Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswerken

werken

32 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
h
heftigekikkerLid
01-01-2024, 00:00
#1
LucidLucy zei:
De meesten die zulke acties uithalen, zullen zichzelf ziek melden. Dan hebben ze spontaan migraine, twee keer per week iets verkeerds gegeten of noem het maar op 🤣

Ik heb mezelf nooit ziek gemeld als dit gebeurde. Ik ging gewoon werken. Soms door weer drugs te gebruiken (coke of speed), soms door gewoon een bakje extra koffie te nemen.

Handig is wel dat de comedown al geweest is als je aan het werk gaat.

Nog handiger is natuurlijk door dit te vermijden. Het feit dat je verantwoordelijkheden komen te lijden onder drugsgebruik is een overduidelijk signaal van een (ontwikkelende) verslaving. Dus is een vele, vele malen betere indicator dan hoe vaak je drugs gebruikt.
Klik om te vergroten...
ja niet werken is geen optie, doorbikkelen en vriendelijk bij de klanten staan in de hoop dat ze niks zien, ben nu sinds 12 uur smiddags niet meer aan het gebruiken, moet zo werken dus zal wel goed komen
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#2
heftigekikker zei:
gebruik max 2x per maand dus is niet echt noodig imo maar is gw elke keer met werk dak denk schijt en toch doen.
Klik om te vergroten...
Wat gebruik je 2 keer per maand?
_
_966__Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat voor werk doe je als ik vragen mag?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
LucidLucy zei:
De meesten die zulke acties uithalen, zullen zichzelf ziek melden. Dan hebben ze spontaan migraine, twee keer per week iets verkeerds gegeten of noem het maar op 🤣

Ik heb mezelf nooit ziek gemeld als dit gebeurde. Ik ging gewoon werken. Soms door weer drugs te gebruiken (coke of speed), soms door gewoon een bakje extra koffie te nemen.

Handig is wel dat de comedown al geweest is als je aan het werk gaat.

Nog handiger is natuurlijk door dit te vermijden. Het feit dat je verantwoordelijkheden komen te lijden onder drugsgebruik is een overduidelijk signaal van een (ontwikkelende) verslaving. Dus is een vele, vele malen betere indicator dan hoe vaak je drugs gebruikt.
Klik om te vergroten...
Bij mij zat het ook meer in de hoeveelheden en tijdstippen waarop ik gebruikte dan in de frequentie.

@heftigekikker met ‘n drugskater naar het werk vond ik het kutste dat er is, en het was voor mij een indicator dat ik ‘t echt niet meer in de hand had. Achteraf gezien was ik bijna altijd spanning aan het weggebruiken. Zag je soms ergens tegenop vandaag?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
dupont zei:
Zag je soms ergens tegenop vandaag?
Klik om te vergroten...
Werken? Gokje...
h
heftigekikkerLid
01-01-2024, 00:00
#6
dupont zei:
Bij mij zat het ook meer in de hoeveelheden en tijdstippen waarop ik gebruikte dan in de frequentie.

@heftigekikker met ‘n drugskater naar het werk vond ik het kutste dat er is, en het was voor mij een indicator dat ik ‘t echt niet meer in de hand had. Achteraf gezien was ik bijna altijd spanning aan het weggebruiken. Zag je soms ergens tegenop vandaag?
Klik om te vergroten...
nee man bro, is gwn neer gezelligheid toch zat met paar vrienden t idee was n pilsje drinken en dan richting bed maar loopt altijd uit de hand, als ik spanning heb los ik dat op door te praten en of naar de gym ro gaan man
h
heftigekikkerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Torchic zei:
Wat gebruik je 2 keer per maand?
Klik om te vergroten...
3mmc bro doe verder niets anders naast 1x in t half jaar ket, vindt t prina zo
_
_966__Lid
01-01-2024, 00:00
#8
heftigekikker zei:
horeca man dus veel onder de mensen
Klik om te vergroten...
Pooh hoe is dat gegaan dan vandaag...?
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#9
heftigekikker zei:
3mmc bro doe verder niets anders naast 1x in t half jaar ket, vindt t prina zo
Klik om te vergroten...
Ik ben een vrouw😉

Maar 2x per maand 3mmc is al best frequent en je werk gaat er dus blijkbaar onder lijden. Misschien iets om over na te denken.

Een verslaving aan 3mmc sluipt er heel langzaam en gemakkelijk in en als je het je beseft dat je misschien toch wel afhankelijk bent geworden ben je te laat.

Been there done that.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je zegt 2x per maand 3-MMC te gebruiken. Maar in je beginpost schrijf je dat je vaker ziek bent weggegaan op je werk omdat je drugs gebruikt hebt.

