap ook erg zuur, en nog zuurder dan appelsap. Dus waarom zou dat het dan niet omzetten in GBL?

Als je het mij vraagt denk ik dat het toeval is, suikers hebben er in ieder geval vrij weinig mee te maken. Misschien heb je juist tolerantie opgebouwd over tijd en voel je er daarom minder van nu.

"if there's a chemical reason why this happened, let me speculate thus:
grapefruit juice is highly acidic, obviously, cause the stuff is nasty and burns if you get it in your eye. (so will HCl, hence the goggles)
remember the reaction they used to make G?
GBL --NaOH--> NaGHB
well, it's reversible, if you add acid:
NaGHB --H3O+ (any acid)--> --> NaX + GBL + H2O, where X is the conjugate base of the acid used.
so you may have consumed GBL. i believe GBL does have activity, but i think it takes a lot longer to come on and the trip is longer and less intense."




Aandacht 🥴🐈
Klik om te vergroten...
Dankjewel voor je heldere uitleg!
Denk niet dat tolerantie er echt iets mee te maken heeft want ik gebruik t enkel op een after en dat is tegenwoordig niet vaker dan op z’n meest 1x per maand. Zoals gisteren / vanmorgen 😁

En wbt de aandacht. Daar ging t me helemaal niet om, ik hoopte gwn op een reactie om het te verklaren en omdat er veel gereageerd werd op een ander topic kwam mijn topic onderaan te staan. Vandaar de 1e up. 2e up sliep ik, dus die is wss geghostpost.
En vind t ook best judgemental om zoiets te reageren, snap t niet. Zijn hier vrijwel allemaal gelijkgestemden toch.. t is een drugs forum.
k
kleinespelerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mevrouw Pløp zei:
Goedemorgen,

He post midden in de nacht een topic. Uppen voor aandacht lijkt me niet nodig, al helemaal niet 's nachts als je zelf ook kunt bedenken dat de meeste mensen gewoon lekker liggen te slapen. Voortaan gewoon even geduld opbrengen als je een vraag hebt.

Groetjes Pløp
Klik om te vergroten...
En hoezo slapen, het is een drugs forum. Dan is het vrij logisch dat mensen hier op zitten wanneer ze drugs op hebben toch, zeker snachts.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
kleinespeler zei:
Goedenavond,

Volgens mij zijn er hier ruim voldoende mensen snachts actief, als ik even kijken naar de tijdstippen waarop mensen reageren op Posts :wink:
Beetje onnodige “tik op de vingers” imo dus, Plop. En wbt de 2e up, ik denk dat die ergens per ongeluk is gegaan, want ik sliep op dat moment :wink:
Klik om te vergroten...
Spammen is niet toegestaan hier, dus een terechte aanwijzing.
kleinespeler zei:
Dankjewel voor je heldere uitleg!
Denk niet dat tolerantie er echt iets mee te maken heeft want ik gebruik t enkel op een after en dat is tegenwoordig niet vaker dan op z’n meest 1x per maand. Zoals gisteren / vanmorgen 😁

En wbt de aandacht. Daar ging t me helemaal niet om, ik hoopte gwn op een reactie om het te verklaren en omdat er veel gereageerd werd op een ander topic kwam mijn topic onderaan te staan. Vandaar de 1e up. 2e up sliep ik, dus die is wss geghostpost.
En vind t ook best judgemental om zoiets te reageren, snap t niet. Zijn hier vrijwel allemaal gelijkgestemden toch.. t is een drugs forum.
Klik om te vergroten...
Als je een up post komt dat vrij drammerig over. Er wordt vanzelf gereageerd zoals je ziet. Het forum bestaat niet om jouw vragen binnen 1 uur te beantwoorden. Er bestaat ook nog zoiets als Google (die bluelight link had je zelf ook kunnen vinden.
kleinespeler zei:
En hoezo slapen, het is een drugs forum. Dan is het vrij logisch dat mensen hier op zitten wanneer ze drugs op hebben toch, zeker snachts.
Klik om te vergroten...
De meeste mensen slapen dus er is minder activiteit hier. En misschien zit de rest die wel actief helemaal niet te wachten op een drammende peuter.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
kleinespeler zei:
Up
Klik om te vergroten...
Kijk eens rond op het forum om te proeven hoe we met elkaar omgaan. Bumpen doen we hier niet.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#10
kleinespeler zei:
Goedenavond,

Volgens mij zijn er hier ruim voldoende mensen snachts actief, als ik even kijken naar de tijdstippen waarop mensen reageren op Posts :wink:
Beetje onnodige “tik op de vingers” imo dus, Plop. En wbt de 2e up, ik denk dat die ergens per ongeluk is gegaan, want ik sliep op dat moment :wink:
Klik om te vergroten...
Het is Mevrouw Pløp voor u.

