Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hi, Na een pauze van 3 maanden ben ik volgende week weer van plan om xtc te gebruiken. De pillen zijn getest op 120 mg MDMA. Ik heb al een aantal keer xtc gebruikt, maar struggle soms nog met de juiste (begin)dosering. Zelf weeg ik 90 kg. Wat raden jullie aan om te doen? Zou ik kunnen starten met 3/4 pil (~90 mg) of is dit een te sterke begin dosis? Ik ga liever niet te hard en ben daarom altijd voorzichtig geweest, twijfel of dit kan of dat ik beter kan beginnen met een halve. En hoe zit het met bijnemen? Ik lees hier veel dat vaker bijnemen met xtc niet veel zin heeft. Dus misschien 3/4 als start en daarna 1 Ã 2 keer een kwartje erbij? Wat raden jullie aan?"
"Rosie zei: Dat is heel persoonlijk. Wat was je dosis vorige keer? Ik weeg 90 kg en start met 130 mg, haha. Zelf neem ik max 1x bij, halve dosis van startdosis. Geeft het net weer een kick, maar ben ik niet van padje af. En dagen erna voel ik me ook prima. Vaker bijpakken resulteert alleen maar in strak staan en van padje af zijn. En grotere aanslag op je lichaam, dus kans op mega gaarheid en dinsdag dip. Ik denk dat je met een halve te weinig hebt. 3/4 klinkt wel goed. Klik om te vergroten... Thanks! De vorige keer waren mijn pillen niet getest (stom, doe ik vanaf nu altijd) dus daar kan ik nu niet echt naar refereren. Het wordt nu mijn 4e keer en de eerste paar keren was het erg aftasten wat werkt, maar heb nog niet het idee dat ik het meeste er uit haal. Mijn vrienden beginnen vaak allemaal met een kwart/halve en nemen door de avond door vaak kwartjes bij. Wat ik hierop las en jij ook zegt lijkt het me beter om met een grotere dosis te beginnen en minder vaak bij te nemen. Ik ga het uittesten . Wat ik me nog wel afvraag is of het effect met maar 1 keer bijnemen net zo lang is? Het effect is bij mij vaak na ~5 uur uitgewerkt, kan me voorstellen als je maar 1 keer bijneemt dat dit minder lang duurt. Of ervaar jij dit niet zo?"
"Rosie zei: Xtc werkt ook niet zo lang als we zouden willen. Gewoon daar rekening mee houden. Accepteren dat het uitwerkt. Evt wat later op de avond starten Ik denk nooit in kwartjes en halfjes. Ik denk in mg. Want een pil kan 300 mg zijn, maar ook 40 mg. Klik om te vergroten... Zeker waar. Ben ook van plan om later te beginnen dan voorheen. Thanks voor het advies!"
"Rosie zei: Maar, volgende week. Toevallig liquicity winterfestival? Klik om te vergroten... Nope, verknipt nye special de 30e."
"Hi, Over 2 weken heb ik een festival, waarbij ik xtc of 3-mmc wil gebruiken (beide getest). Nu heb ik een maand daarna weer een feest. Mijn vraag is wat de beste volgorde zou zijn om te gebruiken; eerst xtc en een maand daarna 3-mmc of juist andersom? Of maakt dit niet veel uit? Ik weet dat het niet verantwoord is om maar een maand tussen het gebruik te houden en doe dit normaal ook echt nooit. Hiervoor hebben er ook meer dan 4 maanden tussen gezeten en dat zal hierna ook weer zijn dus dit is een uitzondering. Desalniettemin hoop ik dat jullie mij advies kunnen geven hierover ."
"Neo-Shulginist zei: Maakt niet zoveel uit welk middel je eerst gebruikt. Bij dit soort dingen gaat het vooral over veranderingen in het brein over een lange periode. Daarbij is het belangrijker dat je de dosis beperkt houdt (dus niet hele nachten doorhalen!), en dat je niet regelmatig gebruikt. Een goede vuistregel is om max vier keer per jaar MDMA of een ander stimulerend middel te nemen. Zeker met het gebruiken van sterkere dopamine-agonisten (zoals 3-MMC, speed, cocaïne) kun je maar beter streng terughoudend zijn. Want die middelen hebben een verslavend effect waardoor je steeds wat meer de grens gaat verleggen door toch weer een keertje extra te gebruiken. Het probleem zit 'm dus niet zozeer in die vier weken pauze, maar meer dat de kans erin zit dat die vier weken pauze de nieuwe standaard wordt Klik om te vergroten... Duidelijk, dankjewel! Het maximum van 4 keer per jaar zit bij mij goed en ook hele nachten doorhalen zit er bij mij nooit in gelukkig. Ik begrijp wat je bedoelt met het verslavende effect en blijf ontzettend voorzichtig met stimulerende middelen."