Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAntwoord week 5 Gevaar van alcohol

Antwoord week 5 Gevaar van alcohol

45 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#1
langeman zei:
Rabbithole zei:
een verslaving moet gedefinieerd worden aan de mate van afhankelijkheid.
Klik om te vergroten...

Dat is inderdaad netjes gezegd, maar de vraag blijft hoe je dat meetbaar maakt?
Klik om te vergroten...

Ik denk niet dat je daar een maatstaaf voor kunt maken, dat hangt af van persoon tot persoon.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#2
langeman zei:
Rabbithole zei:
een verslaving moet gedefinieerd worden aan de mate van afhankelijkheid.
Klik om te vergroten...

Dat is inderdaad netjes gezegd, maar de vraag blijft hoe je dat meetbaar maakt?
Klik om te vergroten...

Zou diegene zonder kunnen? Nee: afhankelijk. Ja: niet afhankelijk.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rabbithole zei:
langeman zei:
Rabbithole zei:
een verslaving moet gedefinieerd worden aan de mate van afhankelijkheid.
Klik om te vergroten...

Dat is inderdaad netjes gezegd, maar de vraag blijft hoe je dat meetbaar maakt?
Klik om te vergroten...

Zou diegene zonder kunnen? Ja: afhankelijk. Nee: niet afhankelijk.
Klik om te vergroten...
Eum, is het niet omgekeerd?
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Haha, ja. :grin: Sorry, heb net 3 uur flauwe kutgrappen zitten maken, ben er niet helemaal bij met m'n verstand.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rabbithole zei:
Haha, ja. :grin: Sorry, heb net 3 uur flauwe kutgrappen zitten maken, ben er niet helemaal bij met m'n verstand.
Klik om te vergroten...
No sweat. :grin:
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn alcoholgebruik is aanvaardbaar.
Dat ga ik van het weekend vieren met een onaanvaardbare dosis alcohol. :beer:
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Goed stuk! Ik mis alleen iets over alcoholvrije dagen? Bij mijn Unity training heb ik geleerd dat je minstens 2 alcoholvrije dagen in de week moet hebben.
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rabbithole zei:
langeman zei:
Rabbithole zei:
een verslaving moet gedefinieerd worden aan de mate van afhankelijkheid.
Klik om te vergroten...

Dat is inderdaad netjes gezegd, maar de vraag blijft hoe je dat meetbaar maakt?
Klik om te vergroten...

Zou diegene zonder kunnen? Nee: afhankelijk. Ja: niet afhankelijk.
Klik om te vergroten...

Dat is toch net iets te makkelijk. Ik snap dat je het idd andersom bedoelde, maar wat je nu zegt klopt niet met je eigen definitie. Je definieert verslaving namelijk aan de mate van afhankelijkheid en niet aan afhankelijkheid op zich.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#9
langeman zei:
Dat is toch net iets te makkelijk. Ik snap dat je het idd andersom bedoelde, maar wat je nu zegt klopt niet met je eigen definitie. Je definieert verslaving namelijk aan de mate van afhankelijkheid en niet aan afhankelijkheid op zich.
Klik om te vergroten...

