Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums5-htp l-tyrosine vraagjes

5-htp l-tyrosine vraagjes

23 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ook nog ff 1 andere maar mss rare vervolgvraag maar ben nieuwschierig aangelegd dus vraag t toch ff😋
Maar kep ze nu binnen en zie dat t poeder is die is gecapsuleerd, maar wat zou er gebeuren als je het snuift ipv slikt?
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#2
MetalGuy zei:
L-tyrosine kan je als extraatje gebruiken, maar niet in combinatie met 5-HTP. Want dan wordt je serotoninespiegel heel hoog, waardoor je uiteindelijk het serotoninesyndroom kan krijgen door opeenstapeling wat eventueel dodelijk kan zijn.
Klik om te vergroten...
Dit hierboven klopt niet^
Dit hieronder klopt wel.
yiazmat zei:
Ah goeie tips maar d8 dat l-tyrosine alleen werkte als voorloper voor dopamine/noradrenaline?
Klik om te vergroten...

Goede bron om meer te lezen over l-tyrosine: https://examine.com/supplements/l-tyrosine/
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#3
yiazmat zei:
Ook nog ff 1 andere maar mss rare vervolgvraag maar ben nieuwschierig aangelegd dus vraag t toch ff😋
Maar kep ze nu binnen en zie dat t poeder is die is gecapsuleerd, maar wat zou er gebeuren als je het snuift ipv slikt?
Klik om te vergroten...
Wat er gebeurt zou ik niet kunnen zeggen. Ik kan je wel aanbevelen om het gewoon te slikken en niet onnodig je neus te belasten. L-tyrosine kost toch geen drol, dus je kunt het net zo goed oraal innemen (dan weet je ook zeker dat het werkt).
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#4
yiazmat zei:
Ah ok dus als k het goed begrijp laag doseren maar wel blijven gebruiken. En na hoeveel tijd stoppen met 5hpt?
Klik om te vergroten...
Ligt er een beetje aan hoeveel je per keer neemt. Als je elke dag 1 capsule van 50 mg neemt. Dan is een week lang genoeg. En als je eens in de 2 á 3 dagen doet, tot ongeveer een maand. Dit laatste is het meest raadzaam, omdat je je lichaam dan rustig de kans geeft om de serotonine weer op te bouwen.

yiazmat zei:
Ah goeie tips maar d8 dat l-tyrosine alleen werkte als voorloper voor dopamine/noradrenaline? Ben je toevallig in de war met l-tryptofaan of is er echt serotonine aan verbonden? Als ik t verkeerd heb en idd ook deels op je serotonine werkt hoe lang zou je dan adviseren tussen de een en de ander mocht k ze allebei willen gebruiken? Natuurlijk in principe gwn 1 maar mocht de situatie erom vragen hoe lang ertussen
Ook nog ff opnieuw de dosering vraag want er word dus in mijn geval op internet 7,5g aangeraden maar dat zijn 15 pillen, weet je toevallig hoe dat kan?
Klik om te vergroten...
O ja, l-tryptofaan! Sorry, die twee haal ik nog weleens door elkaar.:sweatsmile: Excuus.

Gaat dat laatste met de dosering van 7,5g over 5-htp?

yiazmat zei:
Thx, als k het dus goed begrijp bij de entactogene blijft de wachttijd t zelfde (bv de theoretische 3 maanden van xtc blijft 3 maanden ook na 5htp) maar alle anderen kunnen hierdoor wel sneller op elkaar?
Klik om te vergroten...
In theorie zou je inderdaad sneller weer kunnen gebruiken als je 5-htp na je xtc-avondje gebruikt vanwege het serotonineaanvullende effect. Maar doorgaans is dit ook niet aan te raden. Je kan immers nooit helemaal zeker weten hoe snel het weer is opgebouwd na gebruik. Bij de één is dit ook sneller dan bij de ander. Dat wordt dus wederom puzzelen of de 3-maandregel blijven aanhouden.

