Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGevoel bij inkicken xtc

Gevoel bij inkicken xtc

15 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
P
Piet ZahutLid
01-01-2024, 00:00
#1
Halloo, ik ben nieuw op dit forum, ik lees al wel 3 jaren mee als gast. Vind het altijd geweldig en top om altijd vragen en reacties te lezen. Maar ik heb toch eigelijk wel een vraag zie onderstaande

Altijd XTC.. gebruik het nu 5 jaar, ik vind het gevoel nadat deze in kickt de meest fantastische drug.. ik pak altijd de aanbevolen hoeveelheid van 1 mg per lichaams gewicht +/- 100mg

1 nadeel.. ik kan er gewoon niet aan wennen dat, zodra die rustig aan begint te werken, dat het voor mij heel onwennig voelt, blijft een raar, soms naar gevoel. Misschien ben ik gevoelig voor mdma? Zodra die volledig inkickt is alles tip top.. iemand tips? En waar dit aan kan liggen?

Alvast dank!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Nothing you can do. Behalve een beetje frisse lucht, misschien een ijsje eten, colaatje drinken, keertje goed op de pot gaan zitten... 😆 Het heurt erbij heur!! Helaas pindakaas. Geen pieken zonder dalen moet je maar denken. ✨
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Geen ervaring met XTC maar welkom hier en wat een goeie naam!
w
wolftranceLid
01-01-2024, 00:00
#4
Smintje werkt voor mij altijd goed. En veel mensen raden aan om niet te eten, dat werkt voor mij niet. Ik eet altijd ervoor, wel iets minder dan normaal, en accepteer dan dat het iets langer duurt voordat het begint. Misschien werkt niets eten voor jou wel goed om de tijd die het duurt voordat het inkickt te verkorten?
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb pas eenmaal XTC gebruikt en ik kan zeggen dat het voor mij de meest extreme drugs ervaring is geweest (in de goede zin)
Wat ik me wel herinner is toen hij ineens in kickte het me nogal overviel kwa heftigheid, heb toen de tripzitter verteld dat ik even stil zou zijn en echt even moest wennen en relativeren om het aan te kunnen.
Niet kort daarna kwamen leuke effecten en kon ik het aardig hebben.
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Het onwennige gevoel herken ik wel, echter voor mij is dat altijd wel een klein euforie momentje. In mijn hoofd is het namelijk het teken dat het inkick proces is gestart en dat het "grote plezier" op punt van beginnen staat. Op dat moment sta ik ook wat wankeler op mijn benen maar dat neem ik van lief want ik weet dat het onwennige gevoel snel voorbij gaat.

Eten doe ik ongeveer maximaal 4 uur van te voren en ik ben heel graag in een buitenruimte op dat moment zodat ik frisse lucht kan hebben.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
DePietZaHut zei:
Halloo, ik ben nieuw op dit forum, ik lees al wel 3 jaren mee als gast. Vind het altijd geweldig en top om altijd vragen en reacties te lezen. Maar ik heb toch eigelijk wel een vraag zie onderstaande

Altijd XTC.. gebruik het nu 5 jaar, ik vind het gevoel nadat deze in kickt de meest fantastische drug.. ik pak altijd de aanbevolen hoeveelheid van 1 mg per lichaams gewicht +/- 100mg

1 nadeel.. ik kan er gewoon niet aan wennen dat, zodra die rustig aan begint te werken, dat het voor mij heel onwennig voelt, blijft een raar, soms naar gevoel. Misschien ben ik gevoelig voor mdma? Zodra die volledig inkickt is alles tip top.. iemand tips? En waar dit aan kan liggen?

Alvast dank!
Klik om te vergroten...
MDMA (de werkzame stof in xtc-pillen) activeert allerlei verschillende receptoren in het brein. In lagere hoeveelheden is het effect daardoor nog niet helemaal goed in balans. Ik weet niet helemaal wat je bedoelt met een 'onwennig' en 'raar' of 'naar' gevoel. Kun je preciezer omschrijven wat je voelt in je lichaam?

Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je een beetje een onrustig gevoel hebt in je lichaam, of dat je een knoop in je maag hebt. Soms komt daar wat misselijkheid bij kijken. Dat soort gevoelens kunnen veroorzaakt worden doordat je lichaam plotseling overschakelt naar een actieve stand. Bloed wordt weggestuurd van het verteringskanaal, en toegestuurd naar de spieren.
Daarom is het een goed idee om twee uur voor inname van de MDMA niks te eten. Dan is die overgang van actief verteringskanaal naar actieve spieren wat minder plotseling.

