Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums[TvdM-Februari]Salvia; draaien als een schroef

[TvdM-Februari]Salvia; draaien als een schroef

28 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
T
The MysticLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi! Ik ben vrij nieuw hier, zwerf al een aardige tijd rond op het forum, en vind het vooral leuk om de tripreports van jullie te lezen. Dit heeft mij ertoe bewogen eens een ervaring van mezelf op te schrijven.

Dit is een report van een ervaring van ongeveer 1,5 jaar geleden. De reden dat ik hem nu pas typ en hier post is omdat het zo'n intens heftige ervaring is geweest die tot nu nog niet geëvenaard is. Ze is bij me gebleven voor al die tijd, soms denk ik er nog net zo heftig aan als op het moment toen het gebeurde (soort van flashbacks). Anyhoe, hier is ie, veel plezier:

Wat: Salvia divinorum, 1 biertje
Waar: op de Henkie84 studentenkamer
Wie: Henkie84 en ik

Het was vrijdag middag, ik was klaar met school en stond op het punt om naar Eindhoven te vertrekken. De week ervoor had ik al salvia 20X extract en salvia bladeren gekocht. Ik nu al vaker gehoord en gelezen dat er zoiets als omgekeerde tolerantie optreedt bij salvia divinorum, en dat vrouwe salvia wilt weten met wie ze te maken heeft. Nou dat heb ik geweten :rolleyes:

Ik had al de hele week pijpjes met blad gerookt, ongeveer 2 per dag. De manier waarop ik deze rookte was zoals je een (water)pijp salvia rookt met de intentie te trippen (dus lang inhouden). Het effect viel te omschrijven als een wazige buzz en een zwaar hoofd.

Aangekomen in Eindhoven bij mijn tripmaatje Henkie84 hebben we eerst even wat eten, bier en wiet gekocht. Bij terugkomst van de winkel opende we beiden een biertje en gingen even rustig zitten. Hij had duidelijk minder haast dan ik, want ik liet blijken dat ik kon niet wachten om te roken. Nou ga je gang dan, was zijn reactie. Hij had ook nog salvia 10X extract gekocht, en verstandig als ik was besloot hier maar mee te beginnen.

Na in een plastieke waterpijp met een geschatte triphoeveelheid gevuld te hebben, ging ik op zijn bed liggen. Na Henkie nog even zenuwachtig aan te hebben gekeken hield ik het vuur bij het kruid. De warme lucht vulde mijn mond, mijn keel en mijn longen. Ik deed mijn ogen dicht en toen ik ze weer opende keek Henk me aan en vroeg of ik al wat voelde. Ik schudde mijn hoofd en blies tegelijkertijd alles uit.

Het was een lange ademtocht, en het laatste beetje lucht dat ik uitblies leek voor mij wel vloeibaar. Ik viel achter over met mijn ogen gesloten en werd meegenomen met een enorm krachtige wervelwind van energie. Er was iets visueels maar alles zag er heel grof uit, alsof “de pixels” heel groot waren. Het was een pulserend geheel, in de kleuren felgroen en oranje. Ik was teruggebracht op celniveau, en het pulseren was een samentrekkende cel.

Vanuit hier werd ik me bewust van andere bewustzijnsvormen. Ik werd in een “cel” geplaatst, alsof je in een achtbaan karretje gezet wordt. In de cellen voor en acher mij zaten ook “wezens”, ik schat dat ik ergens in het midden zat. Dit gebeurte allemaal heel snel, ookal had ik geen perceptie van tijd meer.

Vanuit hier stegen we op, BAM, de wereld in. Het leek nu alsof we door de “normale”, aardse wereld bewogen. Over dit bewegen moet ik even zeggen: we bewogen zoals je een schroef de muur in jaagt. We draaiden dus echt naar voren, waarbij elke (nog steeds aanwezige) puls een draai was. Hoop dat het duidelijk is want t is echt moeilijk uit te leggen.

