Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumscoke in plaats van alcohol

coke in plaats van alcohol

24 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#1
De ene snuif lokt de andere uit. Maar je kan je ook afvragen of je uberhaupt wel coke wil!? De werking is nou niet zo dat je er zo gezellig van wordt. Als feest drug is alleen coke nemen maar een rare feestdrug. Je voelt niks meer met coke.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Benjolink zei:
stoppen met alcohol cunsumptie bij feestjes/uitgaan kroeg etc.... en in plaats daarvan coke nuttigen.

alcohol staat hoger op de lijs met gevaarlijke drugs, dus kan ik beter aan de coke gaan.

wat vinden jullie hiervan....
Klik om te vergroten...
Het ligt er een beetje aan wat je liever hebt:
Levercirrose, darmkanker en een strafblad voor huiselijk geweld. (Alcohol)

Of een hartinfarct, een erectiestoornis en een strafblad voor openlijke geweldpleging. (cocaïne)

De schadelijkheid van middelen is niet zo makkelijk te vergelijken. Dat kan ook eigenlijk alleen als je hele landen tegelijkertijd vergelijkt. Schade bij individuen is niet echt uit te vergelijken, omdat het deels een stukje kans is of je last krijgt van klachten (alsof je een slecht lot uit de loterij wint). En bovendien wil je natuurlijk geen levercirrose, en ook geen erectiestoornis. Het is gewoon kut als je daar last van hebt, en hoe kut precies, dat is niet goed in een getal uit te drukken.

Benjolink zei:
ben niet van plan doordeweek te gebruiken. alleen 2x/3x in de maand tijdens uitgaan.

zijn er meer hier die dit doen....
Klik om te vergroten...
Twee of drie keer per maand cocaïne doen vind ik best fors. Je merkt dat wel echt; dat je dan minder vrolijk bent, meer last krijgt van angstklachten en woede-uitbarstingen.

Daarnaast gebruiken mensen altijd MEER van coke. Het nare is ook dat die drug zich echt in je brein gaat printen. Na een tijdelijk regelmatig cocaïne gebruiken kun je dan echt heel sterke zin ervaren om weer te gebruiken. Die prikkel wordt dan sterker dan trek in eten of zin in seks. Cocaïne is daarom heel verslavend. Een tweede probleem is daarbij dat het heel duur is. Daardoor raken verslaafde mensen heel snel in de problemen, en flink ook.

Verslaving aan alcohol komt ook veel voor, maar dat is meer een sluimerend proces. Vaak zie je dat mensen decennialang te veel alcohol drinken, maar dat ze al die tijd nog soort-van functioneel blijven. Pas na al die tijd beginnen ze dan ineens door te krijgen van 'oh, fuck, ik heb eigenlijk wel echt een probleem'.

Bij cocaïne lopen de problemen gewoon veel sneller uit de hand. Dat is ook een reden waarom mensen vaak minder lang cocaïne gebruiken. Dat soort dingen kunnen meespelen bij de schadelijkheid van een drug op lange termijn. Zo is MDMA niet zo heel schadelijk op de lange termijn omdat mensen dat maar af en toe gebruiken, want anders is de lol er zo van af.

Lang verhaal kort: ik denk dat je van de regen in de drup geraakt als je alcohol vervangt door cocaïne.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
reDStone zei:
De ene snuif lokt de andere uit. Maar je kan je ook afvragen of je uberhaupt wel coke wil!? De werking is nou niet zo dat je er zo gezellig van wordt. Als feest drug is alleen coke nemen maar een rare feestdrug. Je voelt niks meer met coke.
Klik om te vergroten...
Precies dit. In het begin was het leuk om coked up met een biertje op de dansvloer te staan maar na verloop van tijd was ik alleen maar de rush van de coke aan het najagen. Liep ik de hele nacht van de dansvloer naar de WC of rookruimte voor nog een snuif omdat ik net niet hard genoeg ging, en was ik daar mentaal alleen maar mee bezig. Ik kwam verder van de muziek af te staan terwijl ik uit ging om juist dichter bij de muziek te komen. Bah!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Bestudeer maar eens wat je lijstje precies vertelt. Misschien staat heroïne nog wat lager op de lijst? Geen slim plan in ieder geval en je kunt beter geen coke aanraken denk ik. Of heb ik het mis?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
2 tot 3 x per maand coke in de maand?
Dan ben je goed op weg naar een verslavingsverhaal.
Coke gaat meer met je dopamine klooien dan alcohol.
Een stevige alcoholkater blijft wel een weekje nazinderen. Een stevige cokekater laat jouw mindset na 1 dag alweer denken dat een lijntje geen kwaad kan.
Bezint eer je er aan begint.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."