yiazmat zei:
Neem aan dat je dan doelt op de juiste voeding en buitenlucht? Zo ja is dat een must om het te laten werken of meer om het beter te laten werken?
Klik om te vergroten...
Ja, klopt! Dat is om het beter te laten werken. 5-htp is dan ook geschikt als voedingssupplement. En dan buitenlucht, zonlicht en iets vaker de natuur in etc. Dragen allemaal bij om het beter te laten werken.
yiazmat zei:
Int algemeen hebben uppers mijn voorkeur en zal de leukere dan ook sneller vaker gebruiken maar vind t ook gwn leuk om van alles te proberen dus heb wel veel gebruikt maar groot deel ervan maar 1x:
Xtc
2cb
Keta
Coke
"Rare mix gekocht als meth maar bleek er niet in te zitten maar wel hoofdbestanddelen 3cmc en iets met n lange naam in te zitten waar vrijwel niks over bekend is"
Wiet
Alcohol
2fma
5mmpa
5mapb
5meodmt

Thx trouwens voor de gedetailleerde reactie 😁
Hoop dat je mn vervolgvraagjes nog weet te beantwoorden 😋
Klik om te vergroten...
No problemo! :sunglasses:

Dat is al een leuk lijstje. 5-mapb is ook een tof middeltje, eind vorig jaar nog met een goeie vriendin van me gedaan! Maar is ook net als xtc een seroslurper helaas.

yiazmat zei:
Ook nog ff 1 andere maar mss rare vervolgvraag maar ben nieuwschierig aangelegd dus vraag t toch ff😋
Maar kep ze nu binnen en zie dat t poeder is die is gecapsuleerd, maar wat zou er gebeuren als je het snuift ipv slikt?
Klik om te vergroten...
Zo ken ik 5-htp inderdaad ook! Ruikt als het goed is ook wat zwavelachtig.

Met snuiven daarvan ben ik niet bekend. Lijkt mij ook niet verstandig trouwens. Ze zijn immers gedoseerd om te slikken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
yiazmat zei:
Mss niet echt een drugs vraag maar wel enigsinds gerelateerd dus d8 k vraag het gwn ff.
Ben ff beetje gaan zoeken en kwam deze dingen tegen, blijkbaar zijn dit natuurlijke stofjes die in je lichaam omgezet worden in serotonine en in dopamine/noradrenaline, kep dus ook gevonden dat dit kan helpen om je neurotransmitters weer sneller aan te vullen na gebruik (in t bijzonder 5htp na xtc) maar kep nog wel ff wat vragen die k nog ff zou willen weten:

1: zag dat een gebruikelijke dosis 5htp rond de 200mg ligt, maar na xtc gebruik is je hele voorraad geplunderd dus zou t dan slim zijn meer te nemen of juist niet?

2: de dosering van l-tyrosine vind k wat vaag, heb kunnen vinden dat 100-150mg per kilo normaal is en k weeg zon 75kg wat dus zou neerkomen op minimaal 7,5g, maar die pillen zijn in 500mg dus dat zou neerkomen op 15 pillen in 1x, lijkt mij wat veel dus kan iemand dat mss toelichten ?

3: voor beide, is het beter om de dag na gebruik 1 dosis te nemen en daarna niks meer of juist beter om meerdere keren (dagen,weken,whatever) achter elkaar te nemen om sneller een voorraad op te bouwen of raakt je lichaam dan juist afhankelijk eraan?

4: kan je na dit te nemen ook eerder weer een drug nemen omdat je voorraden dan ook sneller aangevult zijn of werkt dat anders? Zo ja hoeveel eerder ongeveer (bv voor xtc van 3 naar 2 maanden ofz), en zo nee hoe komt dat dan terwijl je in theorie toch eerder aangevult moet zijn?

5: moet je er nog iets anders bijnemen of doen om te zorgen dat l tyrosine naar dopamine/noradrenaline word omgezet en 5htp naar setotonine of gaat dat allemaal vanzelf zonder extra supplementen/acties?

6: nog andere dingen die interessant zijn te weten waar k nog niet naar gevraagd heb?

