Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKetamine, hoge dosis wat gebeurt er

Ketamine, hoge dosis wat gebeurt er

4 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
M
Midlife?Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi,
Ik heb een vriendin met een vrij heftige Ketamineverslaving. Ze gebruikt regelmatig een paar gram per dag. Ze is op zoek naar een K-hole zegt ze maar dat lukt vaker niet dan wel, begrijp ik. Soms heeft ze gebruikt en ben ik bij haar. Als ze veel heeft gebruikt gaat ze hard hijgen (soort van hyperventileren) en kreunen en is helemaal "weg", ze heeft een bloedneus of komt er slijm ofzo uit haar neus. Het is erg heftig om te zien, na maximaal een kwartier komt ze weer bij en kan zich niets herinneren. Is dit bij iemand bekend?
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb veel meegemaakt in de wereld van ketamine (-gebruikers). Maar dit is, voor mij, wel heel extreem.

Ketamine heeft een effect waar je in een doorgaand verhaal terecht komt. En hoe dichter bij de k-hole hoe beter je het verhaal begrijpt, of denkt te begrijpen. Dit geeft een extra verslavende dimensie.

Helaas wordt die state-of-bliss steeds moelijker te bereiken door tolerantie. Terwijl de negatieve fysieke en mentale problemen toenemen.

Het is tijd om los te laten en professionele hulp in te schakelen.
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat je omschrijft herken ik wel. Al had ik geen bloedneuzen en slijm e.d.
Op een gegeven moment dan haal je teveel door je neus. Het kan niet herstellen.
Het rustgevende waarvoor ik het deed was moeilijk te bereiken.
Ik ben toen overstapt op 2F-DCK. Omdat het langer werkt en je het makkelijk kunt stapelen.
Maar dat had een nog grotere impact.
Hoelang gebruikt je vriendin al dagelijks Keta?
De beslissing om zonder iemands toestemming hulp in te schakelen is heftig. Zelf zou ik eerst op een helder moment met iemand in gesprek gaan.
Je schendt wel iemands privacy.
Heb dat helaas een keer moeten doen bij iemand die echt een gevaar voor zichzelf was.
D
DeMosselManLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hee! Een tijdje geleden gebruikte ik ook veel ketamine. Een paar keer had ik echt te veel genomen. Volgens mij was ik knock-out gegaan want het ene moment was ik nog op mijn kamer en toen ik weer bijkwam lag ik met een katheter in me op de spoed…
Dit is zeker echt heftig om dan te moeten zien. Ik raad aan om haar te overtuigen om hulp te zoeken. Ketamine verslaving is namelijk echt geen grap. Het kan heel snel veel schade aanbrengen in je blaas. Het begint dan met blaasontstekingen en kan zelfs zo uit de hand lopen dat je blaas verwijderd moet worden.
Ook is er een grote kans dat ze last gaat hebben van k-cramps. K-cramps zijn hele heftige steken in je buik. Hoe die ontstaan is nog niet helemaal duidelijk. Zelf heb ik ook k-cramps gehad. Het zijn zulke erge steken in je buik dat het enige wat je kan doen is in foetushouding liggen. Je kan ook gaan overgeven door de pijn. Mijn verslavingsarts vertelde mij dat k-cramps zelfs even heftig kunnen zijn als weeën bij een bevalling. De krampen blijf je voor 1-2 uur voelen en het is echt de meest vreselijke pijn ooit die ik heb gevoeld.
Ik hoop echt dat je vriendin op tijd met die troep kan stoppen, want k-cramps en blaasontsteking is echt iets wat ik niemand zou toe wensen.
Heel veel succes!!
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zou tegen haar zin in mensen betrekken om haar te helpen.
Dit klinkt inderdaad wel heel heftig en de toxische eigenschappen van ketamine zijn onomkeerbaar op ten duur.
Bijvoorbeeld het verwijderen van de blaas.
Zoals hierboven al genoemd, professionele hulp is zeker aan te raden en wanneer je er bij bent vooral uit liefde handelen en niet oordelend.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."