Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsis dit een teken van ADHD?

is dit een teken van ADHD?

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
G
GreamosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi!

Ik heb al een paar keer xtc/mdma gebruikt. en iedere x heb ik soort van 2 verschillende modus. als ik het thuis gebruik word ik extreem rustig, kan ik helder nadenken etc.
maar als ik het op een festival gebruik heb ik juist de energie etc die het normaal geeft.

waarom is dit zo extreem verschillend? kan dit een teken zijn van adhd?
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Denk dat het niks te maken zou hebben met adhd’ meer set en setting
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Greamos zei:
Hoi!

Ik heb al een paar keer xtc/mdma gebruikt. en iedere x heb ik soort van 2 verschillende modus. als ik het thuis gebruik word ik extreem rustig, kan ik helder nadenken etc.
maar als ik het op een festival gebruik heb ik juist de energie etc die het normaal geeft.

waarom is dit zo extreem verschillend? kan dit een teken zijn van adhd?
Klik om te vergroten...
Waarom zou dat een teken van ADHD zijn?
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik wordt ook knetter moe en ontspannen van MDMA derivaten. Maar voornamelijk van amfetamines. Dat is meer een indicatie dat je iets van ADHD zou kunnen hebben. Ik heb ADHD en amfetamines maken me enorm rustig. Hoeft overigens niet bij iedereen met ADD of ADHD te zijn. Bovendien vind ik ADD, ADHD, bi-polair etc een beetje erg veel benoemd tegenwoordig. Zo mankeert iedereen wel iets..
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Volg mn 2 mede forumleden.
Ikzelf heb wel ADHD en heb XTC/MDMA ook al in verschillende settings genomen, op rave, party ging ik steeds lekker hard, energybom vol zaligheid viel binnen, het totaal opgaan in de muziek, zeer versterkte/veranderlijke zintuigen, ferm vette bodyhigh, echt wausy en in ferme golven.

Terwijl, wanneer ik XTC nam in een chille, cosy en intieme setting, nl bij mn beste vriendin (ex-lief) thuis op haar kamer. Dan had ik totaal andere rush, totaal niet dé BAM! energy bom die inslaat, maar meer op een vriendelijke manier dat de energy binnenkwam, ik was heel vrolijk, zeg mr euforisch en close met vriendin, het entactogene, zoals het empathische kwam veel meer naar boven en werd ook über zacht eitje. En geregeld ook de zin om te dansen, want ja energy hadk zeker zot genoeg, maar fixeerder n reflecteerde deze meer op mn vriendin. Was open boek, we lieten onze emoties de vrije loop, dolde met elkaar. Ik ervaarde dit zelfs eigenlijk veel fijner, dan de BAM! energy wausy rush op rave/party, omdat ik de rush in een intieme setting meer écht beleef met iemand en het euforische en entactogene meer tot uiting komt en dit sterkere voldoening geeft.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mja duidelijk gevalletje set en setting inderdaad. Dat heeft gewoon heel veel invloed op je drugservaring.

Als je vermoed dat je adhd hebt en je loopt tegen bepaalde dingen in je leven aan, zoals het niet kunnen organiseren van je huishouden of niet kunnen presteren op werk, kun je beter naar je huisarts. Een adhd diagnose krijg je niet alleen omdat je anders op bepaalde middelen reageert en zelfdiagnosticeren is nogal gevaarlijk.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hen dat ook soms , ligt bij aan de setting en tijd /feest/feestje bij iemand thuis etc?
G
GreamosLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Mja duidelijk gevalletje set en setting inderdaad. Dat heeft gewoon heel veel invloed op je drugservaring.

Als je vermoed dat je adhd hebt en je loopt tegen bepaalde dingen in je leven aan, zoals het niet kunnen organiseren van je huishouden of niet kunnen presteren op werk, kun je beter naar je huisarts. Een adhd diagnose krijg je niet alleen omdat je anders op bepaalde middelen reageert en zelfdiagnosticeren is nogal gevaarlijk.
Klik om te vergroten...
neej ik wil t zeker niet zelf gaam diagnoseren. viel me gewoon op omdat ik atm ook struggle op andere vlakken.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Greamos zei:
neej ik wil t zeker niet zelf gaam diagnoseren. viel me gewoon op omdat ik atm ook struggle op andere vlakken.
Klik om te vergroten...
Okay, goed dat je het dan even hier komt vragen. Zoals je het nu hebt omschreven lijkt het niet echt verband te hebben. Maar het is ook niet uit te sluiten. Je kan zeker anders reageren op amfetamines zoals speed. Xtc en mdma doen ook wel het e.e.a. met je dopaminereceptoren (voornamelijk die zijn stuk bij adhders), maar veul minder en zou dus geen significant effect moeten hebben.

Kan je verder alleen maar meegeven: blijf niet te lang rondlopen met je struggles. Je mag het jezelf makkelijker maken en je verdient hulp. Ook als de problemen van anderen groter lijken. Zelf heb ik dit lang uitgesteld tot ik een ellende lang brief naar mn huisarts moest sturen... Binnen een paar weken kreeg ik (alvast) medicatie, hulp van de POH en een doorverwijzing naar een instelling gespecialiseerd in adhd en ik had gewild dat ik mezelf dit veel eerder had gegund.
G
GreamosLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Okay, goed dat je het dan even hier komt vragen. Zoals je het nu hebt omschreven lijkt het niet echt verband te hebben. Maar het is ook niet uit te sluiten. Je kan zeker anders reageren op amfetamines zoals speed. Xtc en mdma doen ook wel het e.e.a. met je dopaminereceptoren (voornamelijk die zijn stuk bij adhders), maar veul minder en zou dus geen significant effect moeten hebben.

Kan je verder alleen maar meegeven: blijf niet te lang rondlopen met je struggles. Je mag het jezelf makkelijker maken en je verdient hulp. Ook als de problemen van anderen groter lijken. Zelf heb ik dit lang uitgesteld tot ik een ellende lang brief naar mn huisarts moest sturen... Binnen een paar weken kreeg ik (alvast) medicatie, hulp van de POH en een doorverwijzing naar een instelling gespecialiseerd in adhd en ik had gewild dat ik mezelf dit veel eerder had gegund.
Klik om te vergroten...
tja, ik zoek atm mijn ballen.. ik wil niet toegeven dat ik sws hulp nodig heb. en ik wil ook niet te horen krijgen dat ik anders ben dan de meeste stel ik heb t ofzo.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Greamos zei:
tja, ik zoek atm mijn ballen.. ik wil niet toegeven dat ik sws hulp nodig heb. en ik wil ook niet te horen krijgen dat ik anders ben dan de meeste stel ik heb t ofzo.
Klik om te vergroten...
Misschien tussen je benen en anders in je oogkassen.

Iedereen heeft wel eens hulp nodig en dat kan je vaak beter op tijd bij zijn als de problemenen nog niet zo groot zijn. Dan te laat. Niks mis mee met hulp vragen/zoeken.

En ookal ben je "normaal" ben je toch anders dan de rest. 😉

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."