Over die schroef: ik merkte dat met elke puls, ieder van de wezens, waaronder ik, zich heel hard naar rechts gooide, zijn hele lichaam (voorzover daar sprake van was) zonder moeite door een ruimte propte die zo dun was als de zijkant van een vel papier, om uit te komen waar het wezen voor je net nog was. Dus echt een draai van een schroef. En dit allemaal draaiend door “je dagelijkse realiteit”, waarin wij onzichtbaar waren maar wel een belangrijke functie vervulden (hierover later meer).
Na een tijdje zo rondgedraaid (of dolgedraaid :P) te hebben, door akkertjes en langs slootjes, een echt polder landschap dus, draaiden we een boerderij binnen. We kwamen gewoon door het zolder dak heen, dit ging allemaal heel natuurlijk en ik verbaasde me nergens over.

Dit is waar het minder fijn werd. Opeens ging alles niet meer zo vloeiend en soepel als ervoor. Ik keek in de geschokte ogen van een persoon met lang blond haar, ik dacht dat het een vrouw was die in de boerderij woonde. Ik besefte me dat ik niet langer aan het draaien was en zei paniekerig: ”JAHAAHAAA, ik moet weer terug!”. Ik besefte me dus ook dat ik snel weer “in de draai” moest komen omdat er achter mij nog wezens zaten die ook door moesten draaien. Dit besef kwam mede door een strenge doch rechtvaardige (zoals dat vaak zo mooi omschreven wordt) vrouwen stem die steeds maar herhaalde: “Het moet, het moet, hij kan het”. Terugkijkend is dit de stem van vrouwe salvia geweest, ze was heel duidelijk op de achtergrond aanwezig, hier ben ik heel zeker van.

Het gevoel dat ik hier had was niet fijn. Ik werd me al enigszins bewust van mijn omgeving en merkte dat ik op de grond in een plas water lag met een bonkend, warm, nat en plakkerig hoofd. Het voelde alsof ik uit de ene realiteit GESCHEURD, en in de andere gedumpt was. Ook voelde het alsof het mijn schuld was dat de realiteiten gescheurd waren. Ik moest zo snel mogelijk weer terug zien te komen. Dit probeerde ik ook tevergeefs, door mijn benen naar rechts te gooien. Hiermee maakte ik de chaos alleen maar groter, door planten en bijna een tv op te schoppen.

Ik was compleet verward, ik kon weer opstaan maar nog niet bevatten wat ik zojuist had meegemaakt. Het was te absurd, en tegelijkertijd zóóó realistisch. Ik wist gewoon dat wat ik net had meegemaakt “echter” was dan de aardse wereld waarin ik net geland (gecrashed) was. Heel verwarrend. Rond dit moment besefte ik me dat het natte plakkerige gevoel op mijn hoofden gezicht bloed was. Omdat ik in mijn trip aan het draaien was, en het was echt niet alsof ik het op dat moment tegen kon gaan, heb ik schijnbaar mijn fysieke lichaam met de beweging mee gegooid. Op deze manier heb ik mijn hoofd met een behoorlijke rotvaart tegen een schuine draagbalk van het dak op Henk´s kamer gegooid.

Toen ik weer een beetje aanspreekbaar was, en niet meer verdwaast voor mij uitkeek, adviseerde Henk mij om me maar eens op te frissen. Ik liep met een handdoek naar zijn badkamer, en spoelde het bloed van mijn gezicht af. Toen ik hier klaar mee was, zag ik dat er een vrij korte, diepe snee onder mijn oog zat. Ik voelde me hier eerlijk gezegd een beetje ongerust over. Nu was ik nog behoorlijk wazig, in ieder geval niet nuchter, dus besloten we om nog even te zitten alvorens naar het ziekenhuis te lopen. Hier werd mijn wond geplakt door twee hele lieve chirurges en sloeg mijn ongeruste gevoel over in een heel gerust en tevreden gevoel. Ook al zat ik toen nog wel te worstelen met, wat ik tot nu toe nog steeds als de raarste ervaring uit mijn leven mag bestempelen.

