Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAntwoord week 23 Speekseltesten in het verkeer

Antwoord week 23 Speekseltesten in het verkeer

28 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
NorthernLightBE zei:
Stond in de krant dat ADHD patienten die dex nemen geen speekseltesten moeten doen
Klik om te vergroten...

Lol, neem meer drugs mee dan hoef je geen test te doen tegen drugs. Klinkt logisch :).
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#2
NorthernLightBE zei:
Stond in de krant dat ADHD patienten die dex nemen geen speekseltesten moeten doen
Klik om te vergroten...

Ik heb andere dingen gehoord. Als de patiënt met ADHD rilatine of Dex slikken kunnen ze nog steeds andere amfetamines benuttigen daarom voldoet een bewijs niet.
Volgens het commissariaat zeggen ze dat als je een normale dosis slikt dat het normaal niet in je speekseltest komt. Het tegendeel is al bewezen.
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#3
kaasbaas zei:
NorthernLightBE zei:
Stond in de krant dat ADHD patienten die dex nemen geen speekseltesten moeten doen
Klik om te vergroten...

Lol, neem meer drugs mee dan hoef je geen test te doen tegen drugs. Klinkt logisch :).
Klik om te vergroten...

Ja..mensen die hun medicatie nemen horen toch geen boetes te krijgen omdat ze juist doen wat ze moeten doen?
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
NorthernLightBE zei:
kaasbaas zei:
NorthernLightBE zei:
Stond in de krant dat ADHD patienten die dex nemen geen speekseltesten moeten doen
Klik om te vergroten...

Lol, neem meer drugs mee dan hoef je geen test te doen tegen drugs. Klinkt logisch :).
Klik om te vergroten...

Ja..mensen die hun medicatie nemen horen toch geen boetes te krijgen omdat ze juist doen wat ze moeten doen?
Klik om te vergroten...

Precies dat vind ik ook, maar blijkbaar word hun rijbewijs nog steeds voor zo'n 12 á 24 uur ingenomen.

Pammer zei:
Ik heb andere dingen gehoord. Als de patiënt met ADHD rilatine of Dex slikken kunnen ze nog steeds andere amfetamines benuttigen daarom voldoet een bewijs niet.
Volgens het commissariaat zeggen ze dat als je een normale dosis slikt dat het normaal niet in je speekseltest komt. Het tegendeel is al bewezen.
Klik om te vergroten...

Haha wat ene onzin, natuurlijk komt het in de test terecht, ook al is dosis wat kleiner dan recreationeel gebruik. Wat die commissariaat zegt slaat nergens op vind ik :confused:.
d
darksoul001Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Die speekseltest is lang nog niet functioneel.
Ik heb de lijst van middelen eens bekeken waardoor je vals kunt op testen op vnl opiaten en amfetamines.
Het zijn er echt wel veel en zelf op vrije verkoop en ze kunnen je niet zo heel veel doen als je een beetje te veel hoestsiroop bijvoorbeeld hebt gedronken natuurlijk
zo kunnen ze blijven bloedproeven houden
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat ze alle mensen die het voorgeschreven krijgen dan een of ander pasje geven waardoor de politie meteen weet of het legaal of illegaal gebruik is.
d
darksoul001Lid
01-01-2024, 00:00
#7
en de middelen op vrije verkoop dan? Van veel geneesmiddelen is er en kans dat je positief test op opiaten of amfetaminen, ben je je rijbewijs kwijt tot wanneer ze zien dat je gewoon rannitidine in je bloed hebt bv
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#8
darksoul001 zei:
en de middelen op vrije verkoop dan? Van veel geneesmiddelen is er en kans dat je positief test op opiaten of amfetaminen, ben je je rijbewijs kwijt tot wanneer ze zien dat je gewoon rannitidine in je bloed hebt bv
Klik om te vergroten...

Die zijn op voorschrift. En die het niet zijn, die dosis lijkt me veel te laag.
d
darksoul001Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Sublimo zei:
darksoul001 zei:
en de middelen op vrije verkoop dan? Van veel geneesmiddelen is er en kans dat je positief test op opiaten of amfetaminen, ben je je rijbewijs kwijt tot wanneer ze zien dat je gewoon rannitidine in je bloed hebt bv
Klik om te vergroten...

Die zijn op voorschrift. En die het niet zijn, die dosis lijkt me veel te laag.
Klik om te vergroten...

Rannitidine is op vrije verkoop bij ons, het is een middel tegen het zuur dus ik kan er wel inkomen als je zoals ik soms een gigantische aanval van zuur krijgt, er 2 pakt ipv 1 en dus de kans verhogen op positief testen.
Hier is een lijst met alle medicijnen die een vals resultaat geven
http://forums.zita.be/mobiliteit/161592 ... ouppe.html
Ik moet er wel aan toevoegen rannitidine is wel op vrije verkoop, toch toen ik er in juni omging.

En de meeste mensen hebben thuis toch wel nog dafalgan codeïne liggen van ooit eens voorgeschreven te zijn voor rugpijn, migraine, ...
Hoe kun je dat dan gaan bewijzen dat het op voorschrift is als het al zoooo lang geleden is geweest?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."