Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums5-htp l-tyrosine vraagjes

5-htp l-tyrosine vraagjes

23 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ook nog ff 1 andere maar mss rare vervolgvraag maar ben nieuwschierig aangelegd dus vraag t toch ff๐Ÿ˜‹
Maar kep ze nu binnen en zie dat t poeder is die is gecapsuleerd, maar wat zou er gebeuren als je het snuift ipv slikt?
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#2
MetalGuy zei:
L-tyrosine kan je als extraatje gebruiken, maar niet in combinatie met 5-HTP. Want dan wordt je serotoninespiegel heel hoog, waardoor je uiteindelijk het serotoninesyndroom kan krijgen door opeenstapeling wat eventueel dodelijk kan zijn.
Klik om te vergroten...
Dit hierboven klopt niet^
Dit hieronder klopt wel.
yiazmat zei:
Ah goeie tips maar d8 dat l-tyrosine alleen werkte als voorloper voor dopamine/noradrenaline?
Klik om te vergroten...

Goede bron om meer te lezen over l-tyrosine: https://examine.com/supplements/l-tyrosine/
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#3
yiazmat zei:
Ook nog ff 1 andere maar mss rare vervolgvraag maar ben nieuwschierig aangelegd dus vraag t toch ff๐Ÿ˜‹
Maar kep ze nu binnen en zie dat t poeder is die is gecapsuleerd, maar wat zou er gebeuren als je het snuift ipv slikt?
Klik om te vergroten...
Wat er gebeurt zou ik niet kunnen zeggen. Ik kan je wel aanbevelen om het gewoon te slikken en niet onnodig je neus te belasten. L-tyrosine kost toch geen drol, dus je kunt het net zo goed oraal innemen (dan weet je ook zeker dat het werkt).
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#4
yiazmat zei:
Ah ok dus als k het goed begrijp laag doseren maar wel blijven gebruiken. En na hoeveel tijd stoppen met 5hpt?
Klik om te vergroten...
Ligt er een beetje aan hoeveel je per keer neemt. Als je elke dag 1 capsule van 50 mg neemt. Dan is een week lang genoeg. En als je eens in de 2 รก 3 dagen doet, tot ongeveer een maand. Dit laatste is het meest raadzaam, omdat je je lichaam dan rustig de kans geeft om de serotonine weer op te bouwen.

yiazmat zei:
Ah goeie tips maar d8 dat l-tyrosine alleen werkte als voorloper voor dopamine/noradrenaline? Ben je toevallig in de war met l-tryptofaan of is er echt serotonine aan verbonden? Als ik t verkeerd heb en idd ook deels op je serotonine werkt hoe lang zou je dan adviseren tussen de een en de ander mocht k ze allebei willen gebruiken? Natuurlijk in principe gwn 1 maar mocht de situatie erom vragen hoe lang ertussen
Ook nog ff opnieuw de dosering vraag want er word dus in mijn geval op internet 7,5g aangeraden maar dat zijn 15 pillen, weet je toevallig hoe dat kan?
Klik om te vergroten...
O ja, l-tryptofaan! Sorry, die twee haal ik nog weleens door elkaar.:sweatsmile: Excuus.

Gaat dat laatste met de dosering van 7,5g over 5-htp?

yiazmat zei:
Thx, als k het dus goed begrijp bij de entactogene blijft de wachttijd t zelfde (bv de theoretische 3 maanden van xtc blijft 3 maanden ook na 5htp) maar alle anderen kunnen hierdoor wel sneller op elkaar?
Klik om te vergroten...
In theorie zou je inderdaad sneller weer kunnen gebruiken als je 5-htp na je xtc-avondje gebruikt vanwege het serotonineaanvullende effect. Maar doorgaans is dit ook niet aan te raden. Je kan immers nooit helemaal zeker weten hoe snel het weer is opgebouwd na gebruik. Bij de รฉรฉn is dit ook sneller dan bij de ander. Dat wordt dus wederom puzzelen of de 3-maandregel blijven aanhouden.

yiazmat zei:
Neem aan dat je dan doelt op de juiste voeding en buitenlucht? Zo ja is dat een must om het te laten werken of meer om het beter te laten werken?
Klik om te vergroten...
Ja, klopt! Dat is om het beter te laten werken. 5-htp is dan ook geschikt als voedingssupplement. En dan buitenlucht, zonlicht en iets vaker de natuur in etc. Dragen allemaal bij om het beter te laten werken.
yiazmat zei:
Int algemeen hebben uppers mijn voorkeur en zal de leukere dan ook sneller vaker gebruiken maar vind t ook gwn leuk om van alles te proberen dus heb wel veel gebruikt maar groot deel ervan maar 1x:
Xtc
2cb
Keta
Coke
"Rare mix gekocht als meth maar bleek er niet in te zitten maar wel hoofdbestanddelen 3cmc en iets met n lange naam in te zitten waar vrijwel niks over bekend is"
Wiet
Alcohol
2fma
5mmpa
5mapb
5meodmt

Thx trouwens voor de gedetailleerde reactie ๐Ÿ˜
Hoop dat je mn vervolgvraagjes nog weet te beantwoorden ๐Ÿ˜‹
Klik om te vergroten...
No problemo! :sunglasses:

Dat is al een leuk lijstje. 5-mapb is ook een tof middeltje, eind vorig jaar nog met een goeie vriendin van me gedaan! Maar is ook net als xtc een seroslurper helaas.

yiazmat zei:
Ook nog ff 1 andere maar mss rare vervolgvraag maar ben nieuwschierig aangelegd dus vraag t toch ff๐Ÿ˜‹
Maar kep ze nu binnen en zie dat t poeder is die is gecapsuleerd, maar wat zou er gebeuren als je het snuift ipv slikt?
Klik om te vergroten...
Zo ken ik 5-htp inderdaad ook! Ruikt als het goed is ook wat zwavelachtig.

Met snuiven daarvan ben ik niet bekend. Lijkt mij ook niet verstandig trouwens. Ze zijn immers gedoseerd om te slikken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."