De moraal van dit verhaal: Salvia divinorum is geen pretmiddel. Weet waar je aan begint voordat je je ermee gaat bezig houden. En trip bij voorkeur in een open veld, een kamer van matrassen (zo een waar ze geestelijk gestoorden wel eens in zetten), of een opblaaspaleis. En zorg in ieder geval voor een nuchtere tripsitter! Dit is heel belangrijk want je kan jezelf anders godweetwat aan doen.

Bedankt voor het lezen, hopelijk hebben jullie ervan genoten, ik wel van het schrijven in ieder geval!
K
KurikintonFoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Salvia; draaien als een schroef

Mooi verhaal

Ben je van plan om het nog eens te proberen?

Ik heb zelf nog een gram salvia 10x extract in mn kast, dus binnenkort maar eens proberen...
Veilig uiteraard
p
paulXTCLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Salvia; draaien als een schroef

leuk verhaal, en salvia is en blijft een mooi spulletje
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Salvia; draaien als een schroef

Mooi verhaal, gave trip. Heb vandaag ook salvia 10X gerookt maar geen 'break-through'. Heb vorige week wel van die bladeren gerookt. Morgen nog maar eens proberen.

Wel heftig om te horen dat je je zo hebt verwond in de trip, had geen id dat je zo heftig zou kunnen bewegen zonder dat je er controle over had.

Bedankt voor het delen van je ervaring!
T
The MysticLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Salvia; draaien als een schroef

KurikintonFox zei:
Mooi verhaal

Ben je van plan om het nog eens te proberen?

Ik heb zelf nog een gram salvia 10x extract in mn kast, dus binnenkort maar eens proberen...
Veilig uiteraard
Klik om te vergroten...

Bedankt voor jullie reacties. Soms heb ik wel weer de drang om het over te doen, maar als ik dan weer terug denk aan hoe heftig het was, besluit ik dat het geen haast heeft.

Als ik jou was zou ik gewoon wat blad in huis halen, daar een paar dagen achter elkaar een pijpje van roken. Dat versterkt het effect nogal volgens mij. En dan voel je zeker niet helemaal niks, zoals veel mensen hebben. Ik hoop tegen die tijd je reportje hier te kunnen lezen ... Veel plezier :wink:
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Salvia; draaien als een schroef

Geweldig !

Die momenten vergeet je je hele leven niet meer :)
Ik de mijne niet in ieder geval. En wat gestoord is salvia, vraag me af wat je moet doen voordat 'vrouwe salvia' je wat zachter behandelt.
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Salvia; draaien als een schroef

:tearsofjoy:
Dat was me wat ja. Mooi beschreven ervaring die ik ook niet snel zal vergeten. Aangezien je nogal grof mijn rol als superheld die je van verdere schade beperkte wegrelativeert zal ik mezelf wel even toezwaaien.

:wave:
T
The MysticLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Salvia; draaien als een schroef

henkie84 zei:
:tearsofjoy:
Dat was me wat ja. Mooi beschreven ervaring die ik ook niet snel zal vergeten. Aangezien je nogal grof mijn rol als superheld die je van verdere schade beperkte wegrelativeert zal ik mezelf wel even toezwaaien.

:wave:
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: HAHAHA
Je hebt gelijk Henk, bedankt daarvoor. Al moet je begrijpen dat ik half in een poort naar een andere dimensie hing en ik nogal "pre-occupied" was :P
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Salvia; draaien als een schroef

RSW zei:
Ik de mijne niet in ieder geval. En wat gestoord is salvia, vraag me af wat je moet doen voordat 'vrouwe salvia' je wat zachter behandelt.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je het dan moet eten in plaats van roken...
m
magictripLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Salvia; draaien als een schroef

Klinkt heftig!
Heb ook nog 10X thuisliggen maar heeft nog nooit goed gewerkt bij mij,
misschien ook maar eens van te voren die bladeren roken...
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Denk nog vaak aan je terug maat. Heel benieuwd of je dit soort avonturen daar boven ook meemaakt :redheart:
T
The MysticLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Salvia; draaien als een schroef

magictrip zei:
maar heeft nog nooit goed gewerkt bij mij,
Klik om te vergroten...