En verder.. Neem je altijd xtc-pillen? Want als je je pil laat testen en het testpunt zegt dat er '100 milligram' in zit, dan wegen de MDMA-kristallen in de pil in werkelijkheid 119 milligram. Dat is een flinke dosis om in één keer te nemen. Je zou dus kunnen proberen om eerst eens te beginnen met een wat lagere dosis. Persoonlijk vind ik 80 milligram MDMA-kristal (oftewel 67 mg MDMA-base) een goede startdosis. Daarmee ga je ook wat minder snel van geen effect naar vol aan.

Een andere strategie kan zijn om juist de opnamesnelheid te verhogen. Dat kan je doen door de xtc-pil goed te verkruimelen en het oplossen in water of iets anders te drinken. Een andere manier van inname is dan ook nog een optie. Zo is het mogelijk om MDMA te boofen. Dan duurt het slechts 10 minuten om van inname naar volledige space te gaan. Let op dat je bij boofen ook een lagere dosis moet innemen. Anders ga je te hard.
P
Piet ZahutLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
MDMA (de werkzame stof in xtc-pillen) activeert allerlei verschillende receptoren in het brein. In lagere hoeveelheden is het effect daardoor nog niet helemaal goed in balans. Ik weet niet helemaal wat je bedoelt met een 'onwennig' en 'raar' of 'naar' gevoel. Kun je preciezer omschrijven wat je voelt in je lichaam?

Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je een beetje een onrustig gevoel hebt in je lichaam, of dat je een knoop in je maag hebt. Soms komt daar wat misselijkheid bij kijken. Dat soort gevoelens kunnen veroorzaakt worden doordat je lichaam plotseling overschakelt naar een actieve stand. Bloed wordt weggestuurd van het verteringskanaal, en toegestuurd naar de spieren.
Daarom is het een goed idee om twee uur voor inname van de MDMA niks te eten. Dan is die overgang van actief verteringskanaal naar actieve spieren wat minder plotseling.

En verder.. Neem je altijd xtc-pillen? Want als je je pil laat testen en het testpunt zegt dat er '100 milligram' in zit, dan wegen de MDMA-kristallen in de pil in werkelijkheid 119 milligram. Dat is een flinke dosis om in één keer te nemen. Je zou dus kunnen proberen om eerst eens te beginnen met een wat lagere dosis. Persoonlijk vind ik 80 milligram MDMA-kristal (oftewel 67 mg MDMA-base) een goede startdosis. Daarmee ga je ook wat minder snel van geen effect naar vol aan.

Een andere strategie kan zijn om juist de opnamesnelheid te verhogen. Dat kan je doen door de xtc-pil goed te verkruimelen en het oplossen in water of iets anders te drinken. Een andere manier van inname is dan ook nog een optie. Zo is het mogelijk om MDMA te boofen. Dan duurt het slechts 10 minuten om van inname naar volledige space te gaan. Let op dat je bij boofen ook een lagere dosis moet innemen. Anders ga je te hard.
Klik om te vergroten...
Wauw, bedankt, een beter antwoord had ik niet kunnen wensen!
Dit is een duidelijke uitleg
Ik heb nooit geweten dat als er 100mg in zit, dan het 119mg dosering werkelijk +/- is..

Het gevoel wat ik heb omschrijf je eigenlijk al onrustig, knoop in mijn maag.

Ik gebruik altijd XTC en gebruik nooit andere soorten drug, geen behoefte aan en ook nooit geprobeerd (mijn omgeving gebruikt veel 3mmc.)

Ook ben ik altijd, al jaar en dag nerveus als ik ga gebruiken op een feestje, dat houd het wel spannend :wink:
ps. Pillen die ik nu nog heb liggen gaf test centrum aan tussen de 145 en 170 mg

Nogmaals Thanks! :) <3
P
Piet ZahutLid
01-01-2024, 00:00
#9
jeroen79 zei:
Het onwennige gevoel herken ik wel, echter voor mij is dat altijd wel een klein euforie momentje. In mijn hoofd is het namelijk het teken dat het inkick proces is gestart en dat het "grote plezier" op punt van beginnen staat. Op dat moment sta ik ook wat wankeler op mijn benen maar dat neem ik van lief want ik weet dat het onwennige gevoel snel voorbij gaat.

