Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen drugs en alcohol

Geen drugs en alcohol

15 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Benjolink zei:
Geen drugs en alcohol of whatever...

Nuchter op stap....

Zijn er hier mensen die dat goed bevalt.....😏
Klik om te vergroten...
Zeker! Ik kan weer echt voor de muziek naar Da Club, zonder elke 20 minuten m’n neus vol te stoppen op de WC of me ergeren omdat ik niet hard genoeg ga. Heerlijk. De muziek is weer mijn drug net als 30 jaar geleden.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb altijd respect voor mensen die dit kunnen. Ik heb echt niet veel nodig (nu heb ik het over alcohol, met drugs ga ik sowieso zelden op stap, sporadisch een festival maar nooit ‘gewoon’ op stap), maar als ik hélemaal niks van alcohol nuttig ben ik me te overbewust van mezelf - ik heb een vorm van sociale angst - en kom ik er niet lekker in. Het is dan toch iets te ongemakkelijk/alien voor mij, zeker als iedereen om me heen aangeschoten raakt. Ik heb geen auto, waardoor het eigenlijk ook nooit voorkomt dat ik totáál nuchter moet zijn. Dat scheelt. Het scheelt ook dat ik tegenwoordig sowieso amper nog ooit echt uit ga (grandma hiero).

Als je het geheel nuchter kunt waarderen, lijkt me dat wel een enorme pre.
B
BenjolinkLid
01-01-2024, 00:00
#3
dupont zei:
Zeker! Ik kan weer echt voor de muziek naar Da Club, zonder elke 20 minuten m’n neus vol te stoppen op de WC of me ergeren omdat ik niet hard genoeg ga. Heerlijk. De muziek is weer mijn drug net als 30 jaar geleden.
Klik om te vergroten...
Ja oké als je wat ouder bent gaat dat misschien ook wel iets makkelijker
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Benjolink zei:
Ja oké als je wat ouder bent gaat dat misschien ook wel iets makkelijker
Klik om te vergroten...
30 jaar geleden deed ik het ook nuchter.
B
BenjolinkLid
01-01-2024, 00:00
#5
dupont zei:
30 jaar geleden deed ik het ook nuchter.
Klik om te vergroten...
Oké knap!
B
BenjolinkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Geen drugs en alcohol of whatever...

Nuchter op stap....

Zijn er hier mensen die dat goed bevalt.....😏
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jahoor, heerlijk.
B
BenjolinkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ulixes zei:
Jahoor, heerlijk.
Klik om te vergroten...
Vertel
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Benjolink zei:
Geen drugs en alcohol of whatever...

Nuchter op stap....

Zijn er hier mensen die dat goed bevalt.....😏
Klik om te vergroten...

Ik ga niet meer echt op stap.
In de tijd dat ik dat wel deed was ik wel eens de bob. En dan geen druppel drank/drugs. Maar nuchter in een club vond ik toch echt niks.

In een (eet)cafe of in een restaurant ofzo maakt het me niks uit.
E
ExcessieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als iemand met autisme heb ik feesten/uitgaan en dergelijke nooit leuk gevonden, wou altijd weer snel naar huis.

Tot dat ik een keer XTC gebruikte, dat was heerlijk. Voelde alsof mijn autistische ik vervangen was door de meest extraverte persoon die bestaat. Mensen benaderen ging veel makkelijker.

Dat is alweer twee jaar geleden en ik ben nog wel eens uitgegaan, en dat was weer altijd vervelend/saai waarna ik tot de conclusie ben gekomen dat als er een feestje is ik XTC moet nemen. Nouja, als mijn jongere nichtje jarig is zal ik het toch zonder moeten doen :tearsofjoy:.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Benjolink zei:
Vertel
Klik om te vergroten...
Je moet ook wel echt van de muziek houden. Vaak doe ik gewoon een koffietje van tevoren. Naar festivals neem ik gewoon snoep en protein bars mee. Ik zie het gewoon als een duurloopwedstrijd. Echt prima vol te houden. En heel soms doe ik een drankje om in te komen.
B
BenjolinkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ulixes zei:
Je moet ook wel echt van de muziek houden. Vaak doe ik gewoon een koffietje van tevoren. Naar festivals neem ik gewoon snoep en protein bars mee. Ik zie het gewoon als een duurloopwedstrijd. Echt prima vol te houden. En heel soms doe ik een drankje om in te komen.
Klik om te vergroten...
Snoep bedoel je xtc ?
E
ExcessieLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja en in de protein bars zit bij hem wiet. En dan toch nuchter blijven.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Benjolink zei:
Snoep bedoel je xtc ?
Klik om te vergroten...
Als je x neemt ben je toch niet nuchter 🤣 ik neem letterlijk dit mee
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Op stap met een mooie meid, lekker eten met een glaasje frisdrank of spa-rood en dan bioscoop of iets dergelijks kan wel leuk zijn, maar hele avond en nacht een beetje dronken of feestende vrienden vergezellen was niet mijn geliefde keuze.
Kon ik meer genieten van gezellige dagactiviteiten in groepen.
B
BenjolinkLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ulixes zei:
Als je x neemt ben je toch niet nuchter 🤣 ik neem letterlijk dit mee
Klik om te vergroten...
Excessie zei:
Ja en in de protein bars zit bij hem wiet. En dan toch nuchter blijven.
Klik om te vergroten...
Oohjaa nuchter hadden we het over😅

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."