Nog ff voor de genen die t mss lezen en hier nog niks van weten, niet nemen tijdens of kort voor gebruik
Klik om te vergroten...
Ik sla even de nummertjes over en antwoord gewoon op mijn eigenzinnige wijze 😁

Over 5-HTP bestaan wat tegenstrijdige bevindingen/beweringen. Enerzijds wordt 5-HTP in het maagsap afgebroken en ook niet actief over de bloed-breinbarrière getransporteerd. Dat zou dus betekenen dat 5-HTP niet oraal actief is. Maar het lijkt erop dat toch een deel terechtkomt op de plek waar het gebiosynthetiseerd kan worden tot serotonine, alleen dus niet zo efficiënt. Wat dat betreft is L-tryptofaan efficiënter (want dat is een precursor voor 5-HTP).

Punt is alleen dat L-tryptofaan ook gewoon in je voeding zit (als je vers, gevarieerd en gezond eet; snack bijvoorbeeld een banaan en je zit al goed). En tweede punt is dat MDMA meer doet met je lichaam/brein dan alleen 'iets met serotonine'. Je kan waarschijnlijk ook wat zout en vocht gebruiken, wat koolhydraten en eiwitten, vezels, onverzadigde vetten, en andere vitamines.

Bijslikken van vitamines leidt vaak tot heel dure urine. Omdat het meeste gewoon niet goed wordt opgenomen. Dus ik zou dus zeggen: ga gewoon ff lekker koken.

Als je recepttips nodig hebt; kies dan bijvoorbeeld voor een (volkoren) wrap met gerookte zalm en rucola of een rode linzensoep (met broccoli).
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Dus ik zou dus zeggen: ga gewoon ff lekker koken.
Klik om te vergroten...
Overigens snap ik als je geen zin hebt om te koken met je MDMA-kater. Maar daarvoor kun je dus vooraf al die linzensoep maken :wink:

Pro-tip: neem er van dat Oberlander zuurdesembrood van de AH/Jumbo bij. Dat is lekker, heeft veel vezels, en dat brood blijft ongeveer een maand goed ofzo dus je hoeft het ook niet weg te flikkeren als je het niet op krijgt.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
zuurdesembrood lekker sorry hoor maar moest effe mijn mening laten horen 🤮🤮🥴
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
MR_CHIP zei:
zuurdesembrood lekker sorry hoor maar moest effe mijn mening laten horen 🤮🤮🥴
Klik om te vergroten...
Niet zo miepen
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Bijslikken van vitamines leidt vaak tot heel dure urine. Omdat het meeste gewoon niet goed wordt opgenomen. Dus ik zou dus zeggen: ga gewoon ff lekker koken.
Klik om te vergroten...
Verrek...

Ik slik al sinds deze winter extra vitamine C, voor de weerstand. Maar het is sindsdien ook zo dat ik vaker moet pissen (eens per uur wel) en dat de urine sinds kort ook bijna altijd transparant is. Zal er eens mee stoppen en kijken of het anders wordt. Zo ja, dan weten we genoeg!

Bedankt hiervoor!👌
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
MetalGuy zei:
Verrek...

Ik slik al sinds deze winter extra vitamine C, voor de weerstand. Maar het is sindsdien ook zo dat ik vaker moet pissen (eens per uur wel) en dat de urine sinds kort ook bijna altijd transparant is. Zal er eens mee stoppen en kijken of het anders wordt. Zo ja, dan weten we genoeg!

Bedankt hiervoor!👌
Klik om te vergroten...
www.nvwa.nl

Risico’s gebruik voedingssupplementen

Gebruikt u voedingssupplementen? Let op de risico’s. In supplementen kunnen gevaarlijke ingrediënten zitten. Ook kunnen ze schadelijk zijn als u ze combineert met medicijnen. En u kunt gezondheidsklachten krijgen als u te veel van een bepaalde stof binnenkrijgt. Gebruik alleen een...
www.nvwa.nl www.nvwa.nl

radar.avrotros.nl

Waarom vitaminepillen slecht voor je kunnen zijn

Nederlanders slikken er lustig op los, blijkt onder meer uit onderzoek van Radar. De meeste mensen nemen voedingssupplementen omdat ze hun gezondheid willen verbeteren en weerstand verhogen. Maar wat als we je vertellen dat de pilletjes en zeker multivitaminen niet effectief zijn, en vaak meer...
radar.avrotros.nl radar.avrotros.nl
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
www.nvwa.nl