Eten doe ik ongeveer maximaal 4 uur van te voren en ik ben heel graag in een buitenruimte op dat moment zodat ik frisse lucht kan hebben.
Klik om te vergroten...
Dankje wel voor het advies en de tips!
P
Piet ZahutLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jazz35 zei:
Nothing you can do. Behalve een beetje frisse lucht, misschien een ijsje eten, colaatje drinken, keertje goed op de pot gaan zitten... 😆 Het heurt erbij heur!! Helaas pindakaas. Geen pieken zonder dalen moet je maar denken. ✨
Klik om te vergroten...
Fijne gerust stelling, waardeer alle berichten enorm van jullie!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
DePietZaHut zei:
Het gevoel wat ik heb omschrijf je eigenlijk al onrustig, knoop in mijn maag.
Klik om te vergroten...
Ja dat hangt samen met de activatie van noradrenaline-receptoren. MDMA heeft daarnaast ook affiniteit voor receptoren die een paradoxaal kalmerend effect geven, zoals serotonine, histamine, α2-adrenergine, en oxytocine. Het is alleen in de juiste dosis dat al die effecten met elkaar in balans zijn. En dat is trouwens ook de reden dat je zoveel last van bijwerkingen krijgt als je te veel neemt.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
DePietZaHut zei:
Ik heb nooit geweten dat als er 100mg in zit, dan het 119mg dosering werkelijk +/- is..
Klik om te vergroten...
Het drugstestsysteem in Nederland is daar niet heel erg open over inderdaad..
Aan de ene kant is het logisch, want de apparatuur die ze gebruiken meet alleen het MDMA-molecuul, en niet de HCl-ionen waarmee MDMA in een kristal zit. Alleen praktisch is het dan weer niet, want voor gebruikers is het onmogelijk om alleen het MDMA-molecuul in te nemen, want de MDMA zit in een kristal met HCl-ionen. En daardoor ontstaat er snel verwarring omdat de geteste MDMA in werkelijkheid 19% zwaarder weegt vanwege de aanwezigheid van de kristal-structuren, maar niemand vertelt dat erbij.
J
JeetjeMineetjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Het drugstestsysteem in Nederland is daar niet heel erg open over inderdaad..
Aan de ene kant is het logisch, want de apparatuur die ze gebruiken meet alleen het MDMA-molecuul, en niet de HCl-ionen waarmee MDMA in een kristal zit. Alleen praktisch is het dan weer niet, want voor gebruikers is het onmogelijk om alleen het MDMA-molecuul in te nemen, want de MDMA zit in een kristal met HCl-ionen. En daardoor ontstaat er snel verwarring omdat de geteste MDMA in werkelijkheid 19% zwaarder weegt vanwege de aanwezigheid van de kristal-structuren, maar niemand vertelt dat erbij.
Klik om te vergroten...
Geldt dit advies van jou ook voor (bijv. 84%) pure MDMA-kristallen?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
JeetjeMineetje zei:
Geldt dit advies van jou ook voor (bijv. 84%) pure MDMA-kristallen?
Klik om te vergroten...
Nee, want als je MDMA-kristallen afweegt dan weeg je altijd MDMA + kristal :grin:
w
wolftranceLid
01-01-2024, 00:00
#15
@Neo-Shulginist
In mijn pillen die getest zijn op 130mg mdma wegen de mdma-kristallen dus in werkelijkheid 157mg.
Moet ik voor het calculeren van de hoeveelheid mdma aan de hand van de regel "één tot anderhalve keer je lichaamsgewicht" dan uitgaan van de mdma-base (130mg) of van het gewicht van de kristallen (157mg)?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
wolftrance zei:
Moet ik voor het calculeren van de hoeveelheid mdma aan de hand van de regel "één tot anderhalve keer je lichaamsgewicht" dan uitgaan van de mdma-base (130mg) of van het gewicht van de kristallen (157mg)?
Klik om te vergroten...
Bij het bepalen van de dosis die je inneemt ga je altijd uit van het gewicht van de kristallen (anders had ik er niks over gezegd). Als je 100 kg zou wegen dan kan je dus net niet een hele pil nemen.

Persoonlijk vind ik het beter om te zeggen dat je op een avond een dosis kunt nemen van ergens tussen de 80 en 140 milligram MDMA(-kristal). Die hoeveelheid is een stuk beter onderbouwd met onderzoek van MAPS. De 1,5 mg/kg is een ingewikkeldere rekensom en is bovendien een niet zo goed onderbouwde vuistregel.

Daar komt bij dat (veel) zwaardere mensen niet per se meer MDMA nodig hebben. Dat komt omdat vetweefsel slecht doorbloed is. MDMA lost op in bloed, en verspreidt zich daardoor minder in vetweefsel dan in spierweefsel. Daardoor komt het lichaamsgewicht niet evenredig overeen met de vereiste dosis.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."