Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeeft iemand wel eens truffels genomen om zich beter te voelen?

Heeft iemand wel eens truffels genomen om zich beter te voelen?

24 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
T
TripzoekerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zit helaas in de diepste put van mijn leven. Het is zo extreem dat ik weinig hoop meer zie voor mijn toekomst. Ik heb vorig jaar truffels gedaan en het was een bijzondere ervaring. Ik heb nu de neiging om ze opnieuw te gebruiken, misschien een hoge dosis, om te zien of ik een ''epiphany'' ofzo kan krijgen waardoor ik weer nut in het leven zie.

Ik ben redelijk wanhopig. Therapie is afgewezen door mijn verleden van onsuccesvolle therapie en een ''onduidelijke hulpvraag''. Medicijnen krijg ik ook niet. Dit voelt als mijn laatste optie.

Dus, heeft iemand hier positieve ervaringen mee?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je slecht voelen en truffels nemen is geen goede combinatie.

Toen ik gecrasht terug kwam uit oorlogsgebied heb ik eens truffels genomen. Echt geen aanrader. Heb doodsangsten gehad. Dacht dat iedere putdeksel een mijnbom was bv.

Niet doen is mijn advies
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tripzoeker zei:
Ik zit helaas in de diepste put van mijn leven. Het is zo extreem dat ik weinig hoop meer zie voor mijn toekomst. Ik heb vorig jaar truffels gedaan en het was een bijzondere ervaring. Ik heb nu de neiging om ze opnieuw te gebruiken, misschien een hoge dosis, om te zien of ik een ''epiphany'' ofzo kan krijgen waardoor ik weer nut in het leven zie.

Ik ben redelijk wanhopig. Therapie is afgewezen door mijn verleden van onsuccesvolle therapie en een ''onduidelijke hulpvraag''. Medicijnen krijg ik ook niet. Dit voelt als mijn laatste optie.

Dus, heeft iemand hier positieve ervaringen mee?
Klik om te vergroten...
Ookal heb ik er positieve ervaringen mee, raad ik het niet aan als je echt in een diepe put zit. Tenminste niet zonder (professionele) begeleiding of zonder een zeeeeer ervaren iemand die dicht bij je staat. Kans dat je het erger maakt is namelijk ook aanwezig.

Ik zou wanneer je erg diep zit dit toch nogmaals met een dokter bespreken en niet aan zelfmedicatie gaan beginnen.

Zelf heb ik 100den keren getript en ook voor zelfmedicatie, maar niet wanneer ik echt aan de grond zat of niet iemand die ik 100% vertrouw bij me in de buurt had. Op dit moment zit ik zelf ook nog niet lekker in me vel en ondanks ik weet dat het me vaak geholpen heeft, neem ik het nu ook niet omdat ik simpelweg niet sterk genoeg in me schoenen sta. En ik ben dus iemand die er veel ervaring mee heeft.

Maak voor jezelf de hulpvraag helder en ga opnieuw naar de dokter en wees volledig eerlijk over wat je voelt en wilt.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tripzoeker zei:
Ik zit helaas in de diepste put van mijn leven. Het is zo extreem dat ik weinig hoop meer zie voor mijn toekomst. Ik heb vorig jaar truffels gedaan en het was een bijzondere ervaring. Ik heb nu de neiging om ze opnieuw te gebruiken, misschien een hoge dosis, om te zien of ik een ''epiphany'' ofzo kan krijgen waardoor ik weer nut in het leven zie.

Ik ben redelijk wanhopig. Therapie is afgewezen door mijn verleden van onsuccesvolle therapie en een ''onduidelijke hulpvraag''. Medicijnen krijg ik ook niet. Dit voelt als mijn laatste optie.

Dus, heeft iemand hier positieve ervaringen mee?
Klik om te vergroten...
Slechte combi. Hoe zit het met je alcohol- en drugsgebruik?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tripzoeker zei:
Ik zit helaas in de diepste put van mijn leven. Het is zo extreem dat ik weinig hoop meer zie voor mijn toekomst. Ik heb vorig jaar truffels gedaan en het was een bijzondere ervaring. Ik heb nu de neiging om ze opnieuw te gebruiken, misschien een hoge dosis, om te zien of ik een ''epiphany'' ofzo kan krijgen waardoor ik weer nut in het leven zie.

Ik ben redelijk wanhopig. Therapie is afgewezen door mijn verleden van onsuccesvolle therapie en een ''onduidelijke hulpvraag''. Medicijnen krijg ik ook niet. Dit voelt als mijn laatste optie.

Dus, heeft iemand hier positieve ervaringen mee?
Klik om te vergroten...
Ik zou eerder aanraden om een lage dosis te nemen, als je het al gaat doen.

Ik ben wel eens tripsitter geweest bij een depressieve vriend, die toen niet zo'n denderende psychedelische ervaring had, maar wel even een paar uurtjes gewoon in het moment kon zijn en alle rationele beslommeringen even vergeten. Uiteindelijk was dat precies de ervaring die hij kon gebruiken.

In dat licht is een keertje mescaline doen misschien een beetje idee? Dat tripmiddel is niet zo in your face met nieuwe inzichten, maar geeft meer een sereen gevoel dat je op je plek bent. Dat kan wel fijn zijn om even te ervaren. Vanuit daar kun je dan de positieve spiraal weer proberen op te zoeken misschien.

Verder sluit ik me wel aan bij de anderen die zeggen dat depressieve gevoelens een belangrijke risicofactor zijn bij gebruik van psychedelica. De kans is zeer aanwezig dat je de depressieve gevoelens verder uitvergroot. En dan is je trip dus echt niet chill.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."