#1
Kwam net dit korte filmpje tegen waarin ze alcohol, cocaïne, cannabis, xtc en koffie met elkaar vergelijken.
Vanaf ongeveer halvewege het filmpje legt hij uit hoe het zit met receptoren/neurotransmitters etc.
Maar bij xtc zegt hij dat het maar een paar dagen duurt voordat de serotonine weer is aangevuld? En dat je tijdens die paar dagen dus de welbekende dip kunt hebben.
Nou zeggen ze altijd dat je 3 maanden pauze kunt houden, maar zelf gebruik ik het ook wel vaker.
Het heeft idd geen zin om 3 dagen achter elkaar xtc te gebruiken, dan heeft het geen effect meer. Maar ik heb er soms wel maar 2 weken tussen gehad en dan werkte het gewoon prima weer.
Mijn eigen xtc-gebruik dit jaar:
25 maart
9 april
6 mei
27 mei
8 juli
5 augustus
Ik geloof wel dat het voor je hersenen niet goed is om het al te vaak te doen, net zoals alle andere drugs natuurlijk. Maar waarom zou je dan bij xtc 3 maanden ertussen moeten houden als het na een paar dagen alweer aangevuld is?
Filmpje is van de Universiteit van Nederland, dus neem aan dat het geen onzin is wat daar gezegd wordt.
Vanaf ongeveer halvewege het filmpje legt hij uit hoe het zit met receptoren/neurotransmitters etc.
Maar bij xtc zegt hij dat het maar een paar dagen duurt voordat de serotonine weer is aangevuld? En dat je tijdens die paar dagen dus de welbekende dip kunt hebben.
Nou zeggen ze altijd dat je 3 maanden pauze kunt houden, maar zelf gebruik ik het ook wel vaker.
Het heeft idd geen zin om 3 dagen achter elkaar xtc te gebruiken, dan heeft het geen effect meer. Maar ik heb er soms wel maar 2 weken tussen gehad en dan werkte het gewoon prima weer.
Mijn eigen xtc-gebruik dit jaar:
25 maart
9 april
6 mei
27 mei
8 juli
5 augustus
Ik geloof wel dat het voor je hersenen niet goed is om het al te vaak te doen, net zoals alle andere drugs natuurlijk. Maar waarom zou je dan bij xtc 3 maanden ertussen moeten houden als het na een paar dagen alweer aangevuld is?
Filmpje is van de Universiteit van Nederland, dus neem aan dat het geen onzin is wat daar gezegd wordt.