Risico’s gebruik voedingssupplementen

Gebruikt u voedingssupplementen? Let op de risico’s. In supplementen kunnen gevaarlijke ingrediënten zitten. Ook kunnen ze schadelijk zijn als u ze combineert met medicijnen. En u kunt gezondheidsklachten krijgen als u te veel van een bepaalde stof binnenkrijgt. Gebruik alleen een...
www.nvwa.nl www.nvwa.nl

radar.avrotros.nl

Waarom vitaminepillen slecht voor je kunnen zijn

Nederlanders slikken er lustig op los, blijkt onder meer uit onderzoek van Radar. De meeste mensen nemen voedingssupplementen omdat ze hun gezondheid willen verbeteren en weerstand verhogen. Maar wat als we je vertellen dat de pilletjes en zeker multivitaminen niet effectief zijn, en vaak meer...
radar.avrotros.nl radar.avrotros.nl
Klik om te vergroten...
Dat klinkt niet best!😵

En ik maar denken dat het slechts als extraatje was voor de voeding.

Maar ik ben een gezonde jonge vent van 31 en kom daar dus niet voor in aanmerking. Het verklaart in elk geval wel waarom ik vaak naar de wc moet de laatste tijd. Heb vanmorgen niks genomen en heb nog niet het idee gehad dat het anders was. Dus dat wordt effe uittesten.

Wel zonde van het geld trouwens, want heb nog een heleboel over...😕

Maar ja, het is wat het is.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#12
Op rollsafe.org staat ook informatie over welke supplementen je wanneer moet nemen voor harm reduction bij MDMA.
Let er ook op dat je de dagen voordat je een serotonineslurper neemt zoals MDMA geen 5-HTP gebruikt.
Dit verhoogt waarschijnlijk de neurotoxiciteit en zou dus slechter voor je kunnen zijn.

Zie trouwens ook: https://drugsforum.nl/threads/antwoord-week-21-5-htp.29654/
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#13
MetalGuy zei:
Ligt er een beetje aan hoeveel je per keer neemt. Als je elke dag 1 capsule van 50 mg neemt. Dan is een week lang genoeg. En als je eens in de 2 á 3 dagen doet, tot ongeveer een maand. Dit laatste is het meest raadzaam, omdat je je lichaam dan rustig de kans geeft om de serotonine weer op te bouwen.
Klik om te vergroten...
Ai thx
MetalGuy zei:
O ja, l-tryptofaan! Sorry, die twee haal ik nog weleens door elkaar.:sweatsmile: Excuus.
Klik om te vergroten...
Ah geen probleem hoor 😋👍

MetalGuy zei:
Gaat dat laatste met de dosering van 7,5g over 5-htp?
Klik om te vergroten...
Nee de l tyrosine juist, de 5htp leek wel overeen te komen met wat erin zit


MetalGuy zei:
In theorie zou je inderdaad sneller weer kunnen gebruiken als je 5-htp na je xtc-avondje gebruikt vanwege het serotonineaanvullende effect. Maar doorgaans is dit ook niet aan te raden. Je kan immers nooit helemaal zeker weten hoe snel het weer is opgebouwd na gebruik. Bij de één is dit ook sneller dan bij de ander. Dat wordt dus wederom puzzelen of de 3-maandregel blijven aanhouden.
Klik om te vergroten...
Ah ok thx 4 de info, beetje uitproberen dan maar en anders gwn 3 maanden aanhouden voor mogelijk beter effect


MetalGuy zei:
Ja, klopt! Dat is om het beter te laten werken. 5-htp is dan ook geschikt als voedingssupplement. En dan buitenlucht, zonlicht en iets vaker de natuur in etc. Dragen allemaal bij om het beter te laten werken.
Klik om te vergroten...
Aight

MetalGuy zei:
No problemo! :sunglasses:

Dat is al een leuk lijstje. 5-mapb is ook een tof middeltje, eind vorig jaar nog met een goeie vriendin van me gedaan! Maar is ook net als xtc een seroslurper helaas.
Klik om te vergroten...
Ah nice, moet zeggen dat k m zelf ook wel leuk vond maar vind xtc wel echt leuker, moet er ook wel bij zeggen dat k niet heel erg rekening heb gehouden met t feit dat t ook een slurper is en dus wss ook te kort tijd heb gehouden tussen dat en xtc

MetalGuy zei:
Zo ken ik 5-htp inderdaad ook! Ruikt als het goed is ook wat zwavelachtig.

