Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetamine krampen

Ketamine krampen

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
DriftkingLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag allemaal

Het is nu woensdag en ik ben eindelijk terug een normale mens met een lach op men gezicht. Ik heb sinds zondag ochtend 06u00 de bekende ketamine krampen gehad in de maagstreek , niets aan men blaas gelukkig maar. Dit is is nu de 5de keer dat ik ze heb meegemaakt. Telkens ben ik op tijd kunnen stoppen en waren ze draagbaar , kon nog gaan werken. Maar deze laatste keer ben ik gewoon blijven verder doen , ik had op een week 40 gram naar binnen gewerkt. Ik voelde niet dat ze zo fel waren omdat ik steeds bij verdoofde. Maar plots was alles op en na enkele uurtjes kwamen de ergste krampen die ik ooit had meegemaakt. Ik kon letterlijk niet bewegen , nat in het zweet van de pijn. Een warm bad en medicatie hielp maar een klein beetje , maar de pijn bleef ondraaglijk. Heb dit gewoon moeten uitzitten 2 dagen. Heb steeds buscopan samen met paracetamol genomen elke 4 à 5 uur dit begon gisteren eindelijk te werken , wat een verlossing. De krampen kwamen nog om de zoveel tijd op maar heb dit kunnen onderdrukken met die medicatie. Vandaag eindelijk verlost van de pijn , geen medicatie meer nodig. Eindelijk terug wat deftig kunnen eten na dagen met een zo goed als lege maag te hebben gezeten. Kortom dit was de hel. Ik weet dat hier al verschillende topics rond zijn maar ik wou ook graag mijn verhaal delen. Ik wil al een hele lange tijd stoppen met ketamine , het is eigelijk zelfs niet meer zo leuk maar het is echt een verslaving geworden. Ik heb het gevoel dat ik het nodig heb bij alles wat ik ga doen , al is het tv of films kijken , gamen , met vrienden weg gaan , de laatste tijd zelfs tijdens het werk , echt niet oke dus. Nu sinds dit laatste voor heb gehad heb ik echt het gevoel er klaar mee te zijn. Ik wil niet zeggen dat ik het nooit meer ga doen maar mijn tolerantie is zo extreem hoog dat het mij een pak geld kost en dat mijn lichaam dit gewoon niet meer aan kan. Ik ga minstens een half jaar moeten stoppen vooraleer ik zeer sporadisch nog eens kan gebruiken. Ik heb het gevoel dat er met ketamine wel heel verantwoordelijk mee kan omgegaan worden maar het loopt zo snel uit de hand gewoon. Maar goed het is nu tijd om mijn leven terug op te pakken en terug de persoon worden die ik vorig jaar was. Moest er iemand last beginnen krijgen van de maag , ik raad zeker een warme douche of bad aan en een warm kersenpit kussentje en ook buscopan en paracetamol. De reden dat mijn blaas nog oke is , is volgens mij omdat ik wel heel veel water drink elke dag , zeker 3l. En AUB stop direct met gebruiken bij het minste onaangenaam gevoel , dit is zo belangrijk! Dankuwel om naar mijn verhaal te luisteren.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja dat is even schrikken. Goed dat je inziet dat je beter nu kunt stoppen dan later.

Let wel op dat je ook een plan nodig hebt voor wat je wél gaat doen als je geen ketamine neemt. Je merkt zelf namelijk al op:
KefinReeters zei:
Ik heb het gevoel dat ik het nodig heb bij alles wat ik ga doen , al is het tv of films kijken , gamen , met vrienden weg gaan , de laatste tijd zelfs tijdens het werk , echt niet oke dus.
Klik om te vergroten...
Die momenten zijn potentiële valkuilen voor je. Het is belangrijk dat je dit soort momenten in kaart brengt, zodat je weet dat je geconfronteerd kunt worden met de zin om ketamine te nemen. Ik probeer je dus nog een stapje verder te helpen door te zeggen dat het helpt om ook alvast na te denken wat je op die momenten wél gaat doen. Met welk gezond gedrag ga je de zin in ketamine vervangen? :wink:
D
DriftkingLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Ja dat is even schrikken. Goed dat je inziet dat je beter nu kunt stoppen dan later.