FredKroket zei:
Spammen is niet toegestaan hier, dus een terechte aanwijzing.
Als je een up post komt dat vrij drammerig over. Er wordt vanzelf gereageerd zoals je ziet. Het forum bestaat niet om jouw vragen binnen 1 uur te beantwoorden. Er bestaat ook nog zoiets als Google (die bluelight link had je zelf ook kunnen vinden.

De meeste mensen slapen dus er is minder activiteit hier. En misschien zit de rest die wel actief helemaal niet te wachten op een drammende peuter.
Klik om te vergroten...
☝️

dupont zei:
Kijk eens rond op het forum om te proeven hoe we met elkaar omgaan. Bumpen doen we hier niet.
Klik om te vergroten...
☝️

Doe ermee wat je wil @kleinespeler :). Dat er mensen online zijn wil niet zeggen dat die mensen de zin of de kennis hebben je vraag te beantwoorden. Drammen maakt de zin meestal niet groter.

Verder is het handig aanwijzingen van moderators (en andere leden) op te volgen, houdt het forum voor iedereen leuk, gezellig en veilig.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#11
kleinespeler zei:
En hoezo slapen, het is een drugs forum. Dan is het vrij logisch dat mensen hier op zitten wanneer ze drugs op hebben toch, zeker snachts.
Klik om te vergroten...

Ja wat jij wil jonge
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
kleinespeler zei:
En hoezo slapen, het is een drugs forum. Dan is het vrij logisch dat mensen hier op zitten wanneer ze drugs op hebben toch, zeker snachts.
Klik om te vergroten...
Helemaal fout om meerdere redenen.

EĂŠn van de drie hoofddoelen van DF is zgn harm reduction, dat wil zeggen we stimuleren verantwoord gebruik. Daar hoort ook een gezond dag-nachtritme bij. Zelfs in het weekend.

Een ander doel van DF is het opruimen van sociale stigma's rondom drugsgebruik. De aanname dat iedereen drugs gebruikt en dus nachten overslaat houdt een vertekenend stigma in stand (of is dat een tautologie?).
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#13
kleinespeler zei:
En hoezo slapen, het is een drugs forum. Dan is het vrij logisch dat mensen hier op zitten wanneer ze drugs op hebben toch, zeker snachts.
Klik om te vergroten...
We zijn geen weerwolven
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#14
HappyMind zei:
We zijn geen weerwolven
Klik om te vergroten...
Behalve....

Nee ik ben te lui om de namen terug te zoeken.

@Σινσι sowieso!
k
kleinespelerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lekker azijn gedronken? Nog steeds maar 1 inhoudelijk antwoord op m’n eerste vraag.
Fijne zondag!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#16
kleinespeler zei:
Lekker azijn gedronken? Nog steeds maar 1 inhoudelijk antwoord op m’n eerste vraag.
Fijne zondag!
Klik om te vergroten...
Hoeveel mensen schat je in dat er op het forum zijn die ervaring hebben met GHB, specifiek in het innemen daarvan met drinken, en nog specifieker in de invloed van het soort drinken op de werking van de drug?

Ik denk namelijk dat dat wel eens tegen zou kunnen vallen.

Misschien dat onze Einstein @Neo-Shulginist iets weet
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#17
kleinespeler zei:
Lekker azijn gedronken? Nog steeds maar 1 inhoudelijk antwoord op m’n eerste vraag.
Fijne zondag!
Klik om te vergroten...
Jij ook een fijne zondag! Zou in ieder geval je GHB niet met azijn opdrinken. Of misschien maakt de combinatie tussen zuur en zuur je wel wat vriendelijker. Zou je niet misstaan!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
kleinespeler zei:
Lekker azijn gedronken? Nog steeds maar 1 inhoudelijk antwoord op m’n eerste vraag.
Fijne zondag!
Klik om te vergroten...
Zegt de peuter die niet snel genoeg antwoord op zijn vraag kreeg. Google is je vriendm
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
O
FredKroket zei:
Zegt de peuter die niet snel genoeg antwoord op zijn vraag kreeg. Google is je vriendm
Klik om te vergroten...
Ongeduld is the new black. Onlangs nog op de snelweg gereden?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
dupont zei:
O

Ongeduld is the new black. Onlangs nog op de snelweg gereden?
Klik om te vergroten...
Elke dag, word er gek van

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."