Dat heb ik dus ook altijd gehad!
misschien ook maar eens van te voren die bladeren roken...
Klik om te vergroten...

Wel voorzichtig heh :wink:
h
hippievogelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Salvia; draaien als een schroef

Bizar ,, man ,,
schroefen , , je bedoelt een wormhole in schroefen,,
Zoeen spiraal-vormige-wormhole,,

Schelpen, slakkehuisjes ,denneappels, bloemen, de melkweg,,DNA-spiraal, spirograaf , ,
in LSD is een topic over spiralen
Wie was die blonde vrouw,?, je vloog (schroefde) langs akkertjes en weilanden,,
je was uit je lichaam ,, ?,, je vloog echt in deze wereld,, over weilanden,,
en toen spiraliseerde je zo via het dak een boerderij binnen,,
Vaag man,, fantasieboedrerij,, boerderij in deze wereld ?? :confused:
Wezens die ook moesten doordraaien,, :confused: echt bizar man,,
Het mindere was zeker voor jouw ''hoe kom ik er weer heelhuids uit'' ,,
klote dat je je hoofd had gestoten,, Daarom is het ook goed
dat je een tripsitter bij je heb, Zodat die je onbewuste bewegingen kan opvangen,,
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Salvia; draaien als een schroef

The Mystic zei:
Ik was compleet verward, ik kon weer opstaan maar nog niet bevatten wat ik zojuist had meegemaakt. Het was te absurd, en tegelijkertijd zóóó realistisch. Ik wist gewoon dat wat ik net had meegemaakt “echter” was dan de aardse wereld waarin ik net geland (gecrashed) was.
Klik om te vergroten...

Héél herkenbaar. Dit heb ik zelf ook gehad bij mijn salvia ervaring.. Echt raar.. Erna had ik een tijdje een minachtend gevoel tegenover deze realiteit, omdat ik nu lijk net een andere, 'echtere' had meegemaakt. Maar gelukkig kon ik dit wel relativeren :)
Toch, het is heavy en zon ervaring vergeet je nooit meer!

Mooi geschreven trouwens, het is redelijk duidelijk. Wel zot dat je je hoofd zo gestoten hebt :confused:
Bedankt om te delen!

Peace!
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Salvia; draaien als een schroef

Argulas zei:
Erna had ik een tijdje een minachtend gevoel tegenover deze realiteit, omdat ik nu lijk net een andere, 'echtere' had meegemaakt.
Klik om te vergroten...

hmm dit doet mij denken dat salvia ook een dissociatief is net als keta. Het maakt je geest los van jou lichaam en jou wereld. Keta, totaal andere werking maar is ook dissociatief. Ik herken zelf toen ik nog heftig keta gebruiker was ook het totaal niet staan in deze wereld en de andere realiteiten veel meer waarde aan hechten. Heb dit ook met DXM gehad maar minder heftig omdat ik dat niet zoveel gebruikt heb.
Ik weet niet of ik hem nu gewoon space maar ik herken er in ieder geval iets in. :P
T
The MysticLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Salvia; draaien als een schroef

Zo... hier even wat antwoorden, excuses als het wat rommelig overkomt.
hippievogel zei:
Bizar ,, man ,,
schroefen , , je bedoelt een wormhole in schroefen,,
Zoeen spiraal-vormige-wormhole,,

Schelpen, slakkehuisjes ,denneappels, bloemen, de melkweg,,DNA-spiraal, spirograaf , ,
Klik om te vergroten...

Ja
hippievogel zei:
Wie was die blonde vrouw,?,
Klik om te vergroten...

Dat was geen vrouw, maar Henkie84 (hij heeft blond haar). De verwarring kwam denk ik doordat ik mijn zintuigen (zicht) weer gebruikte, maar het nog niet zelf door had.

hippievogel zei:
je vloog (schroefde) langs akkertjes en weilanden,,
je was uit je lichaam ,, ?,,
Klik om te vergroten...