Met snuiven daarvan ben ik niet bekend. Lijkt mij ook niet verstandig trouwens. Ze zijn immers gedoseerd om te slikken.
Klik om te vergroten...
Ait, kep t trouwens maar gwn geprobeerd in de tussentijd en k weet eigk nog niet echt of t nou werkt of niet want tis tenslotte niet als een drug dat je t effect echt bewust meemaakt. Wel viel me op dat l tyro helemaal niet brand en 5htp een heel klein beetje, gekke was wel na aantal lijntjes van die 5htp kwam er wel een soort van lichte druk op je hart maar dat was na paar minuutjes ook wel weer weg en als je verder ging kwam dat weer op, voelde niet persee gevaarlijk maar wel als een soort waarschuwing niet door te gaan ofz, die l tyro voelde vooral gwn vreemd alsof je bij t uitkloppen van bordenwissers hebt gestaan en erna zag je ook t poeder duidelijk in je neus hangen dus ff binnen blijven tenzij je aandacht zoekt haha😋.
K weet dus eigk nog steeds niet wat nou beter is maar beide op hun eigen manier gwn vreems om t te snuiven.
Nja mijn nieuwschierigheid ook weer deels gelest 🤪
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
yiazmat zei:
Haha geen probleem hoor thx 4 de info 😁
K quote hieronder nog ff paar vervolgvraagjes

Best interessant eigk, maar betekend dat dan niet dat andere manieren van innemen juist veel efficienter zijn voor 5htp?
Klik om te vergroten...
Dat klopt ja. Vandaar dat ik kritisch ben op bijslikken van supplementen. Ook omdat ik denk dat je meer hebt aan gezonde voeding. Maar mensen willen vaak een quick fix voor een heel specifiek probleem wat ze denken te hebben.

yiazmat zei:
Hbj dit prc? Mdma is alleen op basis van serotonine toch of heb k iets gemist? 😅
Klik om te vergroten...
Mensen praten vaak alleen maar over serotonine, maar MDMA heeft ook affiniteit voor dopamine, noradrenaline, alfa- en beta-adrenergene, muscarine, histamine, TAAR-1 en VMAT receptoren. Daarnaast verhoogt het de afgifte van de hormonen oxytocine en ADH.
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#15
Neo-Shulginist zei:
Ik sla even de nummertjes over en antwoord gewoon op mijn eigenzinnige wijze 😁
Klik om te vergroten...
Haha geen probleem hoor thx 4 de info 😁
K quote hieronder nog ff paar vervolgvraagjes
Neo-Shulginist zei:
Over 5-HTP bestaan wat tegenstrijdige bevindingen/beweringen. Enerzijds wordt 5-HTP in het maagsap afgebroken en ook niet actief over de bloed-breinbarrière getransporteerd. Dat zou dus betekenen dat 5-HTP niet oraal actief is. Maar het lijkt erop dat toch een deel terechtkomt op de plek waar het gebiosynthetiseerd kan worden tot serotonine, alleen dus niet zo efficiënt. Wat dat betreft is L-tryptofaan efficiënter (want dat is een precursor voor 5-HTP).
Klik om te vergroten...
Best interessant eigk, maar betekend dat dan niet dat andere manieren van innemen juist veel efficienter zijn voor 5htp?

