#1
Ik heb tinnitus ik hoor een lage brom. Vooral als het stil is.
Heb je het erger als je gestresst bent of moe?
Heb je het erger als je gestresst bent of moe?
Heb een beetje moeite je te begrijpen😅 Het klinkt wel duidelijk anders dan de omgeving zeg maar. Dus niet dat het een vervorming kan zijn van een al bestaand geluid. Het is niet heel luid en het geluid zit wel echt tussen mijn oren. Klinkt niet alsof het uit een speaker komt, meer alsof het van buiten komt. Beetje zoals je een vliegtuig buiten hoort.Klinkt het geluid vervormd?
Alsof een speaker niet goed is aangesloten bv, weet niet goed hoe ik het uit moet leggen.
Niet persee iets van opgemerkt, ben sowieso altijd al wel wisselvallig geweest. Gaat een beetje in periodes, dan maandje goed dan maandje slecht. Maar niet al te heftige random moodswings, wel met een ritme.Hoe staat het met je stemming?
Heb ik ook wel gehad de dagen na festivals, was wel irritant. Het geluid dat ik af en toe hoor is wel duidelijk een "wezen" ofzo. Alsof je met een entiteit praat tijdens een trip zegmaar.Ik heb tinnitus ik hoor een lage brom. Vooral als het stil is.
Gestrest weet ik niet, niet gemerkt in ieder geval. Als ik moe ben dan hoor ik andere geluiden, meer variatie. Lijk wel wat gevoelig te zijn voor hallucineren bij slaaptekort aangezien ik dit al kan hebben na 2 dagen doorhalen.Heb je het erger als je gestresst bent of moe?
2 dagen doorhalen is ook niet niks.Niet persee iets van opgemerkt, ben sowieso altijd al wel wisselvallig geweest. Gaat een beetje in periodes, dan maandje goed dan maandje slecht. Maar niet al te heftige random moodswings, wel met een ritme.
Heb ik ook wel gehad de dagen na festivals, was wel irritant. Het geluid dat ik af en toe hoor is wel duidelijk een "wezen" ofzo. Alsof je met een entiteit praat tijdens een trip zegmaar.
Gestrest weet ik niet, niet gemerkt in ieder geval. Als ik moe ben dan hoor ik andere geluiden, meer variatie. Lijk wel wat gevoelig te zijn voor hallucineren bij slaaptekort aangezien ik dit al kan hebben na 2 dagen doorhalen.
Het is niet echt een veelzeggende stem, geen taal. Het is een beetje alsof iemand tadatada zegt maar dan met een heel diepte zware buitenaardse stem. Het is niet piepend/suizend zoals tinnitus en duurt maar 1sec. Het is in de avond en alleen als ik in stilte zit zonder teveel andere geluiden zodat ik het wel opmerk (denk ik). Heb verder nooit auditieve hallucinaties, alleen tijdens wiet hoor ik stemmen. Wel heb ik visuele flashbacks af en toe.Is het geen tinnitus?
Wat zegt die stem?
Gestrest weet ik niet, niet gemerkt in ieder geval. Als ik moe ben dan hoor ik andere geluiden, meer variatie. Lijk wel wat gevoelig te zijn voor hallucineren bij slaaptekort aangezien ik dit al kan hebben na 2 dagen doorhalen.
Maar je gaat (in je eigen inschatting) niet van manische periodes naar depressieve periodes en andersom? Want dat zou ook kunnen wijzen op een gevoeligheid voor psychoses.ben sowieso altijd al wel wisselvallig geweest. Gaat een beetje in periodes, dan maandje goed dan maandje slecht. Maar niet al te heftige random moodswings, wel met een ritme.
Aangezien het een geluid is met een ‘betekenis’ gaat het denk ik wel om een auditieve hallucinatie niet om tinnitus. Maar, zoals gezegd, waarschijnlijk niks aan de hand, wel laten controleren. Hier kom je met googelen niet uit en er is een kleine kans dat er echt iets aan de hand is en daar kun je beter vroeg bij zijn.Het geluid dat ik af en toe hoor is wel duidelijk een "wezen" ofzo. Alsof je met een entiteit praat tijdens een trip zegmaar.
Ik heb het idee dat ik dat misschien wel zou kunnen hebben, maarastig inschatten. Wel het idee dat ik me dan een maandje goed voel en allerlij hobby's oppak, impulsieve dingen doe en denk dat alles wel goed komt waarna een periode komt van niks willen doen en spijt hebben van gemaakte keuzes. Maar het kan ook dat dat alleen maar zo lijkt. Bedoelde meer dat ik niet stemmingswisselingen heb op korte termijn, dus niet dat ik constant aan het wisselen ben kwa stemming door de dag.Maar je gaat (in je eigen inschatting) niet van manische periodes naar depressieve periodes en andersom? Want dat zou ook kunnen wijzen op een gevoeligheid voor psychoses.
Ook lastig inschatten of het dan komt door gebruik of slaaptekort. Is geen gewoonte hoor, heb ik niet vaak gedaan🙃Volledige slaaponthouding (de gehele nacht niet slapen) is ook een martelmethode.
En kijk er maar mee uit als je er "gevoelig" voor bent, ook psychoses liggen dan opde loer. ( Dit is voor niemand goed)
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."