lijkt het me beter om met een grotere dosis te beginnen en minder vaak bij te nemen.
Herdoseren is sowieso geen goed idee met mdma. Het geeft je een grotere kater en verlengt mogelijk enkel je trip. Het is wetenschappelijk bewezen dat mdma vooral neurotoxisch is als je:
1: herdoseert
2: overdoseert
Het is niet zozeer de frequentie.
Wat ik me nog wel afvraag is of het effect met maar 1 keer bijnemen net zo lang is?
Gemiddeld duurt XTC 4 uur.
Bijnemen kan dit verlengen maar zoals ik hierboven al zei, maakt het een pak schadelijker voor je serotonine receptoren dus het is niet de moeite waard.
Het effect is bij mij vaak na ~5 uur uitgewerkt, kan me voorstellen als je maar 1 keer bijneemt dat dit minder lang duurt
Niet echt. XTC geeft heel snel een diminishing returns effect.
en.m.wikipedia.org
Na een tijd doet het niets meer omdat je arme serotonine receptoren helemaal gefrituurd zijn.
Het is inderdaad wel beter om slechts 1x te doseren, maar niet teveel. Zelf ga ik niet meer boven 120mg terwijl ik vroeger begon met 350mg en soms een herdosering. Dat is echt wel genoeg om de magie te voelen.
Het heeft trouwens ook een plafond (ik dacht ~200mg maar dat ben ik niet 100% zeker). Alles erboven geeft geen extra serotonine vrij, wél nare stimulerende neveneffecten, wat zich uitten kan in kaakschaatsen, strakke spieren en moeite met plassen. Hoge dosis kan wel visuals geven aangezien het ook een psychedelica is maar ook blackouts.
TL;DR:
Niet herdoseren en neem zeker geen overdreven dosering.
Hoop dat het ietwat logisch klinkt want ik ben onder invloed van dissos.
Hier vind je veel belangrijke en interessante informatie, geef het eens een kans om het te lezen:
3,4-Methylenedioxymethamphetamine (also known as ecstasy, E, XTC, emma, molly, mandy, pingers, and MDMA) is a classical entactogen substance of the amphetamine class. It is the most well-known and widely-used member of the entactogens, a diverse group that includes MDA, methylone, 4-MMC, and...
m.psychonautwiki.org