Tuurlijk is dat te makkelijk, het was ook een ongenuanceerde uitspraak. :grin: Had even niet zo'n zin om er diep op in te gaan.
Maar toch is de vraag "zou je zonder kunnen?" wel belangrijk voor het definiëren van een verslaving denk ik. Men kan namelijk wel zonder kunnen maar het tóch heel erg missen en er heel erg veel aan denken; dit is in een zekere zin ook een vorm van afhankelijkheid. Afhankelijkheid is breder dan verslaving; ook iemand die geen enkel verdovend middel consumeert kan er afhankelijk van zijn.
Kan iemand echter écht niet zonder (en vertoont hij bijbehorende symptomen: paniekerigheid, liegen, bedriegen, stelen, ontwenningsverschijnselen, woedeaanvallen, ga zo door) is de grens van 'gewone' afhankelijkheid overschreden.
Alsnog is deze definitie zwart-wit en is er nooit één absoluut criterium te geven waaraan je kan bepalen of iemand verslaafd is; verslaafd zijn is een grijs gebied, je bent bij 3 glazen alcohol per dag niet ECHT verslaafd en bij 2 per dag ECHT NIET.
Daarom vond ik het juist belangrijk dat er even werd vermeld dat de definitie van het Trimbos niet absoluut geldend is, juist omdat er geen absolute definitie van te geven is. Ik wilde ook helemaal niet pretenderen dat ik dat wel kon, maar ik wilde juist aangeven dat niemand dat kan. :)
e
ea.peerdemanLid
01-01-2024, 00:00
#10
De vraag ging over op welke leeftijd gaat alcohol of middellen je meer beinvloeden,ikzelf denk dat het niet veel uitmaakt ik heb de dood van 36jr meegemaakt alcohol.Mijn zoon 55jr kan er niet mee omgaan en zuipt zich ook dood want wil niet leven.Dat is na drugsmisbruik vanaf 17jr al jaren aan de gang en niet meer te helpen tot hij weer niet te tellen hoevaak weer naar afd.ggz gaat.Dat gaat bij hem snel want hij staat onder toezicht GGZ en nog meer instanties.Poging om van 2 hoog naar beneden te springen bezorgde hem een nw heup.Ik zal het vragen aan mijn tweede zoon,zit nu vast maar weet het wel want is 52jr???
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dit topic is al bijna 10 jaar oud.
e
ea.peerdemanLid
01-01-2024, 00:00
#12
benzzzy zei:
Dit topic is al bijna 10 jaar oud.
Klik om te vergroten...
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je hoeft niet ieder citaat individueel te posten.
Je kunt er meerdere in 1 bericht zetten wat het georganiseerder en leesbaarder maakt.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#14
IMG_20200220_184641.png
e
ea.peerdemanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dringende vraag,,,,hoe kom ik van experimenterende gebruiker af,ik gebruik niets en nooit gedaan???
A
AlbertospaghettiLid
01-01-2024, 00:00
#16
ea.peerdeman zei:
Dringende vraag,,,,hoe kom ik van experimenterende gebruiker af,ik gebruik niets en nooit gedaan???
Klik om te vergroten...
Lmao
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dit zijn geautomatiseerde levels hier kun je niks aan doen.
Je kunt meer posten en dan word je een bewuste gebruiker een badass junkie go on.

Dit betekent niks trek je er niks van aan.
F
FuckeduplifeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heb een moeilijke leven... en zit aan de drugs geen goeie combinatie maar sinds kerst heb ik dus voor 2 weken lang zitten snuiven en heb nooit perse echt vet gehad dus ik ben 10 kilo afgevallen. Ik weeg nu 41.2 kilo ik gebruik nu 1x per maand 😅 eerlijk zit ik nu al 4 dagen weer aan en ik weet niet hoe ik kan aankomen heb sws veel moeite met eten heb sws nooit honger dus hoe ga ik dit doen?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Fuckeduplife zei:
Heb een moeilijke leven... en zit aan de drugs geen goeie combinatie maar sinds kerst heb ik dus voor 2 weken lang zitten snuiven en heb nooit perse echt vet gehad dus ik ben 10 kilo afgevallen. Ik weeg nu 41.2 kilo ik gebruik nu 1x per maand 😅 eerlijk zit ik nu al 4 dagen weer aan en ik weet niet hoe ik kan aankomen heb sws veel moeite met eten heb sws nooit honger dus hoe ga ik dit doen?
Klik om te vergroten...
Stoppen met drugs. Gezond gaan leven, gezond eten, goed slapen en sporten. Eventueel naar een diëtist.
En maak even een eigen topic aan. Dit is een heel oud topic van een ander. In een eigen topic kunnen mensen jou specifiek helpen.
F
FuckeduplifeLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Dunne zei:
Stoppen met drugs. Gezond gaan leven, gezond eten, goed slapen en sporten. Eventueel naar een diëtist.
En maak even een eigen topic aan. Dit is een heel oud topic van een ander. In een eigen topic kunnen mensen jou specifiek helpen.
Klik om te vergroten...

Moet sws voor mezelf zorgen zegt iederen ik ga naar karakter me psycholoog vindt dat ik meer hulp nodig heb door mijn trauma's en als ik daarheen ga (1x per week) moet ik sws stoppen dus dan ga ik tot die tijd proberen te houden 1x per maand😅😅

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."