Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKeelpijn na speedgebruik

Keelpijn na speedgebruik

6 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
ChacChan zei:
Hallo,

Ik ben geen verfijnd speedgebruiker. Ik denk dat de aantal keren dat ik speed heb gebruikt nog op twee handen te tellen is.

Ik merkte als snel op dat als ik speed had gesnoven, ongeacht de hoeveelheid, dat ik de dag erna een brandend gevoel in mn keel had zodra ik wat ging eten. Erg vreemd.

Nog vreemder dat dit elke keer gebeurde.

Nu heb ik twee weken geleden een feestje gehad en daar voor het eerst een hele avond speed genomen. Dan hebben we het over 5/6 sleutelpuntjes en twee bommetjes.

De dag erna, zoals te verwachten viel, branderig gevoel in mn keel tijdens het eten. Waar dit normaal gesproken wegtrekt.... Werd het alleen maar erger. Uiteindelijk vandaag uit het ziekenhuis gewandeld met een keelabces wat ze net leeg hadden moeten zuigen.

Is dit een obscure bijwerking? Heb ik nou gewoon enorm veel pech??? Of was het gewoon toeval?
Klik om te vergroten...
Het is niet een heel veel voorkomende bijwerking nee. Ik kan me voorstellen dat de speed het niet beter heeft gemaakt doordat er te weinig speeksel was, en veel stresshormoon waardoor de kans op ontstekingen groter is. Maar uiteindelijk ontstaat zo'n abces pas na een wondje + infectie (die dan ingekapseld raakt). Dus misschien dat je je eten niet goed gekauwd hebt? En dat de speed uiteindelijk de uitkomsten nog naarder heeft gemaakt.
C
ChacChanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

Ik ben geen verfijnd speedgebruiker. Ik denk dat de aantal keren dat ik speed heb gebruikt nog op twee handen te tellen is.

Ik merkte als snel op dat als ik speed had gesnoven, ongeacht de hoeveelheid, dat ik de dag erna een brandend gevoel in mn keel had zodra ik wat ging eten. Erg vreemd.

Nog vreemder dat dit elke keer gebeurde.

Nu heb ik twee weken geleden een feestje gehad en daar voor het eerst een hele avond speed genomen. Dan hebben we het over 5/6 sleutelpuntjes en twee bommetjes.

De dag erna, zoals te verwachten viel, branderig gevoel in mn keel tijdens het eten. Waar dit normaal gesproken wegtrekt.... Werd het alleen maar erger. Uiteindelijk vandaag uit het ziekenhuis gewandeld met een keelabces wat ze net leeg hadden moeten zuigen.

Is dit een obscure bijwerking? Heb ik nou gewoon enorm veel pech??? Of was het gewoon toeval?
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#3
ChacChan zei:
Hallo,

Ik ben geen verfijnd speedgebruiker. Ik denk dat de aantal keren dat ik speed heb gebruikt nog op twee handen te tellen is.

Ik merkte als snel op dat als ik speed had gesnoven, ongeacht de hoeveelheid, dat ik de dag erna een brandend gevoel in mn keel had zodra ik wat ging eten. Erg vreemd.

Nog vreemder dat dit elke keer gebeurde.

Nu heb ik twee weken geleden een feestje gehad en daar voor het eerst een hele avond speed genomen. Dan hebben we het over 5/6 sleutelpuntjes en twee bommetjes.

De dag erna, zoals te verwachten viel, branderig gevoel in mn keel tijdens het eten. Waar dit normaal gesproken wegtrekt.... Werd het alleen maar erger. Uiteindelijk vandaag uit het ziekenhuis gewandeld met een keelabces wat ze net leeg hadden moeten zuigen.

Is dit een obscure bijwerking? Heb ik nou gewoon enorm veel pech??? Of was het gewoon toeval?
Klik om te vergroten...
Dit is door t vocht te kort in je lichaam, amper speeksel in je mond en keel waardoor eten als t ware naar binnen schuurt
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Indd speed is hier berucht om ,andere stims misschien ook maar speed was bij mij altijd pijn de dag erna al was het maar kort na de maaltijd en veel vocht was me mond weer ok.
Pak dus altijd geregeld een glas water ook al wil je niet ,moet je echt gaan doen hoor
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Soulassasins zei:
Indd speed is hier berucht om ,andere stims misschien ook maar speed was bij mij altijd pijn de dag erna al was het maar kort na de maaltijd en veel vocht was me mond weer ok.
Pak dus altijd geregeld een glas water ook al wil je niet ,moet je echt gaan doen hoor
Klik om te vergroten...
Veel fruit en waterige groentes eten tijdens gebruik is veel beter en makkelijker 😌
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kan ook zijn dat je al iets onder de leden had en de speed daarboven op kwam. Is sowieso slecht voor je weerstand, dus als je al kwetsbaar bent dan hakt drugsgebruik en met name stimulerende middelen er extra hard in.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
ChacChan zei:
Hallo,

Ik ben geen verfijnd speedgebruiker. Ik denk dat de aantal keren dat ik speed heb gebruikt nog op twee handen te tellen is.

Ik merkte als snel op dat als ik speed had gesnoven, ongeacht de hoeveelheid, dat ik de dag erna een brandend gevoel in mn keel had zodra ik wat ging eten. Erg vreemd.

Nog vreemder dat dit elke keer gebeurde.

Nu heb ik twee weken geleden een feestje gehad en daar voor het eerst een hele avond speed genomen. Dan hebben we het over 5/6 sleutelpuntjes en twee bommetjes.

De dag erna, zoals te verwachten viel, branderig gevoel in mn keel tijdens het eten. Waar dit normaal gesproken wegtrekt.... Werd het alleen maar erger. Uiteindelijk vandaag uit het ziekenhuis gewandeld met een keelabces wat ze net leeg hadden moeten zuigen.

Is dit een obscure bijwerking? Heb ik nou gewoon enorm veel pech??? Of was het gewoon toeval?
Klik om te vergroten...
Keelabces klinkt erg vervelend! Sterkte.

Heb je je speed laten testen? Sowieso goed om 't te wassen. Dat is vrij makkelijk en dan haal je de meeste rotzooi eruit.

Wellicht in het vervolg (kan mij echter voorstellen dat je het na deze ervaring nooit meer aanraakt) eens kijken of je er ook last van hebt na enkel een bommetje en zonder te snuiven. Wellicht een intolerantie / lichte allergie ofzo.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."