Van een lichaam was totaal geen sprake meer.

hippievogel zei:
je vloog echt in deze wereld,, over weilanden,,
en toen spiraliseerde je zo via het dak een boerderij binnen,,
Vaag man,, fantasieboedrerij,, boerderij in deze wereld ?? :confused:
Klik om te vergroten...

Ik spiraliseerde idd door een iddylisch polderlandschap zomaar door het dak van de boerderij heen. En onder de balken van het dak door draaiend word ik me ineens bewust van een paar hele bezorgde/paniekerige ogen die me aankijken (van Henkie/de blonde vrouw:P)

hippievogel zei:
Wezens die ook moesten doordraaien,, :confused: echt bizar man,,
Klik om te vergroten...

Zeker, maar wel heel duidelijk aanwezig

hippievogel zei:
Het mindere was zeker voor jouw ''hoe kom ik er weer heelhuids uit'' ,,
Klik om te vergroten...

Was ik totaal niet mee bezig

hippievogel zei:
klote dat je je hoofd had gestoten,, Daarom is het ook goed
dat je een tripsitter bij je heb, Zodat die je onbewuste bewegingen kan opvangen,,
Klik om te vergroten...

Precies! Of je moet beschikken over het eerder genoemde open veld, de kamer van matrassen waar ze geestelijk gestoorden wel eens in zetten, of het opblaaspaleis. En dan eigenlijk nog...
T
The MysticLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Salvia; draaien als een schroef

Argulas zei:
Erna had ik een tijdje een minachtend gevoel tegenover deze realiteit,
Klik om te vergroten...

Goed verwoord, zo voelde ik het ook een tijdje erna! Ik ga nu meteen jou ervaring lezen! *Of daar was ik al mee bezig :wink: *
m
magictripLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Salvia; draaien als een schroef

The Mystic zei:
Argulas zei:
Erna had ik een tijdje een minachtend gevoel tegenover deze realiteit,
Klik om te vergroten...

Goed verwoord, zo voelde ik het ook een tijdje erna! Ik ga nu meteen jou ervaring lezen! *Of daar was ik al mee bezig :wink: *
Klik om te vergroten...

Vorige week heb ik ook nog eens salvia geprobeerd (zonder de dagen ervoor salviabladeren te eten) en behoorlijk hard getript (viewtopic.php?f=21&t=20292).
Maar hoe jij het beschrijft klinkt eigenlijk alsof je het vrij helder kan herinneren. Dit had ik helemaal niet en vond het ook niet echt lijken op een andere realiteit. Het had juist heel veel weg van een droom, het lijkt namelijk allemaal net zo echt als in een droom en als je terug komt kan je kleine stukjes herinneren. Ook als ik er aan terug denk zie ik net als in een droom dingen die eigenlijk helemaal niet konden.
T
The MysticLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Salvia; draaien als een schroef

DrippTone zei:
Mooi verhaal, gave trip. Heb vandaag ook salvia 10X gerookt maar geen 'break-through'. Heb vorige week wel van die bladeren gerookt. Morgen nog maar eens proberen.
Klik om te vergroten...

En is het al gelukt? :rolleyes:

DrippTone zei:
Wel heftig om te horen dat je je zo hebt verwond in de trip, had geen id dat je zo heftig zou kunnen bewegen zonder dat je er controle over had.

Bedankt voor het delen van je ervaring!
Klik om te vergroten...

Ja inderdaad wel heftig. Ik wist vantevoren wel dat je in je trip mogelijk nog controle had over je lichaam, ookal kon ik niet beseffen dat bewegen zo goed zou gaan. Ik heb toen niets met die informatie gedaan... wat resulteerde in een leermomentje :P
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Salvia; draaien als een schroef

The Mystic zei:
DrippTone zei:
Mooi verhaal, gave trip. Heb vandaag ook salvia 10X gerookt maar geen 'break-through'. Heb vorige week wel van die bladeren gerookt. Morgen nog maar eens proberen.
Klik om te vergroten...

En is het al gelukt? :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Ga zometeen proberen. :P Als het lukt komt er een verslag, zo niet dan zegt een verslagje wat er niet is genoeg lijkt me. :beer:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."