#1
Dat van die psychedelica heb ik ook zo ervaren.
Als ik van mijn leven weer eens een totale bende had gemaakt had ik goede trips, terwijl als alles even goed leek te gaan nog weleens de ergste huilbuien en helletrips kwamen.
Maar zo vaak heb ik het nou ook weer niet gedaan.
Same min of meer. Ik heb op momenten getript (op LSD vooral) dat ik een moeilijkere/ zwaardere trip verwachtte op basis van mijn default staat van zijn in die periode, en ik heb wat moeizamere trips gehad die ik niet perse zag aankomen.
Dat bedoel ik met die ‘dice game’, al speelt set en setting mee, er is en blijft een flinke toevalscomponent. Hoe hoger de dosering - bij psychedelica althans - hoe riskanter die gamble wordt. Dat is voor mij heel erg duidelijk. Met disso’s heb ik veel minder ervaring, maar ik vermoed dat dat ongeveer op dezelfde manier werkt, behalve dan dat je van disso’s ook gewoon compleet out kunt gaan bij een te hoge dosis, dan ‘stopt’ je bewustzijn dus de dysforie/euforie etc. automatisch ook, lijkt me (holes even niet meegerekend).