Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMeedenken over welk middel op festival.

Meedenken over welk middel op festival.

41 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Bima zei:
Ik heb er zo'n zin in😃.
Klik om te vergroten...
Jij ook heel erg veel plezier gewenst! ♥️
B
BimaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zaterdag ga ik naar Bospop, na een verbrekende relatie in principe alleen, maar ga daar wel wat mensen ontmoeten. Ontzettend gaf opstelling. Heel veel zin in. Ik kampeer een nachtje omdat ik ook wat wil gebruiken, ook daar kijk ik naar uit.

Het begint om 11.30 tot 00.00 uur. Ik heb vaak snel last van vermoeidheid, vooral bij veel prikkels. Ik heb helemaal geen ervaring met het gebruik van middelen op zo'n festival. Ik heb wel 'thuiservaring'. Ik wil graag vol energie kunnen genieten en niet in de middag instorten door de prikkels. Nu twijfel ik heel erg of ik speed zal gebruiken. 100 milligram voor ik het terrein op ga en dan nog twee x 50 milligram als ik er ben. Dat was mijn eerste gedachte. Anders wil ik ook wel xtc proberen daar om de muziek nog intenser te beleven en te voelen en te dansen en wat meer op te gaan in het geheel. En een andere mogelijkheid die ik heb is 6abp. Ik heb dit ook wel eens thuis ongebruikelijk. Ik lees dat dit langer werkt. Ik heb ook 2mmc. Daar blijf ik zeker wakker van, maar moet dan vaker
bijdoseren. Wat raden jullie aan en waarom? Ik kan niet goed kiezen en ik denk dat het verstandig is om van tevoren een keuze te maken voor ik dingen door elkaar ga gebruiken.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben vroeger ook een paar jaar naar Bospop geweest. Ik herinner me de ons kent ons sfeer. Pas daar je gebruik op aan.

Is wel al wat jaartjes geleden dus nu is het ook misschien anders, mogelijk is iemand er hier korter geweest.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#4
no brainer: 6-apb! Als het klopt wat @Kordie schrijft betreft “ons kent ons sfeer” wil je daar niet helemaal naar de klote op de acid tussen lopen. Geen idee of je van 2mmc een scheve mond en uitpuilende ogen krijgt en zweet als een otter… mijn keuze zou de 6apb zijn.
B
BimaLid
01-01-2024, 00:00
#5
ReggaeBlaster zei:
Ik zit ff te kijken naar de line-up. T is een popmuziekfestival neem ik aan?
Klik om te vergroten...
Haha, ik vertelde er vandaag ook over aan jongere collega's en noemde een aantal bands op. Ze hadden geen idee😅. Maar inderdaad vooral rock, pop en aanverwante genres (klassieke rock, blues, singer-songwriter, maar ook af en toe wat hardere of modernere acts).
Kordie zei:
Ik herinner me de ons kent onze sfeer. Pas daar kun je gebruik van maken.
Klik om te vergroten...
Hoe zou je dat doen? Ik ben in principe alleen, sta in mijn ervaring nooit superstrak van speed en helemaal niet van 2mmc. 6abp heb ik nog maar 1 keer gedaan en had gedacht dat ik toen wat snel te veel, authentiek meer naar binnen.
VJ_LSD72 zei:
geen twijfel mogelijk: 6-apb
Klik om te vergroten...
Ik heb 1 pellet van 120 mg en nog een halve van 60 mg van een bekende rc-leverancier. Heb je tips over de hoeveelheid en wanneer je kunt pakken en hoe je er langste van kunt genieten? Krijg je ook van het enorme grote ogen? Bij xtc heb ik dat heel erg.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bima zei:
Ik wil graag vol energie kunnen genieten en niet in de middag instorten door de prikkels. Nu twijfel ik heel erg of ik speed zal gebruiken. 100 microgram voor ik het terrein op ga en dan nog twee x 50 microgram als ik er ben.
Klik om te vergroten...
Ik neem aan dat je milligram bedoelt? 100 milligram speed is best een flinke dosis, zeker als je er nog twee keer 50 bijneemt. In principe is een bommetje van 30 tot 60 milligram al meer dan genoeg om je een flink aantal uren op de benen te houden.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bima zei:
Anderzijds wil ik ook wel xtc proberen daar om de muziek nog intenser te beleven en te voelen en te dansen en wat meer op te gaan in het geheel. En een andere mogelijkheid die ik heb is 6abp. I
Klik om te vergroten...
Mijn ervaring is dat je nogal klef kan worden van MDMA. Dat kan leuk zijn. Maar het is niet altijd gewenst. Zeker niet op een festival waar je nog niemand kent.

