Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen waarschuwing voor keta

Een waarschuwing voor keta

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi Iedereen,

Ik weet niet of hier al een topic over is, maar toch wil ik het even kwijt omdat ik merk dat het aan me knaagt.

Ondertussen heb ik al bijna 6 maanden geen hard drugs gedaan omdat ik aan het reizen ben. Hier heb ik ook totaal geen moeite mee.

Toch blijft 1 drug in mijn hoofd terugkomen: Ketamine

Het lijkt wel alsof ik van nicotine ben afgekickt, precies hetzelfde stemmetje. Wel moet ik toegeven dat ik ketamine erg leuk vind om te gebruiken, maar dit had ik niet verwacht. Ik blijf die stem hebben dat ik ketamine moet regelen, maar ik blijf sterk en zoek het niet op omdat ik niet wil toegeven.

Ik zou ook graag een waarschuwing willen geven aan mensen die keta leuk vinden, begin het a.u.b. niet té leuk te vinden.

Ook vraag ik me af of hier mensen zijn die dit ook hebben met keta?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goede waarschuwing.
Zou je niet zeggen nl van keta.
Succes met de craving en goed dat je niet toe hapt.

Fijne reis
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb dit persoonlijk niet met ketamine, maar dat kan komen doordat het effect mij sowieso niet zo trekt.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gelato43 zei:
Ook vraag ik me af of hier mensen zijn die dit ook hebben met keta?
Klik om te vergroten...
Ja, ik kan bij dit middel meer redenen verzinnen om het wel te doen als ik het heb. Zolang ik niet koop gaat het prima, en daarbij is mijn tolerantie sky high geworden en vind ik de zonde groter dan het genot.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Volgens mij is het allemaal 1 pot nat. Of je neemt keta of je neemt oc of wiet of alcohol of peuken of alles bij elkaar. Als je éénmaal geleerd hebt dat je snel relaxed kunt voelen met een trekje/ snuifje/ pilletje/ spuitje of plugje, maakt het vervolgens weinig uit wat je pakt, als je maar iets neemt.

Meeste mensen hebben geen last van verslavingen, maar degene die dat wel hebben willen zich gewoon verdoven.

Ik had een 4tal drankjes genuttigd 10 dagen geleden (ik ben echt niet een alcoholist) en had net 574 dagen geen druppel op. Nou afgelopen Zaterdag stond ik toch weer op het punt het even goed te herhalen met zoveel drankjes als het lichaam maar aan zou kunnen.

Maar ok, pas op met Alcohol wordt vaak genoeg verteld.

Pas ook op met wiet, want als je stopt ga je iets anders zoeken :sunglasses:
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Manu76 zei:
Pas ook op met wiet, want als je stopt ga je iets anders zoeken :sunglasses:
Klik om te vergroten...
klopt als een bus
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Kordie zei:
Goede waarschuwing.
Zou je niet zeggen nl van keta.
Succes met de craving en goed dat je niet toe hapt.

Fijne reis
Klik om te vergroten...
Had ik zelf ook niet verwacht. Vandaar dat ik het belangrijk vond om hier over te schrijven, want ik zou vast niet de enige zijn.
Ei-Salade zei:
Ja, ik kan bij dit middel meer redenen verzinnen om het wel te doen als ik het heb. Zolang ik niet koop gaat het prima, en daarbij is mijn tolerantie sky high geworden en vind ik de zonde groter dan het genot.
Klik om te vergroten...
Ik had hetzelfde in NL, maar als ik de dealer weer eens een berichtje stuurde ging er standaard 1gr keta mee.
MyLittlePonyPack zei:
Ik heb hier al bijna een jaar een gram keta thuis onaangeraakt liggen. Ik vind het best leuk om te doen, maar keta is voor mij wat cravings betreft totaal niks vergeleken met stimulanten. Keta of andere disso's kan ik prima op voorraad hebben, stimulanten moet ik tot de laatste korrel opsnuiven als ik het in huis heb.
Klik om te vergroten...
met stimulanten heb ik bijna geen last van cravings, soms als ik uitga denk ik er wel eens aan, maar niet zoals ik aan keta denk.
Manu76 zei:
Volgens mij is het allemaal 1 pot nat. Of je neemt keta of je neemt oc of wiet of alcohol of peuken of alles bij elkaar. Als je éénmaal geleerd hebt dat je snel relaxed kunt voelen met een trekje/ snuifje/ pilletje/ spuitje of plugje, maakt het vervolgens weinig uit wat je pakt, als je maar iets neemt.

Meeste mensen hebben geen last van verslavingen, maar degene die dat wel hebben willen zich gewoon verdoven.

Ik had een 4tal drankjes genuttigd 10 dagen geleden (ik ben echt niet een alcoholist) en had net 574 dagen geen druppel op. Nou afgelopen Zaterdag stond ik toch weer op het punt het even goed te herhalen met zoveel drankjes als het lichaam maar aan zou kunnen.

Maar ok, pas op met Alcohol wordt vaak genoeg verteld.