Neo-Shulginist zei:
En tweede punt is dat MDMA meer doet met je lichaam/brein dan alleen 'iets met serotonine'.
Klik om te vergroten...
Hbj dit prc? Mdma is alleen op basis van serotonine toch of heb k iets gemist? 😅
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wow had echt geen idee van al die dingen, thx 4 de info 😁💪💪
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ps: 5htp moet je innemen met ecgc. Hierdoor komt het stofje wel in je bloedbaan ipv in je maag. Staat genoeg info op internet! Ook moet je bij 5htp ervoor zorgen dat je minimaal 24 uur na het gebruik van een drug, de 5htp neemt. Anders heb je een verhoogde kans op het serotoninesyndroom. Das geen pretje…

Heb je zaterdag om 19:00 voor de laatste keer genomen?
Dan zondag pas na 19;00 5htp pakken.
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#18
yiazmat zei:
Mss niet echt een drugs vraag maar wel enigsinds gerelateerd dus d8 k vraag het gwn ff.
Ben ff beetje gaan zoeken en kwam deze dingen tegen, blijkbaar zijn dit natuurlijke stofjes die in je lichaam omgezet worden in serotonine en in dopamine/noradrenaline, kep dus ook gevonden dat dit kan helpen om je neurotransmitters weer sneller aan te vullen na gebruik (in t bijzonder 5htp na xtc) maar kep nog wel ff wat vragen die k nog ff zou willen weten:

1: zag dat een gebruikelijke dosis 5htp rond de 200mg ligt, maar na xtc gebruik is je hele voorraad geplunderd dus zou t dan slim zijn meer te nemen of juist niet?

2: de dosering van l-tyrosine vind k wat vaag, heb kunnen vinden dat 100-150mg per kilo normaal is en k weeg zon 75kg wat dus zou neerkomen op minimaal 7,5g, maar die pillen zijn in 500mg dus dat zou neerkomen op 15 pillen in 1x, lijkt mij wat veel dus kan iemand dat mss toelichten ?

3: voor beide, is het beter om de dag na gebruik 1 dosis te nemen en daarna niks meer of juist beter om meerdere keren (dagen,weken,whatever) achter elkaar te nemen om sneller een voorraad op te bouwen of raakt je lichaam dan juist afhankelijk eraan?

4: kan je na dit te nemen ook eerder weer een drug nemen omdat je voorraden dan ook sneller aangevult zijn of werkt dat anders? Zo ja hoeveel eerder ongeveer (bv voor xtc van 3 naar 2 maanden ofz), en zo nee hoe komt dat dan terwijl je in theorie toch eerder aangevult moet zijn?

5: moet je er nog iets anders bijnemen of doen om te zorgen dat l tyrosine naar dopamine/noradrenaline word omgezet en 5htp naar setotonine of gaat dat allemaal vanzelf zonder extra supplementen/acties?

6: nog andere dingen die interessant zijn te weten waar k nog niet naar gevraagd heb?

Nog ff voor de genen die t mss lezen en hier nog niks van weten, niet nemen tijdens of kort voor gebruik
Klik om te vergroten...
Hoi ik zelf gebruik beide suplementen 5htp en l tyrosine
ik zelf houd me aan het volgende: twee dagen na drugs gebruik slik ik 60 mg 5htp overdag en 60mg een uur voor het slapen
ik slik 1 capsule l tyrosine van 500mg voor een maaltijd (nooit tegelijk met de 60mg 5htp)
ik stop één a twee dagen voor dat ik weer drugs ga gebruiken
als ik geen drugs gebruik dan stop ik met beide supplementen na ong 10 dagen tot 14 na mijn laatste drugs gebruik
R
Rella88Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoi hoi ik heb methylfenidaat 18mg voorgeschreven gekregen voor neerslachtigheid/geen energie etc (loop al een tijdje bij de huisarts)

kan ik hier de tyrosine en serotonine supps bij nemen voor net dat beetje extra?
Ik nam wel eens amfetamine, maar wilde daar vanaf en na een eerlijk en uitgebreid gesprek bij de huisarts heeft ze me dus de methylfenidaat voorgeschreven.
nu zoek ik dus eigenlijk een combi voor redelijk hetzelfde effect. Maar ben verder niet thuis in de drugswereld of combinaties etc 🙏🙏
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#20
MetalGuy zei:
Je serotoninehuishouding is een huishouding dat zeer snel van slag is. Naar eigen ervaring, werkt 1 capsule per 2 á 3 dagen in die periode en minstens 24 uur na het laatste xtc-gebruik, bij een gezond ontbijt het beste.
Klik om te vergroten...