Wat is precies de waarheid? Twee keer per maand gebruiken moet toch wel te plannen zijn zodat je de dag erna vrij bent? Neem je verantwoordelijkheid.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
heftigekikker zei:
nee man bro, is gwn neer gezelligheid toch zat met paar vrienden t idee was n pilsje drinken en dan richting bed maar loopt altijd uit de hand, als ik spanning heb los ik dat op door te praten en of naar de gym ro gaan man
Klik om te vergroten...
Is het nou gewoon gezellig of loopt het altijd uit de hand?

Hoezo in de ontkenningsfase.

Jij hebt echt een probleem man.
h
heftigekikkerLid
01-01-2024, 00:00
#12
dupont zei:
Is het nou gewoon gezellig of loopt het altijd uit de hand?

Hoezo in de ontkenningsfase.

Jij hebt echt een probleem man.
Klik om te vergroten...
ik weet niet wat jij nu zegt? domme reactie ook weer😂, t is beide en hoe bedoel je ontkenningsfase? ik ben met mijn drugsgebruik eerlijk tegen iedereen aangezien er niets te ontkennen is.
h
heftigekikkerLid
01-01-2024, 00:00
#13
HappyMind zei:
Je zegt 2x per maand 3-MMC te gebruiken. Maar in je beginpost schrijf je dat je vaker ziek bent weggegaan op je werk omdat je drugs gebruikt hebt.

Wat is precies de waarheid? Twee keer per maand gebruiken moet toch wel te plannen zijn zodat je de dag erna vrij bent? Neem je verantwoordelijkheid.
Klik om te vergroten...
nja verantwoordelijkheid is er wel alleen ben er laks mee dat is t ding dus
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#14
heftigekikker zei:
nja verantwoordelijkheid is er wel alleen ben er laks mee dat is t ding dus
Klik om te vergroten...
Dan is er dus geen verantwoordelijkheid😉

En daarnaast heb je je al meerdere keren ziek moeten melden op het werk omdat je gebruikt had. Gaan er geen alarmbellen rinkelen? Ik zeg niet dat je die hard verslaafd bent maar ik denk wel dat het goed is om je gebruik in de gaten te houden. Al helemaal met een middel zoals 3-MMC.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#15
heftigekikker zei:
nja verantwoordelijkheid is er wel alleen ben er laks mee dat is t ding dus
Klik om te vergroten...
Dus dan neem je je verantwoordelijkheid toch juist niet? Ik weet niet welke hand je boven je eigen hoofd houdt maar volgens mij is dit topic hartstikke incompleet. En zo heeft het niet zoveel nut, je geeft tegenstrijdige signalen af. Open- en eerlijkheid zullen toch echt de basis moeten zijn om het beste op jouw verhalen en de ervaren problemen in te haken.

En wat is het antwoord op je gebruik überhaupt in te plannen en niet te laten leiden door impulsen? Waardoor je automatisch je verantwoordelijkheid beter kunt nemen (ook) op de werkvloer. Want dan hoef je je niet ziek te melden en dat lijkt me meest wenselijke situatie, maar wellicht heb je juist meer hulp nodig.

It's up to you
C
Coke SpookLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ga naar duinrel, daar kikker je van op :tongueout:

Ontnuchter en ga gewoon werken, je bent niet de eerste die niet geslapen heeft en aan het werk gaat!
Vanavond ben je blij dat je gegaan bent en ga je lekker vroeg naar bed :wink:
h
heftigekikkerLid
01-01-2024, 00:00
#17
_966__ zei:
Pooh hoe is dat gegaan dan vandaag...
Klik om te vergroten...
pittig goed gewoon een normale avond gedraaid in het weekend, alleen af en toe naar de wc gelopen om water in mn gezicht te gooien, en benen waren moe, maar heb al mn uren gedraaid zonder een fout te maken.
h
heftigekikkerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Coke Spook zei:
Ga naar duinrel, daar kikker je van op :tongueout:

Ontnuchter en ga gewoon werken, je bent niet de eerste die niet geslapen heeft en aan het werk gaat!
Vanavond ben je blij dat je gegaan bent en ga je lekker vroeg naar bed :wink:
Klik om te vergroten...
vroeg wil ik niet zeggen

, mooie openingszin hahaha
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
heftigekikker zei:
ik weet niet wat jij nu zegt? domme reactie ook weer😂, t is beide en hoe bedoel je ontkenningsfase? ik ben met mijn drugsgebruik eerlijk tegen iedereen aangezien er niets te ontkennen is.
Klik om te vergroten...
Dus je baas weet er ook van?
h
heftigekikkerLid
01-01-2024, 00:00
#20
dupont zei:
Dus je baas weet er ook van?
Klik om te vergroten...
ohh zo heb het verkeerd gelezen my bad.

als die daar achter komt ben ik bij mn ouders nog niet jarig denk

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."