Nihilist88 zei:
Gokken is de duivel, toch bij mij, heeft me diep in de ellende gebracht. Blij hiermee gestopt te zijn en hopelijk verlost voor altijd, da's een must.
Vind de wetgeving (België) omtrent gokken ridicuul.
1. De basisinstelling, is een wekelijkse stortingslimiet van €500, maar dit wil zeggen dat je op alle goksites, €500/week kunt spenderen. Je heb hier minstens 10 A+ casino's (bwin, unibet, Ladbrokes...) en dan nog 15-20tal B casino's en speelhallen. Zo kan je 12500-€15000/week spenderen 🤷 Dus dit is juist niks 'bescherming'.
De overheid is er in dezen dan ook niet om jou als speler te beschermen (al claimen zij van wel), maar om het online aanbieden van kansspelen en weddenschappen te reguleren. Dit is een wezenlijk verschil. Zeker met de komst van de zogenaamde gokwet in Nederland. Er staat tegenwoordig een kruisje achter je naam op het moment dat je bij online casino's speelt. Het boeit ze geen moer op het moment dat je geld verliest, letterlijk geen moer.
Er worden inmiddels bakken met geld verdiend aan reclames en belastingen door de overheid. Voorheen, toen je nog onder de radar kon blijven en toen online gokken nog illegaal was, maar tegelijkertijd werd gedoogd (wat een feest was dat, en wat hunker ik terug naar deze tijd), kon de overheid geen enkele inkomsten genereren (alleen het gokbedrijf werd er beter van, en dat konden ze naar je wellicht begrijpt niet waarderen) en lieten veel winstgevende spelers zich via omwegen uitbetalen middels skrill/neteller, waardoor de overheid miljoenen euro's per jaar misliep aan belastingen en reclame inkomsten. Afin, de gokwet is er doorheen, ze hebben een voet tussen de deur, zogenaamd om het plebs te beschermen, maar uiteindelijk ging het ze gewoon om de knaken.
De Zandman zei:
Er is ontzettend veel tegenstand tegen deze uiterst verslavende manier van gokken en ik vraag me af of diegene die on line gokt eigenlijk wel een kans maakt om ooit eens iets te winnen!
Ligt eraan wat je speelt. Als je fruitautomaten, roulette, bingo, etc. speelt zul je op lange termijn altijd verliezen. Dit zijn gokspellen; welke tactiek je hier ook op loslaat, het blijft gokken. Er valt dus ook helemaal geen geschikte tactiek te hanteren, al blijven mensen denken van wel. Persoonlijk heb ik nooit begrepen dat mensen hier verslaafd aan kunnen zijn. Je hebt immers geen enkele controle over je eigen handelen. Toch blijken veel mensen vatbaar te zijn voor dit soort games.
Maar als je poker en sportweddenschappen speelt dan heb je zeker een kans om op lange termijn winstgevend te zijn. Hier speelt kansberekening namelijk een wezenlijke factor. Dit is mijns inziens ook geen gokken meer, maar kansberekening met een gokelement. Dus ja, je hebt zeker kans om de bookmakers/casino's te slim af te zijn. Echter heb je hier wel een lange termijn visie voor nodig en een ijzere discipline. Denk hierbij aan Bankroll Management, je emoties in bedwang kunnen houden etc.
Wat overigens dan een bijkomend nadeel is: bookmakers houden niet van winstgevende spelers. Op het moment dat je regelmatig wint zul je gekort worden, en zo nodig worden weggepest. Gek genoeg gebeurt dit sinds legalisatie alleen maar meer. De KSA (kansspelautoriteit) zou hier veel harder tegen moeten optreden, dit doen ze echter niet. Hier blijkt nog maar eens uit dat men geen moer geeft om de rechten van een eerlijke winstgevende speler. In de reguliere casino's is het overigens niet anders. Win je, dan ben je hun vijand. Verlies je, dan ben je hun vriend en wordt de rode loper voor je uitgerold. Een schizofrene verstandhouding, nietwaar?
De Zandman zei:
Ik vind dat dit in line gokken weer verboden moet worden. Het brengt alleen maar ellende volgens mij....
Hier ben ik het volledig mee eens. Toen het illegaal was waren er een stuk meer mogelijkheden en werd er niet met een vergrootglas naar je gekeken. Nu is het casino bijna een verlengstuk van het overheidsapparaat geworden. Best een wrange gedachte dat de overheid bakken met geld verdient aan een stel kanslozen die hun geld beter zouden kunnen besteden aan een goede therapeut. Maar ach... Life is unfair.
Kortgezegd: De legalisatie van het online gokken heeft een hoop kapotgemaakt voor de winstgevende speler en het is daarbij erg misleidend voor mensen die net komen kijken omdat ze worden verleid doormiddel van de vele aanlokkelijke reclames. Jammer genoeg gaat dit niet meer worden teruggedraaid. Men heeft nu immers wat men hebben wil... 🤑