Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsrare levendige dromen?

rare levendige dromen?

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
s
snuifduif10Lid
01-01-2024, 00:00
#1
yo yo dus vond het tijd om toch te stoppen met de snats (3mmc, coke en keta) nu heb ik dit al 3 weken vol maar is er wel 1 ding dat me heel hard stoort en dat zijn me dromen. Ik droom heel raar en heel echt dat ik soms niet weet of het een droom was of werkelijkheid. Het zijn net geen lucide dromen ik kan me dromen een heel klein beetje sturen maar niet zoals een echte lucide droom. De eerste paar dagen na het stoppen had ik ook heel veel last van zwaar zweten tijdens het slapen dat ik zelfs meestal plakte aan men lakens.

Zijn deze dingen "normaal" na het stoppen van deze drugs?
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk doordat je nu wat beter slaapt dus in je rem slaap terecht kom dat je dromen intenser zijn geworden, ik droom eigenlijk bijna dagelijks flink intens met 1x per maand zeker een lucid dream waarbij ik bewust ben van het dromen
s
snuifduif10Lid
01-01-2024, 00:00
#3
mitchieee zei:
Ik denk doordat je nu wat beter slaapt dus in je rem slaap terecht kom dat je dromen intenser zijn geworden, ik droom eigenlijk bijna dagelijks flink intens met 1x per maand zeker een lucid dream waarbij ik bewust ben van het dromen
Klik om te vergroten...
bedankt vr je reactie voel me nu al wat geruster!
m
mitchieeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
snuifduif10 zei:
bedankt vr je reactie voel me nu al wat geruster!
Klik om te vergroten...
Ik had het namelijk ook nadat ik een x tijd geen drugs gebruikte, ik zou zeggen geniet juist van de heftige dromen, ik vindt ze persoonlijk erg gaaf hoe levendiger ze zijn en dan schrijf ik het in de ochtend op in me notities
A
AartsbokLid
01-01-2024, 00:00
#5
snuifduif10 zei:
yo yo dus vond het tijd om toch te stoppen met de snats (3mmc, coke en keta) nu heb ik dit al 3 weken vol maar is er wel 1 ding dat me heel hard stoort en dat zijn me dromen. Ik droom heel raar en heel echt dat ik soms niet weet of het een droom was of werkelijkheid. Het zijn net geen lucide dromen ik kan me dromen een heel klein beetje sturen maar niet zoals een echte lucide droom. De eerste paar dagen na het stoppen had ik ook heel veel last van zwaar zweten tijdens het slapen dat ik zelfs meestal plakte aan men lakens.

Zijn deze dingen "normaal" na het stoppen van deze drugs?
Klik om te vergroten...
Jouw slaap bevat meer rem slaap dan vroeger omdat die middelen (vaak na hoge dosissen of meerdere dosissen) je meestal direct naar diepe slaap brengen. Nu slaap je even minder diep maar is je rem slaap langer dan normaal waardoor je je dromen beter en meer herinnert. Vreemder dan anders zullen ze niet zijn maar je herinnert je ze gewoon nog. Je hebt altijd al gedroomd maar de rem fase was toen heel kort of miniem. Als je teveel rem hebt en te weinig diepe ga je ook nooit uitgerust raken dus als dit blijft duren best eens een slaaponderzoek laten doen :wink:

in je rem zweet je ook meer Omdat je temperatuur lichtjes stijgt.
S
SDoubleGGLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dromen vind ik een bijzonder iets.

Ik heb veel lucide dromen. Dan droom ik in geur kleur en smaak en kan ik wakker worden als ik dat wil. Als ik xtc gebruikt heb heb ik dat helemaal niet dan is alles onsamenhangend.

Mijn vrouw en ik zouden graag eens psychedelische drugs proberen. Doordat mijn hoofd in het onderbewuste schijnbaar veel bezig is, ben ik er behoorlijk terughoudend in. Wat denken jullie?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
SDoubleGG zei:
Dromen vind ik een bijzonder iets.

Ik heb veel lucide dromen. Dan droom ik in geur kleur en smaak en kan ik wakker worden als ik dat wil. Als ik xtc gebruikt heb heb ik dat helemaal niet dan is alles onsamenhangend.

Mijn vrouw en ik zouden graag eens psychedelische drugs proberen. Doordat mijn hoofd in het onderbewuste schijnbaar veel bezig is, ben ik er behoorlijk terughoudend in. Wat denken jullie?
Klik om te vergroten...
Hebben jullie een psychiatrische voorgeschiedenis of hebben naaste familieleden dat?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
SDoubleGG zei:
Dromen vind ik een bijzonder iets.

Ik heb veel lucide dromen. Dan droom ik in geur kleur en smaak en kan ik wakker worden als ik dat wil. Als ik xtc gebruikt heb heb ik dat helemaal niet dan is alles onsamenhangend.

Mijn vrouw en ik zouden graag eens psychedelische drugs proberen. Doordat mijn hoofd in het onderbewuste schijnbaar veel bezig is, ben ik er behoorlijk terughoudend in. Wat denken jullie?
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je terughoudendheid correct is. De kans op een bad trip lijkt sneller te kunnen optreden. Sowieso zorgen voor tripsitter

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."