Pas ook op met wiet, want als je stopt ga je iets anders zoeken :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Ik geloof ook wel dat verslaving iets voor altijd is, helemaal als je weet hoe het gevoel is en het je nog goed kan herinneren. Ik wil ook niet zeggen dat ik nooit meer keta zou doen als ik terug ben maar dit is wel een goede leer dat ik het onder controle moet houden voor mezelf als ik weer terug ben.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gelato43 zei:
Hoi Iedereen,

Ik weet niet of hier al een topic over is, maar toch wil ik het even kwijt omdat ik merk dat het aan me knaagt.

Ondertussen heb ik al bijna 6 maanden geen hard drugs gedaan omdat ik aan het reizen ben. Hier heb ik ook totaal geen moeite mee.

Toch blijft 1 drug in mijn hoofd terugkomen: Ketamine

Het lijkt wel alsof ik van nicotine ben afgekickt, precies hetzelfde stemmetje. Wel moet ik toegeven dat ik ketamine erg leuk vind om te gebruiken, maar dit had ik niet verwacht. Ik blijf die stem hebben dat ik ketamine moet regelen, maar ik blijf sterk en zoek het niet op omdat ik niet wil toegeven.

Ik zou ook graag een waarschuwing willen geven aan mensen die keta leuk vinden, begin het a.u.b. niet té leuk te vinden.

Ook vraag ik me af of hier mensen zijn die dit ook hebben met keta?
Klik om te vergroten...
Ha, terechte waarschuwing.

Ergens kan ik het goed plaatsen dat jij op je reis juist behoefte hebt aan keta, in tegenstelling tot stimulerende middelen. Mijn stelling: wanneer je reist doe je nieuwe prikkels op, je staat 'aan' en tegelijkertijd beleef je veel. Die prikkels zorgen automatisch uiteindelijk ook voor beloning. Reizen verhoogt dan ook vaak de dopamine-aanmaak omdat het brein reageert op nieuwe prikkels, onverwachte gebeurtenissen, het behalen van doelen, sociale interacties en het leren van nieuwe dingen. Deze factoren activeren het beloningssysteem, waardoor je gemotiveerd en energiek blijft om te ontdekken en te genieten. Tegelijkertijd daarbij ook de keerzijde: je voelt véél en dat kan ook leiden tot overprikkeling. Keta is dan het ogenschijnlijk perfecte antwoord om de boel even uit te schakelen en 'niets' te voelen. Persoonlijk vond ik keta altijd briljant in de naspace van een avond uppers. De nacht schakelde over van 'veel voelen' naar 'niets voelen'. En dat 'niets voelen' voelde dan ook altijd goed. Immers: altijd beter dan je kut te voelen. Keta heeft daarnaast ook een anti-depressieve werking. Misschien is jouw interne roep naar keta een onbewust signaal van jouw lichaam die aangeeft: even pas op de plaats. Rustig aan om de nodige prikkels van jouw reis te verwerken.
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Damius zei:
Ha, terechte waarschuwing.

Ergens kan ik het goed plaatsen dat jij op je reis juist behoefte hebt aan keta, in tegenstelling tot stimulerende middelen. Mijn stelling: wanneer je reist doe je nieuwe prikkels op, je staat 'aan' en tegelijkertijd beleef je veel. Die prikkels zorgen automatisch uiteindelijk ook voor beloning. Reizen verhoogt dan ook vaak de dopamine-aanmaak omdat het brein reageert op nieuwe prikkels, onverwachte gebeurtenissen, het behalen van doelen, sociale interacties en het leren van nieuwe dingen. Deze factoren activeren het beloningssysteem, waardoor je gemotiveerd en energiek blijft om te ontdekken en te genieten. Tegelijkertijd daarbij ook de keerzijde: je voelt véél en dat kan ook leiden tot overprikkeling. Keta is dan het ogenschijnlijk perfecte antwoord om de boel even uit te schakelen en 'niets' te voelen. Persoonlijk vond ik keta altijd briljant in de naspace van een avond uppers. De nacht schakelde over van 'veel voelen' naar 'niets voelen'. En dat 'niets voelen' voelde dan ook altijd goed. Immers: altijd beter dan je kut te voelen. Keta heeft daarnaast ook een anti-depressieve werking. Misschien is jouw interne roep naar keta een onbewust signaal van jouw lichaam die aangeeft: even pas op de plaats. Rustig aan om de nodige prikkels van jouw reis te verwerken.
Klik om te vergroten...
Hey, ik zie nu dat ik helemaal booit gereageerd heb hierop. Wel heb ik het gelezen toen je dit plaatste. En ik moet zeggen dat dit de perfecte uitleg/theorie is hiervoor!

Om een update te geven: de laatste tijd gaat het erg goed en denk ik er vrijwel niet meer over na. Toch heeft het bijna 6 maanden geduurd om overheen te komen.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb hier al bijna een jaar een gram keta thuis onaangeraakt liggen. Ik vind het best leuk om te doen, maar keta is voor mij wat cravings betreft totaal niks vergeleken met stimulanten. Keta of andere disso's kan ik prima op voorraad hebben, stimulanten moet ik tot de laatste korrel opsnuiven als ik het in huis heb.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."