Let wel op dat je ook een plan nodig hebt voor wat je wél gaat doen als je geen ketamine neemt. Je merkt zelf namelijk al op:

Die momenten zijn potentiële valkuilen voor je. Het is belangrijk dat je dit soort momenten in kaart brengt, zodat je weet dat je geconfronteerd kunt worden met de zin om ketamine te nemen. Ik probeer je dus nog een stapje verder te helpen door te zeggen dat het helpt om ook alvast na te denken wat je op die momenten wél gaat doen. Met welk gezond gedrag ga je de zin in ketamine vervangen? :wink:
Klik om te vergroten...
Ja dit is een hele goed opmerking. Voor ik met ketamine bezig was elke dag ging ik 5 op 7 naar de gym en mijn leven was er eigelijk een beetje rond gebasseerd. Namelijk slapen en eten is zo belangrijk dat ik niet eens aan drugs dacht , ik wou mijn slaap en mijn voedsel om de volgende dag terug er tegen aan te gaan. Ik weeg nu nog maar 70kg terwijl ik van 81kg kom. Dit word mijn motivator om van ketamine af te blijven en me terug goed in men vel te voelen. Komt er een beetje op neer dat ik perfect weet wat ik moet doen , maar ik doe het gewoon niet.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#4
Blijvende orgaanschade en andere blijvende lichamelijke aandoeningen zijn het niet waard. Je gezondheid kan van korte duur zijn, dat geldt voor iedereen natuurlijk. Wees er zuinig mee en ik wens je succes met het stoppen!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
KefinReeters zei:
Komt er een beetje op neer dat ik perfect weet wat ik moet doen , maar ik doe het gewoon niet.
Klik om te vergroten...
Klinkt ook een beetje alsof er in dat plan nog niet zo veel ruimte is om gewoon lekker te zijn. Om even niks te hoeven en lekker ontspannen. Misschien dat ik overhaast conclusies trek hoor. Maar dat je zegt dat je at en sliep zodat je weer kon fitnessen, en dat je daar zo'n beetje voor leefde. Het kan ook zijn dat je daarmee te weinig zelfzorg besteed aan je gevoel; wat dan ook een reden kan zijn waarom je zulk vluchtgedrag vertoonde met ketamine, en waarom iets je nu weer tegenhoudt om er weer zo hard voor te gaan.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Pfoe dit lijkt me heftig en intens om mee te maken. Wist zelf nog niet zoveel van Ketamine af, maar onderhand weet ik wel dat het knetter verslavend kan werken! Nog niet gesproken over die k-cramps en blaasproblematiek. Zo zit ik met iemand op de detox die moet elke 15 minuten naar het toilet. Uiterst pijnlijke bedoeling ook nog.... 😭😟

Zie het maar als een geschenk dat je dit nu hebt meegemaakt, en dat je er meteen zo serieus mee aan de slag gaat!

Pas wel op met Ketamine voortaan in de toekomst. Helemaal omdat je het gedurende de "normale" bezigheden in je eentje gebruikte, het een geheimpje was op je werk. Dat is best wel heftig al qua verslaving. Die gevoeligheid zal er altijd blijven ben ik bang nu. Ook als je er een lange tijd clean en gezond leven tegenover zet.

Dus dat is wat ik je wil meegeven. Succes met stoppen man. 🍀😁
M
MrEkoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ken het probleem van de K-cramps maar al te goed. De sfincter van Oddi, een klein kringspiertje dat de afvoer van gal richting dunne darm regelt, krampt zich vast, wat tot hevige pijn leidt en gal ook doet terugvloeien richting lever, pancreas en galblaas. Ik heb die van mij operatief moeten laten wegsnijden. nu geen pijn meer.
A
Anoniem25Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Driftking zei:
Dag allemaal