MetalGuy zei:
Het is alleen wel een beetje puzzelen, maar hoger dan 50 mg per dag zou ik persoonlijk niet gaan. Dit omdat je je serotonine als het ware "dwingt" om weer op te bouwen.
Klik om te vergroten...
Ah ok dus als k het goed begrijp laag doseren maar wel blijven gebruiken. En na hoeveel tijd stoppen met 5hpt?

MetalGuy zei:
L-tyrosine kan je als extraatje gebruiken, maar niet in combinatie met 5-HTP. Want dan wordt je serotoninespiegel heel hoog, waardoor je uiteindelijk het serotoninesyndroom kan krijgen door opeenstapeling wat eventueel dodelijk kan zijn.

Daarnaast is l-tyrosine ook uit veel voeding te halen, denk aan: vlees, vis (vooral zalm), ei, melk, walnoten, rijst, tarwe, maïs, sojabonen, erwten etc
Klik om te vergroten...
Ah goeie tips maar d8 dat l-tyrosine alleen werkte als voorloper voor dopamine/noradrenaline? Ben je toevallig in de war met l-tryptofaan of is er echt serotonine aan verbonden? Als ik t verkeerd heb en idd ook deels op je serotonine werkt hoe lang zou je dan adviseren tussen de een en de ander mocht k ze allebei willen gebruiken? Natuurlijk in principe gwn 1 maar mocht de situatie erom vragen hoe lang ertussen
Ook nog ff opnieuw de dosering vraag want er word dus in mijn geval op internet 7,5g aangeraden maar dat zijn 15 pillen, weet je toevallig hoe dat kan?

MetalGuy zei:
Ja! In feite wel. Zie antwoord 1.

Nu heb je ook het mooie weer, met de meest sterke zon van het jaar. Elke dag effe een blokkie omlopen, al is het maar een halfuurtje, doet ook wonderen voor je serotonine en niet te vergeten: vitamine D.
Klik om te vergroten...
Thx, hier dan ook eigk alleen dezelfde vervolgvraag als bij a1 😋
MetalGuy zei:
Dat kan! Zolang dit géén entactogeen, oftewel serotonineslurper is. Bij serotonineslurpers, moet je naast xtc denken aan 6-APB, 5-(M)APB, aMT en dergelijke.

Bij niet-entactogene stimulanten, moet je denken aan coke, speed, 2-FMA, ritalin, 4F-MPH etc.

En bij psychedelica die in plaats van slurpen, je serotonine nabootsen: LSD, psilocybine, 2C-B en dat soort dingetjes.
Klik om te vergroten...
Thx, als k het dus goed begrijp bij de entactogene blijft de wachttijd t zelfde (bv de theoretische 3 maanden van xtc blijft 3 maanden ook na 5htp) maar alle anderen kunnen hierdoor wel sneller op elkaar?
MetalGuy zei:
Zie antwoord 2 en 3.
Klik om te vergroten...
Neem aan dat je dan doelt op de juiste voeding en buitenlucht? Zo ja is dat een must om het te laten werken of meer om het beter te laten werken?
MetalGuy zei:
Wat voor drugs gebruik je verder?
Klik om te vergroten...
Int algemeen hebben uppers mijn voorkeur en zal de leukere dan ook sneller vaker gebruiken maar vind t ook gwn leuk om van alles te proberen dus heb wel veel gebruikt maar groot deel ervan maar 1x:
Xtc
2cb
Keta
Coke
"Rare mix gekocht als meth maar bleek er niet in te zitten maar wel hoofdbestanddelen 3cmc en iets met n lange naam in te zitten waar vrijwel niks over bekend is"
Wiet
Alcohol
2fma
5mmpa
5mapb
5meodmt

Thx trouwens voor de gedetailleerde reactie 😁
Hoop dat je mn vervolgvraagjes nog weet te beantwoorden 😋

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."