6-APB is dan een iets rustiger alternatief wat ook nog beter past bij de tijden die je noemt.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Waar ben je het meest bekend mee?

Ik denk namelijk dat alle middelen die je noemt wel voor en nadelen hebben! En op basis van dit:
Bima zei:
Ik heb vaak snel last van vermoeidheid, vooral bij veel prikkels. […] Ik wil graag vol energie kunnen genieten en niet in de middag instorten door de prikkels.
Klik om te vergroten...
Zou ik zeggen dat speed of 2mmc het beste bij je behoefte past.
Maar stel je hebt vrienden of kennissen die ook gaan waar je bij wil meeliften, en die gebruiken MDMA of XTC, dan zou ik voor de M of 6APB gaan. Toch leuker om met de rest mee te viben. In die zin kan je ook alles meenemen, en op t festival kijken wat t beste past.

Maarrrrrrr gezien je ook zegt nooit drugs te gebruiken op festivals en juist “bang” bent voor de prikkels, zou ik eigenlijk gewoon het middel kiezen dat je het beste kent om de setting uit te proberen.
B
BimaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Ik neem aan dat je milligram bedoelt?
Klik om te vergroten...
Ja, ik heb het aangepast. Dat jullie weten dat ik geen hele gram van plan was! 😃
B
BimaLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Maar je hebt kennissen die ook gaan waar je bij wil meeliften, en de MDMA of XTC gebruiken, dan zou ik voor de M of 6APB gaan. Toch leuker om de rest te ontmoeten. In die zin kan je
Klik om te vergroten...
Haha, nog steeds geen vrienden om verder mee te experimenteren 😅.
B
BimaLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Maarrrrrrr gezien je ook zegt nooit drugs te gebruiken op festivals en juist “bang” bent voor de prikkels, zou ik eigenlijk gewoon het middel kiezen dat je het beste kent om de setting uit te proberen.
Klik om te vergroten...
Dan denk ik toch aan speed. Dat vind ik heel fijn spul eigenlijk en werkt heel goed voor me. En krijg ik geen super grote pupillen van.

2mmc zou ook goed kunnen, is minder heftig, denk ik voor je hersenen, daarmee krijg ik snel energie, maar daar ontbreekt de euforie bij. Speed heb ik al heel lang niet gedaan. Bewaar ik de 6abp voor een volgend feestje.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bima zei:
Haha, nog steeds geen vrienden om verder mee te experimenteren 😅.
Klik om te vergroten...
Oja kakzooi… wel de uitgelezen gelegenheid om die te ontmoeten natuurlijk!

Bima zei:
Dan denk ik toch aan speed. Dat vind ik heel fijn spul eigenlijk en werkt heel goed voor me. En krijg ik geen super grote pupillen van.

2mmc zou ook goed kunnen, is minder heftig, denk ik voor je hersenen, daarmee krijg ik snel energie, maar daar ontbreekt de euforie bij. Speed heb ik al heel lang niet gedaan. Bewaar ik de 6abp voor een volgend feestje.
Klik om te vergroten...
Ja joh! Als je een goeie ervaring hebt met speed zal je ook minder overweldigd worden de volgende keer op een festival met andere middelen zoals mdma. Kan naar mijn idee toch heftig inslaan ineens.

Ik kende Bosfestival ook nog niet, maar heel veel plezier alvast!!
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Op basis van alle reacties zou ik zeggen speed. Geeft een prima euforie en energie maar je gaat ook niet te gek, mits je het bij deze dosering houdt.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik zou dus absoluut voor 2mmc kiezen en niet voor speed. Speed is voor mij SOWIESO plafonddienst draaien. 2m is prima op zo'n festival met bandjes.
B
BimaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jazz35 zei:
Boothstock
Klik om te vergroten...
Heeeeel veel plezier. Wat voor soort muziek is dat?
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kijk als ik eerlijk ben: dat soort muziek vraagt niet om keiharde energie om helemaal los te gaan maar een klein beetje onder invloed zijn is wel leuk.

Je kan gewoon kiezen voor alcohol. Echter word ik daar altijd na teveel bier (in mijn geval) helemaal loom en vervelend van. Denk hier goed over na.

Je kan kiezen voor een lage dosis 2cb. 2cb vind ik vaak een 50/50 op feestjes. Erg leuk als je t laag doseert. Soort xtc-light gevoel waarbij je audio erg mooi gaat klinken en de kleuren net even wat mooier binnenkomen. Ook geen kater de dag erna. Als je te hoog doseert ga je echt meer trippen en zal t sociale een beetje wegvallen. Ook een zware bodyload dan. Ik zou tussen 7 en 12mg doseren. Niet meer.

Speed en xtc zou ik persoonlijk niet doen. 1 vanwege die ons kent ons vibe. En 2 dat je echt flink wat energie krijgt die je kwijt moet. Xtc/mdma kan eventueel wel maar dan zou ik echt laag doseren. Dus iets minder dan 1mg je lichaamsgewicht en dan 2 tot 3 keer doseren.

Coke zou goed passen. Je krijgt wat energie en wordt wat scherper. En lekker wat socialer. Helemaal lekker in combinatie met alcohol. Alleen begin niet te vroeg op de avond aangezien je na een uur of 5 wel aardig vaag kan worden van coke. En ik word rond die tijd altijd een beetje chagrijnig ervan. Begin ook met kleine puntjes ipv grote bergen aangezien je dan sowieso gelijk een grote piek krijgt die je nooit meer kan bijbenen met volgende doseringen.

2mmc kan ook goed. Ik heb nu wel wat ervaring met 2mmc (helaas op een zeer slechte manier alleen). Ik zou t in bommetjes doen. Gwn elk bommetje 3-5 grote sleutelpunten ingooien. Je voelt je wat energieker, euforischer, en beetje onder invloed maar niet van de kaart. Perfect dus wat jij zoekt. Elke anderhalf tot 2 uur eentje bijnemen. Ik zou dus 4 bommetjes meenemen en dan zit je wel goed.

Advies dus: coke of 2mmc.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bima zei:
Hoe zou je dat doen?
Klik om te vergroten...

Als je voor speed of 2 mmc kiest zou ik niet teveel doseren.

Ik heb veel festivals gezien. Wat ik me herinner van Bospop was het vooral blowen en alcohol.
Maargoed dat is al lang geleden. Hopelijk is die ons kent ons cultuur weg, want dat vond ik minder.

Komt @Fisherman's friend niet uit regio Weert?
Misschien kan hij je wat meer vertellen over het festival anno 2025
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kordie zei:
Als je voor speed of 2 mmc kiest zou ik niet teveel doseren.

Ik heb veel festivals gezien. Wat ik me herinner van Bospop was het vooral blowen en alcohol.
Maargoed dat is al lang geleden. Hopelijk is die ons kent ons cultuur weg, want dat vond ik minder.

Komt @Fisherman's friend niet uit regio Weert?
Misschien kan hij je wat meer vertellen over het festival anno 2025
Klik om te vergroten...
Ik kom er elke dag langs als ik naar het werk ga.
Zelf ben ik nooit op bospop geweest.
Het schijnt een gezellig festival te zijn als ik er mensen over hoor praten en ze gaan er graag elk jaar naartoe.
Ik denk dat je het best ljuv dr raad kan aannemen en iets gebruiken waar je bekend mee bent en waarvan je weet hoe je er op gaat reageren.
Ik heb nog niet gehoord over een ons kent ons cultuur die daar heerst, maar als je je gaat gedragen als een clown aan de xtc dan is dat misschien juist een reden dat bepaalde groepjes je raar aan gaan kijken als je daar in je eentje bent.
Daar zal vast wel de nodige drugs genuttigd worden, net als op elk festival denk ik zo.

Ik wil je alvast heel veel plezier wensen.
Het weer werkt in ieder geval wel mee.
B
BimaLid
01-01-2024, 00:00
#19
ReggaeBlaster zei:
Kijk als ik eerlijk ben: dat soort muziek vraagt niet om keiharde energie om helemaal los te gaan maar een klein beetje onder invloed zijn is wel leuk.
Klik om te vergroten...
Haha, ik ga wèl los hoor😀
R
ReggaeBlasterLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik zit ff te kijken naar de line-up. T is een popmuziek festival neem ik aan?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."