Het is nu woensdag en ik ben eindelijk terug een normale mens met een lach op men gezicht. Ik heb sinds zondag ochtend 06u00 de bekende ketamine krampen gehad in de maagstreek , niets aan men blaas gelukkig maar. Dit is is nu de 5de keer dat ik ze heb meegemaakt. Telkens ben ik op tijd kunnen stoppen en waren ze draagbaar , kon nog gaan werken. Maar deze laatste keer ben ik gewoon blijven verder doen , ik had op een week 40 gram naar binnen gewerkt. Ik voelde niet dat ze zo fel waren omdat ik steeds bij verdoofde. Maar plots was alles op en na enkele uurtjes kwamen de ergste krampen die ik ooit had meegemaakt. Ik kon letterlijk niet bewegen , nat in het zweet van de pijn. Een warm bad en medicatie hielp maar een klein beetje , maar de pijn bleef ondraaglijk. Heb dit gewoon moeten uitzitten 2 dagen. Heb steeds buscopan samen met paracetamol genomen elke 4 à 5 uur dit begon gisteren eindelijk te werken , wat een verlossing. De krampen kwamen nog om de zoveel tijd op maar heb dit kunnen onderdrukken met die medicatie. Vandaag eindelijk verlost van de pijn , geen medicatie meer nodig. Eindelijk terug wat deftig kunnen eten na dagen met een zo goed als lege maag te hebben gezeten. Kortom dit was de hel. Ik weet dat hier al verschillende topics rond zijn maar ik wou ook graag mijn verhaal delen. Ik wil al een hele lange tijd stoppen met ketamine , het is eigelijk zelfs niet meer zo leuk maar het is echt een verslaving geworden. Ik heb het gevoel dat ik het nodig heb bij alles wat ik ga doen , al is het tv of films kijken , gamen , met vrienden weg gaan , de laatste tijd zelfs tijdens het werk , echt niet oke dus. Nu sinds dit laatste voor heb gehad heb ik echt het gevoel er klaar mee te zijn. Ik wil niet zeggen dat ik het nooit meer ga doen maar mijn tolerantie is zo extreem hoog dat het mij een pak geld kost en dat mijn lichaam dit gewoon niet meer aan kan. Ik ga minstens een half jaar moeten stoppen vooraleer ik zeer sporadisch nog eens kan gebruiken. Ik heb het gevoel dat er met ketamine wel heel verantwoordelijk mee kan omgegaan worden maar het loopt zo snel uit de hand gewoon. Maar goed het is nu tijd om mijn leven terug op te pakken en terug de persoon worden die ik vorig jaar was. Moest er iemand last beginnen krijgen van de maag , ik raad zeker een warme douche of bad aan en een warm kersenpit kussentje en ook buscopan en paracetamol. De reden dat mijn blaas nog oke is , is volgens mij omdat ik wel heel veel water drink elke dag , zeker 3l. En AUB stop direct met gebruiken bij het minste onaangenaam gevoel , dit is zo belangrijk! Dankuwel om naar mijn verhaal te luisteren.
Klik om te vergroten...
Hoe is het nu met je?
S
ShinyzappyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Driftking zei:
Dag allemaal

Het is nu woensdag en ik ben eindelijk terug een normale mens met een lach op men gezicht. Ik heb sinds zondag ochtend 06u00 de bekende ketamine krampen gehad in de maagstreek , niets aan men blaas gelukkig maar. Dit is is nu de 5de keer dat ik ze heb meegemaakt. Telkens ben ik op tijd kunnen stoppen en waren ze draagbaar , kon nog gaan werken. Maar deze laatste keer ben ik gewoon blijven verder doen , ik had op een week 40 gram naar binnen gewerkt. Ik voelde niet dat ze zo fel waren omdat ik steeds bij verdoofde. Maar plots was alles op en na enkele uurtjes kwamen de ergste krampen die ik ooit had meegemaakt. Ik kon letterlijk niet bewegen , nat in het zweet van de pijn. Een warm bad en medicatie hielp maar een klein beetje , maar de pijn bleef ondraaglijk. Heb dit gewoon moeten uitzitten 2 dagen. Heb steeds buscopan samen met paracetamol genomen elke 4 à 5 uur dit begon gisteren eindelijk te werken , wat een verlossing. De krampen kwamen nog om de zoveel tijd op maar heb dit kunnen onderdrukken met die medicatie. Vandaag eindelijk verlost van de pijn , geen medicatie meer nodig. Eindelijk terug wat deftig kunnen eten na dagen met een zo goed als lege maag te hebben gezeten. Kortom dit was de hel. Ik weet dat hier al verschillende topics rond zijn maar ik wou ook graag mijn verhaal delen. Ik wil al een hele lange tijd stoppen met ketamine , het is eigelijk zelfs niet meer zo leuk maar het is echt een verslaving geworden. Ik heb het gevoel dat ik het nodig heb bij alles wat ik ga doen , al is het tv of films kijken , gamen , met vrienden weg gaan , de laatste tijd zelfs tijdens het werk , echt niet oke dus. Nu sinds dit laatste voor heb gehad heb ik echt het gevoel er klaar mee te zijn. Ik wil niet zeggen dat ik het nooit meer ga doen maar mijn tolerantie is zo extreem hoog dat het mij een pak geld kost en dat mijn lichaam dit gewoon niet meer aan kan. Ik ga minstens een half jaar moeten stoppen vooraleer ik zeer sporadisch nog eens kan gebruiken. Ik heb het gevoel dat er met ketamine wel heel verantwoordelijk mee kan omgegaan worden maar het loopt zo snel uit de hand gewoon. Maar goed het is nu tijd om mijn leven terug op te pakken en terug de persoon worden die ik vorig jaar was. Moest er iemand last beginnen krijgen van de maag , ik raad zeker een warme douche of bad aan en een warm kersenpit kussentje en ook buscopan en paracetamol. De reden dat mijn blaas nog oke is , is volgens mij omdat ik wel heel veel water drink elke dag , zeker 3l. En AUB stop direct met gebruiken bij het minste onaangenaam gevoel , dit is zo belangrijk! Dankuwel om naar mijn verhaal te luisteren.
Klik om te vergroten...
Hoe zit je neus er eigenlijk bij?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."