Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat luister je nu? (hardere stijlen)

Wat luister je nu? (hardere stijlen)

3966 antwoorden
467 weergaven
18-5-2026
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fyrckant zei:
Wat is dan precies (of ongeveer) het verschil tussen Frenchcore en Hardcore en Gabber?
Klik om te vergroten...
Om te beginnen is Hardcore eigenlijk behoorlijk divers geworden in al die jaren. Van blij tot duister van snel tot langzaam. Er zijn zelfs tracks die op hetzelfde aantal BPM's zitten als hardstyle.

Maar hardcore is over het algemeen harder qua kick dan frenchcore. Een diepere meer doordreunende bas.

Frenchcore blijft lekker doorgaan. Meestal wat minder duister. Zeker de frenchcore van vandaag de dag is behoorlijk blij naar mijn mening. En inderdaad die reverse kicks zijn inderdaad best wel typerend voor frenchcore zoals Zanza al aangaf. Daar herken je frenchcore meestal meteen aan.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#2
In dit nummer hoor je duidelijk het verschil tussen de hardcore en de frenchcore kick.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat een plaat. πŸ”₯
O
OunbuRaLLid
01-01-2024, 00:00
#4

pompertje
D
De Laatste RohikaanLid
01-01-2024, 00:00
#5
@Fyrckant yup zoals al gezegd, Radium voor je early (echte) franse kern. Ook Maissouille en Le bask vind ik zeeeeer nice live maar is misschien wel wat meer voor de die hard frenchcore fan. Als je meer iets zoekt in de richting van de nederlandse stroming in de frenchcore (waarvan Peacock de godfather is) kan je Remzcore en Mr Ivex is checken. Ofc ook sefa en peacock maar die kende je al.

Even voor de mensen die gas willen geven:
D
De Laatste RohikaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oh sheize zie nu pas het deel over hardstyle waar jullie het over hadden. Eens ja, early hardstyle vond ik best dik, sensation black tijden zeg maar. Wat nu gedraaid wordt echter vind ik echt pure aids. Lege kicks en veel te veel pauzes/fake drop bullshit....+ vind het gwn een no go als je bijv op een feest als MOH of Dominator bent. Haalt me compleet uit me ritme.

Om het ontopic te houden hehe:
D
DonkeyGonzLid
01-01-2024, 00:00
#7

Good old days , tegenwoordige hardstyle vind ik maar ZUINIG
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#8
D
DonkeyGonzLid
01-01-2024, 00:00
#9
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fyrckant zei:
Maar hardstyle sla ik over hoor, dat vind ik nog steeds niks 🀣
Klik om te vergroten...
Ik vind hardstyle altijd maar een beetje nichterig, met alle respect naar de fans hier op het forum 🀣
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#11
😍😍🀀
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lekker heur, Neophyte 😍
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#13
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#14
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#15
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neophyte blijft toch wel echt een legend.

A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#17
TheRealKoekert zei:
Nichterig? Je bent in verwarring met jumpstyle denk ik. :tilttearlaugh:
Klik om te vergroten...
Nee hoor.. ik ben zeker niet in verwarring

Maar nu je het inderdaad toch opbrengt jumpstyle is nog een miljoen keer ergerπŸ˜‚
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#18
Denk dat je dan doelt op de vocals, blije vibe, mooie lange melodie. Kan dat dat je ding niet is. Ben zelf ook meer van de hardcore maar kan zo nu en dan hardstyle zeker wel waarderen. Tenminste als we het over de hardstyle van vroeger hebben. Tegenwoordig is het allemaal rawstyle. Harder dan de hardcore van vroeger alleen mist het van alles in mijn ogen. Zoals ook uptempo vaak van alles mist naar mijn mening. Kan wel leuk zijn maar zal er nooit groot liefhebber van worden.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#19
TheRealKoekert zei:
Denk dat je dan doelt op de vocals, blije vibe, mooie lange melodie. Kan dat dat je ding niet is. Ben zelf ook meer van de hardcore maar kan zo nu en dan hardstyle zeker wel waarderen. Tenminste als we het over de hardstyle van vroeger hebben. Tegenwoordig is het allemaal rawstyle. Harder dan de hardcore van vroeger alleen mist het van alles in mijn ogen. Zoals ook uptempo vaak van alles mist naar mijn mening. Kan wel leuk zijn maar zal er nooit groot liefhebber van worden.
Klik om te vergroten...
Ik doel op alles wat jij zegt + de gehele mysterland sfeer die ik er van krijg. Dat geeft me dus meteen al de kriebels.
TheRealKoekert zei:
Tegenwoordig is het allemaal rawstyle. Harder dan de hardcore van vroeger
Klik om te vergroten...
Laat ik me hier verder maar niet over uitlaten 🀣🀣
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#20
Genoeg oude hardcore platen die eigenlijk helemaal niet zo hard zijn hoor. Zelfs platen die niet eens boven de 150bpm uit komen. Maar het hoeft ook niet altijd hard te zijn toch? Of zijn oude platen van promo ook kut?